LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Test mp3-spelers
Re: Test mp3-spelers
door er de verkeerde plaatjes bij te zetten
philps speeld wma af de ipod niet belangrijk punt dat jullie vergeten zijn om te melden omdat er heel veel wma in omloop is omdat winsows media speller al je cds kopieert naar wma en niet naar mp3 en aan gezien iedreen windows heeft ook heeft de ipod geen ogg want weer de standaart is voor linux dus eigelijk is de ipod heel erg mac gericht omdat ze hun eigen standaart er mee door druken dus dat noem ik niet gebruiks vriendelijk en plaatje is van de philips is verkeert das een andere speller de 120 als ik het goed heb beetje jammer dat de mensen die het testen niet weten waar ze over praten maar dat heb merk ik vaker bij radar geven heel vaak onvolidige info om dat niets van het produckt af weten wat het nu wel kan of niet kan. oja radar jullie hebben nu mijn mail en als je wil reageren of wel zeggen dat ik ik ongelijk heb mag en vind exuus wel op ze plaat wegens het aan zetten van misvattingen
@oja lekker nederlands, but anyway.. 1. Het is niet iets negatiefs dat de ipod geen wma afspeeld, wma is namelijk een Digital Rights Management-actie van microsoft om de rechten van muziek te gaan domineren, zoals ze al veel andere zaken domineren. de Ipod speelt wel AAC af, een kwalitatief betere standaard.. bovendien kan itunes het converteren. 2. Hoezo mac gericht, via firewire (een belangrijk pluspunt van de ipod, want zorgt voor veel snellere vulling) kan hij met iedere pc praten
Kom op zeg wie gebruikt er nog WMA????? Die kwaliteit is echt niet om naar te luisteren hoor...
Nou Rick jij bent ook zo'n onzinprater. Firewire is zo supersnel? Usb2 is sneller hoewel ipod deze ook heeft Over de "kampen"die onstaan is onzin. Een ipod is een prima apparaat MAAR heeft ook een aantal minpunten die andere spelers niet hebben. Het is een kwestie van keuzes maken voor jezelf maar in deze test wordt totaal NIKS aan die keuzes uitgelegd. Gewoon een stel knullige testpersonen die geen verstand van zaken hebben. Radar jullie krijgen van mij de koude douche voor de zoveelste slecht uitgevoerde test of reportage.
ik heb zelf een fantastische MP3-speler gekocht. Namelijk de iRiver H140... Deze is op zich tamelijk duur (ruim €500), maar altijd nog goedkoper dan de Apple iPod. De funties daarentegen zijn ENORM. Je kan er van alles mee doen: - line in/out [optical en gewoon] dat betekend lekker makkelijk opnemen van zo ongeveer elk muziekapparaat. - er worden enorm veel accesoires meegeleverd, zoals beschermhoes, microfoon, usb-kabel, oplader en nog een zooi draadjes, zodat je de H140 nog aan van alles kan vastknopen . Ik heb hem bijvoorbeeld al gebruikt om bij een karaokeavond op te nemen en af te spelen via een mengpaneel. Werkt goed Behalve in goede kwaliteit opnemen, kun je ook nog naar de (FM-)radio luisteren, goede ontvangst! Verder is het gebruiksgemak erg goed, zowel op de player zelf als op de bijgeleverde remote control [zit tussen mainplayer en oordopjes, kan ook zonder] kun je alles snel en makkelijk bedienen. Qua geluid: FANTASTISCH ook worden er veel bestandstypen ondersteund, zoals bijv. Ogg, wma, mp3, txt en ook m3u-playlists kun je afspelen. De gebruiksvriendelijkheid is erg groot, liedjes zijn makkelijk te vinden en veel opties zijn in te stellen. ECHT topkwaliteit --> prijs-kwaliteitverhouding VEEL beter dan bij de iPod Ik kan eigenlijk maar één nadeel bedenken: er zit te veel ruimte op , 40 Gb is nooit vol te krijgen met liedjes Als je ooit een MP3 speler wil kopen in de prijsklasse van een iPod, koop dan de iRiver H140, echt veel beter! nog een laatste opmerking: Het is niet echt een goede test als ze de belangrijkste concurrent va Apple erbuiten laten; iRiver is na Apple de grootste producent van MP3-players [HD-based]! grtz, Wouter
