LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:Jazeker. Met name het speelgoed behoeft een CE-keurmerk.
Maar hoe heb je nu gechecked of dit keurmerk erop zit?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Brahms »

De draagzakmoeders hebben een vermoeden dat het er niet op zit, toch ?

Het is ook geen speelgoed, maar zijn mode accessoires voor kinderen.
Immers de webshop is ook een webshop in kleding, met wat zaken erbij.
Net als bv fopspenen vallen deze buiten het CE-keurmerk.
Laatst gewijzigd door Brahms op 20 mar 2016 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.

mh73

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door mh73 »

Niet met name, volgens mij behoeven alleen de bijt- en speenkettingen en de zonnebrillen een keurmerk, als dat al zo is, maar de kleding niet. De doeken kan ik niet vinden op de site, dus daarover kan ik geen oordeel vellen.

Maar goed, als je het niet vertrouwt, dan koop je er toch niet? Zoals ik al zei, zijn er honderden hobbyisten in Nederland die zelf speenkettingen fabrieken en die gaan grif van de hand zonder dat men zich er blijkbaar druk om maakt of het ding wel de veilige lengte heeft, of er wel veilige kralen worden gebruikt en of de bevestiging wel goed is. (Ik zit in de kralen, dus vandaar dat ik hier wel het een en ander van weet).

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb niet de behoefte gehad bijtspeeltjes te bestellen :wink: gezien de aard van dit topic, de herkomst van de producten en de manier van reageren die hier omschreven wordt ga ik uit van artikelen zonder keurmerk. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel ;)

Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

Brahms schreef:Blijft opvallend, bijna tegelijk aangemeld op Radar: Xanjo, Marleen123, DVr1977, moirin.
Voor dit soort artikelen bestaat er geen EU keurmerk.
Maar is het allemaal echt gevaarlijk, begin een zaak tegen deze webshop. Immers niemand wil dat een klein kind waar deze artikelen voor bedoelt zijn, wat overkomt.
Jullie zijn met een grote groep "getroffenen" , dus enig zelfonderzoek wat wel en niet mag is dan toch niet zo heel moeilijk.
Maar waarom zo'n opwinding over en onderzoek naar een zeer nieuwe webshopje, welke echt nog nooit iemand van gehoord had buiten de draagzakmoedersgroep.......
Waarom zou iemand geen account aan mogen maken om een vraag te stellen of te reageren? Wat een kolder! Registreren is nou eenmaal verplicht, dus dat doe ik om mijn vraag te kunnen stellen.

Als je verder geen zinnig antwoord op mijn vraag hebt, dan mag je best verder scrollen, Sherlock. Ik blijf niet uitleggen wat mijn bezwaren zijn, schijnbaar wil je dat niet begrijpen. Prima, je hebt je punt gemaakt, eindeloos herhalen is niet nodig.

Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

Moneyman schreef:Ik heb niet de behoefte gehad bijtspeeltjes te bestellen :wink: gezien de aard van dit topic, de herkomst van de producten en de manier van reageren die hier omschreven wordt ga ik uit van artikelen zonder keurmerk. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel ;)
Die behoefte voel ik ook niet :wink: Het lastige is dat er door de webshop niet gereageerd wordt op vragen. Het is dus onduidelijk of de aangeboden producten veilig zijn. Nu zijn er gelukkig mensen die kritisch zijn, maar ook mensen die veronderstellen 'dat het wel goed zal zijn, want anders wordt t niet verkocht'. Dat vind ik, en meerdere 'draagzakmoeders' met mij, zeer kwalijk.

Emmely82
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:10

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Emmely82 »

Sorry maar ik weet dat dit allemaal aparte individuen zijn, ik ook, die allemaal problemen/klachten hebben tegen Samen Stijlvol. Bij die vrouw kunnen we niet terecht voor onze vragen, omdat zij niet reageert maar blokkeert. Volgens mij is het forum van Radar ook om gal te spuwen, lees bijna niet anders hier over Internet en bellen. Dus lijkt mij ook dat wij onze bevindingen van Samen Stijlvol hier mogen melden.

