Waarom moet dat in de ANVR voorwaarden staan? Er staan wel meer voor de hand liggende zaken niet in de ANVR voorwaarden. Lijnvluchten hebben een vast schema, en charters worden ingedeeld in de gaten van het vaste schemas. Soms valt het dan mee, soms valt het tegen.16again schreef:Waar kan ik In de ANVR voorwaarden het verschil tussen lijn- en chartervlucht dan lezen?rozemarijntje schreef:
Bedoelhet niet rot,maar denk dat je ook even in de reiswereld van heden moet duiken..
Chartervluchten,mogen altijd ,verandert worden...
Ale voorwaardes van organisaties staat het..
.....
Lees zo en zo het internet eens beginnen anvr etc
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
..aangesloten bedrijven mogen bij mijn weten geen aanvullende bepalingen hanteren, die ongunstiger voor de consument zijn dan de ANVR voorwaarden.GJvdZ schreef:Waarom moet dat in de ANVR voorwaarden staan?
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
er is helemaal niets ten nadele van de klant, bij een charter mij boeken is nu eenmaal accepteren van ongunstige zijnde of nog ongunstigere vluchttijden, soms krijg je een van Corendon een coulance aangeboden16again schreef:..aangesloten bedrijven mogen bij mijn weten geen aanvullende bepalingen hanteren, die ongunstiger voor de consument zijn dan de ANVR voorwaarden.GJvdZ schreef:Waarom moet dat in de ANVR voorwaarden staan?
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Misschien wordt het eens tijd, dan consumenten beseffen dat alles zelf boeken via internet zonder tussenkomst van een reisburo misschien wel makkelijker en goedkoper is, maar ook, dat je zelf verantwoordelijk bent voor het lezen van de kleine lettertjes enz enz. Bij het reisburo (wat niemand meer nodig schijnt te hebben tegenwoordig) werd mij dit soort zaken altijd verteld tijdens het boeken. En dan is het ook niet nodig om topic 576 te openen over (on)gunstige vliegtijden enz enz.Josephien12 schreef:Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.
En voor mijn laatste stedentrip naar Londen was ik maar wat blij dat ik bij het reisburo geboekt heb. Zelf kon ik namelijk alleen maar ongunstige vliegtijden kiezen, maar bij het reisburo konden ze uit veel meer tijden kiezen, die veel gunstiger waren en exact hetzelfde kosten.
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Echt een nonsens verhaal, bij D Reizen gezeten waar een dame het internet afstruinde op haar pc en ik op m,n phone, we kregen dezelfde sites te zien met dezelfde prijzen, niemand gelooft toch dat een reisbureau kleine lettertjes gaat uitvogelen?, bij calamiteit wassen ze in handen in onschuld en verwijzen naar de touroperatorDirkie schreef:Misschien wordt het eens tijd, dan consumenten beseffen dat alles zelf boeken via internet zonder tussenkomst van een reisburo misschien wel makkelijker en goedkoper is, maar ook, dat je zelf verantwoordelijk bent voor het lezen van de kleine lettertjes enz enz. Bij het reisburo (wat niemand meer nodig schijnt te hebben tegenwoordig) werd mij dit soort zaken altijd verteld tijdens het boeken. En dan is het ook niet nodig om topic 576 te openen over (on)gunstige vliegtijden enz enz.Josephien12 schreef:Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.
En voor mijn laatste stedentrip naar Londen was ik maar wat blij dat ik bij het reisbureau geboekt heb. Zelf kon ik namelijk alleen maar ongunstige vliegtijden kiezen, maar bij het reisbureau konden ze uit veel meer tijden kiezen, die veel gunstiger waren en exact hetzelfde kosten.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Van het weekrnd trouwens krant gelezen,het is maar waarschuwing.
Mensen die los boeken,vlucht en hotel...vallen niet onder garantiefonds!
Google even als je precies wilt wetenstond volgens mij za in de krant..
En idd ga ook niet voor de 150.000 ste keer vliegtijden,charter en lijndiensten uitleggen.
Mensen die los boeken,vlucht en hotel...vallen niet onder garantiefonds!
Google even als je precies wilt wetenstond volgens mij za in de krant..
En idd ga ook niet voor de 150.000 ste keer vliegtijden,charter en lijndiensten uitleggen.
