LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzinestankoverlast in woning

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ciske

Re: Benzinestankoverlast in woning

Ongelezen bericht door ciske »

Zit geen oordeel aan. Daarnaast kan verhuizen ook voor een paar honderd euro, als je teminste familie of vrienden hebt die niet bang zijn een handje te helpen en je het een en ander kan meenemen. Gewoon zo'n busje huren en gaan met die banaan
Oh jawel die zit er wel degelijk aan. Trouwens je moet dan wel familie hebben of vrienden die dit kunnen. Paar honderd euro?? Je bent niet lekker of denk je dat iemand op beton of een houten vloer kan zitten.

By the way...... je leest over iets heel belangrijks heen, TS heeft angst , dus het is niet niks ergens te wonen met angst door anderen.

Ik vind dat iemand op grond van dit makkelijk recht op verhuiskosten heeft.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Verhuiskosten? Wie zou die moeten betalen ? De buren met een brommer? De wbv ? De gemeenschap?
Ik denk niet dat je daaraan kunt beginnen, hoe lullig ook voor TS.
Wat beter zou zijn is als huurster naar een vergelijkbare woning zou kunnen verhuizen zonder meteen veel meer huur te moeten gaan betalen bij dezelfde wbv.

ciske

Overhuiskosten worden vaak door stichtingen/kerkgenootschappen en dergelijke betaald. Dat kost de gemeenschap niks. In deze situatie heeft TS een hele grote kans dat zij/hij hiervoor in aanmerking komt. WBV zijn op de hoogte van dit soort instanties die helpen bij noodgevallen.

Het is niet aan ons te "oordelen " of TS wel of geen verhuiskosten zou krijgen. De situatie is voor ons verder onbekend.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ciske schreef:Het is niet aan ons te "oordelen " of TS wel of geen verhuiskosten zou krijgen. De situatie is voor ons verder onbekend.
...
ciske schreef:Ik vind dat iemand op grond van dit makkelijk recht op verhuiskosten heeft.
Duidelijk is in ieder geval dat de opties voor TS gelimiteerd zijn en dat ze misschien wel moet roeien met de riemen die ze heeft. Zelf overlast veroorzaken is in ieder geval een stap de verkeerde richting in.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

TS heeft 1x een hamer gepakt ...in maart , niet ok maar te begrijpen... :oops:
We zijn 6 maanden verder....!
Hoe staat de vlag er nu voor??
TS is ook ziek, heeft borstkanker en ik hoop echt dat ze ok is.
Van de zotte dat de aso.s het hier meer en meer voor het zeggen krijgen.
PS: met een beetje goeie wil en meewerking kan er een hoop voor elkaar gekregen worden om zo iemand te helpen.

ciske

moederslink schreef:TS heeft 1x een hamer gepakt ...in maart , niet ok maar te begrijpen... :oops:
We zijn 6 maanden verder....!
Hoe staat de vlag er nu voor??
TS is ook ziek, heeft borstkanker en ik hoop echt dat ze ok is.
Van de zotte dat de aso.s het hier meer en meer voor het zeggen krijgen.
PS: met een beetje goeie wil en meewerking kan er een hoop voor elkaar gekregen worden om zo iemand te helpen.

Precies moederslink.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Beatles123 schreef:Schiedam 2 doden en twee zwaargewonden door knutselen met de brommer in een portiekflat.
Best bijzonder dat de discussie zich weer helemaal opnieuw ontspint, terwijl TS niets anders gedaan heeft dan een link dumpen...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
Beatles123 schreef:Schiedam 2 doden en twee zwaargewonden door knutselen met de brommer in een portiekflat.
Best bijzonder dat de discussie zich weer helemaal opnieuw ontspint, terwijl TS niets anders gedaan heeft dan een link dumpen...
Dat zie je wel vaker in 'bepaalde topics'. Een zekere BF-er (bekende forummer) kwakt af en toe een linkje neer, en dan komen er weer pagina's reacties, waarbij iedereen over de betreffende BF-er heen valt, terwijl die eigenlijk niet eens zoveel bijzonders doet... Als je het goed beschouwt dan. :lol: :lol:

Maar we gaan nu off-topic (hoe terecht je opmerking ook is).

moederslink

Voor mij blijkt hier uit dat TS daar nog steeds woont en nog steeds deze overlast heeft en nog steeds bang is, anders dumpt ze niet juist deze link.
Ergo.....er is dus waarschijnlijk niets gebeurd in 6 maanden, vandaar mijn vraag hoe de vlag er nu voor staat.