Moirin
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2016 19:11

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Moirin »

Ik persoonlijk heb gewoon niet eerder de behoefte/het nodig gehad om een dergelijk vraagstuk na te pluizen, om me 'voor het geval dat' preventief aan te melden op het radar forum lijkt me ook schromelijk overdreven. Ik ga eens rustig de gegeven antwoorden doorlezen die wel met de initiële vraag te maken hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door bprosman »

<zucht> Hoe vaak moet het nog genoemd worden. CE (markering) is GEEN keurmerk.
En waar kan ik de Europese of Nederlandse regelgeving vinden mbt bijtkettingen en draagzakken waar zo'n product aan moet voldoen volgens sommigen hier ?

mh73

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb dit gevonden: https://www.veiligheid.nl/kinderveiligh ... /speelgoed
en dit: http://www.vandiepen.com/actueel/public ... enger.html
en dit: http://www.rivm.nl/rvs/Stoffen_producten/Speelgoed

Ik weet dat de lengte van speenkettingen belangrijk is i.v.m verstikkingsgevaar. Bij de bijtkettingen zit je dus met de weekmakers. Bij zonnebrillen met UV bescherming.

Toch begrijp ik het probleem niet zo. Je hebt geen schade opgelopen, je hebt er niets gekocht. Je vertrouwt het niet, koopt er dus niet en kijkt verder. Klaar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door moederslink »

Afgezien daarvan:
heeft een van u al iets besteld en ontvangen??

Waarom gaat dit groepje niet het nodige aan artikelen inslaan, het bekijken , retour sturen en ze eventueel alsnog " ad schandpaal nagelen " , als jullie dit al willen?
Deze webshop is pas sinds 18 maart j.l. " in de lucht ".
( wel vreemd overigens dat slechte reviews en / of vragen niet worden beantwoord :mrgreen: ).
Ik blijf zeggen: beknibbel nooit op veilige kinderspulletjes.
Laat deze webshop dan links liggen en koop in een fysieke winkel of een gerenommeerde webshop goed spul.

Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

De webshop is inderdaad pas een paar dagen in de lucht. Hiervoor ging alles namelijk via Facebook.
Voor de laatste keer; ik zoek antwoord op mijn vraag. Ik vraag mij oprecht af wat wettelijk gezien wel en niet mag.
Als iemand het antwoord weet (liefst met link), dan hoor ik het graag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok Marleen , goed.....ze importeren uit China....verkopen het hier met of zonder Europees keurmerk.
Ik ben geen jurist en denk dat dit mag....er wordt zoveel verkocht zonder officieel keurmerk, toch?
Bij Primark wordt praktisch van alles verkocht dat gemaakt is door " kinderslaafjes " :shock:
Eigen verantwoording vd kopers.......

En nu?
Wat wilt u nu gaan doen?
Deze webshop laten " verdwijnen?"
Er een item door Radar van laten maken op de maandagavond?
Ik ben benieuwd naar uw antwoord.

Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

moederslink schreef:Ok Marleen , goed.....ze importeren uit China....verkopen het hier met of zonder Europees keurmerk.
Ik ben geen jurist en denk dat dit mag....er wordt zoveel verkocht zonder officieel keurmerk, toch?
Bij Primark wordt praktisch van alles verkocht dat gemaakt is door " kinderslaafjes " :shock:
Eigen verantwoording vd kopers.......

En nu?
Wat wilt u nu gaan doen?
Deze webshop laten " verdwijnen?"
Er een item door Radar van laten maken op de maandagavond?
Ik ben benieuwd naar uw antwoord.
Zoals ik al eerder aangaf; kleding en speelgoed dat door grote concerns gemaakt worden, zijn bedoeld voor de Europese markt en conform Europese regelgeving. Nu stelt dat niet heel veel voor (zie Primark), maar er is enige vorm van controle. Artikelen op Aliexpres voor geproduceerd voor de Aziatische markt en voldoen niet standaard aan Europese eisen, je kan daar althans niet blind op varen.
Als je iets koopt bijvoorbeeld bij Primark, dan kun je overal terugvinden onder welke omstandigheden de artikelen geproduceerd worden. De consument kan dus zelf een afweging maken om hier wel of niet iets te kopen. Bij deze webshop ligt dat anders. Er wordt niet vermeld waar de artikelen vandaan komen, hoewel vrijwel alles terug te vinden is op Aliexpres. Vragen daarover worden niet beantwoord, er is geen gelegenheid tot het (ongecensureerd) achterlaten van feedback enz.

