Pagina 3 van 6
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 16:07
door Lowieze
Marcurios schreef:Ziggo straft vaste klanten met een prijsverhoging, erg dom van ze, ik heb direct mijn abo opgezegd.
Was goed tevreden over hun service, dus zonder prijsverhoging voor vaste klanten had ik er gewoon gebleven.
ter toelichting, als je nu een nieuw basis abo afsluit voor Internet + TV kost je dat 39,95 per maand, dat is precies wat ik ook betaal, maar ik moet nu 2 euro meer gaan betalen terwijl nieuwe klanten dus voor 39,95 terecht kunnen bij Ziggo voor precies dezelfde service, volgens mij mag dat wettelijk gezien niet eens.
In ieder geval voor mij een reden om direct over te stappen, ik kreeg namelijk direct het gevoel dat ik bestraft werd omdat ik een vaste klant bij hun ben, en als dat gevoel me besluipt is het tijd om naar een ander te gaan, en voorlopig de komende jaren niet terug te gaan naar een bedrijf wat je naait.
Nieuwe klanten krijgen de eerste 3 maanden korting, zodat ze 39,95 moeten betalen voor een Startpakket. Vanaf de 4e maand betalen ze per 1 juli 49,50, net zoveel als de oude klanten.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 16:11
door reggie2
Marcurios schreef:Ziggo straft vaste klanten met een prijsverhoging, erg dom van ze, ik heb direct mijn abo opgezegd.
Was goed tevreden over hun service, dus zonder prijsverhoging voor vaste klanten had ik er gewoon gebleven.
ter toelichting, als je nu een nieuw basis abo afsluit voor Internet + TV kost je dat 39,95 per maand, dat is precies wat ik ook betaal, maar ik moet nu 2 euro meer gaan betalen terwijl nieuwe klanten dus voor 39,95 terecht kunnen bij Ziggo voor precies dezelfde service, volgens mij mag dat wettelijk gezien niet eens.
In ieder geval voor mij een reden om direct over te stappen, ik kreeg namelijk direct het gevoel dat ik bestraft werd omdat ik een vaste klant bij hun ben, en als dat gevoel me besluipt is het tijd om naar een ander te gaan, en voorlopig de komende jaren niet terug te gaan naar een bedrijf wat je naait.
Je kan ook de telefoon pakken en naar een aanbieding vragen. Ik krijg elk jaar een aanbieding dus hoezo word je gestraft??
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 16:23
door bprosman
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt
Ziggo met KPN/Telfort/NLE vergelijken op stroomverbruik levert dit plaatje op. Het is wat het is: circa 100 euro per jaar extra elektriciteitkosten op je energierekening.
Hoeveel uur TV kijk je dan per dag ?
Stel ik ga uit van 8 uur TV kijken per dag.
8 x 365 x 0.059 = 172 kWh (kijken)
16 x 365 x 0.0005 = 2.92 kWh (standby)
Totaal zo'n 175 kWh, ik betaal 25 cent / kWh en kom dan echt maar op <45 Euro/jaar.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 16:26
door ikweethettoch
Bob Schurkjens schreef:bprosman schreef:Vergeet ook niet 8 tot 10 euro per maand aan extra stroomkosten voor de Ziggo Horizonbox te rekenen.
Ben je niet in de war met de droogtrommel ?
En bij andere providers ? Daar heb je geen decoder of hoe moet ik dat zien ?
Ziggo met KPN/Telfort/NLE vergelijken op stroomverbruik levert dit plaatje op. Het is wat het is: circa 100 euro per jaar extra elektriciteitkosten op je energierekening.
Mijn bericht niet gelezen?
Natuurlijk niet, anders zou je merken, dat je onzin schrijft.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 16:28
door sjohie
methanol schreef: waar moet je naar toe veel keus is er niet
T-mobile biedt 4G modems aan voor thuis, in redelijk wat stedelijk gebied is glasvezel een optie, en er zijn een rits aan providers die op de oude KPN koperen telefoonlijn internetdiensten aanbieden door het hele land. In die cocktail zit voor elke Nederlander wel een vorm van keus, misschien dat niet alle smaken beschikbaar zijn, maar er zal altijd wel iets te kiezen zijn.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 16:28
door sjohie
Overigens ben, en blijf, ik Ziggo klant, hun diensten passen nog steeds het beste bij ons wensenpakket.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 17:17
door witte angora
bprosman schreef:Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt
Ziggo met KPN/Telfort/NLE vergelijken op stroomverbruik levert dit plaatje op. Het is wat het is: circa 100 euro per jaar extra elektriciteitkosten op je energierekening.
Hoeveel uur TV kijk je dan per dag ?
Stel ik ga uit van 8 uur TV kijken per dag.
