LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Tellie

Re: Politie

Ongelezen bericht door Tellie »

Blijft het punt dat een stopverbod ook niet voor niets wordt ingevoerd.
Dit wordt meestal gedaan op wegen waar het stoppen cq parkeren op de weg gevaarlijke situaties oplevert voor het overige verkeer.
Het lijkt mij nog steeds dat een auto van een invalide dan voor net zoveel gevaar zorgt als dat van een valide.
Een valide persoon mag dan bekeurd worden, omdat hij een stopverbod negeert en daardoor het overige verkeer hinderd en onnodig in gevaar brengt.
Wanneer een invalide persoon dit zelfde echter doet moet dit normaal gevonden worden.
Dus het hinderen van het overige verkeer en daardoor een gevaarlijke situatie creeëren mag dan opeens wel.

Blijf het erg vreemd vinden, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

in sommige gemeentes wordt maar één keer in de 5 jaar gekeurd, en in die periode kan iemand die hersteld zou kunnen zijn er toch gebruik van blijven maken. Ook worden de kaarten regelmatig vervalst.
Beste Jolanda, volgens mij geeft de gemeente alleen maar de kaart af.
De geldigheidsduur wordt bepaald door de keurende instantie.
En daar zit (volgens mij) ook iets scheef.

Ik ken personen die in dezelfde gemeente wonen (zelfs een straatlengte uit elkaar) en de een (die volgens sommigen hier zo'n kaart niet nodig zou hebben) heeft een kaart die 5 jaar geldig is en de ander die al jarenlang (meer dan 17 jaar) zit met zuusrstof en soms in een rolstoel zit en soms met een rollator loopt, heeft een kaart die maar 1 jaar geldig is.

In vele reacties proef ik een "vijandige" houding naar mensen die een invalidekaart hebben en die in hun ogen verkeerd gebruikt worden.
Ik vind het gewoon jammer dat anderen blijkbaar alleen maar kunnen oordelen en veroordelen op een momentopname van iemands leven en daar ook de draak mee steken.
Meldt evt. misbruik dan als je zo zeker bent van je zaak. Dan wordt er mogelijk nog iets mee gedaan.

En zeg nou eens eerlijk: zijn wij nou ineens allemaal "brave" burgers geworden? Niemand natuurlijk die wel eens voordeel haalt uit een situatie. Dat wijzen we natuurlijk onschuldig af.

Het lijkt mij verstandig dat ik nu maar stop hiermee. Want elke zin die ik hier gebruik wordt op de een of andere manier toch weer afgekat en "misbruikt" om een totaal ontwrichte reactie te kunnen geven.

Quasi-Modo

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Helaas worden meningen waar men het niet mee eens is maar al te vaak gezien als [ver]oordelen. Heb je een andere mening uit hem. Snap je het verschil niet ga dan een boek lezen.
QM

Elbee

Ongelezen bericht door Elbee »

Ik ben het eens met de reactie van Gast 22 apr 2004.

Mensen hebben al snel iets te vertellen over een ander of zijn of haar gedrag, totdat......

zij zelf of iemand in de naaste omgeving invalide wordt.

Dan blijkt ineens een boel geoorloofd te zijn en vinden ze regelgeving te achterlijk voor woorden als dit in hun nadeel is.

En wat betreft de reactie van Quasi-Modo:
U moest zich schamen!!
De reacties van u over dit onderwerp zijn bespottelijk, maar misschien is er nog hoop voor u. Ook voor u is er nog hulp.

girly

Ongelezen bericht door girly »

Beste Gast,

Je wilde weten hoe ik aan die wijsheid kwam. Ik had boven mijn berichtje moeten zetten dat deze voor AM Souverijn bedoeld was, en dus niet voor jou.

Souverijn gaf te kennen dat die bewuste politieagent de voor en de achterkant van de auto niet van elkaar kon onderscheiden, en dat ze blij was dat haar dochter geen politieagent was, want dan had ze zich geschaamd. Vandaar mijn reactie dat ze iemand discrimineert vanwege het beroep.
Ze moet mensen niet in hokjes plaatsen.

Dus Gast, mijn opmerking was niet voor jou bedoeld.

