Zwaktebod. Dat argument kan minstens zo sterk tegen oa jou zelf tegengeworpen worden.16again schreef:Hoe vaak gesteld...Moneyman schreef:.... zoals al weet ik hoe vaak gesteld op dit forum, gewoon een bekende reden voor kan zijn......
Dus door maar iets vaak genoeg te herhalen krijg je het gelijk aan je zijde?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Dus we zijn het eens dat een "weet ik hoe vaak gesteld op dit forum" een zwaktebod is.
Uiteraard dient bij hogere meetwaardes eerst eens naar eigen apparatuur gekeken te worden.
Uiteraard dient bij hogere meetwaardes eerst eens naar eigen apparatuur gekeken te worden.
@16Again, hier vroeg je nog naar :
viewtopic.php?f=51&t=142703&p=2159239&h ... a#p2159239
Bij ook zoektocht gehad naar grootverbruiker. Net of er constant minimaal één hele grote 500 Watt lamp stond te branden. Bleek een aansturing achter onze infraroodlampen te zijn. Die bleef "trekken" ook al stonden de lampen uit. Na uitschakelen groep in de meterkast is het probleem dan weg. Schakel je de lampen in en weer uit via de display, dan hebben we het weer.
Ik snap nog steeds niet waar de stroom dan heen gaat. Maar feit is dat ik het probleem nu te pakken heb.
Bij ook zoektocht gehad naar grootverbruiker. Net of er constant minimaal één hele grote 500 Watt lamp stond te branden. Bleek een aansturing achter onze infraroodlampen te zijn. Die bleef "trekken" ook al stonden de lampen uit. Na uitschakelen groep in de meterkast is het probleem dan weg. Schakel je de lampen in en weer uit via de display, dan hebben we het weer.
Ik snap nog steeds niet waar de stroom dan heen gaat. Maar feit is dat ik het probleem nu te pakken heb.
Maar dat is volgens mij wel een deel van het doel van het onderzoek van FrankLeferink & Knarvel.bprosman schreef:@16Again, hier vroeg je nog naar :
Om het simpel te zeggen; Dat er zomaar stroom verdwijnt!!
Normaal wordt elektriciteit in licht, warmte of mechanische energie, enz omgezet. Je krijgt er in ieder geval wat bruikbaars voor terug.
Nu was het net of "constant minimaal één hele grote 500 Watt lamp stond te branden" en ondanks dat het probleem nu gevonden is, is de oorzaak nog steeds niet boven tafel.
In dit geval lijkt de aansturing voor de infraroodlampen, dus voor een geregistreerd verbruik op hun "slimme meter" te zorgen van 500Watt.
Wat dus resulteerde in 13.000 KWh stroomverbruik per jaar.
Vandaar waarschijnlijk ook de interesse van Frank Leferink (voor dit specifieke geval) al reeds in 2015, de start van hun onderzoek.
Dan mag je dat onderzoek wel een "een leuk afstudeerstukje, qua Telegraafwaarde" noemen, maar de wat erger is, is dat Netbeheer zonder enig tegenonderzoek, de dag na publicatie van Frank Leferink, loopt te roeptoeteren dat er niets aan de hand is.
Laatst gewijzigd door NoNo123 op 03 apr 2017 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn hamvraag blijft dan ook onbeantwoord in dat topic: werd de geregistreerde 400W nu afgenomen, of foutief geregistreerd ?