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Ik zou dan toch eens een ander reisburo proberen. Ik schreef ook niet, dat ik niet dezelfde prijzen zag. De dame van het reisburo zag alleen meer vlucht combinaties, die ik niet zag. Zij kon bv. nog kiezen voor vroeg heen en laat terug en die keuze kon ik nergens meer maken. En ik zat er zelf bij, dus het is geen nonsens verhaal.Har06 schreef:Echt een nonsens verhaal, bij D Reizen gezeten waar een dame het internet afstruinde op haar pc en ik op m,n phone, we kregen dezelfde sites te zien met dezelfde prijzen, niemand gelooft toch dat een reisbureau kleine lettertjes gaat uitvogelen?, bij calamiteit wassen ze in handen in onschuld en verwijzen naar de touroperatorDirkie schreef:Misschien wordt het eens tijd, dan consumenten beseffen dat alles zelf boeken via internet zonder tussenkomst van een reisburo misschien wel makkelijker en goedkoper is, maar ook, dat je zelf verantwoordelijk bent voor het lezen van de kleine lettertjes enz enz. Bij het reisburo (wat niemand meer nodig schijnt te hebben tegenwoordig) werd mij dit soort zaken altijd verteld tijdens het boeken. En dan is het ook niet nodig om topic 576 te openen over (on)gunstige vliegtijden enz enz.Josephien12 schreef:Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.
En voor mijn laatste stedentrip naar Londen was ik maar wat blij dat ik bij het reisbureau geboekt heb. Zelf kon ik namelijk alleen maar ongunstige vliegtijden kiezen, maar bij het reisbureau konden ze uit veel meer tijden kiezen, die veel gunstiger waren en exact hetzelfde kosten.
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
echt nonsens, bij chartervluchten staan de heen en retourvluchten een jaar vast er valt niets te jongleren met tijdmogelijkheden, wel als je lijndiensten boektDirkie schreef:Ik zou dan toch eens een ander reisburo proberen. Ik schreef ook niet, dat ik niet dezelfde prijzen zag. De dame van het reisburo zag alleen meer vlucht combinaties, die ik niet zag. Zij kon bv. nog kiezen voor vroeg heen en laat terug en die keuze kon ik nergens meer maken. En ik zat er zelf bij, dus het is geen nonsens verhaal.Har06 schreef:Echt een nonsens verhaal, bij D Reizen gezeten waar een dame het internet afstruinde op haar pc en ik op m,n phone, we kregen dezelfde sites te zien met dezelfde prijzen, niemand gelooft toch dat een reisbureau kleine lettertjes gaat uitvogelen?, bij calamiteit wassen ze in handen in onschuld en verwijzen naar de touroperatorDirkie schreef:[quote="Josephien1
En voor mijn laatste stedentrip naar Londen was ik maar wat blij dat ik bij het reisbureau geboekt heb. Zelf kon ik namelijk alleen maar ongunstige vliegtijden kiezen, maar bij het reisbureau konden ze uit veel meer tijden kiezen, die veel gunstiger waren en exact hetzelfde kosten.
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
En laat die stedentrip nu met een lijndienst uitgevoerd worden. Eerst denken voordat je iemand gaat beschuldigen van het schrijven van nonsens (en die persoon dus eigenlijk voor leugenaar uitmaakt)Har06 schreef:echt nonsens, bij chartervluchten staan de heen en retourvluchten een jaar vast er valt niets te jongleren met tijdmogelijkheden, wel als je lijndiensten boektDirkie schreef:Ik zou dan toch eens een ander reisburo proberen. Ik schreef ook niet, dat ik niet dezelfde prijzen zag. De dame van het reisburo zag alleen meer vlucht combinaties, die ik niet zag. Zij kon bv. nog kiezen voor vroeg heen en laat terug en die keuze kon ik nergens meer maken. En ik zat er zelf bij, dus het is geen nonsens verhaal.Har06 schreef:Echt een nonsens verhaal, bij D Reizen gezeten waar een dame het internet afstruinde op haar pc en ik op m,n phone, we kregen dezelfde sites te zien met dezelfde prijzen, niemand gelooft toch dat een reisbureau kleine lettertjes gaat uitvogelen?, bij calamiteit wassen ze in handen in onschuld en verwijzen naar de touroperator
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Even voor de duidelijkheid Chartervluchten staan nooit vast, en kunnen 1 dag van te voren nog gewijzigd worden.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Dus dan ook maar niet meer mensen lokken met gunstige tijden.F.van Holten schreef:Even voor de duidelijkheid Chartervluchten staan nooit vast, en kunnen 1 dag van te voren nog gewijzigd worden.
Dan ook maar beter niet meer reageren, dan hoef ik niet voor de 150.001 uitleggen wat misleiding isrozemarijntje schreef: En idd ga ook niet voor de 150.000 ste keer vliegtijden,charter en lijndiensten uitleggen.
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Dit zijn geen aanvullende bepalingen. Dit soort zaken is inherent aan het concept "chartervlucht". Of moeten ze er ook in gaan zetten dat in sommige landen geen frikandellen te koop zijn? Dat is voor sommige consumenten ook ongunstiger dan de situatie hier.16again schreef:..aangesloten bedrijven mogen bij mijn weten geen aanvullende bepalingen hanteren, die ongunstiger voor de consument zijn dan de ANVR voorwaarden.GJvdZ schreef:Waarom moet dat in de ANVR voorwaarden staan?
