In reactie op uw bericht:
LS
Citaat uit uw voorwaarden :
| Artikel 9 DATAVERKEER
| 9.1 UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik kan worden gemaakt van de chello
| Service of dat de Klant altijd gebruik kan maken van de beschikbaar gestelde capaciteit.
| 9.2 De klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het
| internet door andere gebruikers verstoort.
| 9.3 UPC behoudt zich het recht voor om controles uit te voeren op het gebruik van haar netwerk en het verbruik van
| bandbreedte door individuele Klanten, zulks in verband met het verbruik.
| 9.4 Indien de Klant in strijd met dit artikel handelt, kan de Klant een waarschuwing ontvangen van UPC. Andere maatregelen
| die UPC kan nemen zijn onder andere, maar niet beperkt tot:
| extra kosten bij de Klant in rekening brengen, een datalimiet stellen, de Klant indelen in een andere tariefgroep dan
| de op grond van de Overeenkomst geldende tariefgroep dan wel de levering van de chello Service geheel of gedeeltelijk
| opschorten of beëindigen als bedoeld in artikel 21. UPC zal een dergelijke wijziging aan de Klant meedelen.
| 9.5 UPC is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die het gevolg is van bovengenoemde maatregelen
| van UPC.
| 9.6 UPC staat er niet voor in dat dataverkeer doorgegeven door of naar de Klant door middel van de chello Service
| binnen redelijke termijn, op juiste wijze en in oorspronkelijke staat wordt ontvangen. UPC aanvaardt ter zake geen
| aansprakelijkheid.
|
| 3 OVERMATIG DATAVERKEER
| Artikel 9.2 AV:
| ”De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet
| door andere gebruikers verstoort.”
| Klanten dienen ervoor te zorgen dat hun activiteiten het gebruik van de chello Service door anderen niet onnodig
| verstoren of beïnvloeden, of het netwerk overmatig belasten. Daarnaast dienen Klanten ervoor te zorgen dat hun
| activiteiten de faciliteiten van UPC voor het leveren en monitoren van de service, backbone, netwerknodes en/of andere
| netwerkdiensten niet onnodig verstoren of anderszins nadelig beïnvloeden.
| Het kabelnetwerk waarmee Klanten met het internet verbonden zijn wordt gedeeld met andere gebruikers. UPC
| beschouwt dataverkeer als ’overmatig’ indien de Klant dermate grote hoeveelheden informatie ontvangt of verstuurt dat
| het gebruik van de chello Service en/of het internet voor andere gebruikers wordt verstoord.
| UPC is gerechtigd eenzijdig vast te stellen dat een Klant een onredelijke hoeveelheid dataverkeer genereert.
| MAATREGELEN UPC
| Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor
| worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen:
| 1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in
| strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van
| zijn gebruik zal worden opgestuurd.
| 2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen:
| een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de
| dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo’n verandering
| op de hoogte.
| 3. Uiteindelijk, indien bovengenoemde acties niet tot resultaat hebben dat het gedrag van de Klant wijzigt, is UPC, met
| inachtneming van art. 21 AV, gerechtigd de Overeenkomst met de Klant te beëindigen.
| zijn verzend- of reply-adres wordt vermeld.
Vorige mail:
| In reactie op uw bericht:
|
| Ik ontving een mailtje met de aankondiging "overmatig datagebruik". Ik wil graag weten hoe dit precies in z'n werk gaat
| omdat ik het alles behalve duidelijk vind.
|
| Er word wel verwezen naar de pagina
http://datagebruik.chello.nl maar wat is de zogenaamde limiet waaraan ik me moet
| houden ? Die kan ik namelijk nergens terug vinden, en kan ik het nog steeds niet zelf inde gaten houden. Alleen m'n
| conclusies trekken als het overschreden is.
|
| Daarom mijn vraag wat er precies bedoeld wordt met "overmatig datagebruik" en hoe daar precies mee omgegaan word.
|
| Informeren wij u graag als volgt:
|
| Er bestaat geen harde datalimiet voor voor chello Classic. Echter, er is in uw geval geconstateerd dat u extreem veel
| dataverkeer genereert. Conform de Acceptable Use Policy en Artikel 9 van onze Algemene Voorwaarden behoudt UPC
| Nederland zich het recht om in zulke gevallen in te grijpen. Wij doen dat overigens alleen als andere gebruikers last van
| het door u gegenereerde dataverkeer hebben.
| Op de pagina
http://datagebruik.chello.nl kunt u zien hoeveel u genereert en naar aanleiding van die informatie kunt u uw
| gebruik aanpassen.
|
| Met vriendelijke groet,
| UPC Nederland
Als ik al het bovenstaande doorlees is het mij nog steeds verre van duidelijk wat er precies gaande is. Chello heeft geen
datalimiet zoals u zegt maar laat ik de vraag dan eens anders formuleren, wanneer is het datagebruik van iemand overmatig ?
Zoals het nu geregeld is is de informatie die gegeven word op de site
http://datagebruik.chello.nl totaal nutteloos voor mij.
Wat is veel wat is overmatig, in het mailtje stellen jullie dat ik over de helft heen ben gegaan van overmatig gebruik er is
dus wel een grens waaraan gemeten wordt. Om het zelf in de gaten te kunnen houden zou ik deze grens graag willen weten.
Verder vind ik ook raar dat ik bovenin het betreffende mailtje gesproken wordt over overmatig datagebruik en onderin een
aanbieding gedaan word voor een groter abbonnement. In mijn mening ben ik met een zwaarder abonnement andere gebruikers juist
meer tot last, want dit is volgens de voorwaarden het criterium waarop gemeten word, want Chello Classic heeft geen
datalimiet.
Daarom mijn vraag wat er precies bedoeld wordt met "overmatig datagebruik" en hoe daar precies mee omgegaan word. Ik hoop dat
er in een reactie ook inhoudelijk gereageerd word.
LS,
Gezien ik op het bovenstaande nog geen antwoord heb ontvangen, en 23 Maart 2004 verzonden, doe ik het er nu gewoon weer
bijaan. Het is mij nog steeds verre van duidelijk helemaal toen ik op 25 Maart 2004 het volgende mailtje ontving :
"Geachte chello abonnee,
Met deze e-mail willen wij u informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden.
U bent ruim over de helft van de limiet die UPC als overmatig heeft vastgesteld.
Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat als iemand overmatig veel data gebruikt, |
dit ten koste gaat van de gehele snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van ondervinden. Om dit |
te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.
Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot
64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u
wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om direct uw dataverkeer te minderen.
Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u nog 1 maal een waarschuwing via de e-mail. In een eventuele
derde en laatste e-mail zal UPC kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.
Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden
<
http://datagebruik.chello.nl>;.
Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de chello Acceptable Use Policy.
Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij
dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland"
Ik begrijp er helemaal niets meer van en wil daarom ook opheldering. dit is de tweede keer deze maand dat ik een mailtje
ontvang dat ik over de helft heen ben. Maar de helft waarvan, wat jullie als overmatig beschouwen. Is de uiterste grens van
het dataverkeer verzet ?
Met Vriendelijke Groet,
Informeren wij u graag als volgt:
Op het moment dat er een teveel aan dataverkeer van 1 account geregistreerd wordt, wordt dit als overmatig beschouwd. Dit
ligt natuurlijk aan een aantal factoren. Als u veel films download en/of muziek en u heeft uw computer 24/7 aanstaan om data
binnen te halen, kan dit andere chello gebruikers belemmeren in snelheid.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland