Vroem heeft juridisch gewoon gelijk. Alle argumenten van exclient zijn totaal subjectief. Klinkt wel logisch, maar snijdt bij nadere beschouwing geen hout. Ziekte is iets wat voor eigen risico komt. Waarom zou je zorgverlener daar ineens de dupe van moeten zijn?
Subjectief, omdat ik hier spreek over mijn cases en ervaring in de GGZ.
Niemand zou er de dupe van moeten, de samenleving als geheel behoort de lasten van samenleving te dragen.
Utopisch, maar ooit wel de bedoeling geweest (alleen hele oude mensen weten dat nog).
....achteraf bezwaren te gaan maken, en als ik het begrijp de nota's gewoon niet te betalen (tenminste, daar komt het Famed verhaal vandaan denk ik?
Nee beste man, de boete is op tijd betaald. Bezwaar heb ik onmiddellijk gemaakt, ik ben redelijk mondig.
Er is mij meerdere verzekerd dat men er coulant mee omging. Dit bleek echter een leugen.
Daarna heb ik dus afscheid genomen van Psy-Q, daarom ex-client (maar waarom "Moneyman"?).
Ik leef door mijn ziek-zijn op bijstandsniveau en mijn ziektebeeld is grillig, dus is het financiele risico te groot geworden om nog verantwoord een afspraak te maken. 1 boete= 2 weken boodschappen en ik moet gezond eten van de dokter. Nu op zoek naar een zorgverlener die niet de mentaliteit heeft van een incasso-medewerker.
Is dit volgens Vroem dan die vrije keus?
Over Famed/Credios: dit is niet meer dan een keihard incasso-bureau met verschillende petten op.
Dit alles vanaf de Plotterweg in Amersfoort, ook de deurwaarder zit daar (Bosveld).
Hun bellen en mailen niet maar kloppen op de deur van de kamer ernaast.
Was de zorg maar zo strak geregeld, dan was deze discussie overbodig.
Als boosdoener in mijn geval zie ik Psy-Q de zorgverlener die eerst liegt over coulantie en daarna niet reageert op bezwaren. 4 weken stelt men als termijn voor een reactie, dit is al 3x overschreden. Alsof men eerst wacht tot de betalingstermijn van de boete verstreken is. Schandalig. Nu nog, beweert men, zonder excuus voor de te lange wachttijd, de klacht in behandeling te hebben. Of ik zo voldoende geinformeerd ben....was de laatste zin van ons laatste contact.
....maar het grote aantal no shows, in ziekenhuizen toch een 4%,...schreef Vroem
4/5 procent,... ok, dat is behoorlijk. Maar zolang de zorg-directeur en zijn stafleden nog in een Mercedes naar huis kunnen. De pillen-industrie miljarden winsten maakt. De patient de boetes betaald. De "handen aan het bed" onderbetaald worden, is er nog niet veel aan de hand. Of juist wel?
Wat mij, in deze discussie, opvalt is dat het alleen gaat over de starre "1manier-oplossing", het binnen-harken van geld over de rug van de patient. (mijn mening)
Mijn voorstel: Kom eens met een idee om het beter/eerlijker te regelen.
Ik begin wel: het woord annuleringsverzekering is al gevallen.
Dan wel betaald uit beide kampen.
Een variabele premie op basis van afzeggingen, voor de patient om toch ook een stok te hebben.
En een premie op basis van aantal deelnemende patienten voor de zorgaanbieder, het is zijn lege wachtkamer/bedrijfsrisico/beroepskeuze/vrije wil.
Deze verzekering hoort dan bij het behandelplan op vrijwillige basis van de patient (vrije keus).
Gaat deze niet akkoord met de verzekering dan zijn boetes wel op hun plek.
Schiet hier maar op of bedenk iets beters..........respect.