LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

O nee nooit van rechtsongelijkheid gehoord? Jij mag wel pinnen en ik niet want jij bent wit en ik ben zwart. Ze komen steeds met hetzelfde antwoord. Dat ligt aan het SYSTEEM

Nou doe er dan wat aan. Iemand draait aan dat systeem. Zorg dat het opgelost wordt.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door angel1978 »

PJ 66 schreef:Dat moeten ze wel. Ik heb net zoveel rechten als mijn buurman. Kom op nou. Krijg elke keer hetzelfde standaard antwoord. Dat ligt aan het systeem en daar kunnen wij niks aan doen

Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Je hebt net zoveel recht als is beschreven in de wet.
RECHT op achteraf betalen is daar niet in opgenomen.. Je maakt jezelf dus compleet belachelijk zo.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door bprosman »

Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Je gaat er zo'n beetje van uit dat het een "mens" (persoon) is die deze beslissing genomen heeft maar dat is natuurlijk niet zo. Zowel bij creditcard maatschappijken maar ook bij grote webshops draait er software die fraude en/of verdachte transacties moet opsporen. Het kan best zo zijn dat één van die programma's wat zenuwachtig (voortijdig) gereageert heeft en de betaaloptie daardoor niet aangeboden is.
Zolang ze niet honderden klachten per dag krijgen blijven dit incidenten waar ze niet op in willen (en hoeven) gaan.
Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Als mijn bovenstaande aanname klopt en ze willen dit tot uitzoeken gaat dat minstens een paar "Dure IT uren" kosten, ofwel staat niet in verhouding tot je bestelling. Bovendien, je hebt t zelf al opgelost (ander account).

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Je gaat er zo'n beetje van uit dat het een "mens" (persoon) is die deze beslissing genomen heeft maar dat is natuurlijk niet zo. Zowel bij creditcard maatschappijken maar ook bij grote webshops draait er software die fraude en/of verdachte transacties moet opsporen. Het kan best zo zijn dat één van die programma's wat zenuwachtig (voortijdig) gereageert heeft en de betaaloptie daardoor niet aangeboden is.
Zolang ze niet honderden klachten per dag krijgen blijven dit incidenten waar ze niet op in willen (en hoeven) gaan.
Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Als mijn bovenstaande aanname klopt en ze willen dit tot uitzoeken gaat dat minstens een paar "Dure IT uren" kosten, ofwel staat niet in verhouding tot je bestelling. Bovendien, je hebt t zelf al opgelost (ander account).
Mijn ervaring is dat de grotere web bedrijven die zg dure itc uren er graag aan spenderen.
Een ander account met hetzelfde IP adres? , werkt vlg mij niet?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door bprosman »

Een ander account met hetzelfde IP adres? , werkt vlg mij niet?
Jawel hoor, bij Conrad zelfs op advies van een hepdeskmedewerker een keer aangemaakt.
Mijn ervaring is dat de grotere web bedrijven die zg dure itc uren er graag aan spenderen.
Ah een collega :-) Ben benieuwd welk bedrijf dat is dan.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door prem »

PJ 66 schreef:Dat moeten ze wel. Ik heb net zoveel rechten als mijn buurman. Kom op nou. Krijg elke keer hetzelfde standaard antwoord. Dat ligt aan het systeem en daar kunnen wij niks aan doen

Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Het is een onderneming die bepaalt wat e doen, niet jij. Maar goed span een zaak aan zou ik zeggen. :mrgreen:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik heb thuiswinkel ook benaderd met deze klacht. Heb ze een tijdje aan de lijn gehad, ze zeggen alles te hebben uitgezocht, maar dat hier sprake is van willekeur en niet persoonsgebonden mensen bewust te willen uitsluiten.

Maar ze doen er niets mee. Ze compenseren niet, ze lossen het niet op ik kan barsten als klant. Ik hoor steeds de standaard zin, dit ligt aan het systeem en daar kan ik niks aan doen.

Dit gaat er bij mij niet in. Bol.com heeft de klacht nu doorgestuurd naar hun hoofdkantoor, ben benieuwd of zij het gaan aanpassen.

Op eerdere vraag hier ik zie achteraf betalen wel in beeld maar deze is grijs en kan ik niet aanvinken. De bestelling is niet van een externe partij. Maar Bol.com zegt ook dat het hier niet aan ligt, maar het systeem willekeurig mensen uitsluit. En dat is erg vreemd en volgens mij in strijd met de wet.

Moneyman
Berichten: 30462
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sorry, maar waar zou je in vredesnaam voor gecompenseerd moeten worden...?

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Moneyman schreef:Sorry, maar waar zou je in vredesnaam voor gecompenseerd moeten worden...?
Omdat de actie inmiddels is afgelopen en ik daardoor alweer 10 euro meer kwijt ben, maar ook vanwege het feit dat ze mij op deze manier benadelen.

Bol.com geeft zelf ook aan dat ze het vreemd vinden........

Moneyman
Berichten: 30462
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je had toch gewoon kunnen bestellen? 'T is je eigen keus om dat niet te doen.

Je wordt niet benadeeld, je hebt geen schade, er is dus geen enkele reden voor een schadevergoeding.

Tuihanti
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015 20:49

Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!

Ongelezen bericht door Tuihanti »

Beste PJ66, wanneer ga je begrijpen dat jij niet bepaald wat Bol.com doet. Dat maken ze zelf wel uit.
Je kunt hoog en laat springen, het gaat je niet helpen. Ook niet met het bedenken van allerhande constructies die jou het gewenste resultaat gaat geven. Gewoon niet, nada, njet, non, no, etc.
Hoe moeilijk het ook lijkt te zijn, soms is nee gewoon nee.

Laat het los. Dat tientje loont zich niet om je in de stress voor te werken.

Gesloten