LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door prem »

Vergeet het in de praktijk.

FG6
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 feb 2016 17:15

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door FG6 »

prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
Dat ben ik niet van plan

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door angel1978 »

Grootspraak zoals zo velen hier in het verleden al eerder hebben laten zien.
Hoevelen hebben niet hier niet al aangegeven wel tot de rechter te willen gaan. Uiteindelijk heb ik in al die jaren nog nooit iemand gezien die dat ook daadwerkelijk heeft uitgevoerd. Ik geloof hier helemaal niets meer van!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door prem »

Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.

FG6
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 feb 2016 17:15

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door FG6 »

angel1978 schreef:Grootspraak zoals zo velen hier in het verleden al eerder hebben laten zien.
Hoevelen hebben niet hier niet al aangegeven wel tot de rechter te willen gaan. Uiteindelijk heb ik in al die jaren nog nooit iemand gezien die dat ook daadwerkelijk heeft uitgevoerd. Ik geloof hier helemaal niets meer van!
Als bol.com het probleem gewoon oplost ga ik geen rechtzaken starten nee.
Laatst gewijzigd door FG6 op 02 mar 2016 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

FG6
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 feb 2016 17:15

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door FG6 »

prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Ik hou dit forum op de hoogte hoe bol reageert. Jij bent overigens al de hele tijd bezig met nutteloze uitspraken.

alfatrion
Berichten: 22128
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door alfatrion »

prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
In de praktijk komt dat voor.
prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door prem »

Je wilt gelijk krijgen maar dat is hier niet af te dwingen...dan moet je stappen ondernemen.

FG6
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 feb 2016 17:15

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door FG6 »

alfatrion schreef:
prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
In de praktijk komt dat voor.
prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.
Wat bedoel je met onderzoek uit laten voeren naar de laptop?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door prem »

alfatrion schreef:
prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
In de praktijk komt dat voor.
prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.
Ik heb bedrijven Alfitrion, ik ga geen welles nietes doen maar dit is theorie.

Hij kan ook een honderd uur advocaat nemen. Persoonlijk zou ik dit snel vergeten en een andere laptop kopen van een ander/goed merk.

alfatrion
Berichten: 22128
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door alfatrion »

FG6 schreef:Wat bedoel je met onderzoek uit laten voeren naar de laptop?
De koper moet bewijzen dat het product bij aflevering ondeugdelijk was. Dat red je niet met "na twee jaar was ie stuk". Je moet dan kunnen aangeven hoe het komt dat het product stuk is gegaan en de oorzaak daarvan moet bij het product liggen. Bijvoorbeeld een televisie, die geschikt zou moeten zijn om op te hangen, maar waarvan de ventilatierooster zo zijn gemaakt dat deze geblokkeerd worden door de beugels als je hem ophangt. Dat is een constructiefout en daar is de verkoper voor aansprakelijk.

Moneyman
Berichten: 31726
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tenzij je van Medion zwart op wit hebt dat het product ondeugdelijk was. Dan heb je wat om mee te zwaaien naar de vrienden van Bol.com. Al betwijfel ik of ze onder de indruk zijn.

FG6
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 feb 2016 17:15

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door FG6 »

Dan vind ik het ook een vreemd verhaal dat er voor mij een factuur klaarstond bij Medion voor de reparatiekosten maar toen het duidelijk was dat ze zelf op moesten draaien voor de reparatie was de reparatie opeens niet meer mogelijk, toeval? Het lijkt mij dat als je een klant laat betalen voor een reparatie dat ze dan al weten of ze de onderdelen hebben/kunnen krijgen of niet...

Overigens had ik het probleem dat het beeld zwart bleef bij het opstarten, waarschijnlijk omdat de GPU kapot is. Op google zijn er tientallen gevallen te vinden waar mensen dit ook hebben bij een pc/laptop van Medion.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door Julie4444 »

FG6 schreef:
alfatrion schreef:
prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
In de praktijk komt dat voor.
prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.
Wat bedoel je met onderzoek uit laten voeren naar de laptop?
Blijkbaar ben je dus niet zo goed op de hoogte van garantieregels als je probeert te laten overkomen. Zoals eerder al gezegd moet je na 6 maanden aantonen dat het een gebrek is bij het product en niet door gebruik o.i.d.

Je kan wel roepen dat je 5 jaar volledige garantie hebt ongeacht alles, maar dat is niet zo. Weet je waarom de laptop niet meer werkt? Wat is er exact mis mee en wat is hiervan de oorzaak? Waarom is het bedrag van €400 onvoldoende en/of niet realistisch voor jou?