Beatles123

Ongelezen bericht door Beatles123 »

Kijk, het is ook maar hoe je iets leest. Ik heb 6 jaar benzine stank gehad en ik geeft 1 keer een ram op een deur en het gaat steeds daarover.
De buren hadden geen sleutel zogenaamd ( en het stonk weer naar benzine) en het is voor mij bedtijd wat gaan jullie dan doen???? wachten tot dat de deur vanzelf open gaat en de brommer uit zich zelf naar buiten wandelt.
Ik ga mezelf hier niet verdedigen. Ik zou zeggen doe een paar liter benzine in een emmer steek je kop erin en blijf een hele nacht hangen en kijk hoe jij de volgende dag voelt. Ik probeer een oplossing te vinden op dit forum maar ik krijg alleen maar opmerkingen, meningen en de groots mogelijke domme opmerkingen.
Ik post Schiedam ik krijg "oud nieuws als reactie". Ik probeer alleen maar iets duidelijk te maken. Maar helaas ik heb mij vergist. Zoals altijd zijn er nog steeds heel veel mensen die totaal niets snappen maar wel heel veel zogenaamd overal vanaf weten.
De gesprekken zijn al geweest de dialoog heeft ook al plaatsgevonden etc alles en ook maar alles is al gebeurd als je goed leest .Deze mensen vinden gewoon dat ze alles mogen doen in een schuur in een portiek flat en dan houdt het op. Gelukkig is de stank nu voorbij maar ik zou graag willen weten wie dit nou eens gaat aanpakken in Nederland?

witte angora

Dat is toch echt een kwestie van de wbv. Hier zitten ze er behoorlijk bovenop, geloof me maar. De mensen waar ik het over had hebben inmiddels een waarschuwing gehad, de gang is nu eindelijk verlost van de fietsen en de overige rotzooi. Er staan alleen nog twee dozen (waarvan ééntje leeg). Maar ook andere bewoners die overlast veroorzaakten zijn heel snel heel stevig aangepakt. Met als gevolg dat het gedrag ook heel rap veranderde.

Dus het kan wel, als een wbv maar wil.

moederslink

Beatles123 schreef:Kijk, het is ook maar hoe je iets leest. Ik heb 6 jaar benzine stank gehad en ik geeft 1 keer een ram op een deur en het gaat steeds daarover.
De buren hadden geen sleutel zogenaamd ( en het stonk weer naar benzine) en het is voor mij bedtijd wat gaan jullie dan doen???? wachten tot dat de deur vanzelf open gaat en de brommer uit zich zelf naar buiten wandelt.
Ik ga mezelf hier niet verdedigen. Ik zou zeggen doe een paar liter benzine in een emmer steek je kop erin en blijf een hele nacht hangen en kijk hoe jij de volgende dag voelt. Ik probeer een oplossing te vinden op dit forum maar ik krijg alleen maar opmerkingen, meningen en de groots mogelijke domme opmerkingen.
Ik post Schiedam ik krijg "oud nieuws als reactie". Ik probeer alleen maar iets duidelijk te maken. Maar helaas ik heb mij vergist. Zoals altijd zijn er nog steeds heel veel mensen die totaal niets snappen maar wel heel veel zogenaamd overal vanaf weten.
De gesprekken zijn al geweest de dialoog heeft ook al plaatsgevonden etc alles en ook maar alles is al gebeurd als je goed leest .Deze mensen vinden gewoon dat ze alles mogen doen in een schuur in een portiek flat en dan houdt het op. Gelukkig is de stank nu voorbij maar ik zou graag willen weten wie dit nou eens gaat aanpakken in Nederland?
@Beatles123, er zijn forummers geweest die alle begrip voor je getoond hebben.
Je schrijft : gelukkig is de stank nu voorbij, ....Hoe is dat opgelost dan?

