LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlengde garantie Dixons

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
M Blom

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door M Blom »

Verkooptechnieken......totdat je een keer echt wat hebt met je PC.
Ga rustig naar een andere winkel, je loopt vanzelf tegen de lamp.
Ik heb bij een concurrent van Dixons gewerkt, en ondanks als deze verhalen over garantie koop ik altijd alles met garantie. Ook gewoon om van de garantiediscussie in de winkel af te zijn.

Weet je wanneer je genaaid ben ? Als je na drie jaar met een kapotte laptop zit en er is nooit gezegd dat je er garantie bij had kunnen kopen.

M. Blom

Unreal

Ongelezen bericht door Unreal »

Ben het HELEMAAL met meneer Blom eens.
Ik denk dat het VGV systeem wel degelijk nut heeft....het scheelt een hoop gezeik met fabrikanten. Gewoon afhandelen in de winkel als je VGV hebt....en dat Dixons werkt met een bonussysteem???....nou en???...dat doen ze OVERAL en niet alleen in deze branch en bij Dixons.

Ze maken van een mug een olifant bij dit programma......

Maar daar is het natuurlijk ook bekend om geworden.

Laat ze maar verder gaan met appeltaarten testen...dat werkt beter ! :D

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

DIXONS MEDEWERKERS LAAT JULLIE HOREN !!!!!!!!

RJA

Ongelezen bericht door RJA »

Bij mij het zelfde, notebook gekocht met uitgestelde betaling bij Dixon. Kon volgens de verkoper ook alleen maar met verlengde garantie. Ga mij geld zeker terug halen.

RJA.

ex-dixons verkoper

Ongelezen bericht door ex-dixons verkoper »

Beste iedereen en vooral werknemers van Dixons

Als ex-werknemer wil ik jullie er even op wijzen dat je als verkoper van Dixons wel degelijk verplicht ben om die VGV aan mensen "op te dringen".
Je algehele functionerings beoordeling is namelijk voor het overgrote deel afhankelijk van het percentage VGV dat jij verkoopt. Je moet namelijk boven een % van 2.7 van je omzet uitkomen. Zo niet dan functioneer je niet goed, aldus Dixons.
Ik kan het weten want ik ben namelijk om deze reden (al zou Dixons dat nooit toegeven) ontslagen.
Ik heb namelijk altijd de mensen gevraagd of ze VGV wilde of niet. Indien de klant hier negatief op antwoorde drong ik er ook nooit verder op aan (ik zelf zou namelijk ook nooit VGV nemen op wat voor product dan ook).
Dit advies had dus tot gevolg dan mijn % zo rond de 1% lag. Meerdere malen is door de regioverkoopleider en hogere pieten er op aangedrongen om mensen meer te moeten overhalen om het toch te doen. Indien ik "niet het gewenste % van 2.7 haalde had dit gevolgen voor mijn "jaarlijkse" salarisverhoging". Aldus is ook gebleken want ik wenste hier niet aan mee te werken, m.a.g. dat ik gedurende 2 jaar ook geen salarisverhoging gehad heb!!
Tevens staat er in ieders arbeidscontract onder een * van de categorie eventuele bijzondere voorwaarden, ik citeer: Werkzaamheden met betrekking tot het afsluiten van garantieverzekeringen, zoals onder meer het afgeven van de certificaten, geschieden t.b.v Vendorisk en deze werkzaamheden behoren tot een onderdeel van uw arbeidsovereenkomst."

Al deze gedragingen van de top van Dixons hebben dus wel degelijk ten spijt dat het verkopen van VGV een verplichting is voor de verkoper, misschien niet voor de klant. Maar het wordt de klant wel opgedrongen aangezien je anders als verkoper je salarisverhoging wel kan vergeten en niet te vergeten de druk die je van hogerhand krijgt als je niet het pure winstdeel van 2.7% voor Dixons binnenhaalt.

Met vriendelijke groet een ex-dixons verkoper.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Janine_VanOers
Gast

Geplaatst op 22 Mar 2004 21:16 door Janine_VanOers

--------------------------------------------------------------------------------

Ja zeg leuk al die Dixons medewerkers hier. Het gaat ook niet om die garantie maar om de geslepen (of juist niet) verkooptechnieken van Dixons waarmee ze onschuldige consumenten proberen te "naaien" (sorry voor deze term). Ik vind het redelijk associaal dat ze dus consumenten niet goed voorlichten, dus ze geven je ook GEEN eerlijk advies over de produkten die verkocht worden. Ik zeg we gaan NIET meer naar Dixons!!!