FG6
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 feb 2016 17:15

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door FG6 »

Julie4444 schreef: Blijkbaar ben je dus niet zo goed op de hoogte van garantieregels als je probeert te laten overkomen. Zoals eerder al gezegd moet je na 6 maanden aantonen dat het een gebrek is bij het product en niet door gebruik o.i.d.

Je kan wel roepen dat je 5 jaar volledige garantie hebt ongeacht alles, maar dat is niet zo. Weet je waarom de laptop niet meer werkt? Wat is er exact mis mee en wat is hiervan de oorzaak? Waarom is het bedrag van €400 onvoldoende en/of niet realistisch voor jou?
Ik zeg niet dat ik 5 jaar volledige garantie heb ongeacht alles. Overigens had ik het probleem dat het beeld zwart bleef bij het opstarten, waarschijnlijk omdat de GPU kapot is. Op google zijn er tientallen gevallen te vinden waar mensen dit ook hebben bij een pc/laptop van Medion.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door Julie4444 »

FG6 schreef:
Julie4444 schreef: Blijkbaar ben je dus niet zo goed op de hoogte van garantieregels als je probeert te laten overkomen. Zoals eerder al gezegd moet je na 6 maanden aantonen dat het een gebrek is bij het product en niet door gebruik o.i.d.

Je kan wel roepen dat je 5 jaar volledige garantie hebt ongeacht alles, maar dat is niet zo. Weet je waarom de laptop niet meer werkt? Wat is er exact mis mee en wat is hiervan de oorzaak? Waarom is het bedrag van €400 onvoldoende en/of niet realistisch voor jou?
Ik zeg niet dat ik 5 jaar volledige garantie heb ongeacht alles. Overigens had ik het probleem dat het beeld zwart bleef bij het opstarten, waarschijnlijk omdat de GPU kapot is. Op google zijn er tientallen gevallen te vinden waar mensen dit ook hebben bij een pc/laptop van Medion.
Als je GPU kapot is zou je scherm nog wel moeten werken, i.e. dat windows bij boot poging crasht, reboot probeert en faalt.

Ik heb dat probleem gehad met mijn Acer van (toen) 5 jaar oud. De integrated GPU was defect geraakt en is nog steeds kapot, waardoor Windows niet kon booten. Heb toen in de BIOS ingesteld dat hij in plaats van de integrated GPU nu altijd de dedicated (betere) GPU gebruikt en de laptop werkt weer als vanouds.

Ik neem aan dat jouw laptop in dezelfde prijsklasse ook 2 GPU units heeft, 1 behorende bij de CPU (integrated) en een tweede grafische chip voor gaming/zwaardere applicaties?

Zo ja, kun je het zelf relatief simpel oplossen als deze opties in de BIOS beschikbaar zijn. Je kan als het goed is gewoon je BIOS in omdat de CPU dan het beeld genereert en Windows niet hoeft te booten (en dus ook niet crashed).

Lijkt me logisch dat ze geen oude GPU units hebben rondhangen daar (als dit het probleem is, wat we dus niet weten), dus waarom was het aanbod van € 400 onvoldoende volgens jou?

Overigens gaan meestal mechanische delen van laptops eerder kapot (zoals HDDs).

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door prem »

Daar komt Julie weer even he met de british touch...;) goed hoor..

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door igen »

Alleen jammer dat de BIOS van Medion het niet toelaat om een andere GPU te gebruiken.
En vaak is er ook maar 1 GPU. Schoonmaken kan wonderen doen.

FG6
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 feb 2016 17:15

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door FG6 »

igen schreef:Alleen jammer dat de BIOS van Medion het niet toelaat om een andere GPU te gebruiken.
En vaak is er ook maar 1 GPU. Schoonmaken kan wonderen doen.
Klopt, ik heb eigenlijk ook geen idee hoe ik in de BIOS dingen moet veranderen als het scherm het niet doet en als aankoppelen aan een TV ook geen mogelijkheid meer is omdat dat niet lukt.

Dan is er ook nog het feit dat Medion zegt dat ze geen garantie hoeven te bieden als de laptop/pc open is gemaakt...

FG6
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 feb 2016 17:15

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Ongelezen bericht door FG6 »

Ik ben gister opgebeld door bol.com, ze hebben deze complexe zaak doorgestuurd naar het hoofdkantoor en als het goed is neemt die vandaag contact met mij op.

Gesloten