Girly

##########

Ongelezen bericht door ########## »

HET KAN ALLEMAAL WEL ONZIN, DISCRIMINATIE, OF WEET IK WAT ZIJN, MAAR DE INVALIDE MENS IS MAAR WAT BLIJ DAT ER ZO,N KAART BESTAAT. iK HOOP DAT VEEL GASTEN, DIE OP HET SCHRIJVEN VAN AM SOUVERIJN HEBBEN GEREAGEERD ER NOOIT GEEN GEBRUIK VAN HOEVEN TE MAKEN, MAAR ZE VERGETEN EEN DING, EEN ONGELUK ZIT IN EEN KLEIN HOEKJE, EN DAN !!!!!!!!!!!!TOCH MAAR GEBRUIK MAKEN VAN ZO,N KAART!!,ALS ZE DAAR TENMINSTE VOOR IN AANMERKING KOMEN, MAAR NEE , DAAR ZIJN ZE TE HOOGMOEDIG VOOR WAARSCHIJNLIJK.
EN WAT DIE POLITIE BETREFT, IK BEN HET VOLKOMEN MET MEVR. EENS,DE POLITIE IS LAKS,WAT BETREFT HET VERHAAL.IK WORD KOTSMISSELIJK ALS IK AL DIE INGEZONDEN STUKJES LEES.EN EEN DING ..........MENSEN WORD TOCH EENS VOLWASSEN

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Volwassenen hebben ook een naam. :?:

Quasi-Modo

LB, de IQ zin was flauw, mee eens. Niet iedereen zal daar de humor van inzien. Ook daar verschillen de meningen over kennelijk.
Rest van mijn reacties zijn volgens mij niets om me voor te schamen [hoeze [ver]oordelen], mogelijk wel een afwijkende mening.
Het feit dat we over dit topic een discussie hebben vind ik al wat zeggen over hoe iemand omgaat met zijn handicap en zich bij voorbaat gediscrimineerd voelt en vervolgens niet in gaten hebben heel generaliserend bezig te zijn.
Daar reageer ik op. Dat kan toch in een forum?
QM

Elbee

Ongelezen bericht door Elbee »

Oké Quasi-Modo ik denk dat je bericht een reactie voor mij (Elbee) is. Aardige vondst om mijn naam af te korten. Zeg meer met minder, zullen we dan maar zeggen.

Maar goed, ik kan een eind met je meegaan. Maar ik vind wel, en dat schrijf je zelf ook (hoewel je dat misschien niet zo bedoelt), dat er veel gegeneraliseerd wordt.
Bovendien vind ik dat veel meningen veronderstellingen zijn i.p.v. feitelijkheden.

Ik doe vrijwilligerswerk bij een verpleeghuis voor o.a. dementerende mensen en somatische patienten.
Ik haal mensen thuis op voor de dagbehandeling en af en toe een uitstapje met een aantal bewoners.
Ik merk ook, en dat schrijft Gast hier ook, dat valide mensen snel een oordeel klaar hebben.
Zulke mensen zien maar een fractie uit het leven van een ander en oordelen daarop. Dat vind ik niet juist.

En het is inderdaad te hopen dat we kerngezond blijven en geen gebruik en aanspraak hoeven te maken op o.a. de voorzieningen van de gezondheidszorg.
Voor de meesten mensen is het toch meer de "ver van mijn bed show".
Totdat zij inderdaad zelf met zoiets geconfronteerd worden. Dan mag en kan blijkbaar alles, want ja, het treft hen toch?

gr.
Elbee

Stijn

Ongelezen bericht door Stijn »

Ik vraag me af of deze persoon lichamelijk of geestelijk gehandicapt is.

Ten eerste is dit een consumenten(site)programma en geen Peter R. de Vries, en ten tweede mag ook de politie fouten maken, dat doen wij toch ook met z'n allen.

U bent zeker ook zo'n type die de omroepen gaat bellen omdat men op tv een verkeerd gekleurd jasje aan heeft.

Ga eens iets leuks doen met uw leven

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! »

:lol:

WEER EEN GOEDE REACTIE VAN IEMAND DIE NIET WEET WAAR HET OVER GAAT..................ECHT JAMMER

Gast

Geplaatst op 23 Apr 2004 09:14 door Stijn

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vraag me af of deze persoon lichamelijk of geestelijk gehandicapt is.

