LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
sasa

Re: Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Ongelezen bericht door sasa »

Geachte heer of mevrouw Lindeboom,
Het is aan u om mij mevrouw te noemen. Een uitgang op 'a' wil op dit forum niet per definitie zeggen dat er sprake is van een persoon van het vrouwelijk geslacht. Mij zijn ook vrouwen bekend met de naam Cees. (en leuke mag wel gezegd worden).
Ik zou zeggen, wees een eik en maak een topic aan waar al deze onderwerpen met een korte omschrijving vermeld worden, alsmede verwijzigingen naar websites waar meer informatie te vinden is. Als u daar een overzicht van geeft, alsmede van relevante stichtingen en overige links, dan maakt u dit forum compleet overbodig. Dan kan de gemiddelde gedupeerde gerichte informatie vinden en hoeft zich niet te verdiepen in het oeverloos gezwam en idiote rekensommen van vele elitairen op dit forum.
met minder vriendelijke groeten dan te doen gebruikelijk, maar natuurlijk wél weer met alle respect.

C. Lindeboom
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:57

Re: Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

Geplaatst op 31 Mar 2004 01:03 door C. Lindeboom


--------------------------------------------------------------------------------

Nou mevrouw om een analyse te maken is niet zo moeilijk via de zoek functie kunt al veel info verkrijgen. Over de stichtingen en verenigingen verwijs ik u naar, belangrijke topics geplaatst door Agnes en de voorbeeldbrieven van Sara Etty.

Misschien had u dit forum eerder moeten gaan lezen.

Met hoogachting,

Cees

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Sasa,

U riep??? J

In de poll op welke gronden vecht jij je contract aan staan al een paar belangrijke gronden genoemd waarop je je kan beroepen;

Zoals:

Misleidende reclame, misleidende voorlichting, verzaken zorgplicht Dexia en/ of tussenpersoon, niet opmaken beleggersprofiel en niet navragen naar de beleggingsdoelstellingen, de “mismatch” tussen het product (effectenlease, zeer hoog risico) (en de student, gepensioneerde, afgekeurde werknemer;) en de klant met weinig inkomsten.

Ook hetgeen wat door velen betwist wordt is of de aandelen wel echt zijn gekocht worden door Dexia.

Bij een echtpaar die onder gemeenschap van goederen zijn getrouwd en waarvan één van de twee partners niet heeft medegetekend kan op basis van het ontbreken van één van de twee handtekeningen het contract worden vernietigd; (m.a.w. het contract heeft nooit bestaan; en jij moet worden teruggebracht in de financiële positie waarin je verkeerde voordat je het contract tekende. LET WEL; de partner moet binnen 3 jaar na afsluiten van het contract een brief sturen aan Dexia waarin hij/ zij het contract op basis van niet tekenen “vernietigd”.

Hetgeen wat in bovenstaande (eagalease) zaak een belangrijke rol speelt is of effectenlease huurkoop is; zo ja; dan is de kantonrechter (sector kanton) bevoegd de zaak te voeren anders moet de rechtbank uitspraak doen.
Momenteel is hier een tweestrijd in gaande; de ene rechtbank zegt dit de andere dat…. dus afwachten welke kant het gaat uitrollen.

Naast bovenstaande gronden kun je ook aanvoeren dat het product in zijn algemeenheid niet op de markt gebracht had mogen worden; daar de risico’s buiten proporties groot is; en de kans op een positief rendement uiterst nihil.
De bank had op basis van maatschappelijke desastreuze gevolgen dit niet mogen brengen op de markt en al zeker niet op de gevoerde agressieve wijze (van verkopen/ reclame voeren).

TIP: Wanneer u van mening bent dat één of meerdere van bovenstaande punten op uw zaak van toepassing zijn dan adviseer ik u per ommegaande contact op te nemen met een advocaat bij u in de buurt;

Deze zal u nader kunnen informeren over wat u het beste nu verder kunt doen;

Of u blijft doorbetalen is een keuze die u zelf moet maken; echter is het wel verstandig dat wanneer u de overeenkomst “vernietigd” (dus acht nooit bestaan te hebben) u de betalingen per ommegaande (direct) stopzet.
Dit kan door een “rode” kaart in te vullen (verkrijgbaar bij de Postbank)en op te sturen naar Dexia samen met de vernietigingsbrief.
De kans dat Dexia zal dreigen met incassobureau’s en aanmaningen is bijzonder groot; maar wanneer u serieus van mening bent dat het contract nooit tot stand had mogen komen zou ik ondanks de (grote) druk niet overgaan tot hervatting van de betalingen daar u daarmee de vernietiging weer ongedaan maakt.

Wanneer u weer gaat betalen geeft u aan Dexia (wellicht onbewust) aan dat u akkoord bent met het contract, (dat u eerder vernietigd had!)

