LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
peter_hob

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door peter_hob »

Ook ik (chello Classic) heb nu een eerste mailtje. Bij 26 GB...
En dan zou ik al ruim over de helft heen zitten? Dan zouden we
deze maand maar 43GB mogen downloaden.

Beetje triest dat wij klanten de dupe zijn van een slecht inkoop beleid voor bandbreedte bij upc. Ik betaal tenslotte een godsvermogen voor een beetje redelijke verbinding, maar uiteindelijk betaal ik elk jaar meer geld, voor minder produkt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Jongens,

UPC koopt geen bandbreedte in. De kabel IS van UPC.
Het gaat er meer om, dat UPC juist teveel klanten krijgt.
Meer klanten, minder ruimte.

Arnodg

Ongelezen bericht door Arnodg »

www.demon.nl

bel ze op

8mb down
2mb up
65 euro
175euro installatie kosten (inclusief modum)

maar dan krijg je ook wat
geen data lemiet
wel een fup maar toen ik het getal 150 gig noemde moest de medewerker lachen en vertelde me dat hij 2 keer zo veel per maand afneemt

ook kwam deze provider heel goed uit de test van de consumentenbond

ik ga dus overstappen
wie doet er mee

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Ik heb nog steeds contact met Chello maar wijzer word ik er niet van, en mij lijkt bemiddeling door iemadn gewenst in deze kwestie. De mail die ik verstuurde aan Chello inclusief hun antwoord.
In reactie op uw bericht:

LS

Citaat uit uw voorwaarden :

| Artikel 9 DATAVERKEER
| 9.1 UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik kan worden gemaakt van de chello
| Service of dat de Klant altijd gebruik kan maken van de beschikbaar gestelde capaciteit.
| 9.2 De klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het
| internet door andere gebruikers verstoort.
| 9.3 UPC behoudt zich het recht voor om controles uit te voeren op het gebruik van haar netwerk en het verbruik van
| bandbreedte door individuele Klanten, zulks in verband met het verbruik.
| 9.4 Indien de Klant in strijd met dit artikel handelt, kan de Klant een waarschuwing ontvangen van UPC. Andere maatregelen
| die UPC kan nemen zijn onder andere, maar niet beperkt tot:
| extra kosten bij de Klant in rekening brengen, een datalimiet stellen, de Klant indelen in een andere tariefgroep dan
| de op grond van de Overeenkomst geldende tariefgroep dan wel de levering van de chello Service geheel of gedeeltelijk
| opschorten of beëindigen als bedoeld in artikel 21. UPC zal een dergelijke wijziging aan de Klant meedelen.
| 9.5 UPC is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die het gevolg is van bovengenoemde maatregelen
| van UPC.
| 9.6 UPC staat er niet voor in dat dataverkeer doorgegeven door of naar de Klant door middel van de chello Service
| binnen redelijke termijn, op juiste wijze en in oorspronkelijke staat wordt ontvangen. UPC aanvaardt ter zake geen
| aansprakelijkheid.
|
| 3 OVERMATIG DATAVERKEER
| Artikel 9.2 AV:
| ”De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet
| door andere gebruikers verstoort.”
| Klanten dienen ervoor te zorgen dat hun activiteiten het gebruik van de chello Service door anderen niet onnodig
| verstoren of beïnvloeden, of het netwerk overmatig belasten. Daarnaast dienen Klanten ervoor te zorgen dat hun
| activiteiten de faciliteiten van UPC voor het leveren en monitoren van de service, backbone, netwerknodes en/of andere
| netwerkdiensten niet onnodig verstoren of anderszins nadelig beïnvloeden.
| Het kabelnetwerk waarmee Klanten met het internet verbonden zijn wordt gedeeld met andere gebruikers. UPC
| beschouwt dataverkeer als ’overmatig’ indien de Klant dermate grote hoeveelheden informatie ontvangt of verstuurt dat
| het gebruik van de chello Service en/of het internet voor andere gebruikers wordt verstoord.
| UPC is gerechtigd eenzijdig vast te stellen dat een Klant een onredelijke hoeveelheid dataverkeer genereert.
| MAATREGELEN UPC
| Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor
| worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen:
| 1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in
| strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van
| zijn gebruik zal worden opgestuurd.
| 2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen:
| een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de
| dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo’n verandering
| op de hoogte.
| 3. Uiteindelijk, indien bovengenoemde acties niet tot resultaat hebben dat het gedrag van de Klant wijzigt, is UPC, met
| inachtneming van art. 21 AV, gerechtigd de Overeenkomst met de Klant te beëindigen.
| zijn verzend- of reply-adres wordt vermeld.

