LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast van hot tub/houtgestookt bad

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
gemist

Re: Overlast van hot tub/houtgestookt bad

Ongelezen bericht door gemist »

"moeten" , serieus? Ga je eerst maar eens druk maken om de humanitaire rampen in Afrika e.o. Daarna mag je proberen om je eigen wetten te gaan schrijven in je eigen landje. Ik kan je onderwerpen en reakties totaal niet meer serieus nemen. Je respecteert de medemens absoluut niet. En wat je zaait zul je oogsten. Succes verder.

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

moeten had ik natuurlijk niet moeten zeggen in verband met het neoliberale beleid in Nederland. Op je schrijven over in verband met Afrika;

Klimaatbureau over houtstook waarmee het eten verwarmd wordt;

Ik neem aan dat dit gaat over de COOX. Die is inderdaad ontwikkeld om houtrook bij koken in ontwikkelingslanden te verminderen. Meer mensen overlijden aan koken op open vuur dan aan aids en malaria bij elkaar. Clean cookstoves gaan veel efficiënter om met warmte, waardoor er ontzettend veel uitstoot voorkomen wordt. Zo simpel, en toch zo belangrijk!

chroom6 brengt de ziektekosten ook omhoog, dus het is goedkoper dat net zoals in Duitsland gecontroleerd wordt hoe mensen stoken. Als er controle ontbreekt dan krijg je toestanden als bij Dupont zegt een hoogleraar tegen mij van de VU.

gezondheid

Deze informatie kreeg ik van het klimaatbureau. Als je meer info wenst neem je contact met hun op. Deze uitvinding is er niet voor niets. Ik gaf aan dat je op schoon hout moet stoken, maar dat willen jullie niet. Helaas vergiftig je niet alleen jezelf maar ook de rest van je omgeving met Chroom6.

De overheid gaf altijd aan dat bij brand geen schadelijke gevolgen heeft voor dd gezondheid.

Defensie heeft hun personeel jarenlang laten werken met chroom6. De mens met een stenen hart.

Als stoken op geïmpregneerd hout, kun je ook goedkoop stoken op pakken melk, plastic, asbestplaten ed. Er is geen controle. IS geen goed idee.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar weer eens even de zoekfunctie over houtrook gebruikt:
*vorig jaar op 18-06-2015 is hier een topic over geopend, tot 19-11-2015 , en na maar liefst 271 berichten en 5 maanden door de moderatie gesloten.
*dit jaar op 25-06-2016 weer een topic hierover geopend en we zijn alweer bijna 2 maanden en 54 berichten verder.
Wat ik wel snap is dat mensen van verkeerd stoken overlast en gezondheidsproblemen kunnen ondervinden.....
Wat ik niet snap is dat dit onderwerp keer op keer op keer wordt uitgekauwd en dat steeds dezelfde soort reacties volgen.
Accepteer nu eens dat de politiek op landelijk en op provinciaal en op gemeentelijk gebied hier echt volop mee bezig is :!:
We zijn ( nog ) niet zo ver als bv in Duitsland en men ( ik ) weet het nu wel zolangzamerhand :x
Tot die tijd moeten we proberen in gesprek te komen en te blijven met de buren en dat valt niet ( altijd ) mee , ook dat weet ik .
Dit gedram en linkjes plempen ....wordt errug vervelend en ergerlijk , hoewel ik heus wel de intentie en goede bedoelingen snap. 8)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
Met je buren kun je proberen een afspraak te maken dat jullie het aan elkaar melden als je last hebt van elkaar. Het is op zich niet zo belangrijk of ze planken verbranden of boomstammen of dat ze lawaai maken of iets anders. Het gaat om rekening houden met elkaar. Een laminaatrook-meter lost dat niet op.
Best fijn dat de conclusie van de arts overeenstemt met de al heel vaak gegeven adviezen hier.
Volgens mij kunnen we het hier gewoon bij laten.

gezondheid

Er vroeg iemand naar de bron.

Als je zelf zoekt in Google kom je de bron tegen;

https://hier.nu/coox/pagina/vliegen

De COOX zorgt ervoor dat koken niet meer dodelijk is
Elk jaar sterven 4 miljoen mensen door koken op open vuur. Dat is meer dan aan aids en malaria. Koken gebeurt namelijk vaak binnen, waardoor gezinnen slechte rook inademen (vergelijkbaar met twee pakjes sigaretten).

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:Er vroeg iemand naar de bron.

Als je zelf zoekt in Google kom je de bron tegen;

https://hier.nu/coox/pagina/vliegen

De COOX zorgt ervoor dat koken niet meer dodelijk is
Elk jaar sterven 4 miljoen mensen door koken op open vuur. Dat is meer dan aan aids en malaria. Koken gebeurt namelijk vaak binnen, waardoor gezinnen slechte rook inademen (vergelijkbaar met twee pakjes sigaretten).
Dat zijn helaas allemaal statements zonder enige vorm van substantieel onderliggend bewijs. Coox lijkt leuk maar is gewoon een commercieel project met goede marketing die zich op die vemeende milieu-angle heeft gericht.

