Harm.calc schreef:@sjohie
"Maar goed, als het zo principieel is, ga je toch niet? Als je er ellende van krijgt, is het eerste telefoongesprek met de juridische helpdesk gratis, succes d'r mee."
Och, och, och, wat een negativiteit als je niet aan dat soort activiteiten wenst mee te doen. Daar gaat het al fout.
Heb jij nou echt zo'n enorme plaat voor je kop? Het is geen negativisme maar realiteit. Natuurlijk mag je nee zeggen, en daar zitten consequenties aan vast. Dat geeft sjohie aan. Die consequenties kunnen problemen met je werkgever zijn.
Harm.calc schreef:Ik mag mijn menig daarover hebben. Zou mooi zijn als mensen die respecteren.
Een mening respecteren wil niet zeggen dat iedereen het met je eens moet zijn. Trouwens, respect voor de mening van anderen zie ik in jouw posts niet terug. Je wil dus wel respect, maar geeft het niet.
Harm.calc schreef:Maar als het vrijwillig is, waarom wordt ik dan straks door mijn leidinggevende toch daarop aangesproken ondanks ik zelfs bij mijn afzegging een reden daarvoor heb opgegeven? En met het eindejaar-/functioneringsgesprek komt het ook weer ter sprake.
Dan vindt de werkgever het ondanks de term vrijwillig blijkbaar toch wat minder vrijwillig.
Wat is er nodig om dit bord voor jouw kop weg te halen? Je weet nu dat de werkgever aanwezigheid eigenlijk eist. Dus je hebt nu 2 keuzes, meedoen of niet meedoen. Aangezien het binnen werktijd valt is het niet echt buitensporig, dus als je er problemen mee blijft hebben, zoek een andere baan.
Harm.calc schreef:Ook deze thread toont weer aan dat het niet mee doen aan dit soort activiteiten als zeer negatief wordt gezien. Jammer. Vooral jammer voor het doel van die activiteiten, denk ik dan
Hou nou eens op met je lange tenen en je gejammer. We vallen over jouw gedrag naar anderen toe.
Niet mee willen doen is een keuze, maar misschien moet je de conclusie trekken dat als het bedrijf dit wil en jij niet, jij wellicht beter past bij een bedrijf met een andere cultuur. Soms heb je geen keuze en beslist jouw baas, helaas.