LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toch betalen voor inschrijving onder voorbehoud

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
moederslink

Re: Toch betalen voor inschrijving onder voorbehoud

Ongelezen bericht door moederslink »

daaf555 schreef:.
deze reactie heb je verwijderd: toch zou het fijn zijn , nu we 14 dagen verder zijn , om het e.e.a terug te koppelen...
ik bedoel, we denken mee en reageren , maar zijn natuurlijk daarom ook benieuwd nd afloop, snap je? :?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet niet zo nodig of dit als een afwijkende voorwaarde uitgelegd moet worden. Er is door de topicstarter alleen aangegeven dat de inschrijving onder voorbehoud is. In principe is iedere inschrijving onder voorbehoud omdat iedere aspirant-cursist de mogelijkheid heeft zich zonder kosten een maand voor aanvang van de cursus, en met inachtneming van 75 euro administratiekosten, zich tussen een maand en 14 dagen voor aanvang van de cursus af te melden. Dus 'inschrijving onder voorbehoud' zegt niet zoveel. Maar dat is mijn interpretatie.

De cursus begon (als ik het goed begrijp) op 3 september, dus als de topicstarter uiterlijk 20 augustus zich had afgemeld, had de schade beperkt kunnen blijven tot 75 euro. En op 20 augustus wist hij/zij heus wel dat 3 september niet ging lukken. We praten dus over ongeveer 3 weken in augustus waarin de ts zich overeenkomstig de AV had kunnen afmelden. Naar mijn mening mocht de school ervan uitgaan dat de ts deze tijdsspanne bedoelde. En wie weet had de school nog bereid willen zijn om die 75 euro kwijt te schelden vanwege die mail. Maar de flexibiliteit houdt een keertje op.

Ach, als de school het voor de rechter brengt, zal de topicstarter de uitkomst ongetwijfeld nog een keertje posten.

*Edit: post aangepast betreffende data

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef: Nee, dat mag de school alleen dán verwachten als dat in de onderlinge communicatie een rol zou hebben gespeeld. En dat is niet het geval, in tegendeel, want TS heeft nu juist contact gezocht omdát de situatie waaruit zij acteerde afweek van hetgeen gebruikelijk is. De school mocht dus verwachten dat TS zich niet gebonden voelt aan de voorwaarden, en had dus uitdrukkelijk moeten melden als de school dat wél zou doen.
Volgens mij begint de communicatie met het inschrijven en daardoor zich akkoord verklaren met de algemene voorwaarden... Dat de ts tegelijkertijd verklaart dit onder voorbehoud te doen en dat hij in augustus contact opneemt betekent nog niet dat de algemene voorwaarden ineens niet meer van toepassing zijn of dat er van afgeweken zou moeten worden. Als ze vóór de 20e had gereageerd was het ook in augustus.

Ik blijf erbij dat de school er van uit mocht gaan dat de inschrijving onder voorbehoud gedaan werd met inachtneming van de algemene voorwaarden, die immers op de website duidelijk gecommuniceerd zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Moneyman schreef: Nee, dat mag de school alleen dán verwachten als dat in de onderlinge communicatie een rol zou hebben gespeeld. En dat is niet het geval, in tegendeel, want TS heeft nu juist contact gezocht omdát de situatie waaruit zij acteerde afweek van hetgeen gebruikelijk is. De school mocht dus verwachten dat TS zich niet gebonden voelt aan de voorwaarden, en had dus uitdrukkelijk moeten melden als de school dat wél zou doen.
Volgens mij begint de communicatie met het inschrijven en daardoor zich akkoord verklaren met de algemene voorwaarden... Dat de ts tegelijkertijd verklaart dit onder voorbehoud te doen en dat hij in augustus contact opneemt betekent nog niet dat de algemene voorwaarden ineens niet meer van toepassing zijn of dat er van afgeweken zou moeten worden. Als ze vóór de 20e had gereageerd was het ook in augustus.

Ik blijf erbij dat de school er van uit mocht gaan dat de inschrijving onder voorbehoud gedaan werd met inachtneming van de algemene voorwaarden, die immers op de website duidelijk gecommuniceerd zijn.
Het door mij vetgedrukte deel is cruciaal: dat betekent het namelijk juist wél. De school stelt (algemene) voorwaarde, TS stelt daar een expliciete voorwaarde tegenover. De school bevestigd dat die akkoord is en laat na aan te geven dat de term "in augustus" door hen strikter zal worden opgevat dan door TS bedoeld was. En juist dát maakt dat de school hier nooit haar gelijk zal krijgen. Uit de algemene omschrijving van TS was immers duidelijk op te maken dat "in augustus" een ruim begrip is.

En ja, als ze voor 20 augustus had gereageerd, was dat inderdaad ook "in augustus". Maar dat het engere waar is, maakt niet ineens dat het ruimere onwaar is.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:De school mocht dus verwachten dat 'contact in augustus' in overeenstemming is met de AV, dus begin augustus. En dat de topicstarter de annuleringstermijn van een maand in acht zou nemen.
Nee, dan had je school moeten aangeven voor 14 augustus of in de eerste week van augustus o.i.d. .
witte angora schreef:Wat de voorwaarden zijn: de topicstarter heeft online geboekt, ik neem aan dat de annuleringsvoorwaarden gewoon op de website staan en dat de topicstarter daar gewoon kennis van had kunnen nemen vóórdat hij zich aanmeldde.
Algemene voorwaarden zijn niet van toepassing door deze enkel op een website te plaatsen.

Gesloten