Voor een voorbeeld vernietigingsbrief verwijs ik u naar de sites van de diverse stichtingen….
Binnenkort zal ik zelf een vernietigingsbrief (opnieuw) sturen naar Dexia, deze zal ik dan ook plaatsen op het forum, zodat meer mensen hier gebruik van kunnen maken. Ik verwacht de brief in de tweede week van april te kunnen plaatsen!

m.v.g.

justice man 007
Laatst gewijzigd door justice man 007 op 31 mar 2004 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.

sasa

Re: Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Ongelezen bericht door sasa »

Dit vind ik nou weer een vorm van arrogantie. Van het hoogste niveau.
Beste Cees (da's wel zo makkelijk aangezien de verwarring der geslachten), waarom quote je jezelf?

sasa

Re: Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Ongelezen bericht door sasa »

Allez, justice man.
Kijk dit zijn nou berichten waar de 'gewone' gedupeerde wat aan heeft.
Met concrete links en meer concrete verwijzigingen naar voorbeeldbrieven e.d. (graag toevoegen en topic aanmaken) kan iedereen daar uithalen wat hij of zij wil.
Oprecht dank voor deze bijdrage en vergeet vooral niet een poll of 50 met de daarbij behorende analyses naar Du Perron te sturen.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Sasa,

Bedankt voor je compliment, ik doe me best….
Verder staat bovenaan, wanneer je op forum/ legio lease klikt al een link met belangrijke links en topics; vanuit hier heeft u al een schat aan informatie in het bereik; het doorlezen en openen moet u toch echt zelf doen daarmee kan ik u zelfs niet bij helpen (al zou ik het willen..)
De voorbeeldbrief zal ik omstreeks 10 april plaatsen, dus nog even geduld a.u.b.; verder staan op de sites van de diverse stichtingen en verenigingen al diverse voorbeeldbrieven, welke u gebruikt hangt voor een groot deel af van uw persoonlijke situatie.

Enkele links:

www.pay-back.nl (voor iedereen die een aandelenlease product heeft)
www.leaseleed.nl (hoofdzakelijk bedoeld voor mensen die hun overwaarde hebben belegd middels tussenkomst van Spaar Select, ook mensen die een vooruitbetaling hebben gedaan kunnen zich hier aanmelden)
www.leaseverlies.nl (voor iedereen die een leaseproduct heeft aangeschaft.
www.eagalease.nl (voor gehuwden partners en geregistreerde partners/ samenwonenden, waarvan één van de twee partners NIET heeft mede ondertekend.
www.schadeloos-stelling.nl (voor iedereen die een aandelenlease product heeft afgesloten)
www.juniorlease.nl (voor personen die op het moment van afsluiten student of scholier waren en niet ouder waren dan 25 jaar, verder mag je NIET het Dexia aanbod hebben geaccepteerd of op enige andere wijze een betalingsregeling met Dexia hebben getroffen)

Voor specifieke informatie, en verdergaande vragen zult u toch zelf een “kijkje” moeten nemen op de bovengenoemde sites,

Hopende u hiermede voldoende te hebben ingelicht,

Verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

justice man 007

sasa

Re: Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Ongelezen bericht door sasa »

Wis en waarachtig heeft een ieder hier meer aan dan aan alle mogelijke moeilijke berekeningen die voor een leek niet te volgen zijn, en zijn dat immers niet degenen die het meest gedupeerd zijn?
Dank voor de medewerking en welterusten.
Ik ga dromen van vele hoge bomen die stormachtige winden zullen vangen, in welke zin dan ook. Het riekt, de hele materie riekt.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Ongelezen bericht door jll »

Gezien de vervuiling op dit forum uitspraak KCD 45 van 11-03-04 in vereenvoudigde vorm:

De klacht wordt gegrond verklaard, maar het verzoek tot schadevergoeding afgewezen.
De cijfermatige onderbouwing van Perron c.s. deugt niet. Een AEX-belegging met eigen geld had klaagster i.p.v. verlies van 35%, 45% winst opgeleverd! een verschil van 4910 euro door een rekenfout.
En dus had de KC zich moeten uitspreken over een schadevergoeding!

Henry, Sasa, justice man 007 (stoppen met die polls), croosjes (stoppen met polls van jm 007 op de voorpagina te zetten), croosjes (stoppen met promoten van je vereniging): kunnen jullie ook inhoudelijk reageren? Misschien klopt mijn berekening niet. Daarnaast is het interessant om te weten welke producten het hier betreft...

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Brief met reactie van dhr. Oosting aan Payback

Ongelezen bericht door croosjes »

stel de vraag aan een advocaat of vereniging PAYBACK.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

Gesloten