| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Administratiekosten bij betalingsregeling Nuon
-
witte angora
Re: Administratiekosten bij betalingsregeling Nuon
Violet, ik snap je volledig, als ik ga plussen en minnen kom ik ook onder bijstandsnivo terecht. Sterker nog: ik zit per maand 35 euro boven de grens waar deurwaarders beslag op mogen leggen.
Toch is het wel zo: als je kan aflossen, kan je ook sparen, en sparen scheelt je in ieder geval de rente en andere kosten voor betalingsregelingen. Die heb je dan weer 'verdiend'.
Toch is het wel zo: als je kan aflossen, kan je ook sparen, en sparen scheelt je in ieder geval de rente en andere kosten voor betalingsregelingen. Die heb je dan weer 'verdiend'.
Er zijn mensen vandaag de dag die in zwáre financiële problemen zitten voorál door automatisch 'berekende' kosten die veel bedrijven hanteren. Dat is dus geen onwil of excessief consumeren, we hebben te maken met armoede in NL in 2015. NUON berekent bv, omdat de Incassowet hun deze mogelijkheid geeft, het maximum aan Incassokosten (40 Euro) terwijl dit geheel volgens automatisch notasysteem gaat. Dit brengt o.a. mensen als hierboven alleen maar méér in problemen. Bedrijven zouden in dergelijke gevallen menselijker en billijker moeten proberen te zijn. Een bedrag afboeken of 'on hold' zetten is écht niet 'duur' dan iemand laten jagen met 10-tallen telefoontjes.moederslink schreef:Ik blijf me verbazen: mensen krijgen als gunst een betalingsregeling omdat ze geen geld hebben om de nota in 1x te voldoen , dat kan , maar dan miepen als daar kosten voor worden gerekend![]()
Hoe dat nu precies juridisch in elkaar zit zou mij worst zijn, wees blij dat je het over zo.n lange termijn mag uitsmeren, zou ik zeggen.
Die kosten, dat vraagt nuancering.
-
moederslink
@diggrich , het ging in dit geval om " slechts " €5 extra per termijn en dat vind ik niet iets om over te miepen, dat vind ik coulant en te doen.nblikslager schreef:Nuon vraagt bij een betalingsregeling 5 euro aan administratiekosten per afgesproken termijn. Voor10 termijnen komt er 50 euro boven op de totale som. Wie weet of dit is toegestaan.
Wel miep ook ik over hoge extra incassokosten die er vaak bovenop komen.
Zelf 1x meegemaakt : een - achterstand- van € 100 waar bijna €50 overheen kwam en dat moest binnen 14 dagen betaald zijn en kon niet over 10 maanden worden uitgesmeerd , ja dan miep ik ook! !
Laatst gewijzigd door moederslink op 26 okt 2015 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Als we het dan over het begrip 'schandalig' hebben
.....opmerkelijk steeds weer.... Als een -klein- tegoed uitbetaling ietwat later plaatsvindt wordt er breeduit moord en brand geroepen door de consument want dan loopt 'ie rente mis. Vindt die.
Maar is men vervolgens verbolgen over het feit dat er extra kosten berekend worden als het een afbetalings regeling mbt tot een achterstandsbetaling, dus schuld betreft. Een regeling die overigens een gunst naar de consument is!
.....opmerkelijk steeds weer.... Als een -klein- tegoed uitbetaling ietwat later plaatsvindt wordt er breeduit moord en brand geroepen door de consument want dan loopt 'ie rente mis. Vindt die.
Maar is men vervolgens verbolgen over het feit dat er extra kosten berekend worden als het een afbetalings regeling mbt tot een achterstandsbetaling, dus schuld betreft. Een regeling die overigens een gunst naar de consument is!
Volgens mij beloof je als klant ook dat je je rekeningen op tijd betaalt en daar gaat het hier mis.Ze maken beloftes die ze niet na komen
gewoon afschaffen die mogelijkheid voor een regeling. Gewoon op tijd betalen, heb je ook geen regeling nodig. En kan je het dan niet betalen, dan maar over naar afsluiting en een deurwaarder, kan je daar mooi een betalingsregeling mee afsluiten. Dat is dus schijnbaar een betere oplossing?ann3 schreef:Zie dit artikel: http://www.actueelnieuwsnederland.nl/ar ... markt.html
Echt he?berndv schreef:gewoon afschaffen die mogelijkheid voor een regeling. Gewoon op tijd betalen, heb je ook geen regeling nodig. En kan je het dan niet betalen, dan maar over naar afsluiting en een deurwaarder, kan je daar mooi een betalingsregeling mee afsluiten. Dat is dus schijnbaar een betere oplossing?ann3 schreef:Zie dit artikel: http://www.actueelnieuwsnederland.nl/ar ... markt.html
-
witte angora
Er klopt geen fluit aan het filmpje sorry hoor. De medewerker zou gezegd hebben dat de minimale termijn 50 euro is. En vervolgens probeert de maker van het filmpje een berekening te maken uitgaande van 25 euro per maand, waarvan je dus 5 euro kwijt bent aan administratiekosten. Ja zo lust ik er ook nog wel een paar.
Verder heb ik nog niet eens gekeken, sowieso niet, gezien het erbarmelijke Nederlands, omdat het een klacht is van een klagende consument, en geen document van een officiële instantie.
Inderdaad maar afschaffen die regeling. Heb je ook geen discussie of dat bedrag van 5 euro wel of niet te hoog is. Waarbij de administratiekosten overigens maximaal 50 euro kan zijn, omdat de schuld in maximaal 10 termijnen afgelost moet zijn. Dus hoezo 'te hoog'?
Verder heb ik nog niet eens gekeken, sowieso niet, gezien het erbarmelijke Nederlands, omdat het een klacht is van een klagende consument, en geen document van een officiële instantie.
Inderdaad maar afschaffen die regeling. Heb je ook geen discussie of dat bedrag van 5 euro wel of niet te hoog is. Waarbij de administratiekosten overigens maximaal 50 euro kan zijn, omdat de schuld in maximaal 10 termijnen afgelost moet zijn. Dus hoezo 'te hoog'?