LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ergenis geen plaats in trein 2de klas

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Achmed

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Achmed »

Misschien dat jullie 3e klas kunnen gaan zitten, plaats genoeg hier :P

noelle

Ongelezen bericht door noelle »

en dat is ............ de wc van de trein :?

marieke van beek

Ongelezen bericht door marieke van beek »

Allemaal leuk en aardig, maar als ik 20 euro betaal voor een stukje treinen zou ik het wel prettig vinden als ik kon zitten.

Laatst zat ik in een heel shabby volgepropte coupe. Bleek het een eerste klas te zijn. (Arme mensen die eerste klas hadden betaald om in die troep te zitten.)

Dus ik moest verkassen. Maar beide richtingen op stonden de halletjes en gangpaden vol met mensen en tassen en je kon er niet eens door!

Van mij mag de NS wel een beetje letten op de capaciteit van de treinen als ze zoveel dure kaartjes verkopen! Ik vind het geen waar voor mijn geld.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, en dan heb je nog van die zogenaamde "tassenleggers". Je weet wel van die figuren die een plaats claimen in de hoop dat jij door loopt en elders een zitplaats weet te bemachtigen. :shock:

Gast

Daar ga ik het liefste zitten: vraag ik heel vriendelijk of ik daar mag zitten en dan zie je de ergernis!

Poes

Ongelezen bericht door Poes »

Koppel er nog een wagon aan......probleem opgelost :wink:

Gast

Wanneer gaan mensen eens inzien dat ze niet voor een zitplaats betalen, maar voor vervoer? :roll:

rene934

Ongelezen bericht door rene934 »

Staan in de 1e klas mag dus veel duurder zijn dan staan in de tweede klas???

Gast

Geplaatst op 03 Dec 2004 16:15 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Daar ga ik het liefste zitten: vraag ik heel vriendelijk of ik daar mag zitten en dan zie je de ergernis!
Dan was dat zeker karin!

Gast

Geplaatst op 02 Oct 2004 11:28 door karin1970

--------------------------------------------------------------------------------

Ben het helemaal met je eens Roland, maar ik moet wel zeggen dat ik het zelf altijd gauw benauwd en warm heb en dat ik daarom het raam meestal een beetje openzet, ook als het buiten erg koud is. Maar als iemand vraagt of het dicht mag, dan doe ik dat ook wel. En ik zit ook wel eens met mijn voeten op de bank, maar wel altijd met een krantje of met mijn jas eronder. Dat is niet om andere mensen te weren, maar gewoon omdat ik het lekker vind zitten.

Die walkmans die zo keihard aanstaan, dat snap ik nog steeds niet. Vragen of het zachter kan heeft geen nut, dan zetten ze het geluid nog liever iets harder. Meestal verhuis ik dan maar naar een andere coupe.
De stiltezones hebben geen nut. Het staat zo onduidelijk aangegeven met een kleine sticker dat de mensen het toch niet in de gaten hebben.
En als je dan nog een coupe hebt waar de 1e en 2e klas alleen maar gescheiden is met een glazen klapdeurtje schiet het helemaal niet op, want je kan de mensen in de 2e klas gewoon horen praten.

Die ****** die roken die kan ik wel schieten. Met koninginnedag zaten er zelfs een paar in de trein van Amsterdam naar Dordrecht te blowen!! De conducteur heb ik pas gezien bij het uitstappen in Dordrecht. In de spits komen ze met z'n vieren langs, terwijl er alleen maar werkmensen inzitten, maar tijdens dat soort evenementen zie je ze niet, dan zijn ze te bang ofzo.

Wat het roken betreft op de stations: ik heb liever dat ze het allemaal gespreid doen, dan met z'n twintigen bij zo'n rookpaal staan. Als je er dan langs loopt dan lijkt het wel of je vergast wordt. En ach zolang er niet opgetreden wordt tegen mensen die in de stationshal zitten te roken onder de sticker 'verboden te roken', zal er niks veranderen.

De maatschappij is tegenwoordig alleen maar gericht op ik, ik en ik. En de rest kan tegenwoordig echt letterlijk stikken. Bijna niemand houdt meer rekening met een ander, helaas.
Erg hè?

Gast

Erg hè?
Ik ben het wel eens met dat bericht. Ja dus!

Gast

Ccc mensen !
Jullie weten echt niet wat een overvolle trein, bus of tram is !!
In sommige landen (bijvoorbeeld Servie) is in het openbaar vervoer zo druk dat je je echt niet om kan draaien of frisse lucht inademen..
Er word je dagelijks in je billen geknepen, ruik je stank uit iemands mond of haal je iemands hand uit je tas of zak !
Ik ben dus blij dat ik "rust" in de Nederlandse treinen en bussen heb...

Ik reis ook dagelijks met de trein en soms kan ik geen vrije plaats vinden, maar dat vind ik niet erg want het kan 10x erger zijn !
Ik probeer gewoon van elk moment te genieten ook als ik niet in de trein kan zitten of als iemand in de trein iets luider praat...

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

Heel zielig allemaal en vervelend, maar het gaat over Nederland hier. Waar je verwacht dat dingen beter geregeld zijn en met meer dingen rekening word gehouden. Het is hier normaal dat als je ergens voor betaald dat je dan ook beetje service verwacht

Gast

Wanneer gaan mensen eens inzien dat ze niet voor een zitplaats betalen, maar voor vervoer?
Als dat zo is waarom dat vervoer dan in de eerstye duurder dan in de tweede klas.

