kokka schreef:er kunnen natuurlijk wel situaties zijn waarin de voorste schuldig is aan het veroorzaken van het ongeval.
je hebt van die mafkezen die mensen afsnijden en dan meteen vol op de rem gaan staan.
als je daar getuigen van hebt, dan kan je de schade op hem verhalen.
hij begaat dan een artikel 6 overtreding
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt
maar dat is wel iets anders als iemand die zeer plotseling remt.
Volgens Artikel 5 van de wegenverkeerswet (
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.) is het ook praktisch verboden om zonder geldige verkeersreden abrupt te remmen. Dan is er natuurlijk wel de discussie wanneer er een gevaar op de weg wordt veroorzaakt en hoe je dat kan bewijzen.
wieder schreef:PeetDee schreef:...Nou ja, mijn auto is ondertussen alweer bijna gebruiksklaar dus ...
Dan viel het ook wel mee met de schade. Je deed overkomen alsof alleen de portieren nog intact waren..
De schade viel ansich ook wel mee. Het was flinke blikschade, maar omdat het een relatief oude auto is, wordt deze vrij snel economisch totall loss verklaard. Ze gaan uit van compleet nieuwe onderdelen van een Peugeot dealer. Dan zit je bij een deuk in de achterklep en motorkap al vrij snel op een kleine €2.000 schade.
witte angora schreef:Plotseling is omdat je het niet verwacht. Dat je het niet verwacht is omdat je niet alert bent. Dat je niet alert bent is omdat je op de automatische piloot rijdt.
Conclusie: automatische piloot voortaan uitschakelen.
Lekkere vooroordelen weer..... Jij komt zeker dagelijks mensen tegen op een hogesnelheidsweg die ineens vol in de ankers gaan om geen zichtbare reden?
Nou ja, goed, het is gebeurd. Of diegene nou wel of niet met een reden (we zullen maar positief denken en zeggen dat hij / zij dat had) afremde doet er momenteel niet echt meer toe. Niemand is gewond geraakt. Ik ben er achterop gereden en zal mijn schade aan de voorkant dus moeten betalen. Hier was ik ook content mee. Daarom ging mijn vraag ook duidelijk enkel om de achterkant en hoe het nou precies zat met dat economisch totall loss verklaren, omdat dat dus nog geen seconde daarvoor gebeurd was.