LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
michaelz1981

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Dat is ook onzin natuurlijk. Destijds werd door tmobile beweert dat zolang je klant blijft dat de beltegoed onbeperkt houdbaar en meegenomen kon worden. Onbeperkt is niet dat zij dit eenzijdig op kunnen zeggen. Als ze vanaf begin duidelijkheid hadden verschaft dan waren er al veel meer mensen weg gegaan van dit contract. Veel mensen wilde de opgespaarde beltegoed niet kwijt en bleef bij Tmobile en nu mag je het binnen een maand opmaken of stikken. Ik ben benieuwd of dit juridisch wel kan. Heeft iemand mss nog de AV van zijn contract?

BramdBTh

Ongelezen bericht door BramdBTh »

Ook ik heb per mail te horen gekregen dat mijn Relax abonnement veranderd zal worden naar een Stel Samen & Stel Bij. Iets waar ik niet om gevraagd heb. Het lijkt een prima aanbod.
Maar het voelt als een sigaar uit eigen doos. Sterker nog.. het voelt als een sigaar uit eigen doos waarbij T-mobile ook nog de rest van je sigaren weg neemt.
En dat terwijl T-mobile toen met TV reclames en in de bladen... op grote borden langs de weg beloofde "zolang je abonnement loopt!".....
En ja ik snap dat ze nu na al die jaren de behoefte hebben om af te komen van deze (oude)abonnementsvorm. En wil met een goed aanbod hier ook best over denken.
Maar nu raak ik een flink bedrag beltegoed kwijt. voor 24 maanden best scherpe aanbieding, maar daarna kan ik de volle mep betalen.
Ben echt benieuwd of dit zomaar kan.

T.cornelisse

Ongelezen bericht door T.cornelisse »

Ook ik en mijn dochter hebben een mail ontvangen van T-mobile. Ik 450 euro beltegoed mijn dochter zelf 1250 euro beltegoed. En wat krijgen wij te horen van T-mobile wij doen u een heel mooi voorstel. Niks mooi voorstel wij hebben dit beltegoed eerlijk betaald en opgespaard om de bellen naar curaçao! En laat dit nu niet binnen de Eu vallen!! Jammer zegt T-mobile u kunt u abonnement opzeggen ja hoor beltegoed weg!!!! En als we ingaan op het nieuwe abonnement ook dan zijn wij ons beltegoed kwijt!!!
T- mobile wil niet met een redelijk voorstel komen!

zombo

Ongelezen bericht door zombo »

Coulant zou ik vinden als trouwe klanten nog een aantal maanden 'alles' mogen doen van hun beltegoed, zonder dat het bovenop de bundel komt, bedoel ik. Desnoods alleen als je nog minstens een jaar klant blijft.... Met het beltegoed gooien ze een goede klantenbinder met het badwater weg, maar ik geloof dat T-Mobile ook niet meer zit te wachten op van die af-en-toegebruikers. Vandaar dit ongepaste aanbod.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

@cornelisse

En wanneer belt u dan naar Vuracao, als u al zo'n groot tegoed hebt?

Maar zoals gezegd, last de helft uitbetalen.

jeedee1

Ongelezen bericht door jeedee1 »

Ook hier kwam vandaag een mail van T-Mobile voor mijn Flex abonnement met onbeperkt houdbaar beltegoed. Het voordeel van dit abonnement was ook dat alle belkosten in het buitenland uit de bundel betaald werden. Vanwege regelmatig verblijf in het buitenland was dat heel handig. Ik heb direct gebeld met de Klantenservice. Men doet alsof mij een geweldig aanbod is gedaan, maar mijn opgebouwde beltegoed van bijna €400,00 ben ik over een maand kwijt. Ik ben hier zeer verontwaardigd over. T-Mobile vindt dat het aanbod (oa onbeperkt bellen in NL ) en twee jaar korting op een veel duurder abonnement voldoende compensatie biedt. Maar nu betaal ik €10,16 en het nieuwe abonnement gaat €20,00 kosten (de eerste 24 maanden €7,50). Mijn "voordeel" is de komende 24 maanden dus 24 x € 2,66 = €63,84. (Dit compenseert bij lange na niet mijn opgebouwde beltegoed!) Na twee jaar ben ik ook nog eens veel duurder uit. Ik vraag mij af of dit juridisch wel klopt. Een oplossing zou wat mij betreft bijvoorbeeld zijn het verrekenen van het beltegoed met de komende abonnementskosten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tijger1 schreef:Wat heeft dat met coulant te maken? Het is gewoon een abonnement.
Dat is het moeilijke woord waar de auteur van de post waar ik op reageerde om vroeg bij T-mobile.