Vorige mail:

| In reactie op uw bericht:
|
| Ik ontving een mailtje met de aankondiging "overmatig datagebruik". Ik wil graag weten hoe dit precies in z'n werk gaat
| omdat ik het alles behalve duidelijk vind.
|
| Er word wel verwezen naar de pagina http://datagebruik.chello.nl maar wat is de zogenaamde limiet waaraan ik me moet
| houden ? Die kan ik namelijk nergens terug vinden, en kan ik het nog steeds niet zelf inde gaten houden. Alleen m'n
| conclusies trekken als het overschreden is.
|
| Daarom mijn vraag wat er precies bedoeld wordt met "overmatig datagebruik" en hoe daar precies mee omgegaan word.
|
| Informeren wij u graag als volgt:
|
| Er bestaat geen harde datalimiet voor voor chello Classic. Echter, er is in uw geval geconstateerd dat u extreem veel
| dataverkeer genereert. Conform de Acceptable Use Policy en Artikel 9 van onze Algemene Voorwaarden behoudt UPC
| Nederland zich het recht om in zulke gevallen in te grijpen. Wij doen dat overigens alleen als andere gebruikers last van
| het door u gegenereerde dataverkeer hebben.
| Op de pagina http://datagebruik.chello.nl kunt u zien hoeveel u genereert en naar aanleiding van die informatie kunt u uw
| gebruik aanpassen.
|
| Met vriendelijke groet,
| UPC Nederland

Als ik al het bovenstaande doorlees is het mij nog steeds verre van duidelijk wat er precies gaande is. Chello heeft geen
datalimiet zoals u zegt maar laat ik de vraag dan eens anders formuleren, wanneer is het datagebruik van iemand overmatig ?
Zoals het nu geregeld is is de informatie die gegeven word op de site http://datagebruik.chello.nl totaal nutteloos voor mij.
Wat is veel wat is overmatig, in het mailtje stellen jullie dat ik over de helft heen ben gegaan van overmatig gebruik er is
dus wel een grens waaraan gemeten wordt. Om het zelf in de gaten te kunnen houden zou ik deze grens graag willen weten.
Verder vind ik ook raar dat ik bovenin het betreffende mailtje gesproken wordt over overmatig datagebruik en onderin een
aanbieding gedaan word voor een groter abbonnement. In mijn mening ben ik met een zwaarder abonnement andere gebruikers juist
meer tot last, want dit is volgens de voorwaarden het criterium waarop gemeten word, want Chello Classic heeft geen
datalimiet.
Daarom mijn vraag wat er precies bedoeld wordt met "overmatig datagebruik" en hoe daar precies mee omgegaan word. Ik hoop dat
er in een reactie ook inhoudelijk gereageerd word.

