Pagina 3 van 3

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 30 nov 2016 09:18
door Klaas Jan
pupkes schreef:Ik dacht toch dat ik het probleem duidelijk omschreven had gezien de reacties van de lezers .
Nee, dat deed u tot nu toe niet, maar bij deze uiteindelijk wel. En om deze info draait het uiteindelijk allemaal in uw verhaal.
Ik wens u veel succes bij een eventuele rechtsgang.

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 30 nov 2016 09:49
door witte angora
pupkes schreef: De site is Westwing.
Ik maar denken dat het een grote bekende site is, zoals je al die tijd aangaf. Sorry, maar ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik vind het ook een heel onsympathieke site: zonder je emailadres of in te loggen via facebook kom je er niet op. Ik ben toch echt niet van plan mijn mailbox of facebook vol te laten spammen door een bedrijf waarvan ik nog nooit gehoord heb of waarvan ik geen idee heb of ze wel dingen verkopen die ik zou willen.

En ja, je geeft nu voor het eerst duidelijkheid over hoe of wat. Louis Vuitton is megaduur, ik kan me niet indenken dat daar ooit 85% korting op gegeven zal worden. Juist omdat het een exclusief merk is.

Hoeveel korting zou je nu krijgen, als je die twee tassen alsnog bestelt? Het verschil in wat je dacht te krijgen en wat je nu kunt krijgen is het verschil waarvoor je al dan niet naar de rechter kunt. Maar bedenk: als je in het ongelijk wordt gesteld, ben je een hoop proceskosten kwijt.

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 30 nov 2016 10:04
door stofzuigertje
Een lederen jas bij andere winkel in verkeerde kleur en laatste in die maat, ja dan is van €298,- voor €25,- mogelijk.

Deze knal rode leder, mijn zoon wilde juist voor de SP Rood actie niet de plastic zak zweterige en met witte ster erop gemaakt....
Ja, deze jas was prima kwaliteit en wegens foute kleur en laatste meer dan 85% korting is mogelijk.

Ook de Louis Vuitton kan zo wel eens extreem als klanten lokker verkocht worden, maar dan meestal 1stuks in foute kleur.
Maar omdat je er gelijk 2 kocht en de voorraad vermoedelijk erg snel op was, en dan moeten ze wel reageren.
Dit is onder de inkoop en mag niet eens.
Merk producten in aanbieding is vaak aan regels gebonden en als ze wel zouden leveren bestaat de kans dat ze dit merk niet meer mogen verkopen wegens markt verpesten en dus is de €50,- bon wel redelijk gezien het merk.

Bij een huismerk of merkloze of andere minder grote zou het wel kunnen.
Als ik deze tas zou willen, voor €90,- zou ik toch eerst iets gelijkwaard op Ali Express zoeken!

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 30 nov 2016 19:45
door alfatrion
stofzuigertje schreef:Dit is onder de inkoop en mag niet eens.
Waarom zou dat niet mogen? En waar staat dat?

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 01 dec 2016 11:07
door stofzuigertje
Bij sigaretten, medicijnen en bepaalde merk artikelen moet je voor je die kunt verkopen eerst de voorwaarden accepteren als winkelier!

Enkele dure merken mogen alleen door dealers verkocht worden.
Ja 99% is normaal maar enkele producten mogen alleen voor adviesprijs aangeboden worden.

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 01 dec 2016 12:20
door alfatrion
Ik zie geen enkele grond voor die stelling.

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 01 dec 2016 12:25
door Teunbosseman
stofzuigertje schreef:Bij sigaretten, medicijnen en bepaalde merk artikelen moet je voor je die kunt verkopen eerst de voorwaarden accepteren als winkelier!

Enkele dure merken mogen alleen door dealers verkocht worden.
Ja 99% is normaal maar enkele producten mogen alleen voor adviesprijs aangeboden worden.

