@BreejKC
BreejKC schreef:Beste PP. Ik verwijs hierbij nog maar even naar mijn eerste reactie op u. Niet zozeer voor u, want voor u is het opgelost. Mijn felicitaties. Meer is deze reactie als waarschuwing voor lezers die in een zelfde soort situatie terecht komen.
Ik raadde aan als persoon, in vergelijkbare kwesties, met de communicatie naar grote zorgverzekeraars, zoals VGZ of weigerachtige hulpverleners, bijvoorbeeld apothekers te stoppen. Persoonlijke acties hebben weinig tot geen resultaat bij machthebbers als zorgverzekeringen en degenen die daar contracten mee af moeten sluiten. Die laatste groep heeft een dubbele pet op. Aan de ene kant de zorg voor de patient, aan de andere kant vriendjes blijven met de zorgverzekeraars om zoveel mogelijk contracten binnen te slepen. U mag 1x raden wie daarbij het onderspit delven.
Eveneens vermeldde ik dat het starten van, of het dreigen met, een kort geding waarschijnlijk veel meer effect zou sorteren. PP schrijft het zelf al. Alleen de dreiging door de advocaat, of voor wie het heeft een jurist van een rechtsbijstandverzekering, deed de zorgverzekeraar op zijn grondvesten schudden. Tot een kort geding hoefde het niet eens te komen, omdat ze bij die zorgverzeraars wel degelijk weten dat ze bij een juridische procedure in vergelijkbaar geval aan het kortste eind trekken.
Moraal van dit verhaal: Zeur als persoon niet te lang door met weigerachtige zorgverzekeraars etc. Begint het te lijken op 'trekken aan een dood paard', en bent u vrij zeker van uw zaak, klim dan in de hoogste juridische boom (kort geding, geschillencommissies). Ook in deze kwestie ziet u welk positief effect dit uiteindelijk bewerkstelligt.
Er is nu ruim een week voorbij gegaan nadat mijn advocaat een ultimatum stelde aan VGZ.
Saillant detail is dat ik totaal maar dan ook totaal niets heb vernomen van VGZ. Geen telefoon, geen brief en ook geen email.
Evenzo mijn advocaat die alleen een zéér kort email kreeg van klantencontact van VGZ dat het, ook per email verzonden ultimatum, door was gegeven aan de klachtenafdeling. O ja er was ook nog vermeld dat als
Mevrouw NN nog vragen had, kon deze worden gesteld aan de ondertekende persoon van deze email.
Mevrouw NN dat was mijn persoontje dus, ondanks dat er diverse malen in het email met het ultimatum van mijn advocaat stond dat ik een man ben!!!
Alleen jammer dat ik nooit de email heb ontvangen met die enorme blunder.
Dat was het enigste email die mijn advocaat heeft gehad van VGZ m.b.t. het gestelde ultimatum. Er is daarna totaal niet meer gereageerd door VGZ naar mijn advocaat.
De informatie kregen wij, mijn Advocaat en mijn persoontje, alleen via mijn apotheek die melde dat VGZ telefonisch contact had gezocht en de apotheek opdracht gaf om het middel 'LIPITOR' aan mij te verstrekken en dat de kosten hiervan door VGZ aan de apotheek zou worden vergoed. De apotheek melde dat VGZ zowel mijn advocaat als mij daarvan op de hoogte zou stellen.
Dat is echter niet gebeurd en heeft zowel mijn advocaat, als mijn persoontje, totaal niets meer vernomen van VGZ.
Kennelijk is dat de policy van VGZ die blijkbaar denkt op deze volstrekt verwerpelijke manier men met de belangen van de bij hun verzekerden denkt te kunnen omgaan.
Voor allen die ook bij VGZ verzekerd zijn is wellicht deze 'Never ending story' een leerzaam en verhelderend gebeuren!!
Voor mij in ieder geval een reden om in het nieuwe jaar snel naar een 'echte' zorgverzekeraar over te stappen.