Ik betaal voor een zitplaats, dat is ook opgenomen in de algemene voorwaarden trouwens van de NS.

Geheim

Ongelezen bericht door Geheim »

Even voor alle duidelijkheid, als u een kaartje koopt voor de trein of het nu eerste of tweede klas is, u koopt een VERVOERSBEWIJS.
Hiervoor wordt u VERVOERD van A naar B en hoe u reist daar kiest u zelf voor door EERSTE KLAS of TWEEDE KLAS te kopen en te betalen.
Als de conducteur u met een TWEEDE KLAS kaart aantreft in de EERSTE KLAS mag u nog blij zijn dat hij of zij u in de gelegenheid stelt, om zelfs alsnog het verschil bij te betalen.
Uit ervaring weet ik dat mensen die TWEEDE KLAS reizen maar in de EERSTE KLAS gaan zitten meestal het hoogste woord hebben, dit zelfs tot grote irritatie van anderen die wel gewoon TWEEDE KLAS gaan staan of zitten, bijvoorbeeld in gangpaden of op het balkon en dergelijke.
Op het VERVOERSBEWIJS staat ook een soort PLAATSBEWIJS en dat is te vinden in de rechterbovenhoek, daar staat waar u zich behoort op te houden namelijk 1 of 2, en als dat niet klopt mag u daarvoor betalen.
Het zijn maar hele simpele regeltjes maar voor sommigen blijkbaar zo moeilijk, als u de voorkeur geeft voor eerste klas dan koopt u gewoon eerste klas.
Als er inderdaad teveel eerste klas treinstellen zijn, dan zal het zeker zo zijn dat de conducteur enkele eerste klas treinstellen declasseert
tot tweede klas, uiteraard tijdelijk zolang het nodig is.
Uit ervaring weet ik ook dat wanneer je reizigers bij grote drukte zolang in de eerste klas laat zitten, ze daar direct misbruik van maken door
er ook te blijven zitten wanneer het allang weer rustig is in de tweede klas.
Daarmee hebben mensen met een eerste klas vervoersbewijs dus geen plaats terwijl ze er wel degelijk veel meer voor betaald hebben dan zij.

Geheim

Het is pertinent onjuist dat in de "Algemene Voorwaarden" van NS is opgenomen dat u met een vervoersbewijs ook tevens garantie hebt op een zitplaats!
Overigens is de optie om te kiezen voor een 1e of 2e klas kaartje een stuk service aan de reiziger, het is absoluut geen garantie en zeker niet in de spits.
Veel reizigers vergeten dat ze totaal geen rechten kunnen ontlenen aan het hebben van een vervoersbewijs, als u zich bijvoorbeeld niet aan de huisregels van NS houdt, kunt u zonder pardon iedere willekeurige trein uitgezet worden zelfs met geldig vervoersbewijs.
Wat veel mensen kennelijk niet weten is dat de NS absoluut geen soort van VERVOERSPLICHT heeft, complete treinen kunnen door het gedrag van een aantal reizigers in een trein, zelfs opgeheven worden en ga zo maar door.
Veel reizigers blazen nogal hoog van de toren als ze geen zitplaats hebben met een 2e klas kaartje, ook reizigers met een 1e klas kaart en zelfs 1e klas jaarkaarten hebben niet altijd de garantie dat ze een zitplaats krijgen.
Nog een advies aan iedereen die geen zitplaats heeft en dan met name in de spits, er rijden meer treinen dus wacht even op een van de vele volgende treinen.
Tenslotte gedragen veel reizigers zich als "kuddedieren" en staan bij het instappen allemaal te dringen bij een deur, om maar zo snel als het kan naar binnen te glippen.
Het gaat allemaal veel sneller als je eerst alle andere reizigers uit laat stappen, er zijn met zo'n 350 meter lange trein ook nog meer deuren als alleen die ene, dat scheelt een hoop tijd en misschien ook wel een paar ZITPLAATSEN.
Tenslotte nog dit, als u instapt in een bomvolle trein dan kunt u toch ook wel nagaan, dat daar mogelijk geen zitplaatsen meer vrij zijn.
Als u dan toch instapt moet u daar ook niet over klagen, NS vervoerd iedere dag miljoenen reizigers, stel dat die ten alle tijde een zitplaats zouden moeten hebben.
Met zo'n 350 meter treinlengte en vaak ook zeer luxe dubbeldekkers
is het aantal treinstellen meer dan genoeg, bovendien rijden er zeker ieder uur om de twintig minuten treinen naar uw bestemming.

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

Ja in de randstad misschien, maar hier in het Noorden rijden de treinen niet zo vaak naar bepaalde plaatsen.
En wachten op een trein voor een zitplaats??En dan te laat komen zeker, fijne oplossing

Gast

Wachten?? Ja doeiiiii, hier gaan sommige treinen om het half uur. Dan ga ik echt niet wachten op de volgende alleen voor een zitplaats.
En op sommige trajecten ben je al zo lang onderweg, als je dan ook nog moet wachten op te volgende ben je dus nog langer onderweg. Slecht idee dus.

Geheim

Niet willen wachten of gewoon een trein eerder willen nemen? Dan ook niet zeuren!

Gast

DE algemene voorwaarden beroepen zich op de spoorwegenwet, waar in hoofdstuk 4 de gebruikersovereenkomst in artikel 61 en 63 wel zeer degelijk wordt verwezen naar afspraken omtrent de inzet van materieel etc etc.

Gesloten