LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] malafide fokkers

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: malafide fokkers

Ongelezen bericht door Gast »

publiciteitsstunt van ginn? weet jij eigenlijk wel waar je over praat? ginn is zo'n beetje de enige stichting samen met galgorehoming die openstaat voor mededelingen van hun donateurs en andere geintresseerden, heb je wel eens geprobeerd de laatste tijd om een boodschap achter te laten voor grh, nee dat kan niet want die houden hun donateurs liever monddood en dat denken ze te bereiken door hun gastenboek en forum weg te halen, ik (een leek) wist al lang dat dit onderwerp werd behandelt door radar, voldoende tijd voor egs om aanwezig te zijn daar, als je dan zo begaan met met deze honden dan zorg je er wel voor dat je gehoord wordt toch?
er zijn genoeg mensen die de hondenforums infiltreren voor info voor hun stichting, dus kom niet met de opmerking: moet je wel uitgenodigt worden. want dat klopt niet
probeer eens om het zelfde artikel geplaatst te krijgen bij een goed blad bv : hart voor dieren ik weet zeker dat dit niet lukt omdat deze mensen hun research wel doen en er op tijd achter waren gekomen dat er aandacht is gevraagt voor de verkeerde opvang, maar mischien is dat zo gek nog niet alle ogen die geopend worden over dit onderwerp zijn welkom,
mischien dat er dan eindelijk iets gedaan wordt aan deze wanpraktijken.
ik zelf heb 2 galgoos een van elke stichting grh en ginn maar de publicitiet is voor de honden zonder publiciteit verandert er niks hoe hard een stichting ook werkt om het te proberen te veranderen.
en of die publiciteit nu van ginn of grh komt dat maakt niets uit het doel is het zelfde

bie

Ongelezen bericht door bie »

Zover zijn we weer.
Aan die alleswetende gast....
De scheldcannonades kunnen weer beginnen.
Ondertussen ben ik weer een vraagje rijker.
Zo te zien word mijn vragenlijstje met de dagen langer.
Zonder antwoord dan.
Is die Esther van leeuwen uitgenodigd of heeft ze zich aangeboden om te komen in het programma :?: :?: :?:
De rest van mijn vragen staan een dagje eerder gepubliceerd ?
Leg mij eens uit op wat ik mij een oordeel moet vormen als ik op mijn vragen geen antwoord krijg.
Op die opdringerige meningen die met modder gooien kan ik mij onmogelijk een mening vormen.van zo'n mensen verwacht ik nooit veel die maken van het schelden een soort hobby.
We zijn nu al zover dat we gaan bepalen wat een journaliste moet en mag schrijven.Straks schrijven jullie haar wederwoord zelf me dunkt.
Ik denk dat die Sascha zich wel serieus zal informeren voor haar wederwoord.Mischien :?: Kan ze wel zelf eens op bezoek bij EGS.
Misschien :?: Krijg ik nog via haar blad ooit eens een goed antwoord op mijn vragen.
Ik vond daar niemand hatelijk kijken, en ik zou niet graag in haar schoenen gestaan hebben ook.Maar schreeuwlelijken zien op den duur overal wat. Ik heb alleen met veel pijn in het hart de uitzending gevolgd. Ik denk dat de spanjaarden er uiteindeljk het meest plezier zullen aan beleven, alle aandacht is ondertussen ergens anders op gericht.
Probeer er nu eens op een andre manier uit te raken en te kijken wat nodig is en waar geholpen kan worden.Het is hoog tijd om oplossingen te zoeken en te verifieren hoe de zaken er nu voor staan. Of straks hebben we een berg met 143 hondenlijkjes in plaats van een binnenplaats met 42 hodenlijkjes.
Bie

nba

Ongelezen bericht door nba »