Gelukkig Janine_VanOers ...zou ik zo zeggen.......ik denk dat ik jou ook niet in MIJN winkel wil hebben als klant...en neeeeeeee dat is NIET DIXONS !!!!

BepVerschuur

Ongelezen bericht door BepVerschuur »

ik had een tijd terug een compaq notebook gekocht bij dixon. Compaq geeft hierop 2 jaar fabrieksgarantie. Later is compaq overgenomen door hewlett Packard. De notebook ging na anderhalf jaar kapot met wel 350,- reparatiekosten. Hewlett packard wilde niet begrijpen dat ik 2 jaar fabrieksgarantie had, en ik mocht de kosten betalen. Ik ben toen naar dixon gegaan, die de reparatiekosten voor mij hebben betaald en zij gaan verder steggelen met hp. En ik ben weer super tevreden over mijn notebook. Dat is pas service. Dixon heeft mij in ieder geval niet in de kou laten staan!!! :idea: [/quote]

mick

Ongelezen bericht door mick »

als je ooit problemen krijgt na een jaar en je garantie is om, dan heb je gewoon pech. dan kun je als consument wel een grote bek hebben en zeggen dat je wel garantie hebt, maar op dat moment sta je wel alleen. Of denken we nu allemaal dat het o zo geweldige radar elk individueel geval wel even zal begeleiden?? Zo als ook al in eerder programma's geven ze meestal maar de helft van de waarheid weer. En de niets vermoedende consument trapt daar weer met open ogen in.

Eerlijk Zijn!!

Ongelezen bericht door Eerlijk Zijn!! »

Ik vind dit een schande van uw programma!!!!!! :evil:
Weet u wel wat een gemiddelde reparatie kost!!!
ja klopt als consument heb je recht op 2 jaar garantie maar dat is alleen op
onderdelen EN NIET OP ARBEIDSUURLOON,VERZENDKOSTEN EN ONDERZOEK KOSTEN!!!!!!!!!!!!!

Eigenlijk zal u zich diep en diep moeten schamen dat u de consumenten voor niets in de maling neemt met het andere kant vertellen van de garantie verhaal!!! :evil:

Hier kan ik echt PISSED OP WORDEN!!!

MVG,

Jack De Jumper

M Blom

Ik doel dus op degene die hiernet een bericht heeft achtergelaten.

Luister vriend, als jij ontslagen zou zijn omdat jou percentage VGV te laag zou dan maak je jezelf volstrekt belachelijk.
Als jij een echt goede verkoper zou zijn, en dus een goede omzet zou draaien afgezien van je VGV, dan zal geen enkele winkel in deze tijd van verkopersschaarste jou de wacht aanzetten.

Sorry hoor, maar ik ben bang dat jij niet geplaatst moet worden in de categorie ex-verkoper maar als ex-dozenschuiver. Als je begrijp wat ik daarmee bedoel.

M Blom

_Annelies_

Ongelezen bericht door _Annelies_ »

Ik heb met volle verbazing zitten kijken naar de uitzending van Radar alsmede de reacties van sommige personen hier.

Ik ben zelf 4 jaar werkzaam geweest bij een Dixons filiaal en kan met eelijkheid zeggen dat ik nooit iemand gewongen heb iemand vgv te kopen. In al die jaren heb ik op verschillende filialen in gevallen en heb daar nooit gemerkt dat iemand op deze manier vgv verkocht werd. Het is wel leuk dat Radar een berekening laat maken maar als ik naar mijn eigen ervaring kijk kan ik zeggen dat het helaas een paar mensen zijn die Dixons een slechte naam geven, Radar maakt zich bijdezen ook schuldig aan.