LS,

Gezien ik op het bovenstaande nog geen antwoord heb ontvangen, en 23 Maart 2004 verzonden, doe ik het er nu gewoon weer
bijaan. Het is mij nog steeds verre van duidelijk helemaal toen ik op 25 Maart 2004 het volgende mailtje ontving :

"Geachte chello abonnee,
Met deze e-mail willen wij u informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden.
U bent ruim over de helft van de limiet die UPC als overmatig heeft vastgesteld.
Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat als iemand overmatig veel data gebruikt, |
dit ten koste gaat van de gehele snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van ondervinden. Om dit |
te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.
Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot
64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u
wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om direct uw dataverkeer te minderen.
Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u nog 1 maal een waarschuwing via de e-mail. In een eventuele
derde en laatste e-mail zal UPC kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.
Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden
<http://datagebruik.chello.nl>;.
Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de chello Acceptable Use Policy.
Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij
dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland"

Ik begrijp er helemaal niets meer van en wil daarom ook opheldering. dit is de tweede keer deze maand dat ik een mailtje
ontvang dat ik over de helft heen ben. Maar de helft waarvan, wat jullie als overmatig beschouwen. Is de uiterste grens van
het dataverkeer verzet ?

Met Vriendelijke Groet,

Informeren wij u graag als volgt:

Op het moment dat er een teveel aan dataverkeer van 1 account geregistreerd wordt, wordt dit als overmatig beschouwd. Dit

ligt natuurlijk aan een aantal factoren. Als u veel films download en/of muziek en u heeft uw computer 24/7 aanstaan om data

binnen te halen, kan dit andere chello gebruikers belemmeren in snelheid.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

En dan durven ze 20 minuten later het volgende te versturen
Beste abonnee,

Onlangs informeerden wij je al dat chello de up- en downloadsnelheid van je chello-verbinding de komende maanden drastisch zal verhogen.

Het doet ons een genoegen je te melden dat je snelheid verhoogd is. De downloadsnelheid is verhoogd van 1500 naar 2560 Kbps en de uploadsnelheid van 128 naar 384 Kbps!

Wij hopen dat je nog meer zult genieten van je chello-verbinding!

chello
te leuk om te stoppen
Maar een helder antwoord hoe het nu in elkaar steekt heb ik dus nog steeds niet. Iemand suggesties om gewoon duidelijkheid van Chello te krijgen ?

Gast

van de demon site: De downloadsnelheid van het product Demon DSL Express 8192/1024 kan liggen tussen 2048 en 8192Kbps. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.

Voor het gebruik van Demon DSL geldt een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die u, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account. Dit heeft als voordeel dat u best af en toe veel data kunt downloaden, zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers. Als Demon een vaste maandelijkse limiet zou instellen zou dat inhouden dat u een extra rekening zou krijgen voor alles boven die limiet. Dit is niet iets dat Demon wil doen.

Dus....... exact hetzelfde als UPC en andere providers

Gast

Dus....... exact hetzelfde als UPC en andere providers
Met dat verschil dat er niemand bekend is (tenminste nog niks van gelezen ergens) die een waarschuwing krijgt. Ken wel verschillende fora waarin mensen met Demon ADSL zeggen maandelijks 100 tot 150 gig binnen te ha;en zonder problemen....

Gast

Gellof dat u even naar de optiek moet gaan, surf even naar het forum "internet" Hele Topics over internet provider Demon en nee, deze zijn niet dat je zegt positief te noemen voor de provider.

Gast

Nou, wees eens vriendelijk dan en link me even door naar een onderwerp dat over de datalimiet van Demon gaat. Heb ff gebladerd maar zie er zo geen....

arnodg

Ongelezen bericht door arnodg »

demon is zeer goed uit de test van de consumentenbond gekomen

daarom stap ik naar ze over

ik kan je over een paar maanden vertellen of ze goed zijn

wat ik je nu kan vertellen is dat het niet moeilijk moet zijn beter dan upc te zijn ;-)

obelix

Ongelezen bericht door obelix »

