LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Maar goed, telfort laat het nog steeds afweten in enig contact met ons omtrent de zaak. Wel kunnen zei reageren via het telfort forum en via het forum hier en via Facebook. Ik heb al meerdere keren onze gegevens doorgeven in privé berichten maar er wordt gewoon geen gehoor aan ons gegeven.
Vandaag zouden wij worden gebeld tussen 11 en 12 sochtends maar dat is niet gebeurd.
Wij hebben al meerdere keren vandaag gebeld naar telfort maar niemand die ons te woord kan staan.
De moet zakt nu toch echt behoorlijk bij ons in de schoenen.
Vandaag zouden wij worden gebeld tussen 11 en 12 sochtends maar dat is niet gebeurd.
Wij hebben al meerdere keren vandaag gebeld naar telfort maar niemand die ons te woord kan staan.
De moet zakt nu toch echt behoorlijk bij ons in de schoenen.
Laatst gewijzigd door Do848 op 23 mei 2016 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo vertelde de medewerker vanochtend wel dat onze modem vanacht is uitgeschakeld. Hij had daar ook geen verklaring voor en wij konden dat niet geweest zijn wij waren aan het slapen uiteraard.
Het is inmiddels 20:20, nog steeds geen contact met telfort.
Morgen gaan wij tevens aangifte doen van fraude/oplichting.
Morgen gaan wij tevens aangifte doen van fraude/oplichting.
Tegen wie?Morgen gaan wij tevens aangifte doen van fraude/oplichting.
Dat is aan de politie om uit te zoeken tegen wie er aangifte moet worden gedaan.angel1978 schreef:Tegen wie?Morgen gaan wij tevens aangifte doen van fraude/oplichting.
De afspraak staat in iedergeval, aangezien je tegenwoordig moet bellen en je verhaal moet doen waarom je aangifte komt doen.
Hmmm, heb zo'n vermoeden dat dat niet zo werktDo848 schreef:Dat is aan de politie om uit te zoeken tegen wie er aangifte moet worden gedaan.angel1978 schreef:Tegen wie?Morgen gaan wij tevens aangifte doen van fraude/oplichting.
De afspraak staat in iedergeval, aangezien je tegenwoordig moet bellen en je verhaal moet doen waarom je aangifte komt doen.
Als je niet concreet kan maken tegen wie je aangifte doet, dan ga je het lastig krijgen morgen...
Je zit er in dit geval helemaal naast, je kan wel degelijk aangifte doen zonder dat de dader bekend is.
Als er bij u b.v ingebroken wordt en de daders zijn gevlogen dan doe je toch ook aangifte.
Of als er schade is gereden tegen uw auto b.v en de dader is gevlogen dan kan er ook aangifte gedaan worden.
En zo kan ik nog wel tientallen voorbeelden opnoemen.
Wij hebben ook schade geleden, en daar kan je gewoon aangifte voor doen.
Sterker nog, wij zijn slachtoffer geworden van een strafbaarfeit. Aangifte is dan geen overbodige luxe meer.
Als er bij u b.v ingebroken wordt en de daders zijn gevlogen dan doe je toch ook aangifte.
Of als er schade is gereden tegen uw auto b.v en de dader is gevlogen dan kan er ook aangifte gedaan worden.
En zo kan ik nog wel tientallen voorbeelden opnoemen.
Wij hebben ook schade geleden, en daar kan je gewoon aangifte voor doen.
Sterker nog, wij zijn slachtoffer geworden van een strafbaarfeit. Aangifte is dan geen overbodige luxe meer.
Het staat u altijd vrij om aangifte te doen, de vraag is alleen of dit zal worden opgepakt door de politie omdat dergelijke zaken veel onderzoek vergen en het om een relatief klein bedrag gaat. Mogelijk heeft u meer succes bij Kassa, Radar, de geschillencommissie.
Over een soortgelijk probleem. https://forum.telfort.nl/vast-bellen-27 ... lost-44302
Het is niet het eerste waar je aan denkt. Daarom heeft het mogelijk ook zo lang geduurd bij Telfort.
Ook bij XS4ALL heeft zich een dergelijk probleem voorgedaan https://www.security.nl/posting/377607/ ... hannel=rss
Het is dus blijkbaar mogelijk dat je zonder enig verwijt een hoge nota kan krijgen.
Over een soortgelijk probleem. https://forum.telfort.nl/vast-bellen-27 ... lost-44302
Het is niet het eerste waar je aan denkt. Daarom heeft het mogelijk ook zo lang geduurd bij Telfort.
