Pagina 3 van 6

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 17:05
door KaatjesTopic
Brahms schreef:Ook wel eens op een park van Landal gezeten, met op een paar honderd met een zeer lawaaiige evenement. Landal deelde ook niets mede, klacht werd nog geen eens in behandeling genomen. Immers was buiten hun terrein.
Dus ik vind de klachtenafhandeling zeker netjes van Oostappen.

Gratis een verblijf lijkt me een prima compensatie. Die bijkomende kosten moeten het probleem toch niet zijn....

Dus je had ook een klacht over overlast? Dat klopt, daar wordt niets mee gedaan. Net zoals bij ons. Vervelend dat je dit ook hebt moeten meemaken. klachtafhandeling van Oostappen is juridisch correct maar het niet vermelden blijft niet netjes. Welk vakantiepark je ook treft.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 17:08
door stofzuigertje
Ik vermoed maar weet het niet zeker maar volgens mij op elke andere locatie is de bon dan ook bruikbaar.....

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 17:21
door Har06
Julie4444 schreef:Misschien is dat omdat je onzin uitkraamt, Har06?

Maar goed, de conclusie van dit topic mag duidelijk zijn dat Oostappen in deze casus niets te verwijten valt. Ze hebben een goede oplossing onder coulance aangeboden, terwijl de "fout" blijkbaar niet eens bij hen zelf lag.
Laat mij nu vinden dat 4444 het woord onzin teveel gebruikt, alles wat haar niet aanstaat of uitkomt is onzinnig.

Natuurlijk valt de Ooststappengroep wat te verwijten, je als verantwoordelijke partij verschuilen achter een ingehuurd boekingsbedrijf is een slap excuus.
a. ze hebben het boekingsbedrijf niet geïnformeerd.
b. ze hebben de aangebrachte klanten niet gewaarschuwd bij aankomst.
c. de coulance bon is te besteden op hun parken, ergo je moet er nog eens naar toe :mrgreen:

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 17:28
door Brahms
Ik zucht maar eens, Har06.......

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 17:34
door KaatjesTopic
Brahms schreef:Onzin Har06,
Oostappen geeft duidelijk aan dat er fout is gemaakt bij de boeking via Booking.com.
De compensatie is netjes, zelfs als deze persoonlijk is. Immers ontvanger heeft ook de "schade" geleden.
Gewoon als de emoties wat zijn bedaard weer naar een Oostappen park gaan met maar liefst euro 200.00 korting........

Booking.com krijgt de informatie van de vakantieparken, hotels etc.
Zij zijn dus niet in gebreke gebleven !!!

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 17:37
door Moneyman
het maakt me niet uit of ooststappen wel of niet verantwoordelijk is voor de informatievoorziening via booking.com. Feit is dat ze een compensatie bieden die 2,5 keer groter is dan de oorspronkelijke prijs. Dat zien we vaak slechter en vind ik dus keurig. Of je die al dan niet wilt besteden is je eigen keuze, maar mij lijkt het vrij kortzichtig om op basis van deze enkele ervaring alle parken van ooststappen af te schrijven.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 17:52
door Julie4444
Brahms schreef:Ik zucht maar eens, Har06.......
+1.
Verder sluit ik me aan bij bovenstaande reactie van Moneyman.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 18:50
door KaatjesTopic
Oostappen schreef:Beste Kaatje (en overige gasten),

als Oostappen Vakantieparken zal ik (Sander) hier ook op reageren om het misschien iets genuanceerder te maken. Laat ik vooropstellen dat overlast altijd heel erg vervelend is en dat wij dit altijd tot een minimum willen beperken. Tijdens het Defqon festival weekend proberen wij de accommodaties alleen te verhuren aan festivalgangers. Gasten die direct een boeking maken via onze boekingscentrale of Internet worden hiervan op de hoogte gesteld. Op de website van Riviera Beach is ook een aparte Defqon pagina geplaatst en is er een special button op de homepage geplaatst. Helaas is uw boeking (via Booking.com) niet meegenomen in de communicatie over het festival. Gasten die tijdens het weekend op Rivera Beach verblijven en niet naar het festival gaan proberen wij niet bij de festivalgangers te plaatsen (om zo overlast te verminderen en de controle op de festivalgangers te houden). Tijdens het festival hebben wij extra controle en beveiliging op het park om zo de overlast te beperken, echter lukt dat niet altijd. Gasten die na verblijf een melding indienden dat zij last hebben gehad van het festival ontvingen een waardebon voor een vervangend verblijf. Deze waardebon is ter waarde van 200 euro.

