LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag ik mijn Magnum ijsje doorverkopen ?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Mag ik mijn Magnum ijsje doorverkopen ?

Ongelezen bericht door langste adem »

Maar afgezien dat het vooral een papieren tijger is die latig te handhaven is...... " vervreemden" is weer een ruimer begrip dan "verkopen", dan zou ik hem dus ook niet als cadeau kunnen geven ?

Anyway, ik heb niet de behoefte aan zo'n horloge , zelfs ook al zou ik er leuke winst mee kunnen maken op Ebay. Ik vind het sowieso al bezopen dat ik gebruik mag maken van deze aanbieding, alleen maar omdat ik toevellig werk bij een organisatie die verder niets met horloges te maken heeft maar wel gefinancierd wordt door allen die belasting betalen.

Ik vroeg me gewoon af wat je mogelijkheden zijn als je het spel eerlijk spelt, en wat precies de mazen in de wet zijn . Het is me duidelijk dat ik zo'n horloge niet MAG doorverkopen met winstoogmerk , maar in hoeverre is dat nog steeds redelijk als ik het horloge over 5 jaar zat ben ?

Pfff... tijd voor een magnum ijsje :)

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mag ik mijn Magnum ijsje doorverkopen ?

Ongelezen bericht door angel1978 »

langste adem schreef:Maar afgezien dat het vooral een papieren tijger is die latig te handhaven is...... " vervreemden" is weer een ruimer begrip dan "verkopen", dan zou ik hem dus ook niet als cadeau kunnen geven ?

Anyway, ik heb niet de behoefte aan zo'n horloge , zelfs ook al zou ik er leuke winst mee kunnen maken op Ebay. Ik vind het sowieso al bezopen dat ik gebruik mag maken van deze aanbieding, alleen maar omdat ik toevellig werk bij een organisatie die verder niets met horloges te maken heeft maar wel gefinancierd wordt door allen die belasting betalen.

Ik vroeg me gewoon af wat je mogelijkheden zijn als je het spel eerlijk spelt, en wat precies de mazen in de wet zijn . Het is me duidelijk dat ik zo'n horloge niet MAG doorverkopen met winstoogmerk , maar in hoeverre is dat nog steeds redelijk als ik het horloge over 5 jaar zat ben ?

Pfff... tijd voor een magnum ijsje :)
Volgens mij is dit 'voordeel' bedoeld voor de werknemers van de organisatie en voor de werknemers alleen.
Daarom lijkt het me ook logisch dat ze in het contract ook opnemen wat ermee moet gebeuren als de werknemer er vanaf wil en/of uit dienst gaat. Maar blijkbaar is dat hier niet opgenomen.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag ik mijn Magnum ijsje doorverkopen ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
langste adem schreef:Beetje off-topic maar even terugkomend op dat ketenbeding :

Bij ons op het werk kun je met een flinke korting een zwitsers merkhorloge kopen op voorwaarde dat je hem niet doorverkoopt. Daar moet je ook voor tekenen. Dat is dus ook een ketenbeding ?
Dat is alleen een kettingbeding als Omega ook al een overeenkomst met jouw werkgever heeft waarin deze afspraken zijn gemaakt, én waarin is vastgelegd dat jouw werkgever dit ook met jou af moet spreken. Sowieso ben jij de eindgebruiker, want jij mag 'm niet vervreemden. Voor jou is het dus sowieso geen kettingbeding meer: jij mag het horloge niet verkopen onder dezelfde voorwaarde als waarmee je 'm gekocht hebt. Als jij in strijd met dit beding handelt, pleeg je gewoon wanprestatie tegenover je werkgever. Ook hier geldt natuurlijk dat het vooral een papieren tijger is, want daar wordt echt niet op gehandhaafd.
Het belang dat de gebruiker heeft lijkt mij van groot belang.
Arnoud Engelfriet schreef:De algemene voorwaarden van de online bril vermelden “Je mag het apparaat niet doorverkopen, maar je mag het apparaat wel cadeau doen” en stellen dat Google de diensten gekoppeld aan de bril mogen afsluiten als je dat toch niet. Eh. Was er niet zoiets als eigendomsrecht?

Zowel in de VS als hier geldt dat als een bedrijf een product heeft verkocht, de koper dit mag doorverkopen. Dat is immers wat “verkoop” impliceert: het eigendom gaat over, en de eigenaar mag zelf beslissen wat hij ermee doet. Algemene voorwaarden die “over het graf” heen regeren wat de koper mag doen, zijn al heel snel onredelijk. Zo kun je bijvoorbeeld niet bepalen dat na drie jaar de eigendom automatisch teruggaat naar de verkoper.
http://blog.iusmentis.com/2013/04/23/do ... -verboden/

constannie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2008 17:09

Re: Mag ik mijn Magnum ijsje doorverkopen ?

Ongelezen bericht door constannie »

Natuurlijk! Als ik een brommer prive koop mag ik deze toch ook gewoon doorverkopen?? :lol:
Ik denk dat hiermee bedoeld is dat een ijsverkoper (zakelijk dus) deze magnums misschien niet mag doorverkopen. ?? :roll:

Gesloten