LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte incasso OXXIO via ING

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bob Schurkjens

Re: onterechte incasso OXXIO via ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is gewoon een hele vieze club. Ze overtreden al jaren stelselmatig de Colportagewet ook al hebben ze de Gedragscode Energieleveranciers ondertekend waarin dit nadrukkelijk wordt verboden.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wjpnl schreef:
UPDATE: Naar aanleiding van mijn bezwaar richting OXXIO vandaag een brief ontvangen, waarin bevestigd wordt, dat mijn contract met OXXIO wordt opgezegd met ingang van de geplande ingangsdatum. Dit naar aanleiding van mijn verzoek om een afschrift van dat contract met mijn handtekening!
Dus geen 'sorry er is een fout gemaakt', of 'sorry, het bedrijf wat wij hadden ingeschakeld heeft ons beduveld', maar er wordt vrolijk gedaan alsof er een contract tussen mij en OXXIO bestaat. OXXIO regelt dus wel iets met de klant, maar geeft geen openheid van zaken.

Voor mij is de zaak hiermee afgehandeld. Maar het blijft een wrange nasmaak achterlaten.
IN elk geval ben je er van af. Maar het blijft bedenkelijk dat deze club kennelijk iets te verbergen heeft.
Als je colporteur de boel belazerd heeft, kan je dat toch rustig toegeven?
maar - Oxxio komt op de zwarte lijst, zowel thuis als op het werk. Met zulke (piep) wil ik geen zaken doen.

fem

Ongelezen bericht door fem »

Ook bij mij: stom toevallig kom ik erachter, dat oxxio van plan is een bedrag af te schrijven voor de levering van energie aan een adres waar ik niet woon, waar ik ook niemand ken en waarvoor ik zeker geen machtiging heb afgegeven. incasso weigeren en rekening van oxxio blokkeren natuurlijk.
ik vind dit echt heel raar.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

@fem

Dien ook een klacht in bij de bank. Het kost Oxxio dan geld als ze een onterechte/onjuiste incassomachtiging tonen of die helemasl niet kunnen laten zien. Boete bij ING € 60,00.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij ING kun je machtigingen gewoon online blokkeren. Bellen is niet meer nodig. Ik weet niet hoe het bij andere banken werkt.

Gesloten