Uw verblijf van 1 nacht ter waarde van 87 euro wilden we hiermee compenseren. In totaal hebben wij over het Defqon weekend 10 gasten/gezinnen moeten compenseren. Negen daarvan accepteerden de compensatie.

Sander
Hospitality medewerker
Beste Sander,

Bedankt voor je reactie op mijn Topic. Ik word hier heel blij van, want nu blijkt dat communicatie bij Oostappen om te huilen is.

- Je geeft aan dat er door Oostappen wel info is gezet op jullie website over Defqon en erover is gecommuniceerd . Ik heb een mail van jullie juridische afdeling waarin zij zeggen dat zij juridisch gezien geen info over evenementen hoeven te geven. Ook niet op jullie website. Dat strookt niet met elkaar. Als jullie die info wel hadden vermeld, had dat ook gewoon gezegd kunnen worden en had ik kunnen zeggen: 'ja, inderdaad, eigen schuld, ik heb niet goed gekeken, dom dom dom.' Ook bij de twee telefonische contacten met jullie park en op de boekingsbevestiging: geen mededelingen. Ik heb uiteraard van te voren de website van Oostappen bekeken voordat ik bij Booking.com de boeking heb geplaatst.
- Je geeft aan dat er door Oostappen 10 gezinnen moesten worden gecompenseerd. Ik heb een mail van jullie juridische afdeling waarin zij zeggen dat er geen meldingen waren van andere gasten. Euh ... wel dus!?!?!?!? En 9 andere gezinnen!!! Want ik neem aan dat ik die 10e ben ...
- Op mijn slechte recensie op Zoover is door Oostappen een reactie richting Zoover gestuurd met de mededeling dat ik alleen maar een hoge compensatie wil en dat ik dat op die manier wil afdwingen. Die heb ik vandaag (9 augustus) ontvangen. Iedereen weet al en vooral Oostappen dat ik nergens recht op heb. Die reactie naar Zoover toe is niet gepast en heeft niets met mijn recensie te maken. Alleen maar om een slechte recensie weg te poetsen. In diezelfde reactie staat ook dat de waardebon in alle vakanties geldig is. Ook dit is foute informatie richting Zoover. De bon is helemaal niet geldig in alle vakanties, maar alleen in de herfstvakantie. Zoover heeft van mij een mail terug gekregen met onderbouwing van mijn lage cijfers.

Hieruit blijkt maar weer dat je gewoon van de domme wordt gehouden.

Maar, het is wat mij betreft een afgedane zaak. Wij gaan een ander weekend boeken en we weten al precies waar we naartoe gaan. 100% garantie op een gezellig weekend.

Met vriendelijke groet,
Kaatje

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 19:28
door Brahms
Zo, lucht het op Kaatje !
Je eerder sympathieke begin van dit topic over je klacht begint nu te veranderen in gehuil en geschop richting Oostappen, welke zich toch zeer correct opstelde in deze.

Bijzonder jammer dat je via verschillende wegen je zware ongenoegen aan het ventileren bent. En waar gaat het nu eigenlijk over, één (1) nacht wat minder geslapen waarvoor je een zeer ruime compensatie hebt ontvangen.
Ik wordt een beetje moe van je gedram en toonzetting. Het begint er een beetje op te lijken dat je Oostappen maximale schade wil toebrengen, terwijl ze eigenlijk (juridisch gezien) niets fout hebben gedaan !

