[quote="Willem-J
Dit heeft niets te maken met de vraag.
Dit is een mening dat de jeugd niet netjes met schooleigendommen omgaat.
Niet alleen de jeugd een heel groot deel van alle consumenten zijn gewoon te rauw met dat soort spul.
En dan hebben we het niet over de huis tuin en keuken prutsers die menen dat ze het allemaal zelf wel kunnen maken en als het dan fout gaat is de winkelier ineens een *******.
Ik begrijp het bericht van TS in de zin dat hij geen ernstige overlast wilt. En dat is zijn goed recht. In dit geval komt weken geen computer hebben neer op ernstige overlast. Dat is niet recht te praten met "we willen het product laten onderzoeken". Dus een vordering tot vervanging is toewijsbaar. De koper is niet verplicht om de verkoper in de gelegenheid te stellen om het product te onderzoeken. Op het moment dat het product vervangen is heeft de verkoper het bezit over het defecte product en kan zij het product laten onderzoeken.
2 of 3 weken geen laptop is geen zware overlast.
Een vordering tot vervanging krijg je nooit en te nimmer in dit stadium.
De koper is wel degelijk verplicht om mee te werken met de leverancier die bepaald nl herstel of vervanging en niet de klant.
Vanwege mijn werk al zat van dat soort zaken meegemaakt en allemaal zijn ze afgewezen omdat de leverancier niet zomaar een nieuwe gaat geven en hij naderhand met de schade zit van een gebruikte laptop.
Jij zet mensen op het verkeerde been je doet je voor als Jurist maar met verhaaltjes lezen alleen word je geen Jurist ook al denk jij van wel.
Niet, maar dat lijkt alfa er van te maken. Een vervangende laptop heeft ook weer licenties e.d., en kan daarna niet meer zo verkocht worden. Het argument "nodig voor de studie" is leuk, maar naar mijn weten hebben alle scholen tegenwoordig nog steeds gewoon computers die door leerlingen/studenten gebruikt kunnen worden.
Scholen hebben wel steeds meer de verplichting voor een laptop das wel zo, maar een school heeft ook leen laptops als er bv schade is.
Maar als jij als school bv 50 leen laptops hebt en leerlingen springen er zo ruw mee om zoals wij heel vaak meemaken ja dan kom je op een punt dat je geen leen materiaal meer hebt.
De opmerking van TS moet gelezen worden als de computer doet uit zichzelf x of y als ik de touchscreen gebruik om hem z te laten doen.
Na x-aantal dagen kan er een klein onderdeel kapot zijn gegaan. Een virus is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Je verzint maar wat daar ben je goed in schijnbaar.
In al mijn jaren als Expert in dit soort hardware waarbij ik ook ingehuurd word als onafhankelijke door verzekeringsmaatschappijen en toevallig ook MM zijn dit soort problemen altijd veroorzaakt door de klant.
Wil dat zeggen dat een klant nooit gelijk krijgt integendeel want ook een klant kan gelijk hebben bv hdd kapot of videokaart kapot noem maar op waarbij de warmte niet de doodsoorzaak is geweest.
Maar schermen kapot is altijd oorzaak klant ook al ontkennen ze dat nog zo hard, en niet aankomen scherm zat er te strak in want dat kan niet laptop schermen worden handmatig erin gezet past ie niet dan breekt het scherm terplekke dat kan ik jou op papier geven.
Touch-screen is een "laag" bovenop een "gewoon LCD" scherm. Als dat voor zichzelf begint of zoals TS stelt : "waarbij deze uit zichzelf begon te functioneren" dan komt dat ding echt niet door de eindcontrole.
Inderdaad maar Alfa denkt dat ie rechter is het enigste wat hij kan is lezen maar dat maakt hem geen Jurist want die maakt gehakt van hem met zijn onzin.
De wet is duidelijk alleen Alfa meent dat ie hier in Amerika is, niet elk geval staat specifiek in de wet bv dat je geen potlood tussen je laptop mag laten liggen staat wel in de handleiding maar ja wie leest dat.