LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoper weigert aankoopbewijs op te sturen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
moederslink

Re: Verkoper weigert aankoopbewijs op te sturen.

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef:Ik pretendeer ook helemaal niet dat het constructief is, of dat ik zelf zo zou handelen (dat zou ik namelijk niet). :lol:
Hoezo :lol: :x ...waarom opper je het dan ?
Het is echter wel een optie, en ik geloof dat TS zelf mag uitmaken hoe hij wenst te handelen, zolang maar binnen de kaders van de wet
Hoezo is chantage of aangeven bij de FIOD een optie? Ze zien je aankomen daar .....er is vooralsnog nul komma nul bewijs immers??
Beiden zijn fout dus niks chantage of aangeven, klaar! :mrgreen:

moederslink

witte angora schreef: Weet je zeker dat dit binnen de kaders van de wet is? 'Als jij niet doet wat ik zeg geef ik je aan en als jij wel doet wat ik zeg mag je van mij doorgaan met zwart werken'
Niets aan toe te voegen, wa, goed punt!

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:
Julie4444 schreef:Ik pretendeer ook helemaal niet dat het constructief is, of dat ik zelf zo zou handelen (dat zou ik namelijk niet). :lol:
Hoezo :lol: :x ...waarom opper je het dan ?
Het is echter wel een optie, en ik geloof dat TS zelf mag uitmaken hoe hij wenst te handelen, zolang maar binnen de kaders van de wet
Hoezo is chantage of aangeven bij de FIOD een optie? Ze zien je aankomen daar .....er is vooralsnog nul komma nul bewijs immers??
Beiden zijn fout dus niks chantage of aangeven, klaar! :mrgreen:
Als het een zwarte handelaar betreft is aangeven bij de FIOD geen misdrijf, maar juist behulpzaam omdat zwarte handelaren vaak frauderen/belasting ontduiken, waardoor wij als samenleving juist meer moeten betalen.

Als TS aangeeft dat hij dit van plan is omdat de handelaar naar zijn idee niet aan de verplichtingen voldoet dan is daar ook niets mis mee.

Waarom ik het opper? Omdat ik van mening ben dat iedere vraagsteller recht heeft op alle opties, ook al zouden wij bepaalde opties niet uitvoeren.
witte angora schreef: Weet je zeker dat dit binnen de kaders van de wet is? 'Als jij niet doet wat ik zeg geef ik je aan en als jij wel doet wat ik zeg mag je van mij doorgaan met zwart werken'
Aangeven is geen verplichting, en ook niet tegen de wet. Als TS daar voorwaarden aan wil koppelen moet TS dat zelf weten.

moederslink

Als TS aangeeft dat hij dit van plan is omdat de handelaar naar zijn idee niet aan de verplichtingen voldoet dan is daar ook niets mis mee.
Als TS daar voorwaarden aan wil koppelen moet TS dat zelf weten.
Je kaatst de bal naar de TS , maar ik heb het haar niet horen opperen, jij kwam er mee , dus het is niet terecht dat je er nu deze draai aan geeft. :x
Eet smakelijk....ik hou erover op.

High_hills

Ongelezen bericht door High_hills »

Ik heb inderdaad niets vermeld over aangeven bij FIOD.
Woensdag ga ik nogmaals langs.We zien wel hoe het afloopt.

Ik heb al wel raad gevraagd aan mijn rechtsbijstandverzekeraar.Mocht er woensdag iets niet correct verlopen,gaan zij aan de slag.

Het was inderdaad mijn keuze om zo ver te rijden voor aankoop.Maar niet om dit nogmaals x aantal keer te moeten doen.

Ja,ik weet dat ik onderzoeksplicht heb maar die strekt zich niet uit in die mate dat ik onder de koets moet gaan kruipen.
Bovendien heeft de handelaar ook meldingsplicht.