sjohie

zombo schreef:Coulant zou ik vinden als trouwe klanten nog een aantal maanden 'alles' mogen doen van hun beltegoed, zonder dat het bovenop de bundel komt, bedoel ik. Desnoods alleen als je nog minstens een jaar klant blijft.... Met het beltegoed gooien ze een goede klantenbinder met het badwater weg, maar ik geloof dat T-Mobile ook niet meer zit te wachten op van die af-en-toegebruikers. Vandaar dit ongepaste aanbod.
Sommigen hebben, zoals je hier kan lezen, al zeker 6 jaar langer gebruik kunnen maken van hun contractueel afgelopen flex abonnement. Dat het elke maand weer met een maand verlengd wordt doet T-mobile, net als de andere providers, om klanten niet rucksichloss weg te sturen, waardoor bijvoorbeeld je als klant ook net nummer kwijt bent als je niet nummerportenring hebt aangevraagd als je naar een andere provider gaat. Win-win voor beide, providers houden klanten aan boord, en zij blijven mobiel bereikbaar. Dat direct na de looptijd afsluiten hadden ze ook met alle flex-abonnees kunnen doen als de contracten waren afgelopen. Maar nee, ze laten ze gewoon doorlopen, leggen hun klanten geen strobreed in de weg, en nu, na vele jaren, hebben ze een zakelijk te verdedigen argument (oude systemen voor deze kleine groep klanten in de lucht houden is echt kostbaar), naast hun wettelijke recht om de contracten af te sluiten, en dan nog steigeren alle klanten. Er staan godbetert 2 handtekeningen onder dat contract, en dat sluit je met een bedrijf, niet een liefdadigheidsinstelling.

tijger1

@sjohie

U doet het voorkomen alsof de klanten van T-mobile met een Flex abonnement diep dankbaar mogen zijn dat ze zolang klant mochten blijven bij T-mobile.

Maar T-mobile hoeft niet bang te zijn, er zullen er nu heel wat vertrekken.

sjohie

tijger1 schreef:@sjohie

U doet het voorkomen alsof de klanten van T-mobile met een Flex abonnement diep dankbaar mogen zijn dat ze zolang klant mochten blijven bij T-mobile.

Maar T-mobile hoeft niet bang te zijn, er zullen er nu heel wat vertrekken.
Diep dankbaar niet, maar ze mogen wat mij betreft wel eens een realiteitspilletje nemen. Een contract kent niet voor niks een einddatum, en als een T-mobile desondanks ze er nog vele jaren gebruik van laat maken, vind ik sommige reacties en eisen hier wel wat erg eenzijdig en veeleisend.

Maar goed, ik erger me al langer aan consumenten die zich als een soort rupsje nooitgenoeg gedragen richting bedrijven, hierbij geholpen door programma's als radar die dit in stand houden door dingen in de spotlight te plaatsen op basis van mediawaarde, waardoor een nerveuze PR manager vaak toegeeft aan de klant, ook als dit lang niet altijd terecht is op basis van de feiten. Zo komen we, dus als bedrijven en consumenten samen niet verder in mijn ogen. Ik vind dat clubs als radar, betaald uit publieke middelen, zich ook in moeten zetten om consumenten op te voeden, zodat deze weerbaarder worden, en een modicum van begrip hebben voor wat ze ondertekenen in een telecomwinkel in dit geval. Nu heb ik het gevoel dat radar & co zich meer bezighouden met het maken van scorende tv, wat iets subtiel anders is.

tijger1

Maar al die tegoeden mogen nergens aan besteed worden. Dus je kunt het niet gebruiken voor een bundel internet, of een nieuwe mobiel of wat dan ook.