Beste Lydia ik heb de fotos van Lucky zoals jij zegt op beide website vergeleken. Maar vind jij nu werkelijk dat hij er zoveel beter uit ziet? De ene foto is van zijn linker zijkant, waar de wonden zitten en de andere foto van zijn rechter zijnkant, waar dus klaarblijkelijk geen wonden zitten. Maar voor de rest ziet hij er, vindt ik althans, beide keren even slecht uit.
Sorry, onder "wat een groot verschil" versta ik echt iets anders.
En beste Bie ik ben met je eens dat alles eerst echt goed onderzocht moet worden en een verhaal van beide kanten gehoord moet worden voordat er met modder wordt gesmeten. Ik heb inmiddels naast de uitzending van Tros Radar (naar mijn idee een serieus programma die zeer objectief te werk gaat) vele andere website bezocht en veel mensen gesproken. En ook al twijfel ik niet aan de goede bedoelingen van iemand, soms is dat gewoon niet genoeg. En natuurlijk komen er in andere asiels soms ook dingen voor die niet horen. Maar dat praat nog niet deze El Galgo goed natuurlijk. Op alle vragen die je stelt kan ik je geen antwoord geven, dan zul je naar de betreffende instanties moeten gaan. Of het een hetze is tussen instanties, stichtingen of mensen in besturen, lijkt me sterk maar zou natuurlijk kunnen, maar .... rechtvaardigd dat dan dergelijke foto's?
Ik denk dat het programma er in ieder geval toe zal bijdrage dat er echt serieus onderzoek naar de handel en wandel van El Galgo zal gaan plaatsvinden. Hopelijk komt dat in ieder geval de dieren ten goede, want daar gaat het tenslotte om. Zij kunnen tenslotte geen keuzes maken. Een mens heeft uiteindelijk altijd een keuze in het leven ook de eigenaresse van El Galgo. Ze had het niet zover moeten laten komen, of op de uitnodiging van Radar moeten ingaan om haar kant van het verhaal te laten horen. Maar inderdaad zijn op haar website de gastenboeken en forums gesloten. Blijft toch vreemd
Ik hoop echt dat de honden er uiteindelijk allemaal beter van worden, dan is het doel toch bereikt nl.: "Het welzijn van dieren"

Gast

laat maar volgens mij snap je het niet helemaal, het is niet mijn bedoeling om iemand neer te halen of te beledigen, maar dit is niet iets wat alleen van het afgelopen jaar is, de wantoestanden daar spelen zich al jaren af, ooit is de maat vol en mag deze vrouw geen kansen meer krijgen, in mijn ogen is de enige oplossing "sluiten" er zijn voldoende "goede" centra in spanje die met liefde deze honden opvangen, ik zeg niet dat het makkelijk is om zo'n berg in je eentje te runne, en ooit zal ze het echt wel goed hebben gedaan maar ik ken verschillende mensen die daar begonnen zijn met hulp en daarna van de berg zijn afgejaagt door mevrouw osbourne om het vervolgens weer zo ver te laten komen. nu is het tijd voor haar om de scepter over te dragen of te sluiten, ga genieten in engeland en neem een paar hondjes voor je prive maar houd op met het net doen alsof, daar zijn de honden niet mee gebaat en het lijkt mij mevrouw osbourne ook niet,
nogmaals scheldkanonades zijn niet mijn bedoeling maar ik mag wel mijn mening geven net als iedereen hier

Gast

lydia ik ben het met jou eens, nogmaals ik denk dat pat met de grootste enthousiasme is begonnen en dat ze het heus met alle geode bedoelingen heeft gedaan maar nu is het tijd om haar te stoppen zij ziet overduidelijk de bomen niet meer door het bos, en het welzijn van dieren staat hier voorop.

Gast

sorry dit was bedoeld voor nba niet voor lydia
de fotoos die hier staan van lucky zijn van de andere kant genomen en het verschil is inderdaad nihil, maar zo zijn er meerdere dingen die niet kloppen

PRO-GALGO

Ongelezen bericht door PRO-GALGO »

Yesterday was the "brigada azul" (blue brigade- an environmental control organ) at EL GALGO SENIOR, they were not let in but have reported insufficencies from the things they have seen from outside. To all the supporters of EL GALGO SENIOR. DO YOU REALY THINK THAT ALL THOSE POLICE MEN, SEPRONA PEOPLE, THE BRIGADE AZUL AND AL THE WITNESSES ARE LYING??? Open your eyes and stop supporting the most horrible place for galgos in Spain!!!!

