LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken gekocht door te tekenen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
crazyme

Re: Keuken gekocht door te tekenen

Ongelezen bericht door crazyme »

marianh schreef:Er is mij niet verteld dat ik toen de keuken kocht! Er is bij mij gemeten en ik ben daarna terug gegaan naar de winkel. Daar heb ik aangegeven dat ik niet acc ging en dat ik het zou laten weten. Echter op een gegeven moment kreeg ik een mail van hun dat de keuken besteld was en dat deze in maart geleverd zou worden bij mij. IK heb hierop gereageerd dat ik geen keuken heb gekocht. Helaas denken zij daar anders over want ik heb getekend. Ik zeg dat mij nooit verteld is dat ik toen de keuken kocht. Wat moet ik nu doen om hier van af te komen zonder kosten?? Volgens hun moet ik 500 euro betalen voor het annuleren.
Na het inmeten heeft TS laten weten geen keuken te willen. Een beetje ondernemer neemt dan geen risico en vecht eerst dat geschil uit voordat hij de bestelling doorzet. Immers wanneer de klant direct laat weten geen trek te hebben in de keuken, al is de koopovereenkomst met bloed of spuug ondertekend, dan neem je geen risico. Zo'n keuken is specifiek voor die klant besteld en is bijzonder lastig te verkopen aan een andere klant.

Ik denk dat TS er genadig vanaf komt met 500 euro en ze mag de heren met de stontkar bedanken dat ze die op tijd hebben leeg gekieperd. (Hadden ze dat niet gedaan was die 500 euro regeling er nooit gekomen)

Vraag is overigens wel of die regeling met terugwerkende kracht op alle lopende overeenkomsten geldt. Immers, bij het aangaan van de - betwiste - koopovereenkomst was die regeling er nog niet.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

marianh schreef:Daar heb ik aangegeven dat ik niet acc ging en dat ik het zou laten weten.
niet akkoord met wat? Heeft u de overeenkomst geannuleerd? Waar ging u niet akkoord mee? En wat zou u nog laten weten? Als u de keuken niet meer hoefde op dat moment, hoefde u na annuleren toch niets meer te laten weten? Dan is de zaak toch klaar?

Ik mis een aantal behoorlijk cruciale zaken in het hele verhaal, die met name te maken hebben met de (ontwijkende) manier van communiceren van ts.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit toch nog even over het geheel te denken.

Het zou inderdaad zomaar kunnen dat er nooit een koopovereenkomst is getekend, maar dat er een opdracht is gegeven om een offerte op te stellen voor een specifieke keuken. Maar... het bedrijf heeft natuurlijk wel kosten gemaakt, namelijk het inmeten en het opstellen van een offerte. Dat zou dan die 500 euro kunnen verklaren. Ik meen dat er in het verleden over iets dergelijks (het berekenen van kosten voor een offerte) wel eens een topic/discussie is geweest.

Het zal toch niet zo zijn dat de topicstarter dacht gratis en voor niks de boel op te kunnen laten meten, om vervolgens naar de Ikea te rennen om daar de benodigde spullen op te halen?

Maar nogmaals, wat berndv ook al aangeeft, dit topic blinkt uit in onduidelijkheid, precies op de cruciale punten.

Gesloten