nadat ik vorige maand een mail kreeg over het bovenmatig dataverkeer heb ik UPC een brief geschreven en duidelijkheid gevraagd. In eerste instantie kreeg ik een vage brief terug met alleen maar dreigementen. Vervolgens heb ik nog een keer een brief gestuurd en de vragen genummerd. Per vraag heb ik om een antwoord gevraagd, waaronder de toegestane limieten. Helaas geen reactie gekregen van UPC, wordt te moeilijk voor ze, denk ik. Wel heb ik de automatische incasso stopgezet. Nu betaal ik de rekeningen pas op de laatste dag van de betalingstermijn. Daarnaast zoek ik een andere oplossing voor de telefoonaansluiting. Ik wil niet zo afhankelijk zijn van UPC dus gaat de telefoon naar een andere provider.
Mogelijk dat ADSL in de toekomst een beter product is.
Vandaag een mail gekregen dat mijn downloadsnelheid verdubbeld is. Chello, te leuk om te stoppen, zo beeindigen ze de mail.
Wat heb je daar nou aan als je niet veel kunt downloaden, enne....in de praktijk nog niets gemerkt van die hoge downloadsnelheid

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Ik heb inmiddels al wel een antwoord op de vraag waar het plafond van datagebruik zit. Hierbij bleek dat er voor Chello Classic en voro Chello Plus een heel ander plafond is (Plus is twee keer zo hoog).

Als ik de voorwaarden doorlees staat daar alleen dat je geen andere gebruikers tot last mag zijn bij, eenzijdig door UPC vastgesteld, overmatig datagebruik. Doordat het plafond van de data bij Plus twee maal hoger ligt dan bij Classic ben ik van mening dat ik geen andere gebruikers stoor en dus ook niet in strijd handel met de algemene voorwaarden.

Gast

ook ik weer een mail gestuurd naar upc blijf net zolang doorgaan totdat ik antwoord krijg.

Nou begin ik mij toch sterk af te vragen of upc/chello de classic gebruikers niet het duurdere pakket in ons maag probeert te splitsen.
Als ik een e-mail krijg dat ik al over de helft ben van mijn data limiet en dat jullie zeggen dat ik andere gebruikers tot last ben met mijn download gedrag.Hoe kunnen jullie dan beweren dat als wij/ik een duurder pakket neem waar ik 2 x zoveel kan downloaden opeens niemand tot last ben terwijl het de zelfde kabel is.
Maar omdat het een duurder pakket is dus meer geld op levert knijpen jullie voor die mensen een oogje dicht.

En nu graag wel een antwoordje terug want dat is toch wel erg mis met jullie service.

m.water

Ongelezen bericht door m.water »

(ik zou m.water(a)chello.nl moeten neerzetten als mijn email, maarja... lees onderstaande en u begrijpt waarom ik dat niet doe.)

Ook ik voel me een beetje raar hierin:

Ik kreeg ook de gewraakte emails:

op 21 maart kreeg ik de 50% email.
op 23 maart kreeg ik de enkele % email
op 25 maart kreeg ik WEER een 50% email
op 26 maart kreeg ik WEER een enkele % email.

het zou dus betekenen dat de teller ergens tussen de 23e en de 25e op 0 is gezet. Als dat waar is, ben ik dus binnen 3 dagen over mijn limiet gegaan?

Ook ik zit op Checllo Classic, en ondanks dat ik inderdaad wat meer heb gedownload als anders, (43Gb volgens de teller), kan ik me niet voorstellen dat ik binnen 96 uur aan mijn limiet zit.

Een email van mijn kant (die niet eens gemailt kan worden, maar via de webpagina van UPC moet, een omslachtig geheel) werd beantwoord met een standaard 'wij bepalen de limiet, maar we zeggen niet hoeveel dat is' antwoord.

Ook de vraag wanneer mijn verbinding breder wordt, blijft 3 maal onbeantwoord. Er is een snellere verbinding toegezegd: ben ik dan nu in (2.5mbit/1.5mbit=1,6 *96u=) 60 uur door mijn limiet?

