Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Geplaatst: 02 mar 2016 14:17
Vergeet het in de praktijk.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Dat ben ik niet van planprem schreef:Vergeet het in de praktijk.
Als bol.com het probleem gewoon oplost ga ik geen rechtzaken starten nee.angel1978 schreef:Grootspraak zoals zo velen hier in het verleden al eerder hebben laten zien.
Hoevelen hebben niet hier niet al aangegeven wel tot de rechter te willen gaan. Uiteindelijk heb ik in al die jaren nog nooit iemand gezien die dat ook daadwerkelijk heeft uitgevoerd. Ik geloof hier helemaal niets meer van!
Ik hou dit forum op de hoogte hoe bol reageert. Jij bent overigens al de hele tijd bezig met nutteloze uitspraken.prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
In de praktijk komt dat voor.prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Wat bedoel je met onderzoek uit laten voeren naar de laptop?alfatrion schreef:In de praktijk komt dat voor.prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Ik heb bedrijven Alfitrion, ik ga geen welles nietes doen maar dit is theorie.alfatrion schreef:In de praktijk komt dat voor.prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
De koper moet bewijzen dat het product bij aflevering ondeugdelijk was. Dat red je niet met "na twee jaar was ie stuk". Je moet dan kunnen aangeven hoe het komt dat het product stuk is gegaan en de oorzaak daarvan moet bij het product liggen. Bijvoorbeeld een televisie, die geschikt zou moeten zijn om op te hangen, maar waarvan de ventilatierooster zo zijn gemaakt dat deze geblokkeerd worden door de beugels als je hem ophangt. Dat is een constructiefout en daar is de verkoper voor aansprakelijk.FG6 schreef:Wat bedoel je met onderzoek uit laten voeren naar de laptop?
Blijkbaar ben je dus niet zo goed op de hoogte van garantieregels als je probeert te laten overkomen. Zoals eerder al gezegd moet je na 6 maanden aantonen dat het een gebrek is bij het product en niet door gebruik o.i.d.FG6 schreef:Wat bedoel je met onderzoek uit laten voeren naar de laptop?alfatrion schreef:In de praktijk komt dat voor.prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Ik zeg niet dat ik 5 jaar volledige garantie heb ongeacht alles. Overigens had ik het probleem dat het beeld zwart bleef bij het opstarten, waarschijnlijk omdat de GPU kapot is. Op google zijn er tientallen gevallen te vinden waar mensen dit ook hebben bij een pc/laptop van Medion.Julie4444 schreef: Blijkbaar ben je dus niet zo goed op de hoogte van garantieregels als je probeert te laten overkomen. Zoals eerder al gezegd moet je na 6 maanden aantonen dat het een gebrek is bij het product en niet door gebruik o.i.d.
Je kan wel roepen dat je 5 jaar volledige garantie hebt ongeacht alles, maar dat is niet zo. Weet je waarom de laptop niet meer werkt? Wat is er exact mis mee en wat is hiervan de oorzaak? Waarom is het bedrag van €400 onvoldoende en/of niet realistisch voor jou?
Als je GPU kapot is zou je scherm nog wel moeten werken, i.e. dat windows bij boot poging crasht, reboot probeert en faalt.FG6 schreef:Ik zeg niet dat ik 5 jaar volledige garantie heb ongeacht alles. Overigens had ik het probleem dat het beeld zwart bleef bij het opstarten, waarschijnlijk omdat de GPU kapot is. Op google zijn er tientallen gevallen te vinden waar mensen dit ook hebben bij een pc/laptop van Medion.Julie4444 schreef: Blijkbaar ben je dus niet zo goed op de hoogte van garantieregels als je probeert te laten overkomen. Zoals eerder al gezegd moet je na 6 maanden aantonen dat het een gebrek is bij het product en niet door gebruik o.i.d.
Je kan wel roepen dat je 5 jaar volledige garantie hebt ongeacht alles, maar dat is niet zo. Weet je waarom de laptop niet meer werkt? Wat is er exact mis mee en wat is hiervan de oorzaak? Waarom is het bedrag van €400 onvoldoende en/of niet realistisch voor jou?
Klopt, ik heb eigenlijk ook geen idee hoe ik in de BIOS dingen moet veranderen als het scherm het niet doet en als aankoppelen aan een TV ook geen mogelijkheid meer is omdat dat niet lukt.igen schreef:Alleen jammer dat de BIOS van Medion het niet toelaat om een andere GPU te gebruiken.
En vaak is er ook maar 1 GPU. Schoonmaken kan wonderen doen.