Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen
Geplaatst: 07 mar 2016 13:03
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Wanneer je kritisch bent kun je overal wel over klagen.16again schreef:Ik bekijk het van de andere kant. G&G heeft aan de oude foute prijs vast gehouden, en daardoor dit soort topics over zichzelf afgeroepen.Mucha schreef:Maar ja, hoe je het ook bekijkt. TS is wel met de prijs akkoord gegaan. Dan is het op zijn zachts gezegd een beetje slap om er op dit forum achteraf zo'n drama over te maken.
Dit voelt alsof jij de prijskaartjes en de werkzaamheden daaraan centraal stelt.crazyme schreef:Daar kan iemand wel weer wat van vinden, maar die kaartjes wisselen zich niet vanzelf.
De klant staat centraal en de ondernemer probeert hier zoveel mogelijk aan tegemoet te komen.16again schreef:Dit voelt alsof jij de prijskaartjes en de werkzaamheden daaraan centraal stelt.crazyme schreef:Daar kan iemand wel weer wat van vinden, maar die kaartjes wisselen zich niet vanzelf.
Centraal hoort te staan dat het product juist geprijsd is.
Waar heeft de winkelier die afspraak opgeschreven?angel1978 schreef:komen op het afgesproken moment
mondelinge overeenkomsten zijn ook geldig!alfatrion schreef:Een winkelier kan natuurlijk ook gewoon zo iets hebben van "Ik heb aangegeven dat de prijs € 11,49 is, dus geef ik die fles mee voor € 11,49".
Ik had persoonlijk een foto van de prijs genomen, € 11,49 gepast betaald en de fles meegenomen.
Waar heeft de winkelier die afspraak opgeschreven?angel1978 schreef:komen op het afgesproken moment
Dat vind ik ook. Maar op dit forum zijn wel eens vragen gesteld zoals ik aangeef, en dan vindt bijna iedereen dat het onterecht is dat werknemers door moeten werken, terwijl het vanuit een klantgerichtheidsperspectief gewoon zo hoort.16again schreef:Ik wil juist wel dat ze buiten openingstijden werken! Dan is er gelegenheid om winkel schoon te maken en bevoorraden, zonder dat klanten daar last van hebben.GJvdZ schreef:Dit is wel een leuke. Als de winkel pas na sluitingstijd (of voor openingstijd) de prijzen gaat aanpassen krijgen we op fora zoals deze vragen van werknemers of de werkgever mag verwachten dat het personeel na sluitingstijd dat werk doet. En dan vinden we het allemaal schandalig dat die werknemers na sluitingstijd moeten werken....
En bij de Lidl doen ze dat ook en mag je het kortingsproduct met de korting gewoon kopen wanneer het in de winkel ligt. Zo kan het dus ook!jfortron schreef:Bij andere winkels, bv. Krui..at, worden artikelen voor sluitingstijd in de winkel geplaatst, de de volgende dag pas in de aanbieding zijn.
Mag de winkelier misschien het werk al verdelen?
Flut topic!l
Ja de prijs zoals aangegeven op het product of in een reclame is de prijs waarvoor het artikel te koop is en waarvoor de verkoper het moet verkopen. Het is zijn risico dat er 15 min voor sluitingstijd iemand komt om het product te kopen waarvan de prijs eigenlijk pas morgen in gaat. Alleen indien er sprake is van een (duidelijke) fout dan kan de aangeboden prijs worden geweigerd.eddyb schreef:Mijn enige vraag is:
Is de winkelier hieraan gebonden, als er een lagere prijs staat, wanneer deze binnen het redelijke valt ?
Ik zit niet op meningen te wachten..... Wil gewoon een juridisch kloppend antwoord.
Het is niet flauw, TS heeft de fles gewoon gekocht en niet moeilijk gedaan verder. Hij is gewoon benieuwd hoe het zit. Mag dat?moederslink schreef:Maar hoe flauw en kinderachtig allemaal: deze klant komt net voor sluitingstijd zaterdagavond deze fles kopen met de prijs € 11,49 al reeds geprijsd , nb!
Op zondag komt geen hond in de zaak en vanmorgen om klokslag 09.00 , denk ik , gaat de winkel open met deze prijs van € 11,49.
Als TS nu op zaterdagmorgen om 9.45u was geweest tja dan geldt de prijs van € 13.49 uiteraard nog.
Maar nee , hij moet toch nu nog de prijs van €13,49 afrekenen , vlak voor de winkel op slot gaat.
De prijskaartjes hadden ook vanmorgen voor de winkel opengaat verwisseld kunnen worden. Personeel moet toch altijd op tijd al aanwezig zijn en ik neem ook niet aan dat er op maandagmorgen om 9.00u al een een rij mensen voor de deur staat, zodat daar dan geen tijd meer voor was geweest.