Wat betreft de fabrieksgaranties van 2 jaar zoals ik hier lees zit daar wel een kern van waarheid in het eerste jaar heb je volledige fabrieksgaranties na het eerste jaar zijn er fabrikanten die in sommige gevallen coulance verlenen of een groot deel van de kosten vergoeden. Maar helaas komt het te vaak voor dat een fabrikant een zeer gepeperde rekening presenteerd als het product ter reparatie is aangeboden. De klant wordt boos op Dixons met alle gevolgen van dien, heeft deze klant echter een "vgv" aangeschaft dan zullend e kosten vergoed worden door de verzekerings maatschappij. Kortom mijn menig: het is fout mensen verplicht te stellen een vgv aanteschaffen maar het is ook fout van Radar het nut van de vgv in twijfel te trekken.

Ik maak me er kwaad over dat Radar zo een verkeerd beeld van Dixons en de vgv schept en dat terwijl ik al enige tijd niet meer in dienst ben van Dixons. Nogmaals het is fout van de verkopers om het verplicht te stellen.

mako

Ongelezen bericht door mako »

@ gast...marge van bijna 100 procent? Waar baseer je je op? Er wordt aan verdiend natuurlijk, net zoals je rechtsbijstandverzekeraar en je autoverzekeraar ook aan je verdient bijvoorbeeld. Overigens is een dergelijk premiesysteem in zo'n beetje elke consumentenelektronicazaak te vinden.

Vervelend dat mijn (part-time) werkgever op deze manier te kijk wordt gezet. Concurrentiegevoelige informatie op deze manier te kijk zetten, aangewakkerd door de verhalen van een, waarschijnlijk haatdragende en gefrustreerde ex-werknemer, is op zijn zachts gezegd onredelijk. Om dan ook nog eens het hele premiestelsel uitgebreid op het internet te publiceren vind ik zelfs zwaar overdreven.

Van een verplichtstelling is naar mijn mening geen sprake en dat is in de jaren dat ik er werk ook nooit zo geweest of zelfs maar gesuggereerd. Wel raad ik het van harte aan bij een uitgestelde betaling/lease, om de genoemde redenen die de in het geheim gefilmde verkopers ook aangaven.

Ik heb op mijn eigen laptop ook een VGV-contract afgesloten. Omdat ik weet wat een eventuele reparatie buiten de garantietermijn kost en, in tegenstelling tot wat er wordt beweerd in dit soort programma's, weet hoe moeilijk het is om in Nederland de rechtsgang te bewandelen als je er inderdaad een zaak van zou willen maken.

Vergeet niet dat RADAR er baat bij heeft dit soort zaken, zeker in de vooraankondiging, zo veel mogelijk op te blazen. Dat levert hun namelijk kijkers op. Onafhankelijek journalistiek hoef je dus niet van hun te verwachten.

M Blom

Eindelijk weer iemand die eens helder nadenkt ..... ben het met je eens Mako.

Overigens ben ik blij om te zien dat er ook eens een keer anti-radar berichten te lezen zijn.

M Blom.

ex-verkoper

Ongelezen bericht door ex-verkoper »

Hier moet ik alleen maar om lachen. :D

En ja ik was een top verkoper. Zat in de top 10 van mijn regio in die tijd met mijn omzet. Zo rond de 350.000 euro op jaar basis. En inderdaad is dat VGV verhaal heel erg belangrijk voor je beoordeling als verkoper en niet of je klantvriendelijk bent of een hoge omzet haalt.

Maar anyway, als jij het naar je zin hebt bij Dixons, dan ben ik blij voor je. Maar beoordeel niet een ander zonder dat je weet hoe of wat.

Truus de mier

Ongelezen bericht door Truus de mier »

Als ik verkoper was zou ik ook zeggen dat het verplicht is, lekker makkelijk. Ooit eens zo stom geweest om GEEN verlengde garantie te kopen op een wasmachine, inderdaad na 3 jaar stuk, nieuwe trommel gekregen , want dat mag niet na 3 jaar, maar wel een rekening van , toen nog, Fl 169,- voor het voorrijden en arbeidsloon . Nog geprobeerd daar onderuit te komen, maar niemand die daar heil in zag.

Da Groete

stief

Ongelezen bericht door stief »

Weet je wát pas een goed idee is?

Gewoon helemaal niet bij de Dixons kopen!

Doe ik al jaren en bevalt me prima :-D.

