LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsverhoging bij Online
-
Re: Prijsverhoging bij Online
@berndv: 'U gaat akkoord met het door tele2 gedane aanbod voor een contract van 12 maanden.' à €22 p/mnd
Dus niet akoord gegaan met een aanbod van 12 maanden waarbij Tele2 willekeurig de prijs bepaalt. Dat was althans niet mijn bedoeling.
Dus niet akoord gegaan met een aanbod van 12 maanden waarbij Tele2 willekeurig de prijs bepaalt. Dat was althans niet mijn bedoeling.
Wat stond er dan in de algemene voorwaarden mbt prijswijzigingen?Geip Suusje schreef:Ja, maar Tele2 is accoord gegaan met 12 maanden a €22. Dat moeten ze nakomen toch? Lijkt me schandelijk als de rechter ze dat moet gaan vertellen.Snoodaard schreef:Hoe dan? Je bent toch akkoord gegaan met de algemene voorwaarden?Geip Suusje schreef: De providers kunnen ook een eis tot nakoming aan de broek krijgen. Snap je?
Kost misschien wat meer juridische inspanning en aanvankelijke kosten, maar provider komt er wel mee aan de schandpaal.
En welke schandpaal?
Juist ja....2.1
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de
Overeenkomst die jij met Tele2 sluit. Je hebt kennisgenomen
van deze Algemene Voorwaarden en accepteert de toepasselijkheid
ervan op de Overeenkomst. Toepasselijkheid van
jouw eventuele inkoop- en andere voorwaarden wordt
uitdrukkelijk uitgesloten.
2.2
Eén of meer bedingen in deze Algemene Voorwaarden en/of
in de Overeenkomst, bijvoorbeeld één of meer tarieven in de
Prijslijst, mogen door Tele2 altijd worden gewijzigd. Deze
wijziging geldt ook ten aanzien van bestaande
Overeenkomst(en).
Dus wat denk je in vredesnaam bij de rechter te bereiken behalve het verspillen van tijd?
-
Misschien helpt dit...
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... orwaarden/
citaatje:
Voor de wet zijn dit allemaal ‘algemene voorwaarden’. Ze hebben 2 kenmerken:
Het zijn randvoorwaarden. Ze mogen niet gaan over de kern van de koop of het contract.
Ik zie als de kern van het contract de levering van 12 maanden internet à €22 p/mnd
citaatje:
Het zijn randvoorwaarden. Ze mogen niet gaan over de kern van de koop of het contract.
Ik zie als de kern van het contract de levering van 12 maanden internet à €22 p/mnd
Je bent expliciet akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, dus waarom zouden ze niet op jouw van toepassing zijn?Geip Suusje schreef:Misschien helpt dit...
citaatje:
Kan trouwens ook geen enkele relevantie informatie terugvinden bij die link....
De kern staat toch ook niet in de algemene voorwaarden... De randvoorwaarde (namelijke wijzigen van de prijs) weer wel...Geip Suusje schreef:Misschien helpt dit...
citaatje:
U onderkent met deze link nu juist dat Tele2 het volgens de regels juist doet;)
jemig zeg, je bent wel een ster in het uit zijn verband trekken van zaken door gewoon maar een deel te quoten en niet het geheel.Geip Suusje schreef:Misschien helpt dit...
citaatje:
De prijs mag juist geen onderdeel zijn van de algemene voorwaarden. Net zoals u gedaan heeft met mijn vorige quote door met 1 zin van een alinea te quoten alles uit zijn verband te trekken.Het zijn randvoorwaarden. Ze mogen niet gaan over de kern van de koop of het contract. U mag bijvoorbeeld de prijs van een product niet als algemene voorwaarde opnemen.
Ik kan me de frustratie van TS en Geip Suusje wel voorstellen. Ik kreeg ook bericht van mijn provider dat ze de prijzen gaan verhogen met als reden:
De providers staan overigens in hun recht. Je hebt namelijk bij het 'zetten van je handtekening' ook ingestemd met de voorwaarden en dus ook ingestemd met een eventuele prijsverhoging. Dergelijke voorwaarden zijn over het algemeen niet onredelijk bezwarend omdat je vaak kosteloos het contract kan ontbinden.
Allemaal erg leuk maar als je al een stabiele verbinding hebt, je voldoende snelheid hebt of een dergelijke snelheid uberhaupt niet kan worden gehaald dan betaal je meer voor hetzelfde. En ontbinden kan altijd wel maar een alternatief is er niet altijd en is die er wel dan zullen zij ook de prijzen verhogen.zodat we kunnen blijven werken aan betere producten en diensten. Ook in 2017 staat er weer een aantal verbeteringen op de agenda. Zoals een nog stabielere en snellere verbinding en het nog beter maken van Interactieve TV.
