witte angora schreef:Bedoel je dat de 'leraar SV' helemaal geen leraar is maar een leerling? Zou zomaar kunnen, het zou een hoop verklaren. In dat geval is het onderzoek helemaal van nul en gener waarde, omdat we ervan uit gingen dat het om een leraar gaat. Een bevestiging voor een hypothese zoeken door mensen op het verkeerde been te zetten slaat natuurlijk nergens op.
Nou, ik weet vrij zeker dat BUNA geen (serieuze) docent is. Ik denk ook niet dat hij een puber is, want die hebben andere interesses dan hier op een forum rondhangen. Het gedrag is een type gedrag wat je ziet bij personen die gewoon bepaalde ontwikkelingen niet hebbren doorgemaakt bij het volwassen worden en geen kritiek kunnen accepteren. Dat zie je heel veel in pubers (want hun brein is nog niet volgroeid), maar er zijn genoeg volwassenen die ook dergelijk gedrag vertonen.
BUNA schreef:daar gaan we: onderdelen onderzoeksfase ( onderzoeksmethodologie)
Hillarisch.
Ik vind het superknap dat je conclusies kan trekken op basis van totaal subjectief geïnterpreteerde data zonder referentiekader, controlegroep, of überhaupt een opgezet onderzoek. Ik vraag me dan ook serieus af wat je leerdoelen bij deze opdracht zouden zijn. Of heb je geen leerdoelen?
BUNA schreef:ik ben zeer zeker geen student meer ( allang niet meer)
denk dat er een discrepantie is ontstaan tussen feit en hypothese ( veronderstelling)
A. Feit: in een anonieme omgeving zijn mensen harder naar elkaar toe, dan in een directe contact omgeving ( kennelijk hier vast staand feit)
Is dat een feit? Geldt dat voor alle mensen? Er is wel onderzoek geweest naar dit onderwerp, maar naast vrij algemene observaties die die richting op wijzen is er geenzins vastgesteld dat dit overal en altijd zo is. Plausibel, ja, maar feit?
BUNA schreef:B. hypothese ( veronderstelling) mensen zijn in een anonieme omgeving harder naar elkaar en zijn eerder geneigd hun mening te geven.
Dit is gewoon het zelfde wat jij als feit benoemt, alleen dan geparafraseerd.
BUNA schreef:Je kan hier over discussiëren, maar uit elke hypothese kunnen weer deel hypothesen ontstaan.
Denk dat mijn studenten hier best wel een mooie conclusie uitkunnen opmaken, welke mogelijk weer leiden tot vervolg hypothesen
En nee er is niet echt spraken van een "peer group" ( gelijke verdeling man/vrouw, leeftijd, niveau van opleiding etc) , maar dat was ook niet de doelstelling.
"Jouw" studenten kunnen zien dat jij blijkbaar niet beschikt over de vaardigheden die je over dient te brengen, dat mensen je beoordelen op je gebrekkige Nederlands, en dat jij zelf niet wenst in te gaan op on-topic argumenten op een forum. Verder kan je helemaal niet stellen dat er validiteit zit aan dit "experiment", maar het is ook vrij duidelijk at jij zelf nooit onderzoek hebt gedaan.
BUNA schreef:De doelstelling van de door de leerlingen op gestelde hypothese was (of feit hoe je het net wil zien)
Deze uitspraak zou ik bijna bestempelen als oxymoron... bijna. Lijkt mij een onzinnige uitspraak.
BUNA schreef:Nu komt de hoofd hypothese: Een docent dient perfect taalkundige vaardigheden te bezitten en mocht hij/zij dit niet vaardig zijn is het een slechte docent!!
Dat slaat nergens op. Taalkunde en spelling/grammatica zijn niet het zelfde!
Feit is dat er bepaalde minimumeisen worden gesteld aan het Nederlands van docenten. Feit is ook dat jij hier een veel lager niveau tentoonstelt. Dat betekent dat jouw Nederlands volgens de huidige eisen al op de lerarenopleiding als onvoldoende zou worden aangemerkt, wat jou als consequentie dus geen bevoegdheid zou opleveren. Uiteraard hoeft het Nederlands niet 100% perfect te zijn, maar dat staat ook helemaal niet ter discussie.
Feit dat jij hier over blijft bazelen geeft wel aan dat je blijkbaar niet kunt accepteren dat dit zo is, of dat je je zo op je tenen getrapt voelt dat je het topic hier ineens over wenst te houden.
BUNA schreef:wij kunnen wel een feit stellen, studenten hebben dezelfde openingstopic uitgedeelde in een door hun gekozen omgeving en een korte enquête afgenomen. Daar kwamen hele andere resultaten uit ( omdat de mensen direct in contact stonden) dan via een anoniem topic
Lijkt mij een onzinnige conclusie. Er is een verschil tussen heel erg slecht Nederlands, en niet helemaal perfect Nederlands. Mijn Nederlands is goed genoeg (ik heb dan ook een eerstegraads lesbevoegdheid), maar niet perfect. Wat jij hier liet zien was gewoon slecht en dat alleen al maakt dat je geen bevoegdheid zou halen en dus ook niet geschikt bent voor het geven van onderwijs op niveau.