LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Havensteder wil mij laten betalen kapotte asbestplaat

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Brahms

Re: Havensteder wil mij laten betalen kapotte asbestplaat

Ongelezen bericht door Brahms »

NEE, niet bellen ! Zelf langs gaan bij het Juridisch loket voor advies. Beste Gerrit, lees even onze tips door en handel daar na.

Verder laat de asbestplaat even zitten, heeft geen haast. Eerst moet geregeld worden dat de Woningbouw de kosten gaat betalen. Het is hun asbest, en niet van jou. Jij bent slechts de huurder !

Laat ze eventueel dit topic zien bij het Juridisch loket.

gerrit185

Ongelezen bericht door gerrit185 »

zal ik doen. ik zal aankomende week langs gaan bij ze ,

er hangt nu wel een zeil over me verwarming. omdat ze het niet mochten saneren van mij vanwege die hoge kosten,

en dat ziet er ook niet uit. dat is gedaan omdat ik geweigerd had. ik snap niet dat ze het niet eerder deden.
het was save gesteld door de gemeenten en nu in eens niet dat vind ik ook raar die zeil hebben ze ook aan de buitenkant gedaan voor de andere bewoners geen gevaar lopen vertelde de saneer bedrijf als reden.

buitenkant woonkamer is schade vrij.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

gerrit185 schreef:ik ga maandag wel even bellen naar het juridisch loket voor die korting.
Inderdaad even langs gaan. Dan kun je meteen alle informatie over de zaak meenemen. Misschien een fototje. Je kunt later altijd nog een keer bellen.
gerrit185 schreef:weet iemand hoelang dit wel niet kan duren. ?
Een gewone rechtszaak duurt ongeveer een jaar voordat je een vonnis krijgt. Als de verhuurder niet tot maatregelen overgaat dan kun je dit verkorten tot een aantal weken via een kort geding.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Huurcommissie? Die weten ook nog wel eens wat.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten wil ik wel even opmerken dat ik het een eigenaardig verhaal vind. Ik heb zo mijn twijfels.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind het ook best wel lastig om te snappen wat er nu precies is gebeurd:
kijk, als je piepschuim achter een verwarming moet " frotten " en daar je handen uiteraard ook bij gebruikt en je haalt hem ook weer daar weg , kan ik me voorstellen dat er een deuk of gat kan ontstaan.
Ik zeg niet dat het zo is gebeurd, maar ik kan me wel voorstellen dat het gebeurt.

Desalniettemin: er zit dus asbest in deze woning!
Kapot of niet kapot, het saneren moet m.i. op kosten van de WBV gebeuren, vroeg of laat moet dit er toch uit. :cry:

zorg

Ongelezen bericht door zorg »

gerrit185 schreef:zal ik doen. ik zal aankomende week langs gaan bij ze ,

er hangt nu wel een zeil over me verwarming. omdat ze het niet mochten saneren van mij vanwege die hoge kosten,

en dat ziet er ook niet uit. dat is gedaan omdat ik geweigerd had. ik snap niet dat ze het niet eerder deden.
het was save gesteld door de gemeenten en nu in eens niet dat vind ik ook raar die zeil hebben ze ook aan de buitenkant gedaan voor de andere bewoners geen gevaar lopen vertelde de saneer bedrijf als reden.

buitenkant woonkamer is schade vrij.
Let op, sommige vestigingen hebben verschillende openingstijden.
Raadpleeg het overzicht van het Juridisch Loket in jou woonplaats.

https://www.juridischloket.nl/over-het- ... et/contact

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Dit soort onderhoud valt gewoon voor rekening van de verhuurder, dus Havensteder. H doet er helemaal niet toe hoe, of dat gat er in is gekomen.
Verder zal de verhuurder hoe dan ook zijn pand/appartementen moeten saneren. Hij heeft er vrees ik alleen geen zin in. (Kosten he!)
Lees onderstaande even:

Huurwoning: verhuurder verantwoordelijk

Asbesthoudende materialen die je als huurder hebt aangebracht, moet je zelf (laten) verwijderen. Als je het asbesthoudende materiaal hebt overgenomen van de vorige huurder, is de verhuurder verantwoordelijk voor het asbesthoudende materiaal.