8 x 365 x 0.059 = 172 kWh (kijken)
16 x 365 x 0.0005 = 2.92 kWh (standby)
Totaal zo'n 175 kWh, ik betaal 25 cent / kWh en kom dan echt maar op <45 Euro/jaar.
Dat zou voor mij dus 175 bovenop de huidige <1000 Kwh zijn. Oftewel iets van 18% van mijn elektraverbruik. Als ik uit ga van 4 uur kijken (dat is het wel zo'n beetje) kom ik op zo'n 90 Kwh per jaar uit. Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 17:36
door grun
Marcurios schreef:In ieder geval voor mij een reden om direct over te stappen, ik kreeg namelijk direct het gevoel dat ik bestraft werd omdat ik een vaste klant bij hun ben, en als dat gevoel me besluipt is het tijd om naar een ander te gaan, en voorlopig de komende jaren niet terug te gaan naar een bedrijf wat je naait.
Kom ik weer met mijn vaste riedeltje: je wordt niet genaaid en niet gestraft. Nieuwe klanten zijn in een verzadigde markt inderdaad meer waard dan vaste klanten, omdat nieuwe klanten hun huidige provider opzeggen en vaste klanten niet. Dus zorg dat je ook een nieuwe klant wordt door ieder jaar over te stappen, moeilijker is het niet.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 17:52
door bprosman
Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 17:55
door witte angora
bprosman schreef:Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.
Klopt, maar die van de KPN en T-Mobile schijnen aanzienlijk minder te verbruiken.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 17:57
door bprosman
Klopt, maar die van de KPN en T-Mobile schijnen aanzienlijk minder te verbruiken.
Is ook peren met pruimen vergelijken. Ziggo heeft bijvoorbeeld een ingebouwde harddisk waar je "lokaal" mee op kunt nemen en op andere locaties in je huis kunt bekijken. KPN kan alleen maar "in de cloud" opnemen.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 18:00
door ikweethettoch
bprosman schreef:Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.
Niemand dwingt een klant een decoder/Mediabox te nemen.
Een cam met kaartje voldoet om TV te kijken.
Luxus kost nu eenmaal geld!
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 18:01
door witte angora
Jawel, maar ik heb helemaal geen behoefte om dingen op te nemen. Dus ik heb dat niet nodig.
De experia box van Telfort gebruikt maximaal 6 watt per uur, dat is 10% van dat kastje van Ziggo. Dat scheelt nogal.
https://forum.telfort.nl/internet-267/e ... stje-73216
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 18:02
door angel1978
witte angora schreef:bprosman schreef:Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.
Klopt, maar die van de KPN en T-Mobile schijnen aanzienlijk minder te verbruiken.
Schijnt.. maar heb je ook gecontroleerd over hoeveel we het dan nu eigenlijk hebben.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 18:02
door bprosman
Een cam met kaartje voldoet om TV te kijken.
Zelfs dat is niet nodig met het basispakket
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... er-kastje/
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 18:26
door ikweethettoch
angel1978 schreef:]
bprosman schreef:
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.
Klopt, maar die van de KPN en T-Mobile schijnen aanzienlijk minder te verbruiken.
Schijnt.. maar heb je ook gecontroleerd over hoeveel we het dan nu eigenlijk hebben.
witte angora schreef:Jawel, maar ik heb helemaal geen behoefte om dingen op te nemen. Dus ik heb dat niet nodig.
De experia box van Telfort gebruikt maximaal 6 watt per uur, dat is 10% van dat kastje van Ziggo. Dat scheelt nogal.
https://forum.telfort.nl/internet-267/e ... stje-73216
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 18:39
door reggie2
witte angora schreef:Jawel, maar ik heb helemaal geen behoefte om dingen op te nemen. Dus ik heb dat niet nodig.
De experia box van Telfort gebruikt maximaal 6 watt per uur, dat is 10% van dat kastje van Ziggo. Dat scheelt nogal.
https://forum.telfort.nl/internet-267/e ... stje-73216
je kan dat ding ook uitzetten nadat je tv gekeken hebt.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 18:45
door witte angora
Maar als je nu aan één tv genoeg hebt?
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 18:55
door bprosman
Het stroomgebruik van de decoder is geen issue want bij alle providers is een decoder/modem noodzakelijk
Nee hoor, bij Ziggo staat het basispakket gewoon ongecodeerd op de kabel. TV met een DVB-C tuner is genoeg. Maar dat schrijf je later zelf ook. Dus daar zou WA voldoende aan hebben.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 15 mei 2018 18:58
door angel1978
witte angora schreef:Maar als je nu aan één tv genoeg hebt?
Heb je nog steeds zowel een decoder als modem nodig, bij Telfort