Van wie is het belastinggeld dat de buitenlanders die in Nederland komen werken en dus ook in Nederland dit belastinggeld moeten afdragen dan? Of gaan we die mensen op geen enkele manier belasten in Nederland? Het lijkt mij dat dit nog meer problemen gaat geven.MarcUitGorcum schreef:Ons belastinggeld is voor ons toch, vandaar de 5 jaar (of ieder ander aantal jaren).
Beter kun je kijken naar een goed immigratiebeleid waarmee zo min als mogelijk profiteurs uit terecht komen.
De eis van een dubbele nationaliteit (niet paspoort) gaat zo goed als onmogelijk worden. Ik snap best dat veel mensen dan denken: "Ha, eindelijk krijgen al die Nederland uitbuitende Turken dan tenminste geen geld meer", maar op die manier ontneem je het recht voor ieder persoon met ouders uit Turkije, ook al willen zij helemaal niets meer met Turkije te maken hebben, komen ze er niet, hebben zij zich uitgesproken tegen Turkije en Erdogan en zijn ze verder net zo Nederlands als jij en ik terwijl zij misschien nog wel meer bijdragen aan de economie in Nederland dan wij.BL2 schreef:Precies, ontmoedigingsbeleid. Daarom de eis van 25 jaren in Nederland en geen dubbel paspoort.Jetsertje schreef:Ik zie niet in waarom de eis van 5 jaar woonachtig in Nederland zou moeten bestaan. Moet het een manier zijn om meer asielzoekers en vluchtelingen te gaan weren? Deze eis gaat het alleen maar moeilijk maken voor andere buitenlanders die naar Nederland komen.
Anders stroomt het land vol met personen op jacht naar het gratis geld. Vergeet hierbij vooral niet dat een bedrag van E 1000 pm voor deze personen een enorm kapitaal is.
Tenzij je er absoluut geen moeite hebt om ook die mensen Nederland uit te zetten.
Tenzij je mensen wilt laten creperen, bestaat er geen andere mogelijkheid. En anders hoor ik graag hoe je dit wel zou moeten realiseren.Verder is het natuurlijk weer hetzelfde liedje, diegene welke de premie / belasting moeten betalen om dit op te brengen zijn meestal niet diegene welke van dit soort regelingen gebruik maken.