De bedragen aan tegoeden die ik nu af en toe lees zijn waanzinnig, maar ik heb mijn tegoed nu zowat op en ik ben benieuwd waar T-mobile mee komt.

WimHannie

Ongelezen bericht door WimHannie »

Goedemorgen

Heb vandaag ook een berichtje gehad van T-Mobile met een zoals hun het noemen een fantastisch aanbod.
Helaas gaat mijn beltegoed welke ik heb opgespaard dan voorgoed weg en wel een bedrag van €.437,95
Ik vraag me af of dit zomaar kan,RADAR werk aan de winkel en zoek dit eens uit voor alle T-Mobile klanten.
Ik heb gebeld en dan krijg je te horen dat ze een speciaal abonnement voor je hebben gemaakt,met in achtneming van je beltegoed,maar iedereen krijgt een abonnement van €.7,50/maand of je nu €.0,50 of €.500,- beltegoed hebt.

RADAR WERK AAN DE WINKEL

Wim van Dijk

tijger1

@wimhannie

U kunt ook zelf aan het werk gaan.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

T.cornelisse schreef:Ik 450 euro beltegoed mijn dochter zelf 1250 euro beltegoed.
Je kunt je dan ook afvragen waarom je zolang zoveel teveel hebt betaald voor iets wat je niet gebruikt. Dat is wellicht een betere actie dan je druk maken over veranderende proposities van T-Mobile.

Tirinium

Ongelezen bericht door Tirinium »

Ook ik heb nog een hoog beltegoed open staan, oneindig is bij mij ook nog steeds oneindig.
Dat is ook de reden dat ik het abonnement nooit heb opgezegd van mijn kant aangezien ik wist dat dit tegoed dan weg zou zijn. Nu vind ik het idioot dat ze nog elke maand geld innen, en dan zeggen over een maand ben je alles kwijt. Zou het veel beter vinden als ze zouden zeggen we stoppen nu met geld innen en je hebt nog een jaar de tijd om je opgebouwde beltegoed op te maken of indien je dit niet hebt over te stappen naar onze aanbieding. Want in principe heb je nu een prepaid kaart met een hoog bedrag erop. Dat blijft normaal bij T-mobile toch ook oneindig geldig. Dus wat mij betreft zouden ze alle flex abbo's om moeten zetten naar prepaid met het huidige saldo.

Plien58

Ongelezen bericht door Plien58 »

Ook ik ben bestolen van mijn beltegoed door T-Mobile!!!

Tsja hier nog een gedupeerde. Bijna 400 euro kwijt.
Dat dit zo maar kan zeg! Ik heb een maand om dat tegoed op te bellen, wat niet lukt natuurlijk. Op mijn vraag of dat over een wat langere termijn uitgespreid kon was het antwoordt
NEE.
Op mijn vraag of er een compensatie zoals b.v. een nieuwe telefoon ter waarde van mijn tegoed of een andere tegemoetkoming was het antwoordt
NEE.
Er werd nog wel gezegd u kunt ook naar een ander gaan als het u niet zint.
Er valt dus nergens over te praten, een eenrichting opzegging en al je geld kwijt.
Ik vind dat ik, en alle anderen, bestolen ben. Wij waren geen winstgevende klanten denk ik en op deze manier hebben ze toch het geld binnen. Ze hebben de tegoeden laten oplopen en nu toegeslagen.
Helaas denk ik dat we er niets aan zullen kunnen doen omdat ze het wel goed dichtgespijkerd zullen hebben .
Ik ga dus naar een ander, en hoop dat veel mensen dit gaan doen, want ze zijn me toch liever kwijt dan rijk en dat geldt andersom nu ook.