Weinig waardevolle test. De belangrijkste concurrent van de iPod, namelijk de iRiver ihp serie (momenteel h-serie), is niet meegenomen. Dit is echt een grote misser. De meeste "echte kenners" hier op internet zijn het er namelijk overeens dat de iRiver de iPod overtreft qua mogelijkheden en qua geluidskwaliteit. En ik kan het weten, heb 1 jaar een iPod gehad en heb deze juist verkocht tbv de iRiver waarmee ik momenteel ik zeer tevreden ben! Kenmerken iPod: - prachtig design - uitstekende bediening - oversturende equaliser (echt slecht!) - metaalachtige/kunstmatige klank - uitputtende batterijen - Apple blijft Apple, minder sterke integratie in windows. Kenmerken iRiver - leuk design - degelijke bediening - uitstekende geluidskwaliteit (audiofiel) - vele mogelijkheden (optical out, voor externe da-converter, radio, opnemen) - intergreert beter als harddisk binnen windows. Samengevat: de iPod is voor mensen die op design/luxe vallen en de iRiver is er voor de mensen die zich op kwaliteit richten. Alles bepalend voor de geluidskwaliteit is trouwens de te gebruiken oordoppen. Meegeleverde doppen zijn zowel bij iRiver als Ipod van belabberde kwaliteit. Mensen die echt goed willen luisteren komen uit bij high-end doppen van Etymotic, Shure en Westone. Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/901292
Ik sluit mij aan bij degene die al eerder hetzelfde bericht inzond, namelijk dat IRiver (met name de H140, H100-series) niet aan bod is gekomen. Ik heb de iRiver H140 (= 40 gigabite). Het apparaat kostte me 519 Euro. Niet echt goedkoop! Na bijna drie maanden gebruik ben ik nog steeds erg tevreden. Uiterst gemakkelijk bedienbaar apparaat, ook via de computer. Het apparaat wordt gewoon herkend als eksterne harde schijf en men kan deze schijf bewerken via de windowsprogrammatuur. Line-in/out en digitaal optisch !! in/out. Ik ben tot deze keuze gekomen via het bestuderen van reacties op het internet. Misschien zou een idee kunnen zijn als de tester zich ook een oordeel over dit apparaat vormt.
Ik heb vandaag radar opgebeld, waarom men niet de iRiver had meegenomen in de test. De persoon aan de telefoon had niet direct aan de test meegewerkt maar wist er wel wat van. Echter van de iRiver had ie nog nooi gehoord en na uitleg hiervan en dat ik het een groot gemis vond dat de speler er niet bijzat gaf hij mij gelijk. Hij vond de specs ook erg goed klinken. Op mijn voorstel om de iRiver in een volgende uitzending als aanvulling op de recente test alsnog kort te bespreken ging hij niet in. De mensen bij radar dienen zich de volgende keer voor dit soort zaken beter te laten informeren via de internet-fora waar mensen zitten die er echt verstand van hebben. Dan kunnen dit soort grote missers worden voorkomen. Mevrouw "de gadget"-deskundige in de test zelf dient haar markt ook beter te verkennen. Nou dan moeten wij hem hier op het forum nog maar eens aanprijzen lijkt me!
Een deel van de mail die ontvangen is van Radar: Dat we niet gekozen hebben voor de i River ligt simpel weg aan het feit dat we maar 5 spelers konden testen. De i river is inderdaad een goede speler, en is wat mij betreft met de Archos de beste. We hebben echter gekozen voor de Archos, omdat die minder bekend is dan de i river en omdat we maar 1 speler wilde hebben die de iPod eventueel kan verslaan. (Een test van apparaten, die alleen maar qua uiterlijk van elkaar verschillen, geeft ook weinig soelaas.) Het lijkt erop alsof Radar is gefinancieerd is door Apple *kots* *kots*[/b]
Dit vind ik inderdaad een verbijsterende uitspraak. Dat komt er op neer dat je van tevoren vaststelt hoe de test moet uitvallen, en daarop je keuze bepaalt van de apparaten die worden getest. Nou, lekker objectieve test, zeg. Verder vind ik het ook onzin dat er een juffrouw bij wordt gehaald die gaat zitten leuteren over het 'design', en erger nog, dat haar mening voor de helft de score bepaalt. De Consumentenbond doet ook al zo idioot. Laatst hadden ze een test over broodbakmachines, waarbij ook een of andere juffrouw van een diezaajn-ekkèdemie die het nodig vond om te vertellen dat het ene apparaat geen fun uitstraalde en het andere niet sexy was, en weer een ander was weer spacy, en meer van dat soort onzinnig geleuter, vol met allerlei Engelse kreten. De mensen kunnen zelf wel beoordelen of ze een apparaat mooi vinden, daar hebben ze geen juffrouw van een diezaajn-ekkèdemie voor nodig. Smaken verschillen nu eenmaal. Een test is echter bedoeld om de eigenschappen van een apparaat te leren kennen die niet zo een-twee-drie duidelijk zijn, niet om een of ander warhoofd te laten vertellen wat we wel of niet mooi moeten vinden.We hebben echter gekozen voor de Archos, omdat die minder bekend is dan de i river en omdat we maar 1 speler wilde hebben die de iPod eventueel kan verslaan.