Ook bij XS4ALL heeft zich een dergelijk probleem voorgedaan https://www.security.nl/posting/377607/ ... hannel=rss
Het is dus blijkbaar mogelijk dat je zonder enig verwijt een hoge nota kan krijgen.
Laatst gewijzigd door Appie83 op 23 mei 2016 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja? Welk strafbaar feit precies? En hoe ga je dat aantonen?Do848 schreef:
-
Klasse, Appie! Het zou heel goed kunnen dat je het probleem van de topicstarter ontrafelt hebt met je beide links!
Een en ander betekent dat aangifte inderdaad mogelijk is (omdat er fraude in het spel is). Of de politie het oppakt is nog maar de vraag, maar aangezien het probleem bij Telfort bekend is (misschien niet bij iedere medewerker) is het volgens mij uiteindelijk toch Telfort die het op zal moeten lossen.
Een en ander betekent dat aangifte inderdaad mogelijk is (omdat er fraude in het spel is). Of de politie het oppakt is nog maar de vraag, maar aangezien het probleem bij Telfort bekend is (misschien niet bij iedere medewerker) is het volgens mij uiteindelijk toch Telfort die het op zal moeten lossen.
witte angora schreef:Klasse, Appie! Het zou heel goed kunnen dat je het probleem van de topicstarter ontrafelt hebt met je beide links!
Daar ben ik nog miet zo zeker van:
Bij telfort was het een medewerker die fraude pleegde, maar die werkt daar natuurlijk niet meer. De kans dat exact hetzelfde nu weer speelt lijkt me niet zo groot.
Bij xs4all was net een kwetsbaarheid in het systeem, maar dat was 2 jaar geleden. Die zal gedicht zijn.
De kans dat dit opnieuw speelt is wel degelijk mogelijk. Er bestaat altijd een kans dat er weer een nieuw 1e slachtoffer valt (wij dus)
Laatst gewijzigd door Do848 op 23 mei 2016 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook dit is aan de politie om uit te zoeken om welk soort strafbaarfeit het precies gaat.Moneyman schreef:Ja? Welk strafbaar feit precies? En hoe ga je dat aantonen?Do848 schreef:
Wij kunnen het aantonen dmv onze telefoonrekening. Daar staat het telefoonnummer 23x op vanaf 16 februari tot en met 15 mei.
Tevens was er op bepaalde data hier namelijk niemand thuis (wat ook daadwerkelijk aantoonbaar is)
Laatst gewijzigd door Do848 op 23 mei 2016 22:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Uiteraard hebben wij dit ook allemaal een aantal dagen geleden al gelezen. Maar wel hartstikke bedankt voor de aanvulling!Appie83 schreef:Het staat u altijd vrij om aangifte te doen, de vraag is alleen of dit zal worden opgepakt door de politie omdat dergelijke zaken veel onderzoek vergen en het om een relatief klein bedrag gaat. Mogelijk heeft u meer succes bij Kassa, Radar, de geschillencommissie.
Fijn om te lezen dat er toch nog wel iemand is die enigzins van vermoedens heeft dat wij wel degelijk in ons gelijk staan hier op het fora.
Te makkelijk. Als jij aangifte wilt doen, moet je op z'n minst kunnen beargumenteren wat dan strafbaar zou zijn.Do848 schreef:Ook dit is aan de politie om uit te zoeken om welk soort strafbaarfeit het precies gaat.Moneyman schreef:Ja? Welk strafbaar feit precies? En hoe ga je dat aantonen?Do848 schreef:
Wij kunnen het aantonen dmv onze telefoonrekening. Daar staat het telefoonnummer 23x op vanaf 16 februari tot en met 15 mei.
Tevens was er op bepaalde data hier namelijk niemand thuis (wat ook daadwerkelijk aantoonbaar is)
En aantonen (dus hard bewijzen!) dat er niemand thuis was? Lastige klus...
Ook dit is aan de politie om uit te zoeken om welk soort strafbaarfeit het precies gaat.Moneyman schreef:Ja? Welk strafbaar feit precies? En hoe ga je dat aantonen?Do848 schreef:
[/quote]
Te makkelijk. Als jij aangifte wilt doen, moet je op z'n minst kunnen beargumenteren wat dan strafbaar zou zijn.
En aantonen (dus hard bewijzen!) dat er niemand thuis was? Lastige klus...[/quote]
Ook heb ik hier al verschillende keren aangeven dat er naar dat telefoonnummer "gebeld" terwijl er niemand thuis was.
Hier hoef ik mij ook niet voor te verantwoorden tegen over u.
