LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht signaal van T-Mobile!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Hoe beoordeelt u het bereik van T-Mobile over het algemeen?

Zeer slecht
4
36%
Slecht
2
18%
Matig
0
Geen stemmen
Voldoende
0
Geen stemmen
Goed
5
45%

Totaal aantal stemmen: 11

Gast

Re: Slecht signaal van T-Mobile!

Ongelezen bericht door Gast »

T-Mobile he!!!

Vergeet het verder maar!!! Ze geven toch geen ene m oer aan klanten!!!

Kijk maar op alle forums, T-Mobile heeft verreweg de meeste klachten!!!

??

Ongelezen bericht door ?? »

" Toen heb ik zelf nieuwe aangeschaft, maar probleem is nu nog erger geworden.
IK kan zelf wel bellen maar vaak niet gebeld worden. Beller krijgt gelijk voicemail te horen. En voor mijn vrienden en relatie ben ik niet meer geloofwaardig."

Dit probleem (kwam het ergens eerder in dit topic ook al tegen) is 1 van de meest irritante problemen op GSM gebied. Om maar gelijk to-the-point te komen: D'r zit een fout in de GSM standaard waardoor dit erger is dan strikt noodzakelijk.

Het komt er bot gezegd op neer dat het netwerk je telefoon kwijt is. En er dus maar van uit is gegaan dat je telefoon uitstaat (na een mislukte poging om je telefoon te bereiken). Als jij bijvoorbeeld ergens zonder dekking zit en net op dat moment probeert iemand je te bellen, geeft het netwerk opdracht aan de zendmasten om je telefoon te 'roepen'. Aangezien je telefoon buiten bereik zit hoort 'ie de oproep niet en kan dus ook niet reageren (de beller hoort dan overigens een seconde of 20 niets). De telefoon reageert niet, dus concludeert het netwerk dat het toestel uit staat. Alles gaat rechtstreeks door naar de voicemail.

En dan nu het domme. Je zou d'r vanuit kunnen gaan dat zodra jij zelf weer belt, het netwerk weer weet dat je telefoon aanstaat en in welke regio je zit. Niet dus. Ze zijn bij het uitdenken van de GSM standaard blijkbaar vergeten dat een telefoon die belt aanstaat ;-). Om de een of andere reden geven de verschillende centrales elkaar dus geen signaal in de trant van 'telefoon staat aan en bevind zich in regio XX'.

Dan de oplossing van het probleem. Helaas is er geen kant en klare oplossing. Je kunt het volgende proberen:
1> Bestel een nieuwe SIMkaart (kan probleem minder erg maken)
2> Laat je toestel voorzien van de nieuwste software (kans op succes: klein)

De oorzaak *kan* liggen in een zogenaamd 'slecht huwelijk'; dat wil zeggen dat het toestel en de SIMkaart ruzie met elkaar maken.

Een truc om het probleem deels te omzeilen is je telefoon af en toe eens uit en weer aan te zetten. 'T is een lapmiddel, ik weet het, maar doorgaans werkt het wel. Voorts: zet je toestel altijd op de juiste manier uit (trek dus nooit de accu d'r uit voordat je hem uit hebt gezet), als je buiten bereik bent geweest is het ook handig je toestel ff uit en weer aan te zetten; etc.

Dit probleem is overigens universeel. Ieder netwerk heeft er last van. Ik heb het zelf met alle vijf de netwerken wel eens of meerdere malen meegemaakt. D'r is ook niet 1 specifiek netwerk waar het vaker of juist minder vaak voorkomt. Het is helaas 1 van de minder fijne eigenschappen van de GSM standaard.

T-mobile beller

Ongelezen bericht door T-mobile beller »

Jullie moeten gewoon niet zo zeuren. T-mobile heeft wel een perfect bereik over het algemeen. Er kunnen sommige plekken zijn waar het bereik wat minder is. Maar als jullie totaal geen bereik hebben ligt het gewoon aan je toestel. Betere toestel kopen oftewel laat goed informeren door de verkoper voordat je een toestel koopt, maar ga niet lopen afzeiken op T-mobile.
Ik ben met de trein naar richting belgië geweest en ik heb altijd gewoon bereik met me telefoon. Ik snap echt niet dat jullie geen bereik hebben. T-mobile levert wel goede diensten. Ik geef PommetjeH en Patrick groot gelijk in wat ze zeggen.

soof

Ongelezen bericht door soof »

wie heeft voor mij de goude tip?

heb een nokia 3410 en mijn bereik is echt beroerd met T-mobile moet in de regen gaan bellen en smsen.
Mensen krijgen mij niet te pakken , en T-mobile houd me al 8 maanden aan het lijntje
van aangetekende brieven trekken ze niets aan .
ben echt boos !!!!!! :twisted:
moet nog 6 maanden

Tenzij iemand weet hoe ik er sneller af kom

soof

Gast

moet in de regen gaan bellen en smsen.
En voila......de oorzaak van uw probleem. Vochtschade.

d'n enigste?

Ongelezen bericht door d'n enigste? »

We beschikken met 50 voertuigen over een zakelijk abbonement van T-mobile en hebben op de veluwe na toch een goede dekking,we hebben met ze alle een nokia 6310i
Voorheen hadden Telfrot,als je echt iets slechts wil hebben moet je daar aan beginnen,ze adverteren niet voor niets dat je gratis uit voice-mail mag afluisteren want je doet heel de dag niets anders want je hebt totaal geen bereik buiten de bebouwde kom
Ik heb verders niets te maken met T-mobile,maar ben er zeker tevreden over(ben geen pommetje of patric)

Gast

Ge zijt dus niet d'n enigste! Ge zegt zelf in uwe bericht dat u over 50 voertuigen besschikt en u maakt mij niet wijs dat u daarin allene rondrijdt....Gegroet!

Gesloten