Mensen kunnen elkaar , zeker in de steden , zeer veel overlast bezorgen en er is niet zo gek veel tegen aso.s te doen . Deze hebben toch overal sch**** aan, ook al is er politie of buurtbemiddeling en de WBV ingeschakeld .
Dat de WBV niet heeft ingegrepen vind ik wel schandalig. Het gaat om hun eigendom waarin mogelijk gevaarlijke situaties kunnen ontstaan door benzine.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Dat is toch echt een kwestie van de wbv. Hier zitten ze er behoorlijk bovenop, geloof me maar. De mensen waar ik het over had hebben inmiddels een waarschuwing gehad, de gang is nu eindelijk verlost van de fietsen en de overige rotzooi. Er staan alleen nog twee dozen (waarvan ééntje leeg). Maar ook andere bewoners die overlast veroorzaakten zijn heel snel heel stevig aangepakt. Met als gevolg dat het gedrag ook heel rap veranderde.

Dus het kan wel, als een wbv maar wil.
Eventueel kan Ts de WBV sommeren wat aan de overlast te doen. Doet zij dit niet dan kan zij, wegens beperking in het woongenot, eenzijdig een huurvermindering doorvoeren. Ik zou het op z'n 40% van de huur houden. Kijken hoe snel de WBV wakker wordt.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inzake die benzine: is het niet een idee om de brandweer te bellen of mailen en de situatie voor te leggen? Benzine is zeer brandgevaarlijk en de dampen er van horen niet thuis in een woongebouw. Zie ook https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/13/tw ... m-a1516176

@Olaf: huur inhouden wegens overlast is erg onverstandig. Je kan dan zelf uit je huis gezet worden.

witte angora

olaf79 schreef:Ik zou het op z'n 40% van de huur houden. Kijken hoe snel de WBV wakker wordt.
Je bedoelt: hoe snel er een herinnering/aanmaning/huuropzegging op de mat ligt?

ciske

Bob Schurkjens schreef:Inzake die benzine: is het niet een idee om de brandweer te bellen of mailen en de situatie voor te leggen? Benzine is zeer brandgevaarlijk en de dampen er van horen niet thuis in een woongebouw. Zie ook https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/13/tw ... m-a1516176

@Olaf: huur inhouden wegens overlast is erg onverstandig. Je kan dan zelf uit je huis gezet worden.

En reken er maar op , dat de wbv daar wel heel snel mee is. Dus nooit doen TS.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

je kunt volgens mij wel bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurrverhoging, waarbij je dan kunt aangeven dat de wbv niets doet met je klachten en dat je woongenot daardoor wordt beperkt.

Maar het blijft een grijs gebied, ik kan me echt wel voorstellen dat je je doodergert aan de lucht. Maar aan de andere kant mag een buurman heus wel eens aan zijn brommertje sleutelen, en als de rest van de flat helemaal geen klachten heeft zien mensen je toch gauw als een zeur.

ciske

langste adem schreef:
Maar het blijft een grijs gebied, ik kan me echt wel voorstellen dat je je doodergert aan de lucht. Maar aan de andere kant mag een buurman heus wel eens aan zijn brommertje sleutelen, en als de rest van de flat helemaal geen klachten heeft zien mensen je toch gauw als een zeur.

Totdat het iemand zelf overkomt, dan is het ineens geen gezeur. De wbv moeten mensen eens beter luisteren en TS kan beter aangeven dat hij/zij angst heeft met benzine.

olaf79

Het gaat hier niet alleen om angst voor brand, de stank, het geluid en de giftige dampen zijn alle reden om dit soort werkzaamheden te verbieden.

olaf79

witte angora schreef:
olaf79 schreef:Ik zou het op z'n 40% van de huur houden. Kijken hoe snel de WBV wakker wordt.
Je bedoelt: hoe snel er een herinnering/aanmaning/huuropzegging op de mat ligt?
TS moet natuurlijk eerst de wbv sommeren om binnen redelijke termijn de overlast te beperken. Pas daarna volgt huurvermindering (wat TS natuurlijk ook in zijn aangetekende brief schrijft) wegens derving van woongenot.
De verhuurder kan niet zomaar iemand zijn huis uit zetten. Daarvoor moet hij eerst langs de rechter. Tijdens de hoorzitting kan TS dan haar verhaal doen en aangeven wat er allemaal speelt en hoe lang ze al probeert de wbv de overlast te laten beperken. Misschien is een rechtzaak wel de enige manier om te zorgen dat er eindelijk naar haar geluisterd wordt.
Ik zie geen andere oplossing voor TS, want op geen enkele andere manier wordt er naar haar geluisterd.

e.e.a. kun je hier na lezen:
https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/5 ... ur-betaalt

Gesloten