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Reisorganisaties zouden mensen die een bedrijf wegens gewijzigde vluchttijden op de diverse fora uitmaken voor van alles en nog wat eens aan moeten klagen wegens laster. Het is toch te gek voor woorden dat bedrijven vele malen zwart worden gemaakt op dit forum als de vluchttijden wijzigen? Termen als 'oplichting' zijn eerder regel dan uitzondering.
Lees je eerst eens in voordat je een vakantie boekt of een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelt. Het internet 'vergeet' niets en dit soort klachten blijven in Google naar boven komen terwijl een bedrijf zich gewoon netjes aan de voorwaarden houdt die door externe instanties (ANVR) worden voorgeschreven.
Lees je eerst eens in voordat je een vakantie boekt of een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelt. Het internet 'vergeet' niets en dit soort klachten blijven in Google naar boven komen terwijl een bedrijf zich gewoon netjes aan de voorwaarden houdt die door externe instanties (ANVR) worden voorgeschreven.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Ja heel juist + 1Juist ja schreef:Reisorganisaties zouden mensen die een bedrijf wegens gewijzigde vluchttijden op de diverse fora uitmaken voor van alles en nog wat eens aan moeten klagen wegens laster. Het is toch te gek voor woorden dat bedrijven vele malen zwart worden gemaakt op dit forum als de vluchttijden wijzigen? Termen als 'oplichting' zijn eerder regel dan uitzondering.
Lees je eerst eens in voordat je een vakantie boekt of een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelt. Het internet 'vergeet' niets en dit soort klachten blijven in Google naar boven komen terwijl een bedrijf zich gewoon netjes aan de voorwaarden houdt die door externe instanties (ANVR) worden voorgeschreven.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Onjuist, -1F.van Holten schreef:Ja heel juist + 1Juist ja schreef:Reisorganisaties zouden mensen die een bedrijf wegens gewijzigde vluchttijden op de diverse fora uitmaken voor van alles en nog wat eens aan moeten klagen wegens laster. Het is toch te gek voor woorden dat bedrijven vele malen zwart worden gemaakt op dit forum als de vluchttijden wijzigen? Termen als 'oplichting' zijn eerder regel dan uitzondering.
Lees je eerst eens in voordat je een vakantie boekt of een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelt. Het internet 'vergeet' niets en dit soort klachten blijven in Google naar boven komen terwijl een bedrijf zich gewoon netjes aan de voorwaarden houdt die door externe instanties (ANVR) worden voorgeschreven.
Het wordt eens tijd dat die rare voorwaarden gewijzigd worden.
Als ik naar de dealer ga en ik bestel een gele renault dan accepteren we het ook niet als in de voorwaarden van de koop staat: Bij aflevering kan de kleur gewijzigd zijn.
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Als in de voorwaarden staat dat de auto waarschijnlijk geel is, maar dat de kleur kan wijzigen, maar dat dat wel betekent dat de prijs ongeveer een kwart of minder is van de originele prijs ( afhankelijk van aanbod op dat moment ), dan lijkt me dat niet meer dan normaal...
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Ja, en als je er een miljoen euro bij toe krijgt ook.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
U heeft grooooot onzinnig gelijk, Pfffffffff... maarJosephien12 schreef:Ja, en als je er een miljoen euro bij toe krijgt ook.
Het is nu eenmaal zo, en niet anders, nooit meer vliegen bij ongunstige tijden is het enigste.
Prettige avond.
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
A V bij charter mij?? algemeen bekend dat goedkope charter firma,s a la Corendon etc etc hun vliegtijden aanpassen aan hun belangen, ook niets mis mee, ik weet dat als ik bij ze boek en zit ook niet te emmeren over 6 of 7 van de 8 vakantiedagen , all in the game
Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl
Dus dan koop je die renault niet. Als je dat wel doet, ga je akkoord met de voorwaarden, zoals ook hier gebeurd is. En dan kan die renault niet mosterdgeel, maar kanariegeel zijn, net zoals hier de voorwaardelijke vertrektijd iets gewijzigd is.Josephien12 schreef:Onjuist, -1F.van Holten schreef:Ja heel juist + 1Juist ja schreef:Reisorganisaties zouden mensen die een bedrijf wegens gewijzigde vluchttijden op de diverse fora uitmaken voor van alles en nog wat eens aan moeten klagen wegens laster. Het is toch te gek voor woorden dat bedrijven vele malen zwart worden gemaakt op dit forum als de vluchttijden wijzigen? Termen als 'oplichting' zijn eerder regel dan uitzondering.
Lees je eerst eens in voordat je een vakantie boekt of een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelt. Het internet 'vergeet' niets en dit soort klachten blijven in Google naar boven komen terwijl een bedrijf zich gewoon netjes aan de voorwaarden houdt die door externe instanties (ANVR) worden voorgeschreven.
Het wordt eens tijd dat die rare voorwaarden gewijzigd worden.
Als ik naar de dealer ga en ik bestel een gele renault dan accepteren we het ook niet als in de voorwaarden van de koop staat: Bij aflevering kan de kleur gewijzigd zijn.