Daarnaast ben ik in het verleden ook bestookt met telefoontjes van UPC of ik geen interesse heb voor Priority Telecom: bellen via de kabel. Het idiote daarvan is, dat ik allang priority gebruikte: ik werd dus op een priority nummer gebeld met de vraag om priority te kopen. Blijkbaar wordt mijn abonements-geld verbrast aan onnodige verkoop-akties

Ook kwam er een vertegenwoordiger langs, die mij een combopakket wilde aanbieden: waarom kan UPC niet standaard elke klant met meerdere pakketen meteen een combo-pakket aanleveren, maar moet ik dat eerst specifiek en apart aanvragen? Als ik dat zou doen, zit ik weer minimaal een jaar vast aan het combo-pakket.

Ook heb ik al eens digitale televisie geprobeerd van UPC. Omdat er geen noemenswaardige zenders tussen zaten, heb ik dit vrij snel weer opgezegd. Ik heb het hele UPC pakket dus al in huis (of gehad), maar blijkbaar is het voor UPC nog steeds nodig om vertegenwoordigers langs te sturen.

Ik ben dan ook beledigd door deze houding van UPC: Men neemt niet de moeite mijn vragen door te nemen, laat staan *persoonlijk* en volledig te beantwoorden. In plaats daarvan stuurt met een standaard email.

Deze stugge houding is pech is voor UPC: ik haal zowel chello als priority telecom *nu* uit mijn huis.

Sacha

Ongelezen bericht door Sacha »

Ze hebben ons antwoord per direct gekregen !!

Wij zijn tot volle tevredenheid overgestapt op Wanadoo .:D
UPC weg er mee!!!

Tigertje

Ongelezen bericht door Tigertje »

Zolang er geen duidelijkheid bestaat over wat de data limiet is kan en mag chello de gebruikers niet beperken in hun snelheid.

Geen gebruiker weet wat de limiet is die chello heeft in gesteld en daardoor is het voor ieder onduidelijk wat hij/zij mag downloaden.

Indien er een beperking van uit chello word opgelegen kan hier voor ook een klacht worden ingediend en mogelijk ook via rechtswege de limiet worden opgeheven tot chello/upc duidelijkheid verschaft.

Echter is het beter om via de kanton rechter hier een duidelijke uitspraak over zien te krijgen.

Alex_15jr

Ongelezen bericht door Alex_15jr »

Hoezo kan je de limiet controleren?

1131 , Sat Mar 27 10:12:13 2004
Niet in staat je verzoek uit te voeren. Probeer het straks nog eens.
Dit is een van de zoveel vermeldingen die ik krijg bij UP(su)C(kers)

j.peet5

Ongelezen bericht door j.peet5 »

mischien is een van de reden, er zijn nog veel aansluitingen,
waar niet voor betaald word.
en ze weten niet waar die zitten.persoonlijk weet ik een die al,
vier jaar ook door verhuizing gewoon doorgaan.
============================================
dat is een heleboel dataverkeer dat ze niet in de hand hebben.
in de spoorstraat bij upc hilversum.we zijn op zoek!!!!!!!!!!!
dat was het commentaar na navraag.
zelf gebruik ik data vooral voor jazz radiostations in de usa.
van daar dat ik ook een waarchuwing kreeg.
internet-entry-euro-22.95.
als ze niet veranderen gaan we opzoek naar wat anders
vriendelijke-groet.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Wat ik nou niet begrijp dat er nog steeds mensen zijn die Chello hebben.Wel klagen maar ze blijven er haast wel allemaal .
UPC is een rampbedrijf en dat kan je alleen maar oplossen om daar niet naar toe te gaan of weg te gaan.
Er zijn toch nog genoeg ADSL providers waar je dit niet hebt.
Bij Demon, Zonnet en nog meer hoor ik dit nooit.
Als dat wel is staat dat duidelijk in de voorwaarden.

Kijk maar naar de Forums van ADSL providers.
Lange leve de concurentie .Iets wat ik op de kabel niet kan vinden.

Maurits

Ongelezen bericht door Maurits »

"Ergens vertrouw ik het produkt Chello Plus niet om exact dezelfde reden, hierin word nameljik ook verwezen naar exact dezelfde Acceptable User Policy. Ik vraag me af wanneer de mailtjes met "Overmatig Datagebruik" verstuurd gaan worden naar de Chello Plus abonnementen."