Ten eerste is dit een consumenten(site)programma en geen Peter R. de Vries, en ten tweede mag ook de politie fouten maken, dat doen wij toch ook met z'n allen.

U bent zeker ook zo'n type die de omroepen gaat bellen omdat men op tv een verkeerd gekleurd jasje aan heeft.

Ga eens iets leuks doen met uw leven
Beste Stijn,

Linksonder in je beeldscherm zie je Start staan. Als je daar nu eens op klikt en vervolgens Uitschakelen kiest, zijn we al een heel eind op weg.
Doei.... :lol:

't zonnetje

Ongelezen bericht door 't zonnetje »

Heerlijk dit forum, maakt mijn hele dag weer goed.

Quasi-Modo

Dank voor je serieuze reactie LB [Elbee]. Zo zie je maar dat we elkaar nader komen als we de ongein en humor wegfilteren.
Ben het eens en herken, ook uit eigen ervaring, jouw verhaal.
Vind wel nog steeds dat een handicap voor sommigen een handicap is die ze zelf creeren en niets met hun eigenlijke handicap te maken heeft. Zo heb je ook mensen die zich bijvoorbeeld bij voorbaat gediscrimineerd voelen omdat ze een donkere huidskleur hebben. Dat is hetzelfde mechanisme.
QM

nelly

Ongelezen bericht door nelly »

##########gast heeft gelijk ik word er ook misselijk van
wij wonen tegenover een winkelcentrum waar je moet parkeren met een blauwe kaart maximaal 3 uur. op donderdag ,
vrijdag en zaterdag
niet iedereen heeft schijnbaar zo'n kaart of ze gebruiken het niet
dus er worden veel verbalen uitgedeeld.maar het personeel van het winkelcentrum parkeren hun auto's bij ons nu voor de deuren (wat mag) .
maar ze zetten de auto's ook op de stoepen neer waar kinderen spelen
dat is toch krom .10 meter verder zijn ze verbalen uit aan het delen .
en bij ons in de wijk staan auto's op de stoep geparkeerd.waar ze zo voor bij lopen
ha ha

Quasi-Modo

Parkeren op de stoep moeten ze wat mij betreft bestraffen. Parkeren voor jouw deur niet. Daar bestaat toch geen alleerecht op omdat je daar nu eenmaal woont.
QM

Gast

Ik werk bij de politie maar ik heb geen politiehondje. Erg hè.

##############

Ongelezen bericht door ############## »

Nou het siert u niet dat u bij de politie werkt, U hebt ook geen hondje,,,, Nou zeg,wat erg,maar ik vind het zelfs helemaaaaaal niet jammer dat u geen hondje heeft, het zou zelfs erg zijn wanneer een hond een politieman of vrouw als baas of bazin heeft.Waarom!!!!!!!!!! nou de politie heeft daar toch geen tijd voor!!!!!!!!!!!!die heeft alleen maar tijd om domme , niet toepasselijke dingen te doen , maar de zaken die hij zou moeten doen doet hij niet.Ik verwijs u door naar de programma,s op de t.v , misschien als u die zou bekijken,[ zoals opgelicht, en Peter R de VRies]dat er na het zien van die programma,s nog eens iets zou veranderen in het gedrag van de politie.En zou het misschien ook mogelijk zijn, dat ze een cursus krijgen, in het lezen van stukken, of aangiftes, die ze op hun bureau krijgen .Dan zou de nederlander weer een beetje vertrouwen in de politie krijgen............[misschien]

Gast

Geplaatst op 23 Apr 2004 21:45 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Ik werk bij de politie maar ik heb geen politiehondje. Erg hè.

Nou dat werken bij de politie zal wel inhouden dat je de dienstauto's op zaterdag mag wassen en de kantine mag dweilen.
In dat licht bezien vind ik het helemaal niet erg dat JIJ geen politiehondje hebt. :evil:

Gast

Oeps foutje, leesbril vergeten....

De eerste zin moet natuurlijk de "quote-zin" zijn en hetgeen er onder Quote staat de reactie. :oops:

Gesloten