LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN-AMRO - (advies) hypotheek oversluiten

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Joepie Joepie

Re: ABN-AMRO - (advies) hypotheek oversluiten

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Fiesiekus schreef:
Joepie Joepie schreef:FYI: Ik wou voor bankieren weg bij Rabobank
Lovenswaardig!!
Bij WU zullen ze ook blij zijn ;-)

Joepie Joepie

Fiesiekus schreef:
Joepie Joepie schreef:Ik heb variabele rente bij ING en die is hoger dan 1 jaar vast, door (hogere) opslag op negatieve variabele rente?!?!?!?!
Omzetten kan, maar daar zitten administratie kosten aanvast die ik niet binnen een jaar terugverdien...
Je hebt dus 3 hypotheken bij 2 banken?? Twee bij de ABN en één bij ING ???
Nee, beetje over van vorige woning bij ING (met Generali woekerpolis).

En ik ga nu over van WU (en belegging bij NN) naar ABN (in meerdere delen).

Joepie Joepie

kweenie schreef:Maar ik neem aan dat de adviseur je dat heeft uitgelegd :wink: .
Sommige adviseurs moet je niet alles vertellen...

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

stofzuigertje schreef: Ik betaal graag veel aan de bank, die moeten ook verdienen en krijg van Mark Rutte dan weer meer terug!
Dus jij bent zo raar dat je overall liever zo veel mogelijk betaalt enkel en alleen om meer belasting terug te krijgen?????

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Joepie Joepie schreef:
kweenie schreef:Maar ik neem aan dat de adviseur je dat heeft uitgelegd :wink: .
Klopt, die komen er ook wel achter zonder dat je het ze vertelt... Aangezien sowieso bij BKR en het hypotheekregister wordt gekeken, neem ik aan dat ze die ING-lening ook wel tegenkomen. Als je niet van plan bent om die lening te stoppen, dan zal het moeilijk worden om een tweede hypotheek af te sluiten.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

kweenie schreef:
Joepie Joepie schreef:
Klopt, die komen er ook wel achter zonder dat je het ze vertelt... Aangezien sowieso bij BKR en het hypotheekregister wordt gekeken, neem ik aan dat ze die ING-lening ook wel tegenkomen. Als je niet van plan bent om die lening te stoppen, dan zal het moeilijk worden om een tweede hypotheek af te sluiten.
Bij het BKR komt die hypotheek pas in de boeken als je 3 maanden betalingsachterstand oploopt. Maar je hebt 100% gelijk: als er nog een ING hypotheek loopt, zal daar ook een regeling, in de zin van aflossing, voor moeten worden getroffen.
JoepieJoepie: kan je een compleet overzicht geven van alle hypotheken, banken en beleggingen? Dan kunnen we een compleet en gefundeerd advies geven (indien gewenst)....

kweenie

Fiesiekus schreef: Bij het BKR komt die hypotheek pas in de boeken als je 3 maanden betalingsachterstand oploopt.
Klopt, maat het is ook goed mogelijk dat het bijvoorbeeld gaat om een lening voor het financieren van een restschuld. Vandaar dat ik aangaf dat de adviseur de lening linksom of rechtsom wel te zien krijgt, via ofwel het BKR ofwel het hypotheekregister.

Joepie Joepie

Fiesiekus schreef:JoepieJoepie: kan je een compleet overzicht geven van alle hypotheken, banken en beleggingen? Dan kunnen we een compleet en gefundeerd advies geven (indien gewenst)....
kweenie schreef:
Fiesiekus schreef: Bij het BKR komt die hypotheek pas in de boeken als je 3 maanden betalingsachterstand oploopt.
Klopt, maat het is ook goed mogelijk dat het bijvoorbeeld gaat om een lening voor het financieren van een restschuld. Vandaar dat ik aangaf dat de adviseur de lening linksom of rechtsom wel te zien krijgt, via ofwel het BKR ofwel het hypotheekregister.
Misschien kan ik met beter richten op andere uitgaven of juist inkomsten ;-).

kweenie

Hypotheek van huidige huis (1ste woning) was 10 jaar geleden 435 kE en nu nog steeds (100% aflossingsvrij met verpandde belegging met te hoge en initieel verborgen kosten in box 3). Van WU (en NN), je kent de details vast wel ;-).
- Wat zou eigenwoningschuld was eind 2012 zijn geweest? Idd 435 kE.
En welk deel van die hypotheek is nu het ING deel? Of is dat weer een apart deel?

Het is mij nog steeds niet echt duidelijk hoe je situatie precies zit, maar ik denk dat je bewust een en ander een beetje onduidelijk houdt. Dat is op een forum natuurlijk je goed recht, maar voor je nieuwe hypotheek wordt dat toch lastiger.

Daarom denk ik dat je eigenlijke vraag niet zozeer is wat​ je adviseur allemaal aan papieren mag vragen, maar wat de geldverstrekker allemaal wil weten. En ook te weten zal komen. Ook al houd je het voor je adviseur wat onduidelijk, uiteindelijk zal de geldverstrekker de meeste zaken toch te weten komen.

Het lijkt mij dus wat onhandig als belangrijke zaken pas tijdens de definitieve​ aanvraag naar boven komen omdat je ze voor de adviseur hebt verzwegen.

Joepie Joepie

kweenie schreef:
Hypotheek van huidige huis (1ste woning) was 10 jaar geleden 435 kE en nu nog steeds (100% aflossingsvrij met verpandde belegging met te hoge en initieel verborgen kosten in box 3). Van WU (en NN), je kent de details vast wel ;-).
- Wat zou eigenwoningschuld was eind 2012 zijn geweest? Idd 435 kE.
En welk deel van die hypotheek is nu het ING deel? Of is dat weer een apart deel?
Ander (onder)pand.
kweenie schreef:Het is mij nog steeds niet echt duidelijk hoe je situatie precies zit, maar ik denk dat je bewust een en ander een beetje onduidelijk houdt. Dat is op een forum natuurlijk je goed recht, maar voor je nieuwe hypotheek wordt dat toch lastiger.

Daarom denk ik dat je eigenlijke vraag niet zozeer is wat​ je adviseur allemaal aan papieren mag vragen, maar wat de geldverstrekker allemaal wil weten. En ook te weten zal komen. Ook al houd je het voor je adviseur wat onduidelijk, uiteindelijk zal de geldverstrekker de meeste zaken toch te weten komen.

Het lijkt mij dus wat onhandig als belangrijke zaken pas tijdens de definitieve​ aanvraag naar boven komen omdat je ze voor de adviseur hebt verzwegen.
Ik verzwijg naar adviseur niks / niks wat ik denk dat van belang is (= ik vertel mijn verhaal en beantwoord al zijn vragen).

kweenie

Aha. Hij heeft dus nog niet gevraagd of je eventueel nog andere schulden hebt naast de hypotheek die je wilt oversluiten. Dat komt dan waarschijnlijk nog wel. Of niet, en dan krijg je na het afwijzen van je offerteaanvraag een welles-nietes spelletje of je kunt weten dat die lening 'van belang' is.

In elk geval succes ermee...

Joepie Joepie

kweenie schreef:Aha. Hij heeft dus nog niet gevraagd of je eventueel nog andere schulden hebt naast de hypotheek die je wilt oversluiten. Dat komt dan waarschijnlijk nog wel. Of niet, en dan krijg je na het afwijzen van je offerteaanvraag een welles-nietes spelletje of je kunt weten dat die lening 'van belang' is.

In elk geval succes ermee...
Nee, heb ik hem meteen verteld

Gesloten