Aan diegene die vinden dat ik zelf niet 'koosjer' ben om bij deze man te kopen,wil ik zeggen dat ik perfect kan aantonen waar mijn geld vandaan kwam
en ik voor aankoop niet wist hoe deze man zijn zaakjes regelde.

moederslink

Ik hoop dat jullie on speaking terms blijven woensdag......daar win je uiteindelijk het meeste mee.
Hij krijgt nu de kans het op te lossen en ik hoop tot tevredenheid en check dit dan zelf ook extra goed .
Je hebt er een hoop geld voor betaald en je les wel geleerd neem ik aan.
Ga nog wel dat telefoongesprek - luid en duidelijk - voeren en neem dit op, met aankoopdatum, prijs en manco.s vd koets en dat dit nu gratis wordt hersteld en welke " garanties " je mag verwachten . De bon op zich is niet eens het allerbelangrijkste als verder alles toch op band staat.

NB : vwb dat " koosjer " , nou ik gaf al aan dat velen gebruik maken van zwartwerkers hoor...of het nu schilders, poetshulpen, hoveniers of behangers of belastingadviseurs zijn ( mag niet, maar het gebeurt wel ) .

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta »

High_hills schreef:Ik ben particulier.Hij is handelaar en levert geen enkel bewijs van verkoop af.

Stel dat ik die nodig heb voor de garantie.Wat dan?
En wat met de (diefstal/brand/aanhanger) verzekering?Ik heb iets nodig om te bewijzen dat ik de koets gekocht heb en wat de prijs was.
Ik heb het idee dat u een beetje eigenwijs bent! U heeft allang (ook op een ander forum) het juiste advies gekregen van "Uw Jurist". Maar u blijft maar door zeuren met steeds hetzelfde. U heeft inmiddels voldoende bewijs dat u een aankoop heeft gedaan bij deze handelaar. Wat wilt u nu nog meer..??

Mocht u er toch overheen gelezen hebben, dan plaats ik hieronder nog even het advies van "Uw Jurist".

Uw Jurist » 15 sep 2016 12:04

Zoals ik u al op een ander forum adviseerde, gebruik de mail of opname van een telefoongesprek (hoeft u niet aan te kondigen) als bewijs van aankoop en als bewijs dat u de koop mag ontbinden en uw geld terug krijgt.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Uw Jurist

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Maar niet om dit nogmaals x aantal keer te moeten doen.
hoe had u dan gedacht om zaken onder garantie op te lossen?
staat los van dat gedoe rondom dat aankoopbewijs namelijk. En verkoper lijkt ook niet te trachten onder garantiezaak uit te komen.

Komt mij voor dat er niet goed nagedacht is over de consequenties van zaken op grote afstand kopen.
Zeker dit soort dingen.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

overigens heb ik nog nooit voor verzekeraar oid hoeven aantonen wat ik voor een auto of aanhanger auto betaald heb. Een eigen verklaring voldeed. Zeker wanneer het artikel normaal geprijsd is, dus niet fors boven normale gemiddelden zit.

High_hills

Ik ben dus woensdag 21/09 met de koets terug gegaan.
Ter plaatse werd mij gevraagd om alle fouten en wat er niet correct was te noteren alsook hoe ik de koets dan precies wilde hebben.
Jammer dat men niet gevraagd had om dit thuis te doen aangezien ik er zeer lang mee bezig ben geweest en ik ongetwijfeld nog enkele stukjes vergeten ben.Er werd me niet vermeld dat alles zou worden gemaakt zoals ik het hebben wou.Wel dat hij dit aan de bouwer ging vragen.
De week erop zou hij me bellen als hij meer informatie had van de bouwer.
Ik heb een aankoopbonnetje verkregen na aandringen en na nog meer aandringen een bewijsje dat de koets daar bleef.
Er werd me gevraagd alle losse toebehoren ook bij hem achter te laten,mocht hij een koper hebben voor mijn koets.
Ik kon ook een ander model in ruil krijgen met alles erop en eraan.Hier heb ik niet mee ingestemd omdat het metaal van dat model niet zo sterk is,dit niet het model is wat ik wou en de waarde ervan niet overeenkomt met wat ik betaald heb voor de mijne (waarde is ca.1500 € minder).
Natuurlijk werd er nog veel meer gediscussieerd door hem en zijn vrouw maar niets wat iets kon bijbrengen tot de oplossing van het probleem.
De volledige conversatie werd opgenomen.