Rien66

Ongelezen bericht door Rien66 »

Ik kan ook wel meedoen.
Bij ons wordt het nog droeviger, wij hebben allemaal een toestel bij T-mobile met daaraan een family pakket gekoppeld.
nu krijgen wij ook een aanbieding en moeten daarbij opnieuw een family pakket bij nemen .
hierdoor worden mijn maandelijkse kosten met € 10 verhoogd.
Dit hebben we zodat onze dochter met een prepay ons altijd kan bereiken ook zonder bel tegoed.
ook wordt er bij ons nog even € 381 weggestreept
Mijn vraag is dit legaal kan dit zo maar en wordt de consument de dupe van een verandering waar altijd goed geld is aan verdiend.

Groet Rien

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik had ook als sinds begin 2011 een Flex, lekker laten doorlopen. Viel mijn telefoon stuk, leuke nieuwe foon gekocht met ander abonnement en zélf bedacht dat het dan jammer maar helaas was dat ik nog ongeveer 40 euro beltegoed over had. Als ik dan die bedragen hier hoor... Da's toch te gek, je hebt toch een telefoon om te gebruiken?

Thoorn.nl

Ongelezen bericht door Thoorn.nl »

tijger1 schreef:
spilly schreef:
tijger1 schreef:Ik heb ook zo'n flex abonnement met een aardig tegoed. Was voorheen erg handig voor het buitenland, maar daar kom ik niet meer.
Ik ben wel onderlaatst begonnen met het laten uitbetalen van het tegoed door een speciaal nummer te bellen.
Dan ga ik de rest daar ook maar ophalen, zodra ik dat bericht krijg van T-mobile.
Welk speciaal nummer heb je gebeld voor het uitbetalen van het tegoed?
Ik mag hier natuurlijk geen reclame maken, maar als u op Google intikt:

flex abonnement uitbetalen, is bij mij de site die bovenaan staat van toepassing. Je meldt je aan, je belt en een deel van het bedrag wat je verbeld hebt wordt op je bankrekening gestort. Lees de voorwaarden goed.
Ik heb eerst een korte tijd gebeld en afgewacht hoe dat ging, liep perfect.
Er zijn de laatste paar dagen veelvuldig klanten via Tros Radar op onze website terecht zijn gekomen (waarschijnlijk via dit topic), met een aantal terechte vragen, vandaar dat ik ze hier ook nog maar even toelicht.

Helaas is je beltegoed omzetten naar geld alleen mogelijk bij T-Mobile Flex abonnement die zijn aangevraagd in 2010 of eerder. Hier vallen de kosten voor het bellen naar 0900-nummers namelijk wel binnen de bundel. Bij Flex abonnementen uit 2011 of nieuwer (dit zijn zakelijke abonnementen) of T-Mobile Relax abonnementen is beltegoed cashen niet mogelijk, omdat de kosten voor het bellen naar 0900-nummers buiten de bundel vallen. Dit zal dus resulteren op extra kosten op de factuur.

Van een aantal klanten heb ik vernomen dat T-Mobile ook aan Flex-klanten uit 2010 of ouder aangeeft dat de kosten voor het bellen naar 0900-nummers buiten de bundel vallen, echter is dit niet waar. Dit is bijvoorbeeld na te gaan door op een oude factuur te kijken of 0900-nummers daar van de bundel af zijn gegaan, of door eenmalig naar een 0900-nummer te bellen en na een aantal uur (dit kan soms 24 uur duren) te kijken of deze kosten met het beltegoed zijn verrekend.

tijger1

@thoorn.nl

Ik heb ook een oud flex abonnement, maar bij het bellen naar jullie gaat dat gewoon uit mijn tegoed.

Haast op. :-)

Gesloten