E. Nigma

Ongelezen bericht door E. Nigma »

Wat zal ik zeggen; ik schijn in beeld te zijn geweest dus ik zal het wel verplichten. Ik ken mezelf en weet dat ik het (de garantie) altijd bij de spelregels noem, maar erplichten.. dat gaat me te ver. Als men het liever niet heeft, dan niet. Mijn spelregel bazeer ik ook situaties die Radar ook al aanhaalde; alleen zij doen alsof het slechts 1 keer is voorgekomen dat een persoon niet meer wilde betalen nadat het apparaat defect bleek te gaan binnen de periode waarin betaald werd.

Ik wens het overigens ook niemand toe om een discussie te mogen voeren met een gedupeerde die zijn/haar product buiten de garantie wil laten repareren en toch hard schrikt van de kosten. VGV is veel vaker nuttig dan ze doen laten denken. Zelfs de 'alheilige' consumentenbond wil tegenwoordig VGV nog wel eens aanbevelen, als zijnde gemaks garantie. En het is ook niets meer of minder, het kost wat extra; maar dan heb je wel het gemak van service in een periode waar je er niet direct meer recht op hebt.

Wat Radar hier nou echt mee wil bereiken blijft voor mij een raadsel..

M Blom

Als TOPVERKOPER zou je toch moeten weten dat € 350.000,- omzet niet zo veel zegt. Het gaat erom wat er onder aan de streep overblijft.
Als jij een verkoper bent die in omzetten denkt dan heb ik nog een tip voor je.....geef gewoon alles weg tegen inkoop ! Draai je misschien wel € 500.00,- omzet ! Ben je misschien wel nummer 1 in je regio !

Misschien wat te lastig voor je.....en trouwens....ik heb pas drie keer geschreven dat ik niet bij Dixons werk. Ik werk al drie jaar niet meer in deze branch en heb nooit bij Dixons gewerkt.

jurist

Ongelezen bericht door jurist »

Laten we de rollen eens gaan omdraaien.

Hoeveel krijgt die mevrouw (die overduidelijk bijna klaarkomt van het weergeven van een of ander bonus systeem) voor het maken van een "rel". Laat haar eens haar salaris en bonussen openbaar maken. Zou mij benieuwen hoeveel zij krijgt voor zo weinig werk, welke nog onvolledig is ook.

Zoals al vele mensen vermeld hebben, enkel op onderdelen heb je garantie (de termijn is wettelijk niet vastgelegd) uurloon en verzendkosten zijn voor je eigen rekening.

Daarbij is die "expert" jurist ook niet erg eerlijk. Ook hij verzwijgt het feit dat het niet wettelijk is vastgelegd hoe lang de garantietermijn op aparatuur is. Ga dan maar lekker met die jurist alles aanvechten, die kosten kun je ook zelf betalen. Maar ach, die jurist verdient zo weer flink wat geld.

Dit programma is net als Kassa, ook al zo onvolledig en laat enkel horen wat een consument wilt horen.

Ben benieuwd of mijn vragen (hierboven) beantwoord gaan worden. Of heeft Radar geen commentaar?

Niels

Ongelezen bericht door Niels »

Even voor de duidelijkheid: ik doe nooit aan extra garanties en verzekeringen, dat is namelijk bijna altijd geldklopperij.

Even terug op het topic. In de uitzending werd verteld dat ruim 7.3% van de gebruikers uiteindelijk gebruik maken van de garantie (1 of meerdere malen) en de kosten voor zo'n extra garantie is 6%. Op zich is dit geen slechte deal.

OK ik moet toegeven dat de kosten natuurlijk niet het hele aankoopbedrag (zonder garantie) zal zijn in de meeste gevallen EN dat de restwaarde natuurlijk lager ligt (consumenten denken daar in het algemeen anders over).

Daarnaast ben je natuurlijk een eikel als je op afbetaling koopt: de geimpliceerde rente is dermate hoog dat wellicht met een credit card betalen goedkoper is. GA gewoon naar de bank voor een lening als je het ECHT nodig hebt, anders is het product gewoon niets voor jouw. Ze zouden eigenlijk de mensen (inderdaad meestal niet bijster intelligente mensen) moeten beschermen tegen dit soort verkapte woekerleningen; anders krijgen we weer zo'n soort Dexia verhaal, waar mensen weer gaan zeuren en janken dat ze geld kwijt zijn aan LEGIO-lease ofzo...

Gesloten