As for the dogs in Cadiz that have been put down: Do you know that daily dogs are killed in Perreras (killing stations) all over Spain? And did you know that we had taken from Cadiz in the last 14 month over 50 dogs out??? Be realistic, we will never be able to save all of the, but if we save them, we have to give them a good live, with care and love and not just a fight to survive!
At Pat Osbornes kennels died daily dogs, if you calculate that "per annum" that is over 360 dogs per year and in 10 years .... just calculate!!! And this is more than ever got killed in Cadiz!! And, if people realy want to help the hounds, offer your help to organisations that are trustworthy.

Pat Osborne will have to pay a huge fine ( 18000EUROS!) for "infracciones contra la salud publica" = infractions against the public health and it is not true that the hellhole is open again!!!! We can publish the original closing order, if anybody want's to see it.

If you want to get more information about this hell in Spain, please go to:
http://www.noodles.virtualempire.com/egs/english.htm
and leave your opinion in the messagbook.

Mo Swatek
http://www.pro-galgo.org
http://www.amigos.de.tf
http://www.dogs-in.spain.org

PRO-GALGO

Ongelezen bericht door PRO-GALGO »

The history of EL GALGO SENIOR / PERROTEL, El Campello, Alicante

• 1995
Patricia Osborne has a tick plague on her premises and from over 120 dogs only 25 survived when rescued from her kennels by Heidi Henze, manager of the shelter in Calpe (Alicante)
• 2001
the first negative reports come up and 8 of EL GALGO SENIOR (EGS) dogs stay for 2 nights at PRO-GALGOS family home. All 8 female dogs showed severe signs of malnutrition, multiple bite wounds and not one was castrated and 1 was even pregnant. According to the vaccination booklet, the bitch was mounted during her stay at EGS.
• 2001-2002
Galgos-in-Not Germany reported the bad shape of dogs arriving form EGS on several occasions. A report has been made to the authorities of El Campello but without any result
• Summer 2002
Different local animalists report the bad state of the EGS dogs. HACIENDA DE LAS AGUILAS has reported EGS to the police for neglect and mistreatment of animals after having found a box with dying puppies in Patricia’s car, parked in the summer heat. Several private people also reported EGS to the authorities for the similar reasons, such as neglect and mistreatment of animals
• Summer 2002
Patricia Osborne has left for England and 2 ladies from Belgium were at EGS to take care of the dogs. EL ZORRO went to visit the place right after Patricia’s return and found the dogs in a desolate state and reported Patricia Osborne for kicking the dogs and for neglect and mistreatment of animals.
• October 29, 2002
8 of the EGS dogs are brought to PRO-GALGO. Again in horrible shape, bitten, carrying tick diseases and heart worms. Again a report has been sent to the authorities and the pictures posted on the Internet
• May 2003
After having cooperated for almost one year with Patricia Osborne Podenco in Not Germany (PIN) visits EGS. Prevailing deseases, numerous pregnant bitches, undernourished animals, terrible bites and wounds not being tended to were the reason for PIN to withdraw. Drastic changes would have been necessary for further cooperation. Pat Osborne did not see the need of these.
• Summer 2003
an inspection has been made at EGS by SEPRONA but as they had warned her 2 weeks in advance, the place was more or less OK. A neighbour reported during the 2 weeks prior to the inspection continuing bonfires, black smoke and the smell of burned meat coming from her premises
• Summer 2003
Sim Leten takes the pictures of the badly bitten dogs at EGS but only publishes them in Jan. 2004
• November 2003
Hans Smet visited EGS for the last time and experienced its horror
• Mid January 2004,
Hans terrible reports with pictures about the bad situation at EL GALGO SENIOR (EGS), start circulating on the Internet.
International Greyhound rescue groups as well as PRO-GALGO and EL ZORRO decide to inform the press and the authorities
• Right after the visit of the journalist Jose Antonio Fuster (La Razón), the Catalan TV also visited EL GALGO SENIOR. Both agreed that the place was unacceptably dirty, the dogs were fighting all the time and they saw only 1 water dispenser for an estimated 250-300 dogs.1.2.04, the newspaper La Razón printed an article about EGS, 3 full pages with pictures. (No legal action was taken against the journalist by EGS!) and it caused a huge uproar in Spain as well as abroad. (see http://www.larazon.es/noticias/noti_rep44.htm )
The newspaper La Razón has proved, that EGS is not a registered charity in Spain and therefore it is a business (boarding kennel) and not an animal welfare organisation
• February 9, 2004,
SEPRONA (the Spanish environmental police) entered with the ministry vets and several police agents the boarding kennels PERROTEL, also known as EL GALGO SENIOR (EGS), in El Campello, owned by Patricia Osborne Warr.
Their report was not in favour of EGS and showed significant deficiencies such as:
- no running water on the premises of EGS (requested to have "nucleo zoologico" - a license to keep animals)
- no black water tank (also requested for the above mentioned licence)
- the dead dogs buried or burned on EGS land at least until 1.1.04 (we estimate at least one per day!)
- not enough kennels for the dogs
- too overcrowded, the licence is only for 80 dogs
- no separation of males and females in heat (we think that it is done on purpose as pups are fast money!)
- no vaccinations of rabies (done only 2 days before because of the news paper article)
- 234 vaccination booklets were found, issued on Jan, 30th, 2004, but without the possibility to identify which booklet belongs to which dog
- no vaccinations against distemper etc
- no registration of dogs entering or leaving
- several dogs looking ill and/or show considerable wounds
- the place was dirty and Patricia Osborne admitted, that she sleeps in one of the kennels and did refuse to let the police enter her private space

