LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Steiger voor deur en raam.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Betsie.
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2014 03:17

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door Betsie. »

Klopt inderdaad, ik vind erg belangrijk dat ik beide deuren kan gebruiken puur voor veiligheid. En hoewel ik kan vragen of ze er rekening mee willen houden. Vind raar dat er in dat opzicht geen regel is voor mijn gevoel is het fout om een steiger voor een deur en raam te zetten voor meerdere dagen en nachten. Je hebt dan ook zo weinig aan een brandalarm als de brand aan de foute kant zit. Maar goed uiteindelijk zullen we wel overleven en komt vast wel goed maar als er een duidelijk regeltje was dan had ik daar graag gebruik van gemaakt en gezegd zet hem maar daar ook als is wat minder handig.

Dank voor reactie en meedenken.

Quoten lukte niet kreeg error dus doe maar even zo.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door tenormin »

@betsie, ach, je moet het maar zo zien (eigen appartement of huur): wij hebben ook 5 weken vastgezeten met alleen de voordeur als vluchtweg: de balkons werden weggehaald en verbreed. Deuren werden van binnen zelfs dichtgetimmerd, safety first. (Anders zou men ondoordacht deur open maken, vergetend dat er geen balkon was. Heb 't hele verhaal gevolgd maar ben er niet helemaal uit, staat die steiger er nu wel of niet, andere commentaren te hebben gelezen: niet, maar jouw beschrijving dat je er nauwelijks uit kan komen dus wel. Het komt er in feite op neer dat je je enige tijd onveilig voelt. Maar, clean gezegd: je kan uit de voordeur, meer mensen (flatbewoners b.v.) hebben maar een uitgang, tenzij je over het balkon wil springen (niet doen) dus denk dat je alles een beetje moet relativeren; de steigers worden over een tijdje weer weggehaald. Ben je misschien ietwat te angstig, bang?

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Volgens mij hangt dat af van de etage waar je woont.....zeg maar als je op de 20ste etage woont...dan is een parachute...een uitkomst...of niet dan :roll:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door bprosman »

Als er echt een probleem is mik je een stoel door t raam onder de steiger (even aannemende dat er een zit).

Betsie.
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2014 03:17

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door Betsie. »

Steiger staat er niet maar komt er, dat dicht komt te staan weet ik omdat ik de situatie gezien heb bij anderen in dit blok.

Weet ook dat er huizen zijn waar maar 1 uitgang is maar dat zou onze keus niet zijn. Wij zouden niet kiezen voor een hoog huis. Dichttimmeren deur voor weken lang voor eigen veiligheid? Tis maar net hoe je bekijkt er waren vast wel ander mogenlijkheden.

Inderdaad flinke kei er dan maar door als mis mocht gaan....en zal huis niet mis gaan maar nogmaals en daarom ook mijn vraag als niet gemogen had dan had ik daar graag op gewezen. Daarom ook mijn vraag hier.

Dank allen en fijn weekend!

stofzuigertje

Re: Steiger voor deur en raam.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze moeten het vooraf tijdig melden....
En als ze meerdere woningen doen zeker....

En als je voor uit moet om achter je fiets te pakken of even wat aardappels uit schuurtje?
Nee, ze mogen geen uitgang blokkeren en moeten eventueel een steiger huren die niet van bouwbedrijf is of de steiger aanpassen zodat de deur wel open kan.

Er zijn invalide die niet door de voordeur kunnen wegens drempels en bochten en de Scootmobiel staat achter in berging dus zomaar een deur blokkeren mag nooit.

Het raam is mits niet donker kleed gebruikt word wel toegestaan... een kiertje is voldoende en helemaal open hoeft niet.
Wel moet een glazenwasser weten of hij er nog bij kan....

Dus zomaar plaatsen, nee maar in overleg en met opgave hoe lang het er komt....
Prettige Kerstdagen....

Gesloten