Pagina 3 van 3

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 21 sep 2015 12:12
door Har06
Timon223 schreef:*** Update ***

Ziggo engineer is geweest.

Er blijkt kabelschade te zijn buiten het huis, 2 oktober gaan ze graven en de kabel vervangen.

Ik ben benieuwd
succes ermee, pas op 2 okt ???????????

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 22 sep 2015 21:17
door olaf79
Har06 schreef:
Timon223 schreef:*** Update ***

Ziggo engineer is geweest.

Er blijkt kabelschade te zijn buiten het huis, 2 oktober gaan ze graven en de kabel vervangen.

Ik ben benieuwd
succes ermee, pas op 2 okt ???????????
Ja, das snel hoor. Meestal heb je een vergunning nodig hiervoor en dat duurt wel ff.

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 22 sep 2015 23:03
door bprosman
Je moet altijd een klic melding doen.
Er blijkt kabelschade te zijn buiten het huis, 2 oktober gaan ze graven en de kabel vervangen.
Begrijp ik alleen de relatie met de fusie niet :wink:
Na de fusie met UPC heb ik hier niet anders dan problemen met internet. Ziggo gebeld en die hebben het volgende ondernomen:

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 23 sep 2015 09:50
door Har06
bprosman schreef:Je moet altijd een klic melding doen.
Er blijkt kabelschade te zijn buiten het huis, 2 oktober gaan ze graven en de kabel vervangen.
Begrijp ik alleen de relatie met de fusie niet :wink:
Na de fusie met UPC heb ik hier niet anders dan problemen met internet. Ziggo gebeld en die hebben het volgende ondernomen:
klick meldingen leveren juist vaak de breuken op, de graafmachines spitten maar raak zonder proef sleufjes te maken.

Ziggo=Ziggo UPC was eens en nu niet meer, lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 23 sep 2015 12:16
door bprosman
Ziggo=Ziggo UPC was eens en nu niet meer, lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen
Misschien iets beter lezen Har, TS beweert dat sinds de fusie Ziggo/UPC hij problemen heeft.
Mijn vraag is hoe door een fusie een kabelbreuk kan ontstaan.
Ofwel, heel veel mensen wijten volgens mij onterecht hun problemen aan de fusie.
klick meldingen leveren juist vaak de breuken op, de graafmachines spitten maar raak zonder proef sleufjes te maken
Tja... je moet eerst een klikmelding doen voor je ueberhaupt mag gaan graven. Wel of geen proefsleufjes heeft niets met wel of niet melden te maken.
Overigens is het opgraven van een Ziggo kabel gewoon ouderwets handwerk , met de "schup" , zo diep liggen ze niet en zo'n groot gat hebben ze niet nodig want ze weten ongeveer wel waar t slechte punt zit.

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 24 sep 2015 16:40
door Har06
bprosman schreef:
Ziggo=Ziggo UPC was eens en nu niet meer, lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen
Misschien iets beter lezen Har, TS beweert dat sinds de fusie Ziggo/UPC hij problemen heeft.
Mijn vraag is hoe door een fusie een kabelbreuk kan ontstaan.
Ofwel, heel veel mensen wijten volgens mij onterecht hun problemen aan de fusie.
klick meldingen leveren juist vaak de breuken op, de graafmachines spitten maar raak zonder proef sleufjes te maken
Tja... je moet eerst een klikmelding doen voor je ueberhaupt mag gaan graven. Wel of geen proefsleufjes heeft niets met wel of niet melden te maken.
Overigens is het opgraven van een Ziggo kabel gewoon ouderwets handwerk , met de "schup" , zo diep liggen ze niet en zo'n groot gat hebben ze niet nodig want ze weten ongeveer wel waar t slechte punt zit.
3 weken geleden 3 a 4 keer een totaal storing gehad na graafwerkzaamheden bij waterleidingen, de klikmeldingen en de praktijk mbt kabel lokaties lieten veel te wensen over, na het detecteren werden er met schub proefsleufjes gegraven, dit gaat op voor alle nutsvoorzieningen

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 30 sep 2015 11:13
door Timon223
Ik geef toe dat het wel toeval is dat net na de fusie UPC/ZIGGO mijn problemen zijn ontstaan


Ze hebben in diezelfde periode hier de straat open gehad voor andere werkzaamheden. Ik heb me niet gerealiseerd dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.

