LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vliegtuigtanken na instap passagiers
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
aan iedereen,
(bij)tanken is helemaal niks mis mee, ik ben zelf een ervaren luchtreiziger.
Heb zelf een "nood"landing meegemaakt in Cuba (Varadero) en twee keer "doorstarten" vanwege superslecht weer in Dusseldorf. Vooral met doorstarten heb ik liever een volle tank dan een lege, dat kost 'n energie, dat wil je niet weten.
Met dank aan Lufthansa-piloot Reinhard Fuchs, auf dein wohl!!
(bij)tanken is helemaal niks mis mee, ik ben zelf een ervaren luchtreiziger.
Heb zelf een "nood"landing meegemaakt in Cuba (Varadero) en twee keer "doorstarten" vanwege superslecht weer in Dusseldorf. Vooral met doorstarten heb ik liever een volle tank dan een lege, dat kost 'n energie, dat wil je niet weten.
Met dank aan Lufthansa-piloot Reinhard Fuchs, auf dein wohl!!
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
A: wie zegt dat ik 'n meneer benGeplaatst op 18 Apr 2004 01:09 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Iets beter lezen meneer, heb alleen gaschreven dat het juist was wat airwolf op dit forum heeft gezet. Er zijn regels per maatschappij, als u die wilt weten zou u contact op moeten nemen met de maatschappi waarmee u vliegt. Mocht u er problemen mee hebben dat een vliegtuig gefueled wordt terwijl er passagiers aan boord zitten maakt u dit toch gewoon kenbaar aan de purser. dan vertrekt u a: met te weinig bandstof om de bestemming te halen of b: met een uur vertraging omdat het in en uit laden van passagiers nu eenmaal veel tijd in beslag neemt.
Aan u de keus.
B: ik kan beter lezen dan jij. Lees jij maar ens van het begin af aan i.p.v. "steward(es)" te spelen die het allemaal wel even zal vertellen
en C: Als passagier heb je GEENkeus! Wat je hier voorstelt slaat dan ook als een tang op een varken!
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Lieve gast/schat,
Ik ben het niet geweest hoor, I plead not guilty. Maar als je niet wil aannemen wat mij ex collega zegt, dan laat je t lekekr, ieder zn keus.
Ik ben het niet geweest hoor, I plead not guilty. Maar als je niet wil aannemen wat mij ex collega zegt, dan laat je t lekekr, ieder zn keus.
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Beste gast,
Ik nam voor de makkelijkheid aan dat u een meneer was zoals u aanneemt dat ik een steward(ess) ben.
Als passagier heeft u wel degelijk een keus maar als liever achteraf vraagtekens zet of gaat klagen over veiligheid dan is dat uw keus.
Ik weet gewoon uit de lange tijd dat ik met vliegtuigen werk, en het zou u sieren als u dat respecteert, dat het normaal is dat er af en toe gefueled wordt als er al passagiers aan boord van het vliegtuig zijn. Dit word door verscheidene maatschappijen toegestaan mits alle veiligheids voorschriften gevolgd worden. Deze heeft Airwolf in een vorige reactie uiteen gezet met het bijschrift dat die regels gelden voor de maatschappij waarvoor zij werkte.
Dat er verschillen zijn tussen maatschappijen en/of luchthavens is mogelijk maar dat maakt niks uit qua veiligheid. Dit heeft ook weer te maken hoe het cabine personeel getrained is op deze situatie.
Ik wens u veder nog een fijne vlucht en een geslaagde vakantie, het weer op Cran Canaria is onbewolkt met een temperatuur van 25 graden.
Ik nam voor de makkelijkheid aan dat u een meneer was zoals u aanneemt dat ik een steward(ess) ben.
Als passagier heeft u wel degelijk een keus maar als liever achteraf vraagtekens zet of gaat klagen over veiligheid dan is dat uw keus.
Ik weet gewoon uit de lange tijd dat ik met vliegtuigen werk, en het zou u sieren als u dat respecteert, dat het normaal is dat er af en toe gefueled wordt als er al passagiers aan boord van het vliegtuig zijn. Dit word door verscheidene maatschappijen toegestaan mits alle veiligheids voorschriften gevolgd worden. Deze heeft Airwolf in een vorige reactie uiteen gezet met het bijschrift dat die regels gelden voor de maatschappij waarvoor zij werkte.
Dat er verschillen zijn tussen maatschappijen en/of luchthavens is mogelijk maar dat maakt niks uit qua veiligheid. Dit heeft ook weer te maken hoe het cabine personeel getrained is op deze situatie.
Ik wens u veder nog een fijne vlucht en een geslaagde vakantie, het weer op Cran Canaria is onbewolkt met een temperatuur van 25 graden.
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Wat ben jij toch lekker snel om je zogenaamde "ex-collega" te verdedigen. Volgens mij ben je gewoon dezelfde persoon:
Airwolf, Ex-collega, gast.....
Je komt en blijft niet geloofwaardig overkomen. Daarvoor mekker je teveel ook in andere topics.