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 20:15
door crazyme
Ik sluit mij aan bij brahms, ts lijkt een stampvoetend kind wat zich onredelijk opstelt.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 20:21
door Julie4444
KaatjesTopic schreef:- Op mijn slechte recensie op Zoover is door Oostappen een reactie richting Zoover gestuurd met de mededeling dat ik alleen maar een hoge compensatie wil en dat ik dat op die manier wil afdwingen. Die heb ik vandaag (9 augustus) ontvangen. Iedereen weet al en vooral Oostappen dat ik nergens recht op heb. Die reactie naar Zoover toe is niet gepast en heeft niets met mijn recensie te maken. Alleen maar om een slechte recensie weg te poetsen.
Wat was dan je doel, als dit niet zou zijn om een betere of hogere compensatie te krijgen?
KaatjesTopic schreef:In diezelfde reactie staat ook dat de waardebon in alle vakanties geldig is. Ook dit is foute informatie richting Zoover. De bon is helemaal niet geldig in alle vakanties, maar alleen in de herfstvakantie.
Dat is questionable, maar feit blijft dat de compensatie hoger is dan het oorspronkelijk afgenomen product, en zodoende dus gewoon prima coulance is.

Wat is nu eigenlijk het probleem?

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 20:39
door Har06
Julie4444 schreef:
KaatjesTopic schreef:- Op mijn slechte recensie op Zoover is door Oostappen een reactie richting Zoover gestuurd met de mededeling dat ik alleen maar een hoge compensatie wil en dat ik dat op die manier wil afdwingen. Die heb ik vandaag (9 augustus) ontvangen. Iedereen weet al en vooral Oostappen dat ik nergens recht op heb. Die reactie naar Zoover toe is niet gepast en heeft niets met mijn recensie te maken. Alleen maar om een slechte recensie weg te poetsen.
Wat was dan je doel, als dit niet zou zijn om een betere of hogere compensatie te krijgen?
KaatjesTopic schreef:In diezelfde reactie staat ook dat de waardebon in alle vakanties geldig is. Ook dit is foute informatie richting Zoover. De bon is helemaal niet geldig in alle vakanties, maar alleen in de herfstvakantie.
Dat is questionable, maar feit blijft dat de compensatie hoger is dan het oorspronkelijk afgenomen product, en zodoende dus gewoon prima coulance is.

Wat is nu eigenlijk het probleem?
snap jij dat niet ?? lees de topic en alle lijntjes eens op je gemak door en oordeel dan :roll:

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 21:10
door KaatjesTopic
Brahms schreef:Zo, lucht het op Kaatje !
Je eerder sympathieke begin van dit topic over je klacht begint nu te veranderen in gehuil en geschop richting Oostappen, welke zich toch zeer correct opstelde in deze.

Bijzonder jammer dat je via verschillende wegen je zware ongenoegen aan het ventileren bent. En waar gaat het nu eigenlijk over, één (1) nacht wat minder geslapen waarvoor je een zeer ruime compensatie hebt ontvangen.
Ik wordt een beetje moe van je gedram en toonzetting. Het begint er een beetje op te lijken dat je Oostappen maximale schade wil toebrengen, terwijl ze eigenlijk (juridisch gezien) niets fout hebben gedaan !

Eigenlijk lucht het helemaal niet op Brahms.

Oostappen ondervindt hier geen schade van hoor. Is ook helemaal niet de bedoeling. Wat ik wil, is dat mensen weten hoe ik een vakantie/weekend weg/overnachting heb ervaren. Goed of niet goed. En dat ook onderbouwt. Niet domweg lage cijfers geven en niets toelichten. Dat kan ook niet. In mijn recensie staat namelijk ook dat ik erken dat Oostappen juridisch gezien in zijn recht staat. Dat heb ik in deze topic ook meerdere malen benoemd. Dat zegt iets over de intentie waarmee ik de recensie en deze topic heb geschreven.