• February 9, 2004
The office of "seccion de produccion y sanidad animal" (section of production and health of animals), managed by Sr.Juan Planelles, has unfortunately given EGS a period of 1 month to get things resolved, without having seen the reports and the newspaper article, but they are not in an executive position and can/will be overruled by the Mayor/City council of El Campello.
• February 10, 2004
Animalists from all over the world start with an email/fax campaign, requesting the immediate closing of EGS and the rescue of the dogs to other, more adequate places
• February 13, 2004
All the airports and borders of Spain, France, Belgium, Holland, Austria, Switzerland, Italy and Germany have been informed about the possible export of dogs from EGS that do not carry the legally required vaccinations. According to SEPRONA, the dogs at EGS have been vaccinated on Jan.30th, 2004. By EU laws, an animal has to be vaccinated 31 days prior to its export
• February 13, 2004
The "consejero" Sr. Salvador, told the press over the phone that he is in favour of an immediate closure of EGS.
• February 16
FEDENVA, the federation of the shelters of Valencia, jumped in to defend Patricia Osborne, saying that similar things did/do happen in their shelters and that it is not a sign of neglect. They even published this in certain Spanish news groups. (see: ciberanimalistas at yahoo)
PRO-GALGO has immediately reported those shelters to the authorities as it can not be allowed that in the name of animal welfare such cruelty and neglect is accepted.
Several Spanish animal welfare groups do not want to report the horrible situation at EGS as they consider unfair to report "one of their own" to the authorities as EGS still is somehow accepted as a shelter but they do admit that it should be closed.

• February 17, 2004
EGS / Patricia Osborne has been reported to the tax office as it is obvious that
donations have been accepted by Patricia Osborne as well as some of her services have been paid to UK bank accounts
• February 24, 2004
The city council of El Campello issues a “cierre cautelar” and provisonal closing order of EGS and therefor EGS is not allowed to take any more dogs in until further notice.