Wat ik wil met dit topic? Antwoord op de vraag die ik al tig keer gesteld heb, zonder beschuldigingen en andere narigheid naar mijn hoofd geslingerd te krijgen.
Daarnaast hoop ik dat dit een incidenteel geval is, maar mochten dit soort webshops als paddenstoelen uit de grond schieten, dan zou dat best iets voor Radar kunnen zijn om een item aan te wijden. Er zit namelijk nogal wat kaf tussen het koren in webshopland.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door angel1978 »

maar mochten dit soort webshops als paddenstoelen uit de grond schieten,
Het is inmiddels 2016! Hoeveel webshops met ditzelfde principe denk je dat er inmiddels zijn?

Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

angel1978 schreef:
maar mochten dit soort webshops als paddenstoelen uit de grond schieten,
Het is inmiddels 2016! Hoeveel webshops met ditzelfde principe denk je dat er inmiddels zijn?
Geen idee, ik ken geen andere Nederlandse webshops die inkopen via Aliexpres en in dit topic is ook maar 1 voorbeeld gegeven van een webshop die op deze manier werkt (maar wel transparant is over de herkomst van de producten).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door moederslink »

U kunt deze vraag ook stellen aan een " echte jurist " en stel-stel dat deze webshop buiten de wet acteert...wat gaat u dan doen of heeft u dan voldoende aan dat antwoord?
Is het een idee om het verder dan maar " los te laten? "
Er zijn veel grotere wereldproblemen immers?
Ik snap niet zoveel van uw vasthoudendheid t.a.v dit " probleem ".
Als u zo.n draagdoek heeft gekocht en verkeerd " gedrapeerd " heeft , is dat uw eigen " fout " ;
er staat duidelijk op de site beschreven hoe je zo.n ding moet gebruiken, nl : over de draagzak waar de baby in ligt.
De baby ligt nl niet in alleen zo.n lap !
Laatst gewijzigd door moederslink op 21 mar 2016 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je echt denkt dat men iets ineens anders gaat noemen omdat jij het zegt, mag je het van mij blijven proberen hoor..
Maar verwacht er niet teveel van ;)
Mijn eerste post hierover ging ook over een CE-markering, maar de volgende die daarop reageerde noemde het toch weer een CE-keurmerk. Het helpt dus niets. Laat maar waaien.

Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

Wat een nare manier van reageren houden sommigen er op na. Als je niets met het onderwerp hebt en geen zinnig antwoord op de vraag hebt, scroll dan alsjeblieft verder. Ik heb geen behoefte aan beschuldigingen, geklier en gedram alleen maar omdat ik het waag een vraag te stellen op een forum.
Het zou fijn zijn als off-topic berichten door het beheer verwijderd worden, want dit heeft niets meer met mijn oorspronkelijke vraag te maken.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Marleen123 schreef:Wat een nare manier van reageren houden sommigen er op na. Als je niets met het onderwerp hebt en geen zinnig antwoord op de vraag hebt, scroll dan alsjeblieft verder. Ik heb geen behoefte aan beschuldigingen, geklier en gedram alleen maar omdat ik het waag een vraag te stellen op een forum.
Het zou fijn zijn als off-topic berichten door het beheer verwijderd worden, want dit heeft niets meer met mijn oorspronkelijke vraag te maken.

Helaas MArleen123, zijn hier diverse "leden" welke denken dit forum te kunnen reguleren en naar hun hand te kunnen zetten. Ik zal je de history en details besparen.

Ik vind een legitieme vraag en je mag een normaal antwoord verwachten ipv geroeptoeter van diverse. Enige wat ik je kan aanraden in deze is om de berichten te melden welke offtopic zijn, de modjes zullen hopelijk dit asap verwijderen zodat topic leesbaar blijft ipv tif pagina's met geneuzel van sommige.

Het is even goed gegaan

Gesloten