Ja, je noemt precies een paar producten welke wettelijk zijn vastgesteld en zijn uitgezonderd van enige kortingsacties oid.
Of heb jij soms wel eens meegemaakt dat een pakje marlboro / paracetamol 1+1 gratis is ?

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 01 dec 2016 12:46
door Moneyman
Er zijn wel merken die een strikt prijsbeleid hanteren, en waarbij het einde dealerschap betekent als je je niet aan de prijsafspraken houdt. Het mag allemaal niet, maar gebeurt wel. Alleen is dat voor deze casus niet relevant omdat je als consument nooit kunt weten of er op de achtergrond dergelijke afspraken meespelen, zodat dat voor het cruciale gerechtvaardigd vertrouwen niet meespeelt.

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 01 dec 2016 16:30
door alfatrion
Ik las de opmerking van stofzuigertje binnen het wettelijk kader. Dat sommige merken het niet goed vinden als hun producten voor andere prijzen worden aangeboden, betekent nog niet dat het ook wettelijke gezien niet mag.

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 01 dec 2016 16:55
door pupkes
Normaal klopt de stelling dat zulke merken alleen door eigen dealers verkocht mogen worden, maar hier betreft het vintage tassen , geen nieuwe tassen.
Daarbij zijn deze regels niet van toepassing.

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 02 dec 2016 08:50
door sjohie
pupkes schreef:
berndv schreef:
pupkes schreef:Het gaat om twee originele vintage Louis Vuiton tassen die aangeboden én aan mij verkocht zijn voor 129 en 229 euro.
Nadat zij de koop hebben geannuleerd werd de prijs naar 599 en 469 verhoogd.
Deze tassen worden over het algemeen voor hoge prijzen verkocht , dus hun prijs i.c.m. de ( tot ) 85 % korting was voor mij plausibel en gaf geen reden tot twijfel over de lage prijs.
De site is Westwing.
hmm, als ik een beetje op internet kijk kost een tweedehands louis vuiton al om en nabij de 600 euro en meer. Een nieuwe voor dat geld is dan wel heel erg weinig en zou op zich reden zijn om te kijken naar het otto-arrest.
Klopt, maar hun stunten met een korting tot 85 % en als je dat met elkaar verrekend is die lage prijs niet bedenkelijk voor de koper.
600 euro min 85 % = 90 euro.
Plus onderaan mijn aankoop bevestiging staat ook nog eens "*je hebt €1.110,00,- bespaard t.o.v. de aanbevolen winkelprijs" tja........
Volgens mij mogen samples, wat ze zeggen op dat plaatje, doorgaans niet los verkocht worden, en wordt dat bij het ter beschikking stellen aan een winkel ook duidelijk gecommuniceerd. Dat is bijvoorbeeld bij parfums altijd zo, veel producten die je tijdens een actie krijgt, staat het ook duidelijk op. Ik ben benieuwd wat LVMH hier van vindt..

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 09 dec 2016 13:46
door Radar
Dit leek ons een interessante kwestie om voor te leggen aan ConsuWijzer en er een artikel aan te wijden. Zie http://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulp ... s-mag-dat/

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 09 dec 2016 16:31
door Julie4444
Radar schreef:Dit leek ons een interessante kwestie om voor te leggen aan ConsuWijzer en er een artikel aan te wijden. Zie http://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulp ... s-mag-dat/
Leuk hoor, maar jullie lijken het halve verhaal maar te hebben voorgelegd aan ConsuWijzer.

Als je namelijk bijvoorbeeld hier kijkt zie je dat de prijs van tweedehands handtassen heel veel(!) hoger ligt dan wat TS dacht te gaan betalen voor nieuwe tassen....

Lijkt me dus dat die 85% korting die TS dacht te hebben misschien wel heel erg wishful thinking was en dat ze er helemaal niet van kon uitgaan dat die prijs klopte.

Je koopt toch ook geen gloednieuwe iPhone voor €115?

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Geplaatst: 09 dec 2016 16:57
door alfatrion
Mij valt tegen dat het percentage van 85% niet terugkomt in de beoordeling.