GENERAL ACTION TAKEN TO CLOSE EGS:

• National and international animal welfare organisations have written to the mayor of El Campello, confirming that in case of closing EGS they would take care of all the animals at PERROTEL
• Local animal welfare people reported that several hounds seem to have disappeared form EGS.
• The racetrack in Barcelona has confirmed over the phone that no more greyhounds will be sent to PERROTEL/EGS.
• Only 2 of the former supporters of EGS are still supporting Patricia Osborne, all the other groups have withdrawn their help form EGS and participate in the efforts to close her place down
• The mayor of the city of El Campello has received all the reports from SEPRONA, the ministry vets and of course the ones from the former volunteers of EL GALGO SENIOR as well as a petition, signed by far over 100 citizens of El Campello, requesting the immediate closing of EGS/PERROTEL.
We are still very optimistic about getting a positive decision about the case that can only result in a definitive closing of EGS and the rescuing of all the dogs still at PERROTEL

Pro Galgo

Ongelezen bericht door Pro Galgo »

A big compliment to the RADAR team for showing the sad reality in the horribly Galgo-KZ of Pat Osborne. She will have to pay a huge fine for "infracciones contra la salud publica" = infractions against the public health and it is not true that the hellhole is open again!!!!

If you want to get more information about this hell in Spain, please go to:
http://www.noodles.virtualempire.com/egs/english.htm
and leave your opinion in the messagbook.
Those poor dogs need to be taken away from EL GALGO SENIOR an we all have to make sure that this mad woman is never allowed again to have animals in her care!

Mo Swatek
http://www.pro-galgo.org
http://www.amigos.de.tf
http://www.dogs-in.spain.org

Kwandor

Ongelezen bericht door Kwandor »

ik vraag me af wat er gedaan kan worden om de situatie in EGS te verbeteren. Hierbij wil ik in het midden laten of Pat Osbourne een geweldig mens is dat enkel overspoeld is door de hoeveelheid werk of dat ze een dierenbeul eerste klas is.
Als er genoeg middelen aanwezig zijn om het daar beter te maken, willen mijn vriend en ik er best voor een jaar naartoe om de hele boel opnieuw op poten te zetten, ik studeer dit jaar af als dierenarts en hij is installateur en handige harry.
Als er stichtingen zijn die iets in deze richting van plan zijn, het zou immers zonde zijn om niets te doen met de ruimte en de vergunningen, neem dan aub contact op

AnitaP

Ongelezen bericht door AnitaP »

Aan Deborah: Je vraagt waar GINN was toen die Cadiz honden werden ingeslapen.
SCOOBY heeft al 2 bussen met Cadiz galgos opgenomen waarvan er nu al een aantal in Nederland zijn.

Dus GINN was daar wel degelijk mee bezig.

Niet alleen roepen dat er wat gedaan moet worden maar er werd daadwerkelijk wat gedaan.

Anita

Lydia

Ongelezen bericht door Lydia »

Waar het mij om gaat, is de waarheid. Ik heb al eerder gezegd dat ik er niet geweest ben en dus ook niet precies weet hoe de situatie is.
Wel weet ik dat er heel hard gewerkt is, dat er al heel veel honden meegekomen zijn (er waren er inderdaad teveel), dat er een fulltime kracht bij is gekomen, dat er geen honden illegaal de grens over zijn gesmokkeld (zoals wordt beweerd) en dat de gemeente de verordening om te sluiten heeft ingetrokken. Dat er persoonlijke vetes zijn is een feit. En er zijn op deze wereld wel oorlogen uitgebroken om minder.
Ook kan ik me voorstellen dat het voor één mens, maar ook voor twee, bijna niet te doen is.

Over wat er met de genoemde giften is gebeurd weet ik ook niks, maar als er melding van wordt gemaakt dat er geld is achterover gedrukt, wil ik daar wel bewijzen van zien. Ik kan ook wel zeggen dat mijn buurman mijn portemonnee heeft gestolen. Mocht er gesjoemeld zijn, dan moet hier natuurlijk actie op ondernomen worden.

Als de situatie bij egs werkelijk is zoals wordt beweerd, moet er actie komen, dat is buiten kijf, maar mijn indruk is anders, vandaar dat ik wil weten hoe het écht zit. En sorry, die foto's laten niet zien wanneer ze genomen zijn. Honden worden in Spanje jammer genoeg bijvoorbeeld nog steeds afgeranseld, opgehangen of in putten gegooid. Het is dus niet abnormaal dat ze onder de wonden in een shelter worden binnengebracht.

