LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laat CWI stoppen met medewerking aan MLM!

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Slim

Re: laat CWI stoppen met medewerking aan MLM!

Ongelezen bericht door Slim »

Geachte iedereen behalve Betweter,
Nee dus, tijdje geleden had het CWI hier zelfs een uitleg voor op hun site. Maar goed, slim weet het beter dan de feiten.

Even gezocht op www.cwinet.nl (met de zoekfunctie).
Resultaat:
Er is nog NOOIT iets over MLM op de CWI site gepubliceerd!

betweter

Ongelezen bericht door betweter »

We weten zolangzamerhand hoe jij je conclusies trekt. Er zijn 3 sites van het CWI voor zover ik weet; werk.nl cwinet.nl en forum.werk.nl die niet allemaal door de door jou gebruikte zoekfunctie bewerkt worden.
Ik weet niet meer waar ik het precies vond, maar het stond er echt. Ik stond er ook stomverbaasd van, maar goed.
Probeer eens in te loggen als werkzoekende, dan kun je aangeven of je interesse hebt in MLM (en waarom zou het CWI dat nou doen):

Werk.nl houdt rekening met uw persoonlijke wensen.

Ik wil niet meer dan km reizen vanaf mijn woonplaats.*
Ik zoek werk in* Alles selecteren Drenthe Flevoland Friesland Gelderland Groningen Limburg Noord-Brabant Noord-Holland Overijssel Utrecht Zeeland Zuid-Holland
Houdt de CTRL-toets ingedrukt om meerdere selecties te maken

Ik wil niet meer dan*
uur per week werken
Ik zoek* vast mogelijk vast tijdelijk werk

Wanneer wilt u werken?
Ik wil beginnen op* - - (bijv. 12-05-2004)
En werken tot* - - (bijv. 12-05-2005)
Of* gehele maanden vanaf mijn eerste dag.

Wat voor soort werk zoekt u:*

Beloningsvorm*
Ik wil via 'Persoonlijk Zoeken' en via de e-mailservice alleen vacatures zien die de volgende beloningsvorm(en) bieden:
Vast loon / uurloon
Vrij ondernemerschap
Beloning op commissiebasis / netwerkmarketing / multi level marketing
Alle beloningsvormen

Tja, niet zo heel slim he slim!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat moet je bij het cwi ??? ........ :lol:

Slim

We weten zolangzamerhand hoe jij je conclusies trekt.
Hoe dan?

Slim

Ik weet niet meer waar ik het precies vond, maar het stond er echt. Ik stond er ook stomverbaasd van, maar goed.
Probeer eens in te loggen als werkzoekende, dan kun je aangeven of je interesse hebt in MLM (en waarom zou het CWI dat nou doen):
Hier moet ik je gelijk geven dat het er staat, en dat doe ik dan ook.
Bedankt voor de tip, ik weet nu wat mij te doen staat.

Een vraag: wanneer hou je nou toch eens op met dat kinderchtige moddergooien? Is toch nergens voor nodig als je gelijk hebt?

cwi

Ongelezen bericht door cwi »

Even gezocht op www.cwinet.nl (met de zoekfunctie).
Resultaat:
Er is nog NOOIT iets over MLM op de CWI site gepubliceerd!
zie forum.werk.nl

Jannieheetik

Ongelezen bericht door Jannieheetik »

Ja, daar sta ik dan met mijn mond vol tanden.

Er wordt door het CWI dus openlijk de mogelijkheid geboden om te solliciteren naar MLM.

TRIEST!

Slim, zou daar nou niks tegen te doen zijn?

Ik heb zojuist voor de flauwekul met 'snel zoeken' in mijn regio gezocht en meer dan de helft van de banen was MLM!

Zo kan het CWI zichzelf toch nauwelijks nog als serieus beschouwen?

Gast

Natuurlijk leuk werk hoor mlm ik doe het sinds kort bij Hamburger Mannheim.

Joop.

Ongelezen bericht door Joop. »

Jannie,

Wat zeur je nu eigenlijk.Zoek een baan en klaar.Bij cwi staan wel meer banen die je niet aanspreken. So what.Zoek naar iets dat je wilt gaan doen ipv mekkeren over mlm.
Ik heb 2jaar geleden via cwi gevonden wat ik wou.Ja, precies, een goed mlm-bedrijf.Nu leef ik ervan.Dankzij cwi en mlm.
En als jij cwi zo slecht vindt, waarom zoek je dan niet ergens anders? Mogelijkheden zat. Met 2 simpele vragen weet je of het mlm of iets anders is.
Hou op met zielig doen en ga aan het werk.

Slim

Slim, zou daar nou niks tegen te doen zijn?
Goede vraag, het antwoord vinden is echter niet zo gemakkelijk.

