| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jaarafrekening: 40 euro(!) totaal aan stroom
-
stefanhouterman
Re: Jaarafrekening: 40 euro(!) totaal aan stroom
Let op, de naheffing van twee jaar is alleen, als de meterstanden geschat zijn.
In jou geval was ik voorzichtig, zoals ik al heb geschreven.
Wees alert voor je iets gaat tekenen, of toestemming voor geeft.n
In jou geval was ik voorzichtig, zoals ik al heb geschreven.
Wees alert voor je iets gaat tekenen, of toestemming voor geeft.n
Die zullen niet blij zijn dat ze verhuisd zijn. 
Heeft niets met geschatte meterstanden van doen.
Kunnen ze, ondanks de kapotte meter, überhaupt nog achterhalen wat ik heb verbruikt? Ik kan natuurlijk nooit akkoord gaan met een schatting op basis van twee inwoners en het soort huis.. Wij doen vrij veel om energie te besparen.tijger1 schreef:Heeft niets met geschatte meterstanden van doen.
Feitelijk achterhalen natuurlijk niet. Dus er zal van een schatting uitgegaan worden. Ik neem aan dat u het voorafgaande jaar ook energie gebruikt hebt in uw andere woning. Dat zal dan een leiddraad zijn.
En als de nieuwe meter er staat, zal het aankomende jaar ook een goede indicatie geven.
En als de nieuwe meter er staat, zal het aankomende jaar ook een goede indicatie geven.
-
Slobberbone
Zal wel meevallen, dat besparen want dan was defecte meter wel eerder opgevallen hier wordt meerdere malen per maand een kijkje genomen op de meter.NiekMB schreef:Kunnen ze, ondanks de kapotte meter, überhaupt nog achterhalen wat ik heb verbruikt? Ik kan natuurlijk nooit akkoord gaan met een schatting op basis van twee inwoners en het soort huis.. Wij doen vrij veel om energie te besparen.tijger1 schreef:Heeft niets met geschatte meterstanden van doen.
Met tig keer op een meter kijken bespaar je niets hoor..Slobberbone schreef:Zal wel meevallen, dat besparen want dan was defecte meter wel eerder opgevallen hier wordt meerdere malen per maand een kijkje genomen op de meter.NiekMB schreef:Kunnen ze, ondanks de kapotte meter, überhaupt nog achterhalen wat ik heb verbruikt? Ik kan natuurlijk nooit akkoord gaan met een schatting op basis van twee inwoners en het soort huis.. Wij doen vrij veel om energie te besparen.tijger1 schreef:Heeft niets met geschatte meterstanden van doen.
Helaas, kom van mijn ouders af..tijger1 schreef:Feitelijk achterhalen natuurlijk niet. Dus er zal van een schatting uitgegaan worden. Ik neem aan dat u het voorafgaande jaar ook energie gebruikt hebt in uw andere woning. Dat zal dan een leiddraad zijn.
-
Slobberbone
Weet ik zo net nog niet, bewust worden van wat je verbruikt en dan let je op je verbruik.
En dan had ik na aantal weekjes de defecte meter wel ontdekt en was hij nu wel vervangen, nu moet je nog wachten of je wel een juiste jaarnota krijgt.
En dan had ik na aantal weekjes de defecte meter wel ontdekt en was hij nu wel vervangen, nu moet je nog wachten of je wel een juiste jaarnota krijgt.
True story. Goede les.Slobberbone schreef:Weet ik zo net nog niet, bewust worden van wat je verbruikt en dan let je op je verbruik.
En als de nieuwe meter er staat, zal het aankomende jaar ook een goede indicatie geven.[/quote] Helaas, kom van mijn ouders af..[/quote]
Helaas? Toch een perfecte plek?
)
Zou dan maar proberen afspraken te maken over het komende verbruik.
Zou dan maar proberen afspraken te maken over het komende verbruik.
Helaas, kom van mijn ouders af..[/quote]tijger1 schreef:En als de nieuwe meter er staat, zal het aankomende jaar ook een goede indicatie geven.
Zou dan maar proberen afspraken te maken over het komende verbruik.[/quote] Haha, absoluut. Helaas geen indicatie..
Ik hou jullie op de hoogte van dinsdag.
-
stefanhouterman
Natuurlijk niet, maar TS moet dan toch alert blijven, bij dit soort uitspraken.tijger1 schreef:Heeft niets met geschatte meterstanden van doen.
tijger1 schreef:Feitelijk achterhalen natuurlijk niet. Dus er zal van een schatting uitgegaan worden. Ik neem aan dat u het voorafgaande jaar ook energie gebruikt hebt in uw andere woning. Dat zal dan een leiddraad zijn.
Vanochtend een nieuwe meter gekregen van de netwerkbeheerder (geheel gratis). Moet nog even 'aangemeld' worden en hij is ready 2 go. Nu nog met Energiedirect een regeling treffen. Wat zouden jullie doen? Een bedrag laten schatten? (we zijn erg weinig thuis dus de kans dat je dan teveel terugbetaald is groot).
U zou kunnen voorstellen dat u het verbruik nabetaald over wat u de aankomende 12 maanden gaat gebruiken.
Staat de nieuwe meter wel op nul?:-)
Ja, haha. Die werkt gelukkig naar behoren..tijger1 schreef:U zou kunnen voorstellen dat u het verbruik nabetaald over wat u de aankomende 12 maanden gaat gebruiken.
Zat zelf al te denken om over te stappen en het hierbij te laten. Energiedirect heeft weinig moeite gedaan om tot een oplossing te komen en hebben zoiets van 'als jij de meterstanden juist hebt doorgegeven zou het wel kloppen'. Ja die kloppen, maar wel van een kapotte meter....
Heb een beetje de instelling van laat ze zelf maar moeite en onderzoek doen voor die naheffing, wat ze hoogstwaarschijnlijk toch niet doen. Ik heb immers aangegeven dat de beheerder langskomt, dan zou ik als bedrijf zelf terugbellen naar de klant..
Het duurt even voordat ze het doorgegeven krijgen van die meter. Overstappen zou ik nu niet doen. Maar even gewoon afwachten.
Precies. Meter moet nog online komen en dan afwachten of ze zelf komen..tijger1 schreef:Het duurt even voordat ze het doorgegeven krijgen van die meter. Overstappen zou ik nu niet doen. Maar even gewoon afwachten.
De energieboer kennende hebben ze de vraag al als afgehandeld staan en hoor ik er nooit meer wat over. Ik ga er iig niet meer zelf achteraan bellen. Het stoort me dat ik zelf talloze belletjes moet doen om ze terug te betalen..
-
Michelle_L
- Contacteer:
Ik snap de frustratie, maar ik zou toch nog even wachten of ze binnenkort met een voorstel gaan komen. Ik zou in ieder geval niet gelijk akkoord gaan met een schatting van wat het verbruik zou moeten zijn. Het laten afhangen van komend jaar klinkt beter.