Ja, mijn verhaal bedoelde ik niet echt serieus... ik ga gewoon laden /lossen met knipperlichten dus betaal vrijwel nooit iets....
Maar de vragensteller heeft wel gelijk, zelden worden de tarieven duidelijk gemaakt en vaak zie je pas in de parkeer garage hoeveel het gaat kosten.
Meestal zijn de garage's duurder en niet bepaald leuke plekken waar je je veilig voelde, die betonnen dozen...
Het te duur maken zoals dit geval vind ik prima, ik vermoed dat vele winkels reeds leeg staan of bij eerst volgende verlening huurcontract die meestal 5 of 10 jaren loopt er veel leeg zal komen.
Of dit tarief dan nog rendabel is, leegstaande winkels en weinig omzet, dan parkeerde er niemand meer.
Naast mijn normale auto, slechts 398 cm lang is de Opel Movano wel 618 cm lang en 209 breed dus past vrijwel in geen enkel centrum.
Zelfs de buitenwijken loop ik vaak tegen te kleine plaatsen, net als ouderen die problemen hebben met uitstappen op de te krappe plaatsen.
Het word tijd dat er bredere en voor bussen langere komen, eventueel met parkeer verbod voor normale voertuigen zodat ook ik en de Post NL bezorger en zo ook hun bus kwijt kunnen zonder 2 plaatsen of meer nodig hebben.
Gezien mijn lengte en breedte kost het soms 4 plekken!
Beter 1 grote plek in uithoek dan misbruik van de nu soms 4 te kleine plekken waar ik met een normale auto al moeite mee heb om in en uit te stappen.
De gemeente moet de auto niet wegpesten, dat kost over enkele jaren meer omdat er steeds meer winkelcentra in buitenwijken komen... die wel goed lopen.