Als iets zwart is, zal jij bij voorbaat al zeggen dat rood mooier is.
Airwolf, Ex-collega, gast.....
Je komt en blijft niet geloofwaardig overkomen. Daarvoor mekker je teveel ook in andere topics.
Als iets zwart is, zal jij bij voorbaat al zeggen dat rood mooier is.
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Dat wil nog niet zeggen dat de zon volop schijnt voor iedereen....Ik wens u veder nog een fijne vlucht en een geslaagde vakantie, het weer op Cran Canaria is onbewolkt met een temperatuur van 25 graden.
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Ik ga hier verder niet meer op in, ik heb mijn zegje gedaan. Als andere kinderkoppen het zo nodig vinden me uit te dagen, dan laat ik ze lekker. Tabee guys, enne JetJock, bedankt dat je het voor me op nam!
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Het tanken gehad.Een ding geleerd als er getanktword en ik zit erin dan laat ik de riemen los al gaat de crew op hun hoofd staan.Waarom zitten de zwemvesten bij het ene vliegtuig boven in en de andere onder je stoel???En er zijn verschillende manieren om ze aan te trekken.Ook al geen een dezelfde manier om te gebruiken.Als passagier heb je niets te vertellen als je er in zit en er word bij getankt dus passagiers hebben geen enkele recht omte kiezen dat moet je voor die tijd maar doen.Maar ik ga weer vliegen en ik hou de riemen los tot we vertrekken.Verleden jaar was mijn ene helf van de riem te kort en je kon hem niet groter maken en ben zodoende met losse riem naar beneden geland.En dat was met dbr. Het scheeld wel of je ene crew hebt of de andere .Dus heb ik deze reis een andere maatschappij gezocht om mee te vliegen en dat is nu geboekt.Ik wens iedereen veel vlieg plezier en mooi weer. groetjes allenmaal
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Airwolf, JetJock????Geplaatst op 18 Apr 2004 13:07 door Airwolf
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ga hier verder niet meer op in, ik heb mijn zegje gedaan. Als andere kinderkoppen het zo nodig vinden me uit te dagen, dan laat ik ze lekker. Tabee guys, enne JetJock, bedankt dat
Zijn we hier met een SF-verhaal bezig? En zijn dat de hoofdpersonen?
Ik had liever een reactie gehad van een echte Steward(es)....
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Airwolf, JetJock????Geplaatst op 18 Apr 2004 13:07 door Airwolf
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ga hier verder niet meer op in, ik heb mijn zegje gedaan. Als andere kinderkoppen het zo nodig vinden me uit te dagen, dan laat ik ze lekker. Tabee guys, enne JetJock, bedankt dat
Zijn we hier met een SF-verhaal bezig? En zijn dat de hoofdpersonen?
Ik had liever een reactie gehad van een echte Steward(es)....
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
niet op ingaan, deze gast geloofd toch niks van mensen die in de industrie zitten.
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Ik vlieg gemiddeld zo'n 28 keer per jaar met diverse maatschappijen voor mijn werk en nog nooit ben ik gevraagd om uit te stappen uit een vliegtuig vanwege tanken. Of dit regel is of niet het lijkt me in principe niet nodig om passagiers uit te laten stappen. Je wilt tenslotte ook geen verdere vertraging oplopen, omdat na het tanken passagiers 'verdwenen' zijn.
Overigens is dit wel standaard procedure bij het tanken van helikopters.
Anekdote: Ik ben eens gevlogen vanuit Port harcourt, Nigeria terug naar Parijs. Daar (Port Harcourt) kon het vliegtuig niet tanken, omdat er gewoon geen kersosine was. Besloten werd om dan maar een extra landing in Lagos in te lassen zodat we daar konden tanken. In de daling kreeg de piloot te horen dat hij daar helemaal niet mocht landen en maar moest uitwijken naar port harcourt om te tanken. Toen vlogen we naar Douala, kameroen om te gaan tanken, waar we overigs gewoon konden blijven zitten zoals Airwolf al eerder beschreven heeft! Als je dan na aankomst in Parijs hoort dat de piloot de regels heeft moeten overtreden om maar aan kerosine te komen om de passagiers thuis te brengen, vind ik dat extra service (natuurlijk geen roekeloze overtreding). Had je bij zo'n vlucht ook dit bericht op gepost????
Overigens is dit wel standaard procedure bij het tanken van helikopters.
Anekdote: Ik ben eens gevlogen vanuit Port harcourt, Nigeria terug naar Parijs. Daar (Port Harcourt) kon het vliegtuig niet tanken, omdat er gewoon geen kersosine was. Besloten werd om dan maar een extra landing in Lagos in te lassen zodat we daar konden tanken. In de daling kreeg de piloot te horen dat hij daar helemaal niet mocht landen en maar moest uitwijken naar port harcourt om te tanken. Toen vlogen we naar Douala, kameroen om te gaan tanken, waar we overigs gewoon konden blijven zitten zoals Airwolf al eerder beschreven heeft! Als je dan na aankomst in Parijs hoort dat de piloot de regels heeft moeten overtreden om maar aan kerosine te komen om de passagiers thuis te brengen, vind ik dat extra service (natuurlijk geen roekeloze overtreding). Had je bij zo'n vlucht ook dit bericht op gepost????