U heeft wel meer de neiging om wazige websites als "hard bewijs" aan te voeren. Houdt daar toch eens mee op!

gezondheid

Hier en daar zult u mij in het nieuws zien. En ik heb geen site kunnen vinden waarin staat dat het niet schadelijk is. Als iemand zoiets heeft dan ontvang ik die graag. U lacht om het feit over Chroom-6 het leuke is dat hier ook meegelezen wordt op dit forum. Kan mooi de geschiedenisboeken in. Intigrerent hoe de gedachten wereld is van mensen.

Mucha

gezondheid

Ik heb het Klimaatbureu gevraagd naar de bron.

(LET OP: risico om van je geloof af te vallen): http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs292/en/

Maar ik vermoed dat je ook hiermee niet kan overtuigen. Wetenschap is ook maar een geloof, nietwaar?

Wat te denken van dioxines en Benzo(a)pyreen? En arceen niet te vergeten, zeer zeer giftig. Ze hebben ooit arsenicum in het behang gestopt. Er vielen doden maar de fabrikant wuivelde dat weg. En de geschiedenis blijft zich herhalen met ook andere zaken. Zie http://delta.tudelft.nl/artikel/de-dode ... icum/14364

Voorbeeld van rookverspreiding dat niet de lucht ingaat:

https://www.facebook.com/sjaak.wanink/v ... 363339269/
Laatst gewijzigd door gezondheid op 13 aug 2016 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

gezondheid

Dat is van het Klimaatbureau, ik vraag meerdere instanties om een reactie. Goed dat u scherpt blijft.

Ik vroeg juist naar onderzoeken dat aantonen dat houtrook onschadelijk is. Ik denk als je onbehandeld hout stookt en ook geen hout waarin chemische troep in is gedaan het geen kwaad kan. Alleen de vraag is of brandhout in de winkel wel schoon is? Of zitten er toevoegingen in?

Onderzoek blootstelling houtrook onschadelijk van een uur; http://sciencenordic.com/no-serious-har ... wood-smoke

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Mucha schreef:Er is een groeiende groep beroepsklagers in Nederland.
Ze steken elkaar aan. :wink:
Zogenaamde 'beroepsklagers' van een actiegroep worden gevoed door heel veel leden die energie en geld steken om een doel te bereiken. Er zijn trouwens massa's vrijwilligers actief bij deze groeperingen. Iedereen kan een 'beroepsklager' worden voor de actie pro stoken maar dat gebeurt niet. Die mensen blijven op de bank zitten.

Waarom eigenlijk de oproep dat er wel 'een slotje' op kan? Daar gaat de moderatie toch over? Alleen omdat een of twee forumleden een discussie 'gedram' vinden? Prima dat de moderatie daar niet op reageert.

Tenzij je een actiegroep Slotje d'rop start om voldoende mensen van de bank te krijgen om de moderatie op andere gedachten te brengen.

Mucha

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Mucha schreef:Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Julie444 en ik niet de enigen zijn die het gedram vinden.
Als het voor u wat aan de ruime kant is dan is dat voorstelbaar. Dat wil dat nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt natuurlijk.
Een vaag vermoeden hebben dat heel veel mensen er schoon genoeg van hebben is niet voldoende.
Voor mij geldt dat niet want ik lees lang niet alles en sla graag eens een onderwerp of een paar dagen over.

Wat ik feitelijk constateer is een onderwerp dat al een tijd in de top van de lijst met actieve onderwerpen staat.
Er wordt dus flink op gereageerd blijkbaar.
De discussie dooft pas uit als er niet meer gereageerd wordt. Zo simpel is het.
En ik maak hier een goed begin en reageer niet meer op dit onderwerp. Mijn vuur is gedoofd :wink: Goed voorbeeld doet volgen.
Ben benieuwd.

gemist

Ik blijf het bijzonder vinden dat "gezondheid" wel graag wijst dat anderen chemicaliën mogelijkerwijs de lucht in jagen met het stoken van hout, maar wel graag het onkruid verdelgt met RoundUp en andere chemicaliën.
Hoe zouden die chemicaliën toch in het hout komen?

gezondheid

ik gebruik geen roundup.

Ik wil graag weten hoe schadelijk arseen is?

gezondheid

Newmikey,

Jij moest nogal lachen om Chroom-6 toch?

mainstream nieuws media.....

http://www.hetechtenieuws.org/2008-12-30.php

RIVM vertelt ons dat Chroom-6 door ons lichaam wordt omgezet naar Chroom-3 zodat het niet meer schadelijk is. Geruststellende gedachte toch? Maar heel af en toe gaat het mis... En dan komt kanker in beeld. Misschien eens mensen interviewen bij de oncologie afdeling New Mikey? Hard gelag.

Moord mag niet, maar langzame moord mag wel in Nederland?

Niemand kan meer zeggen dat hij onschuldig is en van niets weet, iedereen weet het.

http://www.hetechtenieuws.org/2008-12-23.php

gemist

Oh jee, verwijzen naar een DonQuichot-site... Het grote geld en de machtige industriëlen doen het. Daar kun je helemaal niets tegen beginnen, gezondheid. En zeker niet hier, waar eigenlijk niemand je nog serieus neemt. Behalve je alter-ego dan.
Heb je geen link van je eigen site waar je deze wereldse zaken aan de kaak stelt? Tegenwoordig mag je gewoon reclame maken, las ik....

Gesloten