Wat nu gebeurt is dat de verschillende betrokken partijen op het verkeerde been gezet worden door het verstrekken van verschillende informatie. Dat kun je uit mijn reactie duidelijk halen die ik geplaatst heb onder het bericht van Sander. Dit kan niet. Een juridische afdeling kan mij geen mail sturen met de mededeling dat er verder geen meldingen waren van andere gasten en vervolgens wordt door een manager onder mijn topic gezet dat er 9 anderen gecompenseerd moesten worden. Dit geldt ook voor de info op de website. Dus, wat is er nu dan waar en wat niet? Daar heb je het communicatieprobleem en is niet een vorm van correct opstellen.

Het enige dat ik hoop is dat gasten die naar Oostappen Vakantieparken op vakantie gaan/willen niet tegen dezelfde problemen aanlopen als ik. Communicatie en eerlijk zijn naar je gasten toe is super belangrijk om een goede relatie met ze op te bouwen. Ik zoek dat niet meer met Oostappen, maar dat wil niet zeggen dat ik dat anderen niet gun. Leer dus van mijn 'fouten' is mijn advies.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 21:18
door KaatjesTopic
Julie4444 schreef:
KaatjesTopic schreef:- Op mijn slechte recensie op Zoover is door Oostappen een reactie richting Zoover gestuurd met de mededeling dat ik alleen maar een hoge compensatie wil en dat ik dat op die manier wil afdwingen. Die heb ik vandaag (9 augustus) ontvangen. Iedereen weet al en vooral Oostappen dat ik nergens recht op heb. Die reactie naar Zoover toe is niet gepast en heeft niets met mijn recensie te maken. Alleen maar om een slechte recensie weg te poetsen.
Wat was dan je doel, als dit niet zou zijn om een betere of hogere compensatie te krijgen?
KaatjesTopic schreef:In diezelfde reactie staat ook dat de waardebon in alle vakanties geldig is. Ook dit is foute informatie richting Zoover. De bon is helemaal niet geldig in alle vakanties, maar alleen in de herfstvakantie.
Dat is questionable, maar feit blijft dat de compensatie hoger is dan het oorspronkelijk afgenomen product, en zodoende dus gewoon prima coulance is.

Wat is nu eigenlijk het probleem?
Mijn doel is mensen te informeren zodat zij leren van mijn 'fouten' en te vertellen hoe ik mijn bezoek aan Oostappen heb ervaren en die was zoals al heel duidelijk is niet erg goed.

In mijn recensie geef ik ook duidelijk aan dat Oostappen juridisch in zijn recht staat.

Compensatie was al lang van de baan, dus mijn intentie kan nooit zijn geweest om een betere of hogere compensatie te krijgen. Wel om anderen te informeren. Zoover wordt eerder geraadpleegd door vakantiegangers, dan deze website.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 21:24
door Moneyman
Je miskent dat de beschikbare informatie van moment tot moment kan veranderen. Dat afdoen als leugens, op het verkeerde been zitten, misleidende informatie verstrekken vind ik veel te kort door de bocht. Je lijkt vast te zitten in je eigen visie op de situatie.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 21:25
door KaatjesTopic
crazyme schreef:Ik sluit mij aan bij brahms, ts lijkt een stampvoetend kind wat zich onredelijk opstelt.

Volgens mij heb ik nergens respectloos gereageerd. Graag wil ik dit zo houden. Ook naar mij toe.

Een onredelijke opstelling is perceptie. Ik vind mezelf zeer zeker niet onredelijk als ik zeg dat het vreemd is om hier een reactie van een manager van Oostappen te lezen waarin iets heel anders staat, dan de brief die ik heb ontvangen van hun juridische afdeling.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 21:31
door KaatjesTopic
Moneyman schreef:Je miskent dat de beschikbare informatie van moment tot moment kan veranderen. Dat afdoen als leugens, op het verkeerde been zitten, misleidende informatie verstrekken vind ik veel te kort door de bocht. Je lijkt vast te zitten in je eigen visie op de situatie.
Sander kan geen andere informatie hebben dan de juridische afdeling lijkt mij. Ik heb een brief waarin staat dat er geen meldingen waren van andere gasten. Hier lees ik iets heel anders... En natuurlijk heeft iedereen zijn/haar visie op bepaalde situaties.