1 speler om de ipod te verslaan? Dit is geen onafhankelijke test. Als er op de markt meerdere goede spelers zijn dan moet dat juist in een test naar voren komen. We willen toch allemaal weten wat de beste spelers zijn? Het gaat er toch niet om om de iPod positief af te schilderen door er duidelijk minder goede spelers tegenover te stellen? Ofwel in het land der blinden is eenoog koning... Kennelijk gaat het bij Tros radar daar wel om en is dit dus een test waar zeer weinig waarde aan kan worden gehecht. Een vorm van Apple-sluikreclame, en dat kan nooit de bedoeling van Tros-radar geweest zijn
Ik heb een speler van MPIO en werkt super, is klein, heeft 256 mb maar er kan nog een extra geheugen in van 256mb, ruim voldoende om uren naar te luisteren. Verder gaat de batterij bizar lang mee, ik ga elke dag naar de gym en luister dan ongeveer 2 uur, ik hoef pas na een maand ongeveer de batterij te vervangen (1tje). Verder is de software die je erbij krijgt super makkelijk te bedienen , een echte aanrader!
ik heb een apple ipod. en ik ben het helemaal eens met de uitslag van deze test. ik had nog geen 5 minuten nodig om alle functies van de ipod onder controle te krijgen. en zo'n technisch wonder ben ik ook weer niet dus dat wil heel wat zeggen. ook over de service van apple ben ik zeer tevreden. een van mijn oordopjes was kapot. dus ik bellen en 2 dagen later werden mij per koerier een nieuw setje oordopjes geleverd. kortom geef mij maar apple en niets anders
Quote: Ik heb een Packard Bell Audiokey gekocht bij it's. GEWELDIG apparaat. Lekker klein en handzaam. 256 MB ruimte is genoeg. Batterijen gaan 12 uur ruim mee, dus van hier naar vakantie in Spanje op 1 batterijtje. Dit is echt een aanrader als MP3speler en niet erg duur (127 euro!) Ned Einde quote Deze heb ik ook, heel fijn apperaatje
De MSI megastick 256, is een zeer goed apparaat met een goede prijs/kwaliteit verhouding (rond de €129) met zeer goede FM radio, ook in de bus of trein. Alleen voor de allerbeste kwaliteit ff een sennheiser MX300 of MX400 headset aanhangen.
"Dat we niet gekozen hebben voor de i River ligt simpel weg aan het feit dat we maar 5 spelers konden testen. De i river is inderdaad een goede speler, en is wat mij betreft met de Archos de beste. We hebben echter gekozen voor de Archos, omdat die minder bekend is dan de i river en omdat we maar 1 speler wilde hebben die de iPod eventueel kan verslaan. (Een test van apparaten, die alleen maar qua uiterlijk van elkaar verschillen, geeft ook weinig soelaas.)" Werkelijk verbijsterende reactie die duidelijk aangeeft wat een ontzettend slecht consumentenprogramma radar is als het gaat om objectief advies. Hoezo 5?? dit is heus niet een goed argument voor het weglaten van een goede partij. "We wilden maar 1 speler die de Ipod kon verslaan" ????????? dit is toch belachelijk! hebben ze een test vooraf gedaan ofzo, en wie bepaald dit in godsnaam? Apple soms? Radar is wel goed ik het behandelen van klachten enzo, maar laat het testen alsjeblieft aan de objectieve vakman of consument over...
Leuk dat de archos als tweede uit de bus komt. Alleen als ik de winkels mag geloven. Heel slecht leverbaar, iedereen stop met het in asortiment nemen. Dus een test waarvan het product bijna niet te krijgen is. Heb je geen reet aan dus
Flash Players suck!! Dit is een eerlijke test. ik zelf een iPod en een Creative Zen maar de iBook is echt veel beter. Echt! Neem dat nou maar van me aan!
Ik heb ook een Creative Zen gehad, was na 3 maanden kapot, het vervangende toestel dat ik toen kreeg hield het 5 maanden vol en gaf het toen ook op. In overleg met het bedrijf waar ik de spelers had besteld krijg ik nu een iPod van ze. Creative is rommel. Groot, moeilijk te bedienen en lelijk. Het enige pluspunt is de inderdaad fantastische geluidskwaliteit. Maar de iPod zal daar ook niet zo verschrikkelijk slecht scoren.... Overigens; wat een trieste discussie of ze die iRiver wel of niet in de test zouden doen. Als jullie dat een goed dingen vinden, koop het! Het is logisch dat ze bij radar niet alle spelers kunnen gaan zitten testen, dus moeten ze een selectie maken. Get a life!