LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:Ha je komt los.......lachen is gezond ! :lol: :lol:
Krijg je wel weer rimpels van....help.......... iemand ervaring mee?
Nee, maar er verschijnt een dezer dagen vast wel een topic over. :lol:

Maar, dit ging over de voedingszandloper en de schijf van 5.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door moederslink »

@wa , je hebt gelijk hoor....zal me proberen in te houden voor de rest vh weekend :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door kweenie »

Melk en melkproducten is helemaal geen aparte categorie, dus ook geen reden om die eraf te halen. Er is wel een groep 'Zuivel, vlees, vis, ei, vleesvervangers', maar je hoeft dus helemaal geen melk of -product te nemen.

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door gezondheid »

Melkproducten zijn ongezond, in bepaalde landen drinken ze geen melk. Daar zijn ook geen botbreuken. De mens is het enige in zijn soort die het blijft drinken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door kweenie »

gezondheid schreef:in bepaalde landen drinken ze geen melk. Daar zijn ook geen botbreuken.
tsjonge, weer wat geleerd. Dus we hebben allen gipsbenen in melkdrinkende landen.

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door gezondheid »

Geitenmelk lijkt het meeste op de moedermelk. Melk is voor koeien bedoeld, niet voor mensen. Alvorens dit belachelijk gemaakt gaat worden: Radar heeft hier ook over bericht.

http://www.youtube.com/watch?v=WTQhoaMcU4w

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door witte angora »

Groot nieuws: ik ben gestopt met de melk in de koffie. Nu nog een alternatief voor de melk in de pannenkoeken, en dan ben ik zo ongeveer melkvrij.

Blijft over de roomboter op brood (halvarine is echt de grootste troep) en de kaas, maar vlees op brood is ook niet alles... :(

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door moederslink »

@gezondheid we hebben er verdorie net een pagina.s lange discussie over gehad ....de koe en de melk!
Hou nou toch eens op!!! Gaat u weer beginnen over de koeienmelk ! ( Laat ik me weer triggeren.....BAH BAH EN NOG EENS BAH !) Stom...... :mrgreen: ik kap er mee.....echt!

Ga een eind fietsen....
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 nov 2014 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door witte angora »

Ehh ja, de melk is een ander topic.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door moederslink »

@wa was niet voor jou bedoeld hoor , vandaar dat ik het heb gewijzigd in @ gezondheid.......

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door gezondheid »

Melk wordt ook besproken in de Voedingszandloper. Zij adviseren een voedingssuplement voor calcium.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door encore »

gezondheid schreef:Melkproducten zijn ongezond, in bepaalde landen drinken ze geen melk. Daar zijn ook geen botbreuken. De mens is het enige in zijn soort die het blijft drinken.
Welke landen zijn dat dan? En wat is de reden dat er geen melk wordt gedronken? En de mensen breken niets omdat .... ?
Graag zie ik wat onderbouwing hoor...

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dit is al eens uitgebreid aan de orde geweest in uitzending van Tros Radar. U kunt zelf ook zoeken of iets klopt niet waar?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door encore »

Jazeker, en mijn onderzoek laat zie dat overal ter wereld melk wordt gedronken en dat overal ter wereld botbreuken voorkomen. Het zijn slechts kleine groepen mensen die geen melk drinken vanwege het feit dat er geen melk-producerend vee wordt gehouden. Maar ook daar treden botbreuken op.
In geen enkele uitzending is beweerd dat er hele landen geen melk drinken. Hou eens op met dat vreemde geneuzel Gezondheid.

gezondheid
Berichten: 1376
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door gezondheid »

Encore, ik had al een negatief antwoord van u verwacht, geneuzel en dat soort zaken er bij te halen.

http://www.hoewerktmijnlichaam.nl/onder ... d-voor-elk

In Japan, waar men vrijwel geen melk consumeert,... Dus helemaal niet is natuurlijk niet goed gezegd. De frontale aanval op het forum wordt hier gebezigd. Jammer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door moederslink »

gezondheid schreef:Dit is al eens uitgebreid aan de orde geweest in uitzending van Tros Radar. U kunt zelf ook zoeken of iets klopt niet waar?

Het volgende voorstel : ( tot slot )

U schrijft alles waar u mee zit of wat u aanhangig wilt maken puntsgewijs onder elkaar neer :
de forumleden gaan zelf op zoek , indien ze dat willen :evil: of iets klopt , dat wilt u , toch?
Dan is het het einde van al uw topics// discussies....

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan wordt het volgende alias op deze site dus: 'antwoordzoeker'.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door eddy123 »

encore schreef:Jazeker, en mijn onderzoek laat zie dat overal ter wereld melk wordt gedronken en dat overal ter wereld botbreuken voorkomen.
Niet helemaal waar. Het is eigenlijk vrij simpel: melk bevat lactose (melkvet) en alleen jonge zoogdieren kunnen dat verteren. Blijf je melk gebruiken na de zoogperiode, dan zal het over het algemeen geen probleem zijn, maar op zich had de natuur het niet zo bedoeld. In Europa blijven we vaak melk gebruiken, dus zullen er buiten de evt. gevolgen voor vaatziekten weinig problemen zijn. In Aziatische en Afrikaanse landen is een groot deel van de bevolking lactose intolerant. Zie bijv.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie
Het gevolg van lactose-intolerantie is vaak niet meer dan dat je aan de schijterij raakt. Wij Europeanen raken ook vaak aan de schijterij als we voedsel in dat soort landen eten, eerder een kwestie waar het lichaam aan gewend is kwa verwerking van voedsel dus.
Dat een gebrek aan melk een gebrek aan kalk en overvloed aan botbreuken oplevert slaat volgens mij nergens op. Zover ik weet haal je je calcium behoefte amper uit melk, maar uit andere producten.
Joris driepinter had ongelijk: volwassen mensen hebben geen melk nodig, maar ja, het is zo lekker :-)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door dhc »

En zo kun je nog duizend triljoen miljard producten noemen die we niet nodig hebben...en weer terug naar het originele topic.....mega onzin!

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Schijf van vijf achterhaald? Voedingszandloper

Ongelezen bericht door eddy123 »

dhc schreef:En zo kun je nog duizend triljoen miljard producten noemen die we niet nodig hebben
Ik kan dat niet, maar ik zou het u graag zien doen :-)
dhc schreef:...en weer terug naar het originele topic.....mega onzin!
Schijf van 5 achterhaald: geen onzin
Voedingszandloper: totale onzin!

Het menselijk lichaam heeft een natuurlijke levensduur van niet veel meer dan een jaar of 40.
Dat we dat met levensstandaarden, medische zorg, optimalisering van voeding ed. flink weten te rekken is al een wonder op zich. In mijn ogen is kwaliteit van leven of geluk niet direct verbonden met zo oud mogelijk worden.

Gesloten