Pagina 3 van 8

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:17
door prem
Vergeet het in de praktijk.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:27
door FG6
prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
Dat ben ik niet van plan

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:28
door angel1978
Grootspraak zoals zo velen hier in het verleden al eerder hebben laten zien.
Hoevelen hebben niet hier niet al aangegeven wel tot de rechter te willen gaan. Uiteindelijk heb ik in al die jaren nog nooit iemand gezien die dat ook daadwerkelijk heeft uitgevoerd. Ik geloof hier helemaal niets meer van!

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:32
door prem
Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:33
door FG6
angel1978 schreef:Grootspraak zoals zo velen hier in het verleden al eerder hebben laten zien.
Hoevelen hebben niet hier niet al aangegeven wel tot de rechter te willen gaan. Uiteindelijk heb ik in al die jaren nog nooit iemand gezien die dat ook daadwerkelijk heeft uitgevoerd. Ik geloof hier helemaal niets meer van!
Als bol.com het probleem gewoon oplost ga ik geen rechtzaken starten nee.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:35
door FG6
prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Ik hou dit forum op de hoogte hoe bol reageert. Jij bent overigens al de hele tijd bezig met nutteloze uitspraken.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:37
door alfatrion
prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
In de praktijk komt dat voor.
prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:38
door prem
Je wilt gelijk krijgen maar dat is hier niet af te dwingen...dan moet je stappen ondernemen.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:39
door FG6
alfatrion schreef:
prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
In de praktijk komt dat voor.
prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.
Wat bedoel je met onderzoek uit laten voeren naar de laptop?

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 14:41
door prem
alfatrion schreef:
prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
In de praktijk komt dat voor.
prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.
Ik heb bedrijven Alfitrion, ik ga geen welles nietes doen maar dit is theorie.

Hij kan ook een honderd uur advocaat nemen. Persoonlijk zou ik dit snel vergeten en een andere laptop kopen van een ander/goed merk.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 16:07
door alfatrion
FG6 schreef:Wat bedoel je met onderzoek uit laten voeren naar de laptop?
De koper moet bewijzen dat het product bij aflevering ondeugdelijk was. Dat red je niet met "na twee jaar was ie stuk". Je moet dan kunnen aangeven hoe het komt dat het product stuk is gegaan en de oorzaak daarvan moet bij het product liggen. Bijvoorbeeld een televisie, die geschikt zou moeten zijn om op te hangen, maar waarvan de ventilatierooster zo zijn gemaakt dat deze geblokkeerd worden door de beugels als je hem ophangt. Dat is een constructiefout en daar is de verkoper voor aansprakelijk.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 16:29
door Moneyman
Tenzij je van Medion zwart op wit hebt dat het product ondeugdelijk was. Dan heb je wat om mee te zwaaien naar de vrienden van Bol.com. Al betwijfel ik of ze onder de indruk zijn.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 17:36
door FG6
Dan vind ik het ook een vreemd verhaal dat er voor mij een factuur klaarstond bij Medion voor de reparatiekosten maar toen het duidelijk was dat ze zelf op moesten draaien voor de reparatie was de reparatie opeens niet meer mogelijk, toeval? Het lijkt mij dat als je een klant laat betalen voor een reparatie dat ze dan al weten of ze de onderdelen hebben/kunnen krijgen of niet...

Overigens had ik het probleem dat het beeld zwart bleef bij het opstarten, waarschijnlijk omdat de GPU kapot is. Op google zijn er tientallen gevallen te vinden waar mensen dit ook hebben bij een pc/laptop van Medion.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 17:43
door Julie4444
FG6 schreef:
alfatrion schreef:
prem schreef:Vergeet het in de praktijk.
In de praktijk komt dat voor.
prem schreef:Wat zoek je hier dan nog FG6? Neem een advocaat, stort 500 euro en maak een zaak. Hier kom je geen stap verder.
Dat is een heel duur advies. Een jurist in huren om de dagvaarding te schrijven en vervolgens zelf naar de zitting te gaan of zelf schriftelijk verweer te schrijven is een stuk goedkoper en net zo goed. Overigens zou ik eerst wel onderzoek laten uitvoeren naar de laptop want zoals het nu staat heeft TS te weinig ammunitie.
Wat bedoel je met onderzoek uit laten voeren naar de laptop?
Blijkbaar ben je dus niet zo goed op de hoogte van garantieregels als je probeert te laten overkomen. Zoals eerder al gezegd moet je na 6 maanden aantonen dat het een gebrek is bij het product en niet door gebruik o.i.d.