Als je het gevoel krijgt dat er informatie is achtergehouden, ziet dat mensen van Oostappen zelf andere informatie verstrekken, dan word mijn visie daar ook weer door bepaald. Ik heb overigens nergens iemand van leugens beschuldigd.

Ik had het al losgelaten, totdat ik zag dat Oostappen zelf op mijn topic had gereageerd.
En nieuwsgierig als ik ben, wilde ik toch even kijken. Nu al spijt van eigenlijk :lol: :lol: :lol:

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 21:57
door KaatjesTopic
olaf79 schreef:
KaatjesTopic schreef:
GJvdZ schreef:Was het festival op het vakantiepark?
Nee, het festival vond 2 / 2,5 kilometer verderop plaats.
Omdat het aantal decibel behoorlijk hoog is bij zo'n festival, reikt het geluid erg ver weg. Wij hadden een stacaravan geboekt. Die is van metaal en resoneert als een gek. Als je in de caravan zit, dan lijkt het net of het festival naast je caravan plaats vindt. Buiten de caravan heb je er minder last van. Maar ja ... buiten slapen is natuurlijk ook geen optie ... :lol:
Oosttappen heeft niet voldaan aan zijn zorgplicht. Het is daarom mede verantwoordelijk voor de door uw gezin ervaren overlast. Een terugbetaling van 50% van de boeking lijkt me op zn plaats.
Olaf, een vakantiepark heeft niet de verplichting om te vermelden dat er festivals, feesten o.i.d. plaatsvinden. Dus geen zorgplicht zoals je dat mooi omschrijft. Dat heb ik nagevraagd en bevestigd gekregen. Dat neemt niet weg dat het een vakantiepark wel siert als ze dat wel doen.

Als gast heb je geen recht op financiële compensatie. Krijg je het aanbod van een waardebon, dan kun je dat accepteren of niet.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 22:42
door Brahms
KaatjesTopic schreef:.....
Sander kan geen andere informatie hebben dan de juridische afdeling lijkt mij. Ik heb een brief waarin staat dat er geen meldingen waren van andere gasten. Hier lees ik iets heel anders.......
Natuurlijk wel ! Die klachten kunnen later bij Oostappen zijn binnengekomen dan dat jij contact had met die "juridische afdeling".
Sander was dus in zijn reactie waarschijnlijk wat meer up to date.

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Geplaatst: 09 aug 2016 22:56
door KaatjesTopic
Brahms schreef:
KaatjesTopic schreef:.....
Sander kan geen andere informatie hebben dan de juridische afdeling lijkt mij. Ik heb een brief waarin staat dat er geen meldingen waren van andere gasten. Hier lees ik iets heel anders.......
Natuurlijk wel ! Die klachten kunnen later bij Oostappen zijn binnengekomen dan dat jij contact had met die "juridische afdeling".
Sander was dus in zijn reactie waarschijnlijk wat meer up to date.
Kan zijn, maar voordat ik als manager op een topic reageer, zou ik toch bij de betreffende afdeling eerst maar eens nagaan wat voor correspondentie er met de betreffende gast is geweest. Op die manier breng je een eenduidig verhaal naar buiten en schep je geen verwarring.

Die juridische afdeling is onderdeel van Oostappen zelf trouwens. Weet niet waarom je dat tussen aanhalingstekens zet.

Onze overnachting was van 26 op 27 juni. Onze klacht van 28 juni. +/- 14 dagen later waardebon ontvangen. Dezelfde dag mail met niet akkoord. 25 juli kreeg ik bericht van betreffende juridische afdeling waarin staat dat er verder geen meldingen waren en klacht afgewezen. Maand later dus. Sander zijn bericht is van 4 augustus.

Ik kan me niet voorstellen dat gasten een maand wachten met het uiten van een klacht. Bij klachten worden deze bij Oostappen binnen twee weken behandeld wat zeer redelijk is. Het is dan een aanname dat na 4 weken alle klachten toch wel mogen zijn ingediend en afgehandeld.