Overigens ben ik honden- en dierenfan en geen fan van enig persoon, organisatie of wat dan ook (zelfs niet van Frans Bauer).

In ieder geval hebben mijn opvanghond van El galgo senior, mijn eigen honden en ik heel erg veel plezier met elkaar!

Groeten,
Lydia

nba

Ongelezen bericht door nba »

Het is inderdaad belangrijk dat de waarheid boven tafel komt. Dat er uitgezocht gaat worden wat er nu werkelijk allemaal loos is en dat de dieren daar zo snel mogelijk goed geholpen worden.
Gelukkig heeft dit programma er wel voor gezorgd dat er heel veel belangstelling is voor deze stumpers, hopelijk levert dat ook weer een aantal liefdevolle tehuizen op.
Een tijd geleden was er een programma van Willibrord Frequin waarin hij bij een vrouw in het noorden van het land terecht kwam die ook zoveel dieren op haar terein had. Ze was er gek op en in haar gedachten kwamen ze ook niets te kort en hadden het prima, de waarheid was erbarmelijk. Toen ik Radar zag over El Galgo moest ik daar direct aan terug denken.
Enne Lydia ook ik ben een groot dierenliefhebber en vindt dat wij mensen veel meer respect voor dieren moeten hebben en daar ook naar moeten handelen. Helaas is dat niet altijd het geval. Maar ondanks alle dierenleed blijf ik ook van mensen houden. Want er zijn vreselijke rotzakken, maar gelukkig zijn er ook veel goede en lieve mensen en blijf ik in het goede van de mens geloven.
Ook al zijn de meningen hier op dit forum wel eens verdeeld, ik denk dat we het over een ding allemaal eens zijn: Deze honden moeten geholpen worden want zo kan het niet langer!
nba

Monique Moerenhout

Ongelezen bericht door Monique Moerenhout »

Vorig jaar ben ik een paar weken gaan werken in het asiel El Galgo Senior van Pat Osborne. Zelf heb ik van die gruweltoestanden niets gemerkt. Het is natuurlijk niet te vergelijken met asielen in België. Het is een oud asiel en er is veel voor verandering vatbaar. Pat doet er alles aan om zoveel mogelijk honden te redden van een gruweldood zoals langzame ophanging,verbranding, levend begraven worden,...
Veel dieren komen daar toe in zeer erbarmelijke omstandigheden. Vergeet niet dat ze vooral dienden om veel geld in het laatje te brengen. Hun welzijn was voordien nooit een topprioriteit. Het is gemakkelijk om een oudere alleenstaande vrouw te veroordelen vanuit de luie stoel achter de PC. Daar werken (lees:vooral poep en urine opkuisen) in die htte is zeer zwaar. Er lopen daar +/- 140 honden rond en die moeten dagelijks gevoerd worden, er moet gekuist worden, bezoeken aan de dierenarts brengen,... Dus alle mensen die iets willen doen aan de situatie, kunnen daar gaan helpen. Ga zelf de handen uit de mouwen steken en help Pat en de honden in plaats van na te trappen. Ik vrees dat er niet veel kandidaten zullen zijn !!
Je ziet er inderdaad honden rondlopen met wonden op hun rug. Dat gaat zo in grote roedels. Als de honden begonnen te vechten deed Pat alles om ze te stoppen. Ze verteld mij dat er een zeldzame keer een hond doodgebeten wordt maar dat is ook zo in andere asielen met vele honden. En wat dat kadaver betreft dat werd opgegeten, wel Pat begraaft dode honden op de berg omdat het te duur is om de kadavers bij de dierenarts achter te laten. Het zal dan wel eens gebeuren dat een kadaver wordt opgegraven en dat daar aan geknabbeld wordt. Mijn hond doet dat ook als hij een dood konijn vindt in het bos en die krijgt veel eten! Zijn wilde honden trouwens geen aaseters?
Groetjes,
Monique

