mamasam schreef:Om maar even kort te reageren:
Ik bedoel met t ontnemen van vrijheid dat ik niet kan zeggen dat ik even een paar uur zonder honden de deur uit kan.
Nee dat hoort erbij. Je vrijheid wordt niet ontnomen maar ontnam je jezelf toen je koos voor het houden van 3 honden.
Mijn honden zijn stabiel en met enthousiasme bedoel ik niet blaffend maar gewoon blij dat we naar buiten gaan .
Mijn honden slaan aan wanneer een gevaar dreigt vind ik prettig want ik ben een alleenstaande moeder en woon nou niet in een rustige wijk. Ook als ze een geluid niet thuis kunnen brengen geven ze een blaf. Maar nooit 5 min lang enkeld een waarschuwingsblaf.
Er zal wel meer aan de hand zijn dan 1 waarschuwingsblaf. Een hond die in de stress schiet van iets gaat niet 1x blaffen.
De kinderen van de bovenburen rennen van sochtends half 9 tot Savonds 11 uur in de ronde. Ik ben zo blij dat de honden daar niet op reageren. Ik ben me er zeker van bewust dat kinderen luidruchtig zijn maar ik zorg ervoor dat mijn zoon niet met de deuren slaat, gilt of rend door t huis! Want mensen hoeven geen last te hebben van zowel mijn kind als mijn honden.
Tsja dat is heel vervelend voor u. Maar wilt u de kinderen gaan verbieden rond te lopen? Wie is hier nu vrijheid aan het ontnemen
Mijn felle reageren is meer omdat ik er niet om gevraagd heb om veroordeeld te worden maar om te kijken of iemand mij een oplossing kan geven waar ik nog niet aan gedacht heb.
Dat wordt gedaan maar je luistert niet, dus waarom dan hulp vragen als voor jou de enige oplossing is dat men stopt met zeuren over jouw honden. Dus nog maals:
- 2 of alle honden de deur uit. 1 is meer dan genoeg
- verhuizen.
Mijn honden gaan 4 keer per dag naar buiten. In de ochtend om half 7 is een korte ronde omdat dan mijn zoon nog ligt te slapen en ik met mn babyfoon voor de flat op t veld loop.
Sorry maar mijn mond valt even helemaal open van verbazing.
WILT u nu serieus beweren dat u uw zoontje alleen thuis laat terwijl u buiten de honden uitlaat?
De babyfoon is niet bedoelt om tientallen meters verderop te werken die is voor in huis en hooguit in de tuin. Even serieus nu, als u dit echt meent, dan heeft u een groot probleem u zit met een situatie die u niet kunt managen. De honden moeten naar buiten en dit gaat ten koste van de veiligheid van uw kind. Wat als er brand uitbreekt? Hoe lang duurt het voordat u uw kind kan komen redden terwijl u uw hond uitlaat?
Daarna krijgen ze hun eten en dan is het rust. Rond half 11 gaan ze weer naar buiten en loop ik samen met mijn zoon ruim 2 uur los zodat ze hun energie kwijt kunnen. Om half 6 nadat wij gegeten hebben gaan ze een grote ronde wederom met mijn zoon. Dan breng ik mijn zoon naar bed en krijgen hun eten. En om half 11 is de laatste ronde met een babyfoon aan de voorkant van de flat. Daarna om dan toch maar uitgebreid te vertellen gaan er 2 de bench in en mijn oudste reu gaat voor de deur van de kinderkamer liggen tot ik zelf besluit om naar bed te gaan. Hij verplaatst zich dan op bed en dan is t ook stil.
Potjandorie nog aan toe...
Dus 's avonds om half 11 doet u hetzelfde? Uw kindje alleen laten omdat de honden naar buiten moeten. Is de kinderbescherming wel eens langs geweest? Wordt hoog tijd dan.
Het mogen dan wel grote honden zijn en ieder kan daar zijn eigen mening over hebben maar mijn honden zijn mijn honden! Ik heb min of meer mijn leven te danken aan deze 3 want als zij er niet waren geweest hadden mijn zoon en ik hier niet eens gezeten dus veroordeel ze niet!
Nee de honden worden niet veroordeelt. Weten die beesten veel. Die doen gewoon wat de natuur hun ingeeft. degene die veroordeelt wordt ben jij en daar kun je bar slecht tegen.