Ik vraag me af hoeveel zin het heeft om het binnen CWI aan te kaarten, want die snappen het verschil al niet tussen een bioloog en een betongieter.

Misschien kan Radar iets doen?

Monaco

Ongelezen bericht door Monaco »

Tja het blijven wel typisch Hollanders...

Als het slecht met je gaat richten ze een steunfonds voor je op, gaat het goed met je dan proberen ze je onderuit te halen.

See you in Monaco !

Ik zwaai wel even a.s zondag :lol:

mmoonniieekk

Ongelezen bericht door mmoonniieekk »

Nou wat een gedoe allemaal hier zeg. Ik vraag me af? Al die mensen die zo negatief over mlm praten... hebben jullie ooit wel eens binnen een mlm bedrif gewerkt?

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Als ik JA antwoord dan ben ik een loser die gefrustreerd is geraakt omdat het niet lukte.

Als ik NEE antwoord dan word ik niet in staat geacht iets zinnigs over MLM te zeggen.

Het is dus nooit goed. Dus de mensen die klagen als de treinen vertraging hebben kunnen er ook niets zinnigs over zeggen als ze zelf nooit bij de NS hebben gewerkt, toch?

Er zijn meer manieren om aan informatie te komen, niet alleen bronnen op Internet of boeken, maar bijvoorbeeld ook mensen in de directe omgeving die er wel ingestapt zijn...

feetje

Ongelezen bericht door feetje »

Hoi gast van 19 mei, 11.37. Even ter correctie. Het is niet HamburgER-Mannheim, maar Hamburg-MannheimER. Hamburgers eet je bij de Mac.

Is in mijn ogen ook een piramidespel/MLM, maar je hoeft geen geld o.i.d. in te leggen. Alleen je eten betalen in het Golden Tulip in Zaltbommel. Erg veel voor een weekend cursus. Je mag uiteraard ook thuis gaan eten, mocht je in de buurt wonen. Nou, ik heb vandaag NEE tegen HMI gezegd. Mijn gevoel zegt dat het niet klopt.

Meteen aanbod voor FLP gekregen, was het neusje van de zalm zeiden ze. Nou, mooi niet dus dat ik ga er mee in zee ga!

Gast

Waarom zou het CWI de vacatures voor MLM moeten stoppen.
Er zijn genoeg mensen die voor een MLM bedrijf werken.

Nou als je dat niet wil gewoon niet solliciteren bij een MLM bedrijf.

Simpel toch.

Slim

Omdat het een misdadig systeem is, daarom!
Lees de diverse threads hier maar eens door.

Medewerker

Ongelezen bericht door Medewerker »

Ja.... hoe zal ik het zeggen...
Het ziet er naar uit dat dit in de toekomst meer zal verschijnen bij het CWI.
De Overheid staat namelijk niet negatief tegenover het MLM gebeuren. Ze zijn zelfs bereid om subsidie te verstrekken aan legale MLM organisaties, die onder de Nederlandse/Europese wetgeving vallen, om hiermee werkelozen weer aan de slag te krijgen.
Er gebeurt nog veel meer dit jaar ten opzichte van MLM waar de Overheid en Gemeenten aan meewerken.
Hoe weet ik dit? Hier krijgen jullie antwoord op als het zover is.
Als een van de vele projecten is opgestart dan worden jullie op de hoogte gebracht!
We hopen dat we op deze manier veel mensen kunnen helpen en de economie een positieve wending kunnen geven.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Er gebeurt nog veel meer dit jaar ten opzichte van MLM waar de Overheid en Gemeenten aan meewerken.
Lijkt me een goed plan om gemeenten de kosten te laten betalen voor de mensen die het willen proberen. Er komen dan centrale cijfers van mensen die het alleen geld kost en mensen die er aan verdienen. Als dan blijkt dat er meer wordt betaald aan startbijdragen dan dat er kan worden bespaard op gestopte uitkeringen kan MLM ook gelijk worden verboden, en als het tegendeel blijkt heeft MLM zichzelf ook gelijk bewezen. Er zijn dan harde totaalcijfers uit de praktijk die volgens sommigen hier zoveel afwijken van de theorie. Maar dan wel op kosten, en risico, van de gemeenten en niet van de arme werklozen. Kosten die dan uiteraard in rekening zullen worden gebracht bij de MLM bedrijven, als blijkt dat deze hun 'werknemers' overall blijken op te zadelen met kosten i.p.v. inkomsten. Daar kan vooraf geen bezwaar tegen zijn; MLM werkt toch immers zo goed?

Gast

En als blijkt dat JIJ ongelijk hebt?! Hou je dan eindelijk je mond?!

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Ja.

Gesloten