LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regels verkoop 'tweedehandswinkels'

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Guardian72
Contacteer:

Re: Regels verkoop 'tweedehandswinkels'

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Volgende update.
Volgens politie worden in beslag genomen apparatuur pas teruggegeven als de winkel een verklaring van afstand tekent - wat deze niet willen doen.
Nu is het dus wachten op arrestatie en veroordeling verdachte (die de politie op het oog heeft, maar is iemand zonder vaste woon en/of verblijfplaats) voordat de rechter of de OvJ beslist of wij de apparatuur terug gaan krijgen. Kan dus nog even duren.

Guardian72
Contacteer:

De status van de vorige update is niet veranderd.
Politie heeft verdachte nog niet te pakken - wij wachten dus nog langer op onze spullen.

Guardian72
Contacteer:

Laatste status update:
Politie heeft verdachte gepakt (vanwege drugsbezit).
De rechtszaak is geweest - bij de inhoudelijke behandeling ben ik aanwezig geweest.
Deze zaak was verdachte er voor tenminste 5 zaken inbraak en/of heling. Hij hield vol dat hij niet bij ons heeft ingebroken - maar alleen voor "een vriend" de laptops heeft ingeleverd bij Used Products in Amsterdam (2 filialen).

Uitspraak rechter - ondertussen onherroepelijk :
- De door de politie in beslag genomen laptops zijn weer van ons.
- De verdachte dient ons 2200 euro schadevergoeding te betalen. (we gaan er van uit dat dit een kansloze zaak is, kale kikker enz) maar het CJIB gaat dit proberen te innen.

Verder 15 maanden gevangenis, en daarna een verplicht behandeltraject.

Al met al balen we natuurlijk dat het gebeurd is, maar in elk geval tevreden dat de dader in ieder geval niet 'zomaar' weg mag.

Guardian72
Contacteer:

crazyme schreef:
Ik ben erg benieuwd of de politie de inkoopprijs boven water krijgt. En zo niet, of dat een fiscaal onderzoekje waard is.
Volgens de OvJ tijdens inhoudelijke zitting over deze zaak heeft Used Products zo`n 3000 Euro betaald voor de machines.
Let wel - 2 machines van 2300 EUR en 5 van 1500 EUR - nog geen 3 maanden oud.
Dus, ook de heler is belazerd .. maar daar kan ik niet van wakker liggen.
Used Products is dat geld kwijt - en zal verder via civiele procedure moeten zien of ze nog wat kunnen verhalen.

webshopeigenaar14

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Guardian72 schreef:Laatste status update:
Politie heeft verdachte gepakt (vanwege drugsbezit).
De rechtszaak is geweest - bij de inhoudelijke behandeling ben ik aanwezig geweest.
Deze zaak was verdachte er voor tenminste 5 zaken inbraak en/of heling. Hij hield vol dat hij niet bij ons heeft ingebroken - maar alleen voor "een vriend" de laptops heeft ingeleverd bij Used Products in Amsterdam (2 filialen).

Uitspraak rechter - ondertussen onherroepelijk :
- De door de politie in beslag genomen laptops zijn weer van ons.
- De verdachte dient ons 2200 euro schadevergoeding te betalen. (we gaan er van uit dat dit een kansloze zaak is, kale kikker enz) maar het CJIB gaat dit proberen te innen.

Verder 15 maanden gevangenis, en daarna een verplicht behandeltraject.

Al met al balen we natuurlijk dat het gebeurd is, maar in elk geval tevreden dat de dader in ieder geval niet 'zomaar' weg mag.
Goed om te horen!

Ik ben overigens wel benieuwd naar het spreekwoord van de kale kikker. Die ken ik nog niet!

Guardian72
Contacteer:

webshopeigenaar14 schreef: Ik ben overigens wel benieuwd naar het spreekwoord van de kale kikker. Die ken ik nog niet!
* je kunt van een kikker geen veren plukken (=er valt niets te halen bij iemand die niets heeft) (bron: http://www.woorden.org/spreekwoord.php? ... %20plukken)

Ik denk dat het een variatie is van "Van een kale kip kun je geen veren plukken"

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Guardian72 schreef:Volgens de OvJ tijdens inhoudelijke zitting over deze zaak heeft Used Products zo`n 3000 Euro betaald voor de machines.
Let wel - 2 machines van 2300 EUR en 5 van 1500 EUR - nog geen 3 maanden oud. Dus, ook de heler is belazerd .. maar daar kan ik niet van wakker liggen.
Hm... nieuwwaarde was dus € 6100 euro. Dat daar nog de helft van betaald is, is geen slechte deal hoor. 10 minuten nadat jij die dingen had gekocht, waren ze al fors afgeschreven... voor de heler is dit een hele goeie deal!

Gesloten