jij moet beter lezen hij geeft aan dat hij ten eerste bij de overstap service het te korte saldo mee overging dacht hij. {fouten maken is menselijk}. ten tweede geeft hij aan geen aanmaning te hebben ontvangen en de belangrijkste de waarschuwing voor bkr. hij heeft wel een brief gehad over saldo tekort. en hij heeft al geld overgemaakt. hij kan zijn eigen niet herinneren voor waarschuwingen of aanmaning tot betalen. wel een herinnering voor saldo te kort. dus daar kan ik van uitgaan want dat zegt ts. je kunt immers alleen vanuit gaan wat ts meld laat hij wat weg dat is zijn verantwoording.Julie4444 schreef:Beter lezen: TS geeft aan wel degelijk correspondentie te hebben ontvangen, waaronder een brief over het tekortschietende saldo.john18 schreef:geeft aan dat hij geen brief/waarschuwing te hebben gehad!
dus voldoet niet aan de vereiste voorwaarden julie4444
Zolang TS niet aangeeft wat er inhoudelijk in die correspondentie gestaan heeft kunnen we helemaal niet stellen dat dit niet is gebeurd. Overigens worden leningen van €500 of meer sws al geregistreerd bij BKR.
Als je de voorwaarden leest zie je ook staan dat de rekening minimaal 1 dag per kwartaal een positief saldo moet hebben en niet de limiet mag overschrijden. Wanneer de klant zich niet aan deze voorwaarden houdt, zijn ze in verzuim en hoeven ze, volgens de voorwaarden, niet in gebreke worden gesteld.
TS wist dus al dat hij geld leende waarbij een BKR registratie hoort. Daarna koos hij ervoor nog ruim 5 maanden in verzuim te blijven na hierover geïnformeerd te zijn door de bank.
Ergo: het enige wat we op dit moment met zekerheid kunnen stellen is dat TS zich niet aan zijn overeenkomst heeft gehouden. Voor de rest hebben we onvoldoende feiten.
op basis wat hij meldt maak ik erop uit dat de bank is tekort geschoten in zijn zorgplicht.