Ik heb dus eind Februari een mailtje gehad. Ik ben einde vorig jaar ge-upgrade naar het Plus abbonnement en ja hoor, het gezeik begint. Met mijn classic abbonnement hoorde ik nooit iets en nu heb ik een 'PLUS' abbonement en krijg ik al bedreigingen naar mijn hoofd geslingerd bij een maandelijks gebruik van 68Gbyte. Sorry hoor maar ik betaal 80 Euro per maand en daar verwacht ik iets voor terug.

Als je trouwens het helpdesk belt en vraagt hoe je volgens hun je router zou moeten configureren dan weten ze dat niet. 'sorry meneer maar dat ondersteunen we niet'. Op mijn opmerking dat ze wel adverteren met het feit dat je 3 PC's aan mag sluiten en dat je dan ook zou verwachten dat ze het zouden ondersteunen geen zinnig antwoord. Het lijkt er dus op dat als je als leek de monteur je kabel laat installeren ze het maar op een PC aansluiten. Hoezo slechte service.

Maar dit was mijn reactie op hun mail m.b.t. ons overmatig gebruik;

-------------

Beste Chello support,

Dit is een klacht t.a.v. de door jullie geleverde service en tevens een
reactie op onderstaande email.

Ik vind deze email (waarschuwing/bedreiging??) welke ik van jullie heb
ontvangen uitermate smakeloos en hypocriet. Waarom?

- Ik ben van chello classic (50E/maand) naar chello plus (80E/maand)
geupgrade. '2x de download en 3x de upload': Wanneer dan? ik heb nog geen enkele maal snelheden boven de 300kb/s bereikt terwijl ik een 3Mbit download speed (dit is 360kbyte) zou moeten kunnen halen en volgens jullie laatste email zelfs 4.6mbit! (dit is gelijk aan 500kbyte/s).. Wel de klant laten betalen voor een duur abbonement maar niet de snelheid leveren?

- Ik ben van classic naar plus overgestapt, download altijd veel data van
het web met mijn classic abbonement en hoor *nooit* iets over fair use
policies e.d. en opeens ontvang ik bij mijn snellere abbonement een
waarschuwing vanwege overmatig usage?

- Op televisie in reclamespots spotten jullie met andere ISP's welke een
datalimiet hebben (datalimiet- hahaha) en dan vind ik dit soort berichten aardig hypocriet! (tja, het heet fair use policy dus dan mag het)

- Wat is dan *wel* acceptabel? Als jullie kunnen zien dat ik over de helft
van de acceptable use zit wil ik wel eens weten wat wel en niet acceptabel
is, dus vertel me dat maar eens. Je kunt immers iemand niet bekeuren voor te hard rijden als deze persoon niet weet hoe hard hij maximaal mag, want er moet een norm zijn en die dient bekend te zijn bij in dit geval mij, de gebruiker.

- Na het upgraden naar plus abbo, heb ik met het helpdesk gebeld. Op de site staat dat er een netwerk mag worden aangesloten op het plus abbonement, echter als aan het helpdesk wordt gevraagd hoe ik mijn router's mac address dien te registreren wordt mij vrolijk verteld dat een netwerk aansluiten wel kan, maar niet wordt ondersteund!!

Concluderend: Met dit soort dreigementen (want zo zie ik het) kweek je
alleen maar kwaad bloed en stappen mensen heel snel over naar een nieuwe provider.

Dus, hierbij geef ik u, chello/ups, te kennen dat wanneer u inderdaad overgaat tot het terugbrengen van de snelheid van de door mij
duurbetaalde verbinding naar 64 Kbps ik als reactie mijn abbonement zal opzeggen, want er zijn ook ISP's in mijn regio die dezelfde snelheid leveren maar *geen* datalimiet (of noem het fair use policy??) hebben.

Vriendelijke groet van een ontstemde klant,

Gesloten