Hoe dan ook , of het juridisch wel of niet klopt , het gaat toch ook om klantwerving en normaal even redelijk en vriendelijk denken
Producten, die pas de volgende dag in de aanbieding zijn, kunnen nog niet gekocht worden, ook niet in de Lidl!mh73 schreef:En bij de Lidl doen ze dat ook en mag je het kortingsproduct met de korting gewoon kopen wanneer het in de winkel ligt. Zo kan het dus ook!jfortron schreef:Bij andere winkels, bv. Krui..at, worden artikelen voor sluitingstijd in de winkel geplaatst, de de volgende dag pas in de aanbieding zijn.
Mag de winkelier misschien het werk al verdelen?
Flut topic!l
Helemaal geen flut topic. Anders kan elke winkel ieder product gewoon in de winkel zetten met een hele goedkope prijs erbij. En dan bij de kassa zeggen: nee sorry, het staat verkeerd geprijsd, het is toch twee euro duurder.
Toen ik vroeger in een boekhandel werkte, hadden we van die prijsjes die nog wel eens door wrijving van het ene artikel op het andere artikel over gingen. En ik kan me herinneren dat er zo'n prijsje van paar gulden op een veel duurdere wegenkaart terecht was gekomen (al dan niet per ongeluk ). En ik moest van mijn afdelingshoofd het artikel gewoon voor die prijs verkopen. Want het prijsje zat op die kaart, en de klant mocht er dus vanuit gaan dat het voor die prijs te koop was.
Flauw en kinderachtig van G&G , niet van TS ,olaf79 schreef:Het is niet flauw, TS heeft de fles gewoon gekocht en niet moeilijk gedaan verder. Hij is gewoon benieuwd hoe het zit. Mag dat?moederslink schreef:Maar hoe flauw en kinderachtig allemaal......
Hoe dan ook , of het juridisch wel of niet klopt , het gaat toch ook om klantwerving en normaal even redelijk en vriendelijk denken .....
Flauw van TS, eerst kopen en dan klagen, typisch consument.moederslink schreef:Flauw en kinderachtig van G&G , niet van TS ,olaf79 schreef:Het is niet flauw, TS heeft de fles gewoon gekocht en niet moeilijk gedaan verder. Hij is gewoon benieuwd hoe het zit. Mag dat?moederslink schreef:Maar hoe flauw en kinderachtig allemaal......
Hoe dan ook , of het juridisch wel of niet klopt , het gaat toch ook om klantwerving en normaal even redelijk en vriendelijk denken .....
Sinds wanneer is de vraag "wat vinden jullie hiervan" synoniem aan "klagen"?jfortron schreef:Flauw van TS, eerst kopen en dan klagen, typisch consument.
Ik heb wel wat moeite waarop ts communiceert.olaf79 schreef:Ja de prijs zoals aangegeven op het product of in een reclame is de prijs waarvoor het artikel te koop is en waarvoor de verkoper het moet verkopen. Het is zijn risico dat er 15 min voor sluitingstijd iemand komt om het product te kopen waarvan de prijs eigenlijk pas morgen in gaat. Alleen indien er sprake is van een (duidelijke) fout dan kan de aangeboden prijs worden geweigerd.eddyb schreef:Mijn enige vraag is:
Is de winkelier hieraan gebonden, als er een lagere prijs staat, wanneer deze binnen het redelijke valt ?
Ik zit niet op meningen te wachten..... Wil gewoon een juridisch kloppend antwoord.
TS maakt geen drama. Degene die hier drama's maken zijn de lui die constant en bij voortduring elke klacht, elke topic en elke issue afdoen met eigen schuld, had je beter moeten opletten, en als dit allemaal niet kan omdat TS in zijn recht staat, dan doen ze het af met gezeur om niks, drama, etc. JAMMER want TS vraagt alleen of iemand weet hoe het zit omdat hij dat graag wil weten. Hij wil geen 2 euro terug, geen rechtszaak, geen drama. GEWOON INFORMATIE.Mucha schreef:Dan is het op zijn zachts gezegd een beetje slap om er op dit forum achteraf zo'n drama over te maken.
Is dat wel zo?olaf79 schreef:TS maakt geen drama. Degene die hier drama's maken zijn de lui die constant en bij voortduring elke klacht, elke topic en elke issue afdoen met eigen schuld, had je beter moeten opletten, en als dit allemaal niet kan omdat TS in zijn recht staat, dan doen ze het af met gezeur om niks, drama, etc. JAMMER want TS vraagt alleen of iemand weet hoe het zit omdat hij dat graag wil weten. Hij wil geen 2 euro terug, geen rechtszaak, geen drama. GEWOON INFORMATIE.Mucha schreef:Dan is het op zijn zachts gezegd een beetje slap om er op dit forum achteraf zo'n drama over te maken.