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Jeetje,.....wat is hier gebeurd?
Zijn we even een weekendje weg, hopen we op wat meer reacties, komen we gelijk op een "slagveld".
Kort samengevat, (bij)tanken met passagiers aan boord mag dus:
* onder bepaalde voorwaarden;
* voorwaarden kunnen per vliegmaatsch. verschillen;
* vliegveld waar toestel zich bevindt moet dit ook toestaan;
* brandweer moet aanwezig zijn (op vliegveld of in de nabijheid van het toetsel is niet helemaal duidelijk);
* er is verschil per bemanning/maatschappij om hierbij riemen los of vast hebben;
* er zijn geen uniform internationaal vastgestelde regels hieromtrent.
Wij lezen hier ook een paar reacties met misschien "mindere" ervaringen.
Uiteraard moet het toegestaan zijn om in noodsituaties te kunnen/mogen tanken met passagiers aan boord.
"Nood breekt wet".
Zijn we even een weekendje weg, hopen we op wat meer reacties, komen we gelijk op een "slagveld".
Kort samengevat, (bij)tanken met passagiers aan boord mag dus:
* onder bepaalde voorwaarden;
* voorwaarden kunnen per vliegmaatsch. verschillen;
* vliegveld waar toestel zich bevindt moet dit ook toestaan;
* brandweer moet aanwezig zijn (op vliegveld of in de nabijheid van het toetsel is niet helemaal duidelijk);
* er is verschil per bemanning/maatschappij om hierbij riemen los of vast hebben;
* er zijn geen uniform internationaal vastgestelde regels hieromtrent.
Wij lezen hier ook een paar reacties met misschien "mindere" ervaringen.
Uiteraard moet het toegestaan zijn om in noodsituaties te kunnen/mogen tanken met passagiers aan boord.
"Nood breekt wet".
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Hallo, een hele discussie over het feit of er nu wel of niet getankt mag worden met passagiers aan boord. Deze voorschriften zijn per luchthaven verschillend, echter schiphol heeft de regel aangenomen dat er met passagiers aan boord getankt mag worden. Mits er bij het toestel een clear-area is. dit houd in dat er alleen een tanktoetsel mag staan en dat alle uitgangen vrij moeten zijn. Het stoelriem beleid is iets dat het cabinepersoneel uit veiligheidsoverwegingen moet nemen. Echetr geen reden tot paniek hoor, branweer op schiphol is ter plaatse alleen niet zichtbaar.
Groetjes
Groetjes
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
er komt wel meestal een autootje kijken met zo'n grote spuit bovenop, just in case
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
Nu al 15 jaar werkzaam in de luchtvaart kan ik misschien wat mensen geruststellen. Alles wat er in een vliegtuig gebeurt, is vastgelegd in de
luchtvaart handboeken.Deze regels gelden op internationaal niveau.
Tanken aan boord staat hierin dan ook beschreven.
-stoelriemen los, niet roken
-gangpaden vrij van obstakels, nooduitgangen vrij
-deuren moeten bemand worden door cabinepersoneel
-de gronddiensten paraat zijn en op de hoogte
en de passagiers MOETEN de zgn fuelspeech te horen hebben gekregen.
Hopelijk stel ik hierbij wat mensen gerust.Onze taak als personeel aan boord blijft altijd uw, maar ook onze veiligheid[/i]
luchtvaart handboeken.Deze regels gelden op internationaal niveau.
Tanken aan boord staat hierin dan ook beschreven.
-stoelriemen los, niet roken
-gangpaden vrij van obstakels, nooduitgangen vrij
-deuren moeten bemand worden door cabinepersoneel
-de gronddiensten paraat zijn en op de hoogte
en de passagiers MOETEN de zgn fuelspeech te horen hebben gekregen.
Hopelijk stel ik hierbij wat mensen gerust.Onze taak als personeel aan boord blijft altijd uw, maar ook onze veiligheid[/i]
Re: vliegtuigtanken na instap passagiers
amenNu al 15 jaar werkzaam in de luchtvaart kan ik misschien wat mensen geruststellen. Alles wat er in een vliegtuig gebeurt, is vastgelegd in de
luchtvaart handboeken.Deze regels gelden op internationaal niveau.
Tanken aan boord staat hierin dan ook beschreven.
-stoelriemen los, niet roken
-gangpaden vrij van obstakels, nooduitgangen vrij
-deuren moeten bemand worden door cabinepersoneel
-de gronddiensten paraat zijn en op de hoogte
en de passagiers MOETEN de zgn fuelspeech te horen hebben gekregen.
Hopelijk stel ik hierbij wat mensen gerust.Onze taak als personeel aan boord blijft altijd uw, maar ook onze veiligheid