Gast

hallo
ik wilde alleen even kwijt...dat ik hoop dat er iets gedaan word aan deze situatie.
ik heb de uitzending gezien en de verhalen gelezen..
ik hoop dat voor de honden er het beste zal uitkomen
ik heb zelf een hond en ben een groot dieren liefhebber..
Of het allemaal waar is weet ik niet..
en of de beelden echt van dat opvang centrum zijn weet ik ook niet ik ben er niet geweest
maar nogmaals ik hoop dat er voor de honden het beste uit zal komen...
en elkaar zwart gaan maken op basis van verhalen schiet niet op!
ik ben er niet geweest en daarom zal ik geen uitspraak doen omtrent de situatie..
hoop alleen dat het opgelost gaat worden...

groetjes brenda

Jas

Ongelezen bericht door Jas »

Inderdaad, beste NBA, ook die dame uit het noorden van het land, waar jij het over hebt heeft last van het 'HOARDER' syndroom, net als Pat Osborne. Het is een psychiatrsche afwijking/aandoening, waar helaas nog heel weinig (Nederlandse) literatuur over is. Pat Osborne is waarschijnlijk zelf helemaal overtuigd van haar goedheid, maar kan door haar ziekte de realiteit niet inzien. Eigenlijk kunnen we het haar niet kwalijk nemen, eigenlijk kan ze er niks aan doen. Maar dat wil niet betekenen dat er geen actie tegen ondernomen moet worden.....de hondjes moeten in bescherming worden genomen, of Pat er nou iets aan kan doen of niet!

ilonka

Ongelezen bericht door ilonka »

gast van 19 april 23.21
wat denk je nu zelf wat ik bedoelde? natuurlijk had ik het over galgo en greyhounds.
ik zou er maar al te graag iets aan willen doen.en misschien komen er oplossingen door deze site .en dan help ik er graag aan mee.
misschien weet jij al iets in de tussen tijd, dan zou ik het graag van je horen.iemand af katten is niet moeilijk
en wat het ook voor dieren zijn iedereen moet zijn poten thuis houden.

gaste

Ongelezen bericht door gaste »

ja ja gast van 19 april 23.21 wij zitten hier niet om elkaar af te katten zoals daisy zei.maar als je inderdaad een oplossing weet .
zeg het dan zo snel mogenlijk

Hanna

Ongelezen bericht door Hanna »

Het meest trieste van dit hele gebeuren is het feit dat er nu voorbij wordt gegaan aan de oorzaak van al deze ellende.
Na druk vanuit allerlei buitenlandse instanties is er bij de Spaanse overheid een klein lampje gaan branden.
Helaas zal het dier, voor vele, ondergeschikt blijven aan de mens.

Gast

Zoals eerder is gezegd hier op het forum is er al veel verbeterd in EGS. De afgelopen maanden heeft New Graceland een zwitserse organisatie heel veeel werk verricht , scheidingshekken geplaatst om kleinere groepen van 10 a 15 honden te maken (ook dan gaat het nog makkelijk fout) , alle reuen zijn inmiddels bijna gecastreerd enz enz .pfffff ik val in herhaling :roll:
Nu is Pat door de hele hetze tegen haar waarschijnlijk niet meer zo makkelijk toegankelijk maar degenen die mee willen helpen in EGS kunnen zeker met de Zwitserse organisatie of met Esther van Leeuwen contact opnemen.Voor de mailadressen en telefoonnummers kun je op deze sites terecht. http://groups.msn.com/adoptiehondenvane ... enior.msnw en van de zwitserse organisatie http://www.newgraceland.org/
En och deze mensen zijn al ook gewend aan allerlei rare mails van tegenstanders , maar ik denk dat ze de serieuze geinteresseerden er nog wel uit kunnen pikken en de rest gewoon deleten.
Mensen zoals de voormalige vrijwilliger bij Radar gisteravond die vorig jaar meerder keren enkele weken is wezen 'helpen "kan ik niet serieus nemen, welk weldenkend mens verblijft nu weken achter elkaar in een opvangcentrum waar de honden maar eens in de vier dagen gevoed worden , volgens zijn zeggen?? wat doe je daar dan ?? O, ja foto's nemen .. :cry:

groetjes,
Anne-Marie

Gesloten