Volgens mij zijn mijn gedachten niet zo gek dat, toen de problemen ontstonden, dit net na de fusie was, ik meteen dacht dat daar het probleem zat.

Blijkbaar denken anderen daar anders over die gereageerd hebben.

we wachten vrijdag aanstaande af.

groet

Timon

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 30 sep 2015 12:46
door Har06
Timon223 schreef:Ik geef toe dat het wel toeval is dat net na de fusie UPC/ZIGGO mijn problemen zijn ontstaan


Ze hebben in diezelfde periode hier de straat open gehad voor andere werkzaamheden. Ik heb me niet gerealiseerd dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.

Volgens mij zijn mijn gedachten niet zo gek dat, toen de problemen ontstonden, dit net na de fusie was, ik meteen dacht dat daar het probleem zat.

Blijkbaar denken anderen daar anders over die gereageerd hebben.

we wachten vrijdag aanstaande af.

vlg mij heeft de fusie er niets me te maken, de signalen van ex Chello komen vanaf dezelfde oude servers

groet

Timon

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 30 sep 2015 12:58
door olaf79
Timon223 schreef:Ik geef toe dat het wel toeval is dat net na de fusie UPC/ZIGGO mijn problemen zijn ontstaan


Ze hebben in diezelfde periode hier de straat open gehad voor andere werkzaamheden. Ik heb me niet gerealiseerd dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.

Volgens mij zijn mijn gedachten niet zo gek dat, toen de problemen ontstonden, dit net na de fusie was, ik meteen dacht dat daar het probleem zat.

Blijkbaar denken anderen daar anders over die gereageerd hebben.

we wachten vrijdag aanstaande af.

groet

Timon
Tsja de mens is nu eenmaal een kei in voorbarige conclusies trekken...

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 08 okt 2015 12:15
door Timon223
Goed

vrijdag een stuk kabel vervangen (er werd tot mijn verbazing op straat een las tussen de nieuwe kabel en de oude, die in de grond lag, gemaakt en nu moet het opgelost zijn....

**NOT ***

Sinds vrijdag al weer 5 keer de verbinding die eruit is geklapt...

Dus weer een mail naar Ziggo.

we zijn benieuwd

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 08 okt 2015 16:44
door Har06
Timon223 schreef:Goed

vrijdag een stuk kabel vervangen (er werd tot mijn verbazing op straat een las tussen de nieuwe kabel en de oude, die in de grond lag, gemaakt en nu moet het opgelost zijn....

**NOT ***

Sinds vrijdag al weer 5 keer de verbinding die eruit is geklapt...

Dus weer een mail naar Ziggo.

we zijn benieuwd
wat heeft Ts dan verwacht, dat de kabelwerker een nieuwe kabel gaat aanleggen?.
weet Ts zeker dat het aan de extern gelegen in elkaar geknoopte kabel ligt ?

Re: Ziggo / UPC DRAMA

Geplaatst: 08 okt 2015 22:15
door Teunbosseman
Har06 schreef:
Timon223 schreef:Goed

vrijdag een stuk kabel vervangen (er werd tot mijn verbazing op straat een las tussen de nieuwe kabel en de oude, die in de grond lag, gemaakt en nu moet het opgelost zijn....

**NOT ***

Sinds vrijdag al weer 5 keer de verbinding die eruit is geklapt...

Dus weer een mail naar Ziggo.

we zijn benieuwd
wat heeft Ts dan verwacht, dat de kabelwerker een nieuwe kabel gaat aanleggen?.
weet Ts zeker dat het aan de extern gelegen in elkaar geknoopte kabel ligt ?

Ja dat weet TS zeker, zie zijn eerdere bericht !
Er blijkt kabelschade te zijn buiten het huis, 2 oktober gaan ze graven en de kabel vervangen.