Maar wat is nu precies het doel van uw punten? Want als u nou eens een beetje logisch probeert na te denken dan weet u ook dat de politie er o.a ook voor is welk soort aangifte bij elke zaak nu van belang is. Dit is niet aan de burger om daar over te beslissen.
Of u gelijk heeft dat heb ik niet gezegd.
Wat ik er mee wilde zeggen, ook naar andere forumgebruikers, is dat er in het verleden dergelijke problemen zich hebben voorgedaan. Of dat ook nu het geval is dat zal eerst moeten worden onderzocht. Het punt is dat wij de hele situatie niet kennen. Het kan maar zo zijn dat er nu bij u boven een puber zit te bedenken of en hoe hij gaat vertellen dat hij voor een spelletje een paar keer een nummer heeft gebeld.
Hoe dan ook het blijft een vervelende situatie omdat we er van uit gaan dat de techniek niet faalt en dus staat u al met 3-0 achter. Misschien kan u beter betalen (als dit financieel mogelijk is) maar dan wel onder protest. Dan wordt u weer aangesloten en komen er geen incassokosten bij.
Wat ik er mee wilde zeggen, ook naar andere forumgebruikers, is dat er in het verleden dergelijke problemen zich hebben voorgedaan. Of dat ook nu het geval is dat zal eerst moeten worden onderzocht. Het punt is dat wij de hele situatie niet kennen. Het kan maar zo zijn dat er nu bij u boven een puber zit te bedenken of en hoe hij gaat vertellen dat hij voor een spelletje een paar keer een nummer heeft gebeld.
Hoe dan ook het blijft een vervelende situatie omdat we er van uit gaan dat de techniek niet faalt en dus staat u al met 3-0 achter. Misschien kan u beter betalen (als dit financieel mogelijk is) maar dan wel onder protest. Dan wordt u weer aangesloten en komen er geen incassokosten bij.
-
@ Do: Ik wens je veel succes met de afwikkeling van de zaak. Je hebt veel dingen al uitgezocht die mensen hier te berde brengen, je weet wat je wil, en je bent zeker van je zaak. Dus ik hoop dat het je gaat lukken, maar... je hebt pas reden tot juichen als je de strijd gewonnen hebt.
In je laatste bericht (dat je tijdens het schrijven van dit epistel gewijzigd hebt) had je het over je 'kind'. Hoe oud is hij/zij eigenlijk? En weet je zeker dat hij/zij op school zat terwijl jullie als ouders aan het werk zijn?
In je laatste bericht (dat je tijdens het schrijven van dit epistel gewijzigd hebt) had je het over je 'kind'. Hoe oud is hij/zij eigenlijk? En weet je zeker dat hij/zij op school zat terwijl jullie als ouders aan het werk zijn?
-
Overigens: het feit dat je het in je reactie op Moneyman er in eerste instantie over had dat jullie kind op school zit als jullie als ouders allebei werken, en dat je dat naderhand gauw weghaalt en vervangt door 'Hier hoef ik mij ook niet voor te verantwoorden tegen over u'...
Je maakt jezelf ineens volkomen ongeloofwaardig. Ik denk dat je je puber toch maar even aan de tand moet voelen. En eigenlijk denk ik dat dat niet eens meer nodig is.
Maar dat is wat ik denk. Dat hoeft geen feit te zijn. Feit is dat jullie de feiten kennen, en jullie weten zelf wel hoe het zit. Dat mogen jullie met Telfort uitknokken. Maar vergeet één ding niet: mocht het inderdaad jullie kind zijn: een valse aangifte is strafbaar.
Je maakt jezelf ineens volkomen ongeloofwaardig. Ik denk dat je je puber toch maar even aan de tand moet voelen. En eigenlijk denk ik dat dat niet eens meer nodig is.
Maar dat is wat ik denk. Dat hoeft geen feit te zijn. Feit is dat jullie de feiten kennen, en jullie weten zelf wel hoe het zit. Dat mogen jullie met Telfort uitknokken. Maar vergeet één ding niet: mocht het inderdaad jullie kind zijn: een valse aangifte is strafbaar.
Dit heb ik ookal een aantal keer bevestigd, er is hier geen kind in huis die spelletjes speelt waar je credits voor moet kopen. Sterker nog, dit is ook onmogelijk omdat er een wachtwoord op de laptop staat. Tevens staan hier ook geen spelletjes op de laptop geïnstalleerd.Appie83 schreef:Of u gelijk heeft dat heb ik niet gezegd.
Wat betreft het betalen, dit gaan wij gewoon niet doen. Wij hebben deze kosten niet gemaakt!