De week erop ben ik niet gecontacteerd geweest.

Maandag 03/10 heb ik dan maar een mail gestuurd met de vraag of men al wat meer informatie had over de koets.
Die werd niet beantwoord.
Deze avond kreeg ik plots een telefoontje van hem.Dit kwam ongelegen omdat net op dit moment mijn partner niet thuis was en ik geen andere telefoon had om het gesprek op te nemen.
De bouwer wil de koets dus niet maken zoals ik hem hebben wou.Slechts gedeeltelijk wil hij dit gratis doen.Wil ik hem exact zoals hij moest zijn,moet ik 650 € bijbetalen.
Ik heb de dealer de vraag gesteld waarom hij hier niet tegenin komt aangezien de bouwer toch in opdracht van hem werkt.Nou dat kon hij dus niet.Bouwer beslist.De dealer heeft zelf foute informatie bij de bestelling door gegeven aan de bouwer en dat wil hij ook niet meer corrigeren.

De oplossing was te nemen of te laten.

Ik heb de vraag gesteld om deze info ook op mail te bevestigen.Dit weigerde hij resoluut.
Ik moet hem een mail sturen met wat ik nou ga doen en hoe ik hem hebben wil.
Waarna hij het gesprek beëindigde.

moederslink

High_hills schreef:Ik ben dus woensdag 21/09 met de koets terug gegaan.
Ter plaatse werd mij gevraagd om alle fouten en wat er niet correct was te noteren alsook hoe ik de koets dan precies wilde hebben.
Jammer dat men niet gevraagd had om dit thuis te doen aangezien ik er zeer lang mee bezig ben geweest en ik ongetwijfeld nog enkele stukjes vergeten ben.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom je deze mankementen niet al lang , thuis, op papier had gezet :x
Ik neem aan dat je ook niet de adviezen hebt opgevolgd om van te voren een telefoontje te plegen en dit gesprek op te nemen?
Je bent in de aap gelogeerd met deze handelaar en mijn advies zou zijn: de koets daar laten, het volledige aankoopbedrag retour en met een ander , dichterbij, in zee gaan.
Wat een gedoe en gezeur! Of je bent zelf misschien te veeleisend of deze kerel deugt echt niet! :evil:

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Beste High_Hills, dacht je nu echt dat deze verkoper al jou punten geheel, gratis ging verhelpen/herstellen ?

Bij het doorlezen van het topic kon ik al ruim van te voren voorspellen dat het zo ging lopen. Nu staat de koets weer bij de verkoper, incl alle spullen.
Nog even en hij verkoppt jou eigendom aan een ander, zie dan je geld maar terug te krijgen.......

High_hills

moederslink schreef: Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom je deze mankementen niet al lang , thuis, op papier had gezet :x
Ik neem aan dat je ook niet de adviezen hebt opgevolgd om van te voren een telefoontje te plegen en dit gesprek op te nemen?
Je bent in de aap gelogeerd met deze handelaar en mijn advies zou zijn: de koets daar laten, het volledige aankoopbedrag retour en met een ander , dichterbij, in zee gaan.
Wat een gedoe en gezeur! Of je bent zelf misschien te veeleisend of deze kerel deugt echt niet! :evil:
Ik heb van te voren gemaild met hen.In mail staat dat men de koets wil maken tot mijn volle tevredenheid.
Wat dus weer niet waar blijkt te zijn.

Kan ik nu direct per aangetekende zending het aankoopbedrag retour eisen?Of moet ik hem eerst aangetekend in gebreke stellen voor de mankementen?

High_hills

BL2 schreef:Beste High_Hills, dacht je nu echt dat deze verkoper al jou punten geheel, gratis ging verhelpen/herstellen ?