Als huurder kan je de verhuurder vragen om asbest te verwijderen. Als het om onbeschadigd hechtgebonden asbest gaat, is de verhuurder daar niet toe verplicht. De GGD of de gemeente kunnen bemiddelen.

Bron:
https://www.milieucentraal.nl/wonen/klussen/asbest

En zie ook:
https://www.jurofoon.nl/nieuws/7204-ver ... gen-asbest

Laat je dus niet gek maken en betaal vooral niets.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

gerrit185 schreef:
havensteder blijft mij beschuldigen en ik wil van die asbest plaat af . :?

Lekker laten doen, zij moeten met bewijzen komen. En zoals al eerder vermeld, dit soort dingen moet een wbv doen en de kosten zijn voor hun en niet voor jou. Laat je niet gek maken.

gerrit185

hallo iedereen

Het is even stil geweest met betreft de asbest plaat.

nu er nieuws is breng ik jullie op de hoogte hoe het verlopen is.

Ik heb vandaag een gesprek gehad bij havensteder.

Het begin van het gesprek ging moeizaam. Ze wilde zelfs dat annuleringskosten van de plaat op mij verhalen,
kosten 700 euro boven op de kosten van het saneren van de asbest plaat.
Ik heb gezegd dat ik niet akkoord gaat en kan dat ook niet betalen.
en heb duidelijk gezegd dat ik de plaat niet kapot hebt gemaakt. en zeker niet met een mes in gestoken,

het komt er op neer in het gesprek dat er 2 opties waren.

Optie 1 de asbest plaat saneren plus de kosten van het annulering dat zou 3100 euro in het totaal kosten.
Met het gevolg recht zaak en veel ellende,

Optie 2 asbest laten zitten met zwart op wit op papier van de gemeente Rotterdam asbest. Dat hij veilig gesteld is die ik toevallig vandaag hebt ontvangen. dat de sanering niet door hoeft te gaan. Dan zorg havensteder dat er een plaat aan vast word gelijmd, en af kitten. dat er niks meer kan gebeuren.
plus een officiële waarschuwing dat ik er van af moet blijven. Terwijl ik heb gezegd herhaaldelijk dat ik hem niet stuk hebt gemaakt.
en de rekening van 700 euro namen hun op hun rekening. Dat ik die niet hoeft te betalen.

ik heb voor optie 2 gekozen. ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Iedereen bedankt voor al jullie hulp bij deze. :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bedankt voor het terugkoppelen!

Wat ik er van vind? Sja...

Eigenlijk denk ik dat je geen andere keuze hebt dan optie 2. Dat er asbest in de hele flat zit zal Havensteder heus wel weten. En dat het ooit een keer gesaneerd moet worden weten ze ook wel. En dat het hoe dan ook voor hun rekening is ook.

Je zou naar de huurcommissie kunnen stappen, maar ik denk niet dat de uitkomst veel anders zal zijn, omdat dit een oplossing is die voor een langere tijd voldoende is.

gerrit185

witte angora.

bedankt voor je reactie daar was ik ook wel bang voor.

Ik dacht zelf ook brengt alleen maar meer gedoe met zich mee.

Huur commissie ga ik nog wel inschakelen voor achterstallig onderhoud dan neem ik dit ook in mee.

ik ga nog een topic maken hier over op de forum. Binnekort

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou een brief schrijven waarin u met klem bezwaar maakt tegen de officiële waarschuwing en daarna over gaan tot de orde van de dag. Vervolgens bergt u de brief op in het dossier en als dat later een probleem wordt dan haalt u deze weer tevoorschijn.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat goed Gerrit dat je ons laat weten hoe een en ander is afgehandeld. Ik hoop van harte dat je weer een goede nachtrust zult hebben.

Gesloten