De providers staan overigens in hun recht. Je hebt namelijk bij het 'zetten van je handtekening' ook ingestemd met de voorwaarden en dus ook ingestemd met een eventuele prijsverhoging. Dergelijke voorwaarden zijn over het algemeen niet onredelijk bezwarend omdat je vaak kosteloos het contract kan ontbinden.
-
Ik blijf denken dat je succesvol naleving van het Aanbod kunt afdwingen als dat minder dan de afgesproken periode van een 1 (of 2 ) jaar liep.
Natuurlijk is er een 'kant en klare' oplossing: je mag kosteloos weg
Overigens heeft de ACM een duidelijke opvatting over kosteloos ontbinden. Dat strekt ver. Zoals kosteloos modem retourneren en vergoeding af(/aan)sluitkosten. Wellicht dat de meerkosten voor de resterende periode bij de nieuwe provider daar ook onder vallen.
https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/?id=16275
Natuurlijk is er een 'kant en klare' oplossing: je mag kosteloos weg
Overigens heeft de ACM een duidelijke opvatting over kosteloos ontbinden. Dat strekt ver. Zoals kosteloos modem retourneren en vergoeding af(/aan)sluitkosten. Wellicht dat de meerkosten voor de resterende periode bij de nieuwe provider daar ook onder vallen.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 11 mei 2017 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Succes dan maar....Geip Suusje schreef:Ik blijf denken dat je succesvol naleving van het Aanbod kunt afdwingen als dat minder dan de afgesproken periode van een 1 jaar liep.
Dit heeft toch geen nut zo...
Waar haalt u dit nu weer uit? Hint: het staat niet in de door u geplaatste document.Geip Suusje schreef:Ik blijf denken dat je succesvol naleving van het Aanbod kunt afdwingen als dat minder dan de afgesproken periode van een 1 jaar liep.
Natuurlijk is er een 'kant en klare' oplossing: je mag kosteloos weg.
Overigens is het retourneren van apparatuur (zoals de modem) altijd kosteloos. Helaas doen veel consumenten dingen op eigen houtje en wachten ze niet de bijbehorende retoursticker/-doos af.
nogmaals een gevalletje van uit zijn verband rukken van context.Geip Suusje schreef: Overigens heeft de ACM een duidelijke opvatting over kosteloos ontbinden. Dat strekt ver. Zoals kosteloos modem retourneren en vergoeding af(/aan)sluitkosten. Wellicht dat de meerkosten voor de resterende periode bij de nieuwe provider daar ook onder vallen.
er wordt inderdaad gesproken over vergoeding van afsluitkosten. U maakt er opeens "af(/aan)sluitkosten" van. Wederom dus volledig uit context. Ja, de afsluitkosten mogen worden vergoed, aangezien die onrechtmatig in rekening zijn gebracht bij het kosteloos opzeggen van de overeenkomst. Er staat in het artikel nergens dat aansluitkosten vergoed moeten worden, of meerprijs bij een andere aanbieder, dat verzint u er maar even bij nadat u 1 zinnetje in dat meerdere pagina's tellende document heeft gelezen in dit zinnetje dusdanig gaat verdraaien zonder de verdere context te begrijpen.
-
Dat mag je blijven denken, maar je gaat een overeenkomst aan voor 12 maanden waarbij de aanbieders (ISP) de prijs mag verhogen, conform de algemene voorwaarden. Ik kan je ook garanderen dat Tele2 binnen 12 maanden haar tarieven flink gaat verhogen.Geip Suusje schreef:Ik blijf denken dat je succesvol naleving van het Aanbod kunt afdwingen als dat minder dan de afgesproken periode van een 1 (of 2 ) jaar liep.
* De komst van VVDSL heeft gevolgen voor het type modem wat Tele2 jaren heeft uitgeleverd, deze ondersteund de techniek niet, deze zullen ze dus moeten vervangen.
* Om hogere snelheden te kunnen aanbieden bij bestaande klanten dienen ze de lijn te migreren, hieraan zitten kosten verbonden.
Vooral puntje 1 is voor de low budget aanbieders een vervelend punt. Hun oude modems zullen straks niet meer werken en moeten voor dat KPN de lijn overzet omgezet worden. Dit is ook de rede waarom Online zijn prijzen verhoogd. Je dacht toch niet dat het modem echt gratis is.