Je kan wel roepen dat je 5 jaar volledige garantie hebt ongeacht alles, maar dat is niet zo. Weet je waarom de laptop niet meer werkt? Wat is er exact mis mee en wat is hiervan de oorzaak? Waarom is het bedrag van €400 onvoldoende en/of niet realistisch voor jou?

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 18:51
door FG6
Julie4444 schreef: Blijkbaar ben je dus niet zo goed op de hoogte van garantieregels als je probeert te laten overkomen. Zoals eerder al gezegd moet je na 6 maanden aantonen dat het een gebrek is bij het product en niet door gebruik o.i.d.

Je kan wel roepen dat je 5 jaar volledige garantie hebt ongeacht alles, maar dat is niet zo. Weet je waarom de laptop niet meer werkt? Wat is er exact mis mee en wat is hiervan de oorzaak? Waarom is het bedrag van €400 onvoldoende en/of niet realistisch voor jou?
Ik zeg niet dat ik 5 jaar volledige garantie heb ongeacht alles. Overigens had ik het probleem dat het beeld zwart bleef bij het opstarten, waarschijnlijk omdat de GPU kapot is. Op google zijn er tientallen gevallen te vinden waar mensen dit ook hebben bij een pc/laptop van Medion.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 02 mar 2016 18:56
door Julie4444
FG6 schreef:
Julie4444 schreef: Blijkbaar ben je dus niet zo goed op de hoogte van garantieregels als je probeert te laten overkomen. Zoals eerder al gezegd moet je na 6 maanden aantonen dat het een gebrek is bij het product en niet door gebruik o.i.d.

Je kan wel roepen dat je 5 jaar volledige garantie hebt ongeacht alles, maar dat is niet zo. Weet je waarom de laptop niet meer werkt? Wat is er exact mis mee en wat is hiervan de oorzaak? Waarom is het bedrag van €400 onvoldoende en/of niet realistisch voor jou?
Ik zeg niet dat ik 5 jaar volledige garantie heb ongeacht alles. Overigens had ik het probleem dat het beeld zwart bleef bij het opstarten, waarschijnlijk omdat de GPU kapot is. Op google zijn er tientallen gevallen te vinden waar mensen dit ook hebben bij een pc/laptop van Medion.
Als je GPU kapot is zou je scherm nog wel moeten werken, i.e. dat windows bij boot poging crasht, reboot probeert en faalt.

Ik heb dat probleem gehad met mijn Acer van (toen) 5 jaar oud. De integrated GPU was defect geraakt en is nog steeds kapot, waardoor Windows niet kon booten. Heb toen in de BIOS ingesteld dat hij in plaats van de integrated GPU nu altijd de dedicated (betere) GPU gebruikt en de laptop werkt weer als vanouds.

Ik neem aan dat jouw laptop in dezelfde prijsklasse ook 2 GPU units heeft, 1 behorende bij de CPU (integrated) en een tweede grafische chip voor gaming/zwaardere applicaties?

Zo ja, kun je het zelf relatief simpel oplossen als deze opties in de BIOS beschikbaar zijn. Je kan als het goed is gewoon je BIOS in omdat de CPU dan het beeld genereert en Windows niet hoeft te booten (en dus ook niet crashed).

Lijkt me logisch dat ze geen oude GPU units hebben rondhangen daar (als dit het probleem is, wat we dus niet weten), dus waarom was het aanbod van € 400 onvoldoende volgens jou?

Overigens gaan meestal mechanische delen van laptops eerder kapot (zoals HDDs).

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 03 mar 2016 00:06
door prem
Daar komt Julie weer even he met de british touch...;) goed hoor..

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 03 mar 2016 13:05
door igen
Alleen jammer dat de BIOS van Medion het niet toelaat om een andere GPU te gebruiken.
En vaak is er ook maar 1 GPU. Schoonmaken kan wonderen doen.

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 03 mar 2016 14:25
door FG6
igen schreef:Alleen jammer dat de BIOS van Medion het niet toelaat om een andere GPU te gebruiken.
En vaak is er ook maar 1 GPU. Schoonmaken kan wonderen doen.
Klopt, ik heb eigenlijk ook geen idee hoe ik in de BIOS dingen moet veranderen als het scherm het niet doet en als aankoppelen aan een TV ook geen mogelijkheid meer is omdat dat niet lukt.

Dan is er ook nog het feit dat Medion zegt dat ze geen garantie hoeven te bieden als de laptop/pc open is gemaakt...

Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM

Geplaatst: 03 mar 2016 14:27
door FG6
Ik ben gister opgebeld door bol.com, ze hebben deze complexe zaak doorgestuurd naar het hoofdkantoor en als het goed is neemt die vandaag contact met mij op.