Bij het doorlezen van het topic kon ik al ruim van te voren voorspellen dat het zo ging lopen. Nu staat de koets weer bij de verkoper, incl alle spullen.
Nog even en hij verkoppt jou eigendom aan een ander, zie dan je geld maar terug te krijgen.......
Natuurlijk had ik dat vermoeden na alles wat deze man uitgekraamd had.
Ik moest ermee terug om hem de kans te geven tot herstelling.

moederslink

High_hills schreef: .........Er werd me gevraagd alle losse toebehoren ook bij hem achter te laten,mocht hij een koper hebben voor mijn koets
Ik snap dit niet .....is dit als optie dan ook genoemd bij je laatste bezoek ? ?
Lekker is dit, nu ligt alles bij hem.. :evil:
.....De oplossing was te nemen of te laten .
Jullie komen hier niet uit! Zoals ik al zei: of jij bent te veeleisend of deze kerel deugt echt niet !
Mijn oplossing? In gebreke stellen, geld retour en het laten....
Anders eens een jurist raadplegen ( Juridisch loket) en hem/ haar laten helpen of misschien heeft " onze " jurist Monique een passend antwoord.

High_hills

Zoals ik het begrepen had,kreeg ik een andere wagen als hij de mijne kon verkopen.Hij was daar wel niet heel duidelijk in.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

High_hills schreef:Ter plaatse werd mij gevraagd om alle fouten en wat er niet correct was te noteren alsook hoe ik de koets dan precies wilde hebben.
Hmm, ok, dus niet alles wat fout was herstellen, maar dus ook aanpassen aan uw wensen die in eerste instantie niet bij de verkoop hoorden?
High_hills schreef:Wil ik hem exact zoals hij moest zijn,moet ik 650 € bijbetalen.
En is dat geld voor het aanpassen aan uw wensen, of is dit uitsluitend voor het herstellen van de defecten? Als het is voor het aanpassen aan uw wensen, is het niet raar dat u voor meerwerk ook meer geld betaalt. Als die 650 euro alleen is voor het herstellen van de defecten/fouten, zou de verkoper hier gewoon voor op moeten draaien.
High_hills schreef:Zoals ik het begrepen had,kreeg ik een andere wagen als hij de mijne kon verkopen.Hij was daar wel niet heel duidelijk in.
Natuurlijk mag hij niet zomaar uw eigendom verkopen zonder overleg met u.

High_hills

berndv schreef:
High_hills schreef:Ter plaatse werd mij gevraagd om alle fouten en wat er niet correct was te noteren alsook hoe ik de koets dan precies wilde hebben.
Hmm, ok, dus niet alles wat fout was herstellen, maar dus ook aanpassen aan uw wensen die in eerste instantie niet bij de verkoop hoorden?
High_hills schreef:Wil ik hem exact zoals hij moest zijn,moet ik 650 € bijbetalen.
En is dat geld voor het aanpassen aan uw wensen, of is dit uitsluitend voor het herstellen van de defecten? Als het is voor het aanpassen aan uw wensen, is het niet raar dat u voor meerwerk ook meer geld betaalt. Als die 650 euro alleen is voor het herstellen van de defecten/fouten, zou de verkoper hier gewoon voor op moeten draaien.
Alles wat moet aangepast worden,was bij mijn bestelling van de wagen bij.De dealer heeft meermaals toegegeven dat de wagen niet is zoals ik hem besteld had en heeft op eigen houtje aanpassingen doorgegeven aan de fabrikant.Dit heb ik nu ook opgenomen tijdens het gesprek ter plaatse.

Dus als de dealer niet op eigen houtje,zonder me hiervan te informeren,alles correct had doorgegeven,zou ik nu geen 650 € extra moeten betalen.
De fabrikant wil nu dus de koets niet aanpassen zonder hiervoor extra betaald te worden net omdat de dealer die aanpassingen heeft doorgegeven.
Begrijpelijk,echter is dit niet mijn probleem en moet de dealer dit oplossen.

Gesloten