LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokkade afleveradres Bol.com

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman

Re: Blokkade afleveradres Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:Het doet idd allemaal niet ter zake. Mag bol.com weigeren TS opnieuw te laten bestellen: ja
Ook niet, zolang TS voor vooruit betalen kiest.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
angel1978 schreef:Het doet idd allemaal niet ter zake. Mag bol.com weigeren TS opnieuw te laten bestellen: ja
Contractvrijheid. Ze mogen weigeren wie ze willen, zonder dat ze daarvoor een reden hoeven op te geven.
Welke keuze van betalen doet niet ter zake. Zo ver komen ze niet, mag niet bestellen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
Moneyman schreef:
Contractvrijheid. Ze mogen weigeren wie ze willen, zonder dat ze daarvoor een reden hoeven op te geven.
Welke keuze van betalen doet niet ter zake. Zo ver komen ze niet, mag niet bestellen.
Contractvrijheid is geen carte blanche. Die vrijheid wordt gekaderd door wet en jurisprudentie. In dit geval door de discriminatiebepalingen.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

Moneyman schreef:
angel1978 schreef: Contractvrijheid. Ze mogen weigeren wie ze willen, zonder dat ze daarvoor een reden hoeven op te geven.
Contractvrijheid is geen carte blanche. Die vrijheid wordt gekaderd door wet en jurisprudentie. In dit geval door de discriminatiebepalingen.
Welke discriminatiebepalingen?

Wim42

Ongelezen bericht door Wim42 »

Hier weer WIm42. Ik heb onderstaand mail mogen ontvangen:
Het lijkt me makkelijker om je vraag telefonisch te beantwoorden. Omdat ik op deze dag en dit tijdstip geen toestemming heb om je te bellen, stuur ik je het antwoord in deze e-mail. Heb je toch nog vragen, of wil je dit liever over de telefoon bespreken, dan kun je onze klantenservice 24/7 in Nederland bereiken op (030) 310 49 99 en vanuit België op 02 - 788 5999.
Goed dat je ons hebt gecontacteerd.
bol.com klantenservice

Naar aanleiding van je vraag aan bol.com hebben wij contact gehad met de desbetreffende afdeling over de blokkade op je adres.
Deze heeft aangegeven dat je nu gewoon met de cadeaubon kan bestellen. Blijkbaar is de bestelling van 10-04-2017 per abuis geannuleerd. Je kan de cadeaubon nu gerust besteden. Voor de zekerheid heeft deze afdeling hier ook een notitie bij je klantaccount geplaatst zodat de cadeaubon er gewoon doorheen kan komen.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens je nog een hele mooie dag toe!

Op deze reactie wederom gebeld en ze denken(!!!) dat ik gewoon weer kan bestellen. Ik moet het maar proberen. Met ideal betalen zal voor de komende week nog een probleem zijn. Maar na 1 week is dit ook verholpen. Wel mag ik niet achteraf betalen. Heb ik dus nooit gedaan. Dus dat heb ik gedaan en nu maar afwachten.
Verder dank voor alle reacties. Wil wel nog reageren op een aantal.
Ieder bedrijf mag leveren naar wie hij wil. Dat klopt alleen als je vooraf betaald hebt of met ideal of met cadeabonnen heeft het bedrijf leveringsplicht in het algemeen. Er is nl. een geldelijke transactie gepleegd. Dan heeft een bedrijf leveringsplicht. Dan doet het niet terzake omtrent schijnbare schuldsanering. Waar ik dus niet in zit. Ook in het verleden heeft bol.com nooit problemen gehad met mij als betaler. Ik vind het belachelijk dat bol.com mij in een positie plaatst die totaal niet relevant is. Ik heb documenten verstuurd(een vonnis van 3 maanden geleden)waar men niets mee gedaan heeft. Dit was een vonnis die ik moet verzenden naar crediteuren die in het verleden geld van mij tegoed hadden. Daar gaat het vonnis over en dat ik mij keurig gehouden heb aan de verplichtingen. Nu hebben ze dit document toegevoegd in mijn account wat niet relevant is. Even een opsomming van de tijd die ik besteed heb aan bol.com.
Telefonisch contact: 7 uur en 23 minuten(kosten €23,13)
Chat gesprekken: 2 uur en 55 minuten
Mails: 19.
Dus ik zal mijn cadeaubonnen snel inleveren en dan mijn account opheffen. En goed kijken naar een andere aanbieder.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Fijn dat Bol.com uiteindelijk heeft toegegeven.

Gesloten