Er staat "Daarnaast is het de aanbieder ook niet toegestaan andere kosten aan de abonnee in rekening teGeip Suusje schreef: Natuurlijk is er een 'kant en klare' oplossing: je mag kosteloos weg
brengen voor de beëindiging, zoals bijvoorbeeld afsluitkosten. "
Nergens in het document wordt gesproken over het terugbetalen van eventuele aansluitkosten, immers heeft de ISP je aangesloten en is aan die voorwaarde van de overeenkomst gewoon voldaan.
Concreet een ISP mag de prijs wijzigen en Tele2 gaat dit ook zeker doen, echter wachten ze ff tot Online klaar is met hun prijsverhoging.
-
@berndv
Zie pag.2 artikel 5 en pagina 10 Toelichting nr 34-37. Over beëindiging kosteloos.
Citaatje: ...Het is immers de aanbieder die ervoor kiest de overeenkomst eenzijdig te wijzigen.
Het is geen absoluut regelement, het gaat om de opvatting van de ACM. Ik denk dat ik de context juist heel goed begrijp en weergeef.
Zie pag.2 artikel 5 en pagina 10 Toelichting nr 34-37. Over beëindiging kosteloos.
Citaatje: ...Het is immers de aanbieder die ervoor kiest de overeenkomst eenzijdig te wijzigen.
Het is geen absoluut regelement, het gaat om de opvatting van de ACM. Ik denk dat ik de context juist heel goed begrijp en weergeef.
Wat moet jij op een geweldige vredige parallelle wereld leven. Je moet gewoon doen wat je goeddunkt. We zien de nieuwe topics vanzelf wel verschijnen.Geip Suusje schreef:@berndv
Ligt het nou aan mij, of is dit forum een surplus aan trollen rijker ?
-
Je hebt de regel uit het beleid aangepast van aan/afsluitkosten. In het document hebben ze het over afsluitkosten. Concreet ze mogen je geen kosten in rekening brengen voor het afsluiten van de verbinding. Er wordt nergens gesproken over het vergoeden van de aansluitkosten, het hele woord aansluitkosten komt in het document niet voor. Logische ook want aansluitkosten hebben niets te maken met opzeggen. Het zijn beleid regels waar de providers zich aan houden, maar je kunt niet eenzijdig iets gaan verzinnen wat niet in het document staat.Geip Suusje schreef:@berndv
-
'tLijkt er wel op.gemist schreef: Ligt het nou aan mij, of is dit forum een surplus aan trollen rijker ?
Ben je nou echt zo extreem autistisch dat je zoveel moeite hebt om iets correct te interpreteren, of loop je nu gewoon keihard te trollen? Allebei de gevallen is het ontzettend triest in ieder geval...Geip Suusje schreef:@berndv
ach, zo lang er nog geen reacties in het maleisisch zijn valt het op zich nog mee
-
Aan alle lobbyisten hier voor providers die tussentijds de tarieven wijzigen, 'omdat het mag volgens de algemen voorwaarden'.
Jullie hebben het fout!
Het mag niet. Het is contractbreuk.
Dat zegt Tele2 tegen mij in een lang telefoongesprek.
Ze stellen nadrukkelijk mijn overeengekomen internettarief niet te wijzigen gedurende de looptijd van de overeenkomst.
Ze (Tele2) boden me trouwens spontaan aan om het nog goedkoper te doen: Internet Light voor €20 p/mnd, 'en dat tarief dat blijft zo, ook over een jaar!'.
Of dat laatste bewaarheid wordt moet ik nog zien, maar je kan nu goed zaken met ze doen!
Mijn oude aanvraag annuleerden ze en deze goedkopere versie kwam er voor in de plaats. Mooi toch?!
P.S.:
Voor ieder die van M7+online.nl+Canaldigitaal af wil is er nu een nieuwe DVB-S(atelliet) provider Joyne
Jullie hebben het fout!
Ze stellen nadrukkelijk mijn overeengekomen internettarief niet te wijzigen gedurende de looptijd van de overeenkomst.
Ze (Tele2) boden me trouwens spontaan aan om het nog goedkoper te doen: Internet Light voor €20 p/mnd, 'en dat tarief dat blijft zo, ook over een jaar!'.
Of dat laatste bewaarheid wordt moet ik nog zien, maar je kan nu goed zaken met ze doen!
Mijn oude aanvraag annuleerden ze en deze goedkopere versie kwam er voor in de plaats. Mooi toch?!
P.S.:
Voor ieder die van M7+online.nl+Canaldigitaal af wil is er nu een nieuwe DVB-S(atelliet) provider Joyne
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mei 2017 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Reden: Link verwijderd
Nee, als Tele2 het zegt...Geip Suusje schreef:Aan alle lobbyisten hier voor providers die tussentijds de tarieven wijzigen, 'omdat het